nedeľa 18. marca 2018

A - All Aboard!


Po dlhšej neaktivite prichádzam konečne s ďalšími fotkami.Usmívající se
Od februára tohto roka som v novej súťaži na Flickri. Vlastne je to staro-nová súťaž. Pravidelní návštevníci alebo fanúšikovia môjho blogu si isto spomenú, že pred 2 rokmi som sa zúčastnila súťaže s názvom A-Z challenge (A-Z výzva). Toto je jej druhá séria, pretože medzi zahraničnými zberateľmi bábik bola veľmi úspešná, rozhodli sa jej organizátorky Leslie, (ktorá je známa aj pod menom Bogostick) spolu s Audrou (známa na Flickri pod menom MARVEL_DOLLS) zorganizvoať pokračovanie po ročnej pauze.Usmívající se


Táto informácia nás obe s mami veľmi potešila, keďže táto súťaž sa mi zo všetkých, ktorých som sa s bábikami zúčastnila páčila najviac.
Pre tých, ktorých je to novinka a ešte o nej nikdy nepočuli, tak v krátkosti vysvetlím čo je cieľom tejto súťaže.
Každý mesiac organizátorky vyhlásia tri témy - mesačné výzvy, ktoré idú podľa písmen abecedy. To znamená, že keďže sme začali vo februári, tak máme témy na písmeno A, B a C. V ďalšom mesiaci pokračujú témy na D, E a F a tak podľa mesiacov a písmen ďalej....
Súťaži sa môže zúčastniť každý, kto vstúpi do skupiny A-Z Challenge a stane sa tým pádom jej členom.
Nie je záväzné sa zúčastniť každého písmena/témy, záleží to od Vašej chuti, času, nálady, nápadov a pod. Samozrejme ja ak s niečím začnem, tak chcem mať nafotené komplet všetky témy, aby mi vytvorili jeden krásny fotograficko-kreatívny celok mojej práce a nápadov.Usmívající se
V súťaži nevypadne nikdy nikto. To je veľké plus. Po skončení daného mesiaca vyberú organizátorky súťaže 5 fotiek z každej témy, na ktoré sa ďalší mesiac hlasuje a z každej témy vznikne jeden víťaz.
Do súťaže som bola tentokrát pozvaná i osobne od Leslie. Za tie dva roky od poslednej súťaže som si totiž urobila v tomto svete väčšie "meno".Úžasný

A teraz si povieme niečo o prvej téme A - All Aboard! (Všetci na palubu!).
Pravidlá pre toto kolo:
Kto sa k nám pripojí k tejto výzve? Všetci sú vítaní! Skočiť na palubu! Pre úvodnú tému pre A-Z Challenge 2.0 musíte ukázať, že Vaša bábika sa pripravuje na to, aby sa mohla plaviť pre svoje Ďalšie námorné dobrodružstvo. Myslíme relaxačné dni na plachetnici. Myslíme na luxusné jachtové večierky. Myslíme na nosenie ležérneho výletného palubového oblečenia a plaviek. Môžete pristupovať k tejto téme akokoľvek sa Vám páči. Stačí sa ubezpečiť a povedať Vašim bábikám, aby si užili otvorené more.
Tu je koláž s inšpirujúcimi fotkami modeliek a s príkazmi pre dané témy na mesiac február, čo nám dali Leslie s Audrou.

A teraz Vám opíšem ako sme s mami pristupovali k tejto téme.
Naše pocity po prečítaní zadania tejto témy boli: "Jéj, námornícka téma, kto iný ako my dve by sme s ňou nemali mať žiadny problém".
Veď máme námornícku izbu pre seba i pre naše bábiky v tomto štýle.Smějící se
Ale opak bol pravdou. My máme interiér a všetko podľa opisu nasvedčovalo tomu, že si má bábika užívať na palube lode, plachetnice a pod.
A čo teraz robiť? Pýtali sme sa sami seba. Dioráma - obývačka v námorníckom štýle je super, ale na palubu lode sa nám nehodila. Čo budeme robiť? Vyrobíme si palubu s nejakým zábradlím? Bohužiaľ žiadnu Barbie loď od Mattela nemáme a keby aj áno, bola byť určite príliš plastová a ružová.Smějící se
Pozadie mora by bolo najlepšie, ale čo s tým, keď nemám doma žiadny kalendár s touto tematikou.
Týmto smerom som sa nechcela poberať, vlastne ani nemohla. Veľa zberateliek túto tému poňalo tak, že bábiku obliekli do plaviek s nejakým kokteilom v ruke, na lehátku a pod.
Samozrejme, že aj týmto smerom by sme to tiež mohli dať, ale bolo by to viac letné a plážové ako podľa inšpirujúcej fotky.
Pokračovali sme s nápadmi. Mami napadlo, že máme vlastnú loď. To je taká vyššia 70 cm dekoračná polička, ktorá má police a máme ju na dekorácie v našej námornícko-zberateľskej izbe.
Keby som ju položila na zem a využila špic/roh loďky, kde by bola bábika ako na palube nebolo by to zlé, ale všetko má svoje muchy, čo s pozadím, kde nabrať záber na more? Mami preto napadla ďalšia alternatíva, že by som záber mohla urobiť s pohľadom hore, ale kde nabrať more? Modrá látka by mňa osobne vôbec neuspokojila, nebolo by to dostatočne reálne. Preto sme rozmýšľali ďalej. Keď mami prišla na geniálny nápad, treba si urobiť kajutové okno! Wau, tak konečne sa mi to začalo pozdávať. Rozhodne sme sa rozhodli ísť týmto smerom. Naskytla sa nám ďalšia otázka. Ako ho vytvoriť?
Zjavne z kartóna, to bol prvý nápad, druhý bol s tým, aby sme kartón vedeli do niečo vsadiť. Ale do čoho?
Keďže oproti nám zateplujú barak, ale robia ho veľmi pomaly, dlhý čas už od októbra vlaňajšieho roka a nevedia ho stále dokončiť, mali sme šťastie, vlastne ja by som to opísala ako dar od samotného neba v podobe strieborného kovového kruhu, ktorý sa dá otvárať. Povaľoval sa tam len tak na zemi, proste čakal na nás.Smějící se
Mami ho zbadala ako prvá a hneď vedela, že to je to "naše" pravé kajutové okno.
Pôvodne mala okno vyrobiť mami, ale z kartónu mi vystrihla dve dosť odlišné tvary, tak som musela kruhy z kartónu vystrihnúť radšej ja, ale s tým, že ona kruhy nafarbí na strieborno. Zistili sme, že by to nebolo veľmi pekné, tak som využila nový kreatívny materiál. Kúpila som za pár centov leské farebné tvrdé papiere vo výpredaji v Tescu a hneď strieborný som využila. Takto vyzerá viac reálne. Pozadie som si našla a vytlačila v robote. Vo formáte A4. Máme od februára novú tlačiareň, ktorá má omnoho viac pixelov ako moja domáca, proste radosť z tlačenia.Smějící se
Vybrala som si pohľad na zapadajúce slnko, ktoré sa odráža na hladinu mora.
Efekt okna som dotvotila so striebornými korálkami, ktoré som si pred rokmi kúpila zámerne ako materiál, keď rušili jeden obchod s bižutériou. Takže dva kartóny, jeden striborný kartón, priehľadná fólia ako sklo a nakoniec samotný výhľad na more. A aby nebolo vidieť okraj kartónu, vystrihla som šedý pásik z kreatívnej peny. A tieto všetky vrstvy som vdafila do kovovej konštrukcie, ktorá nám padla "z neba".

Pre nás hlavnou vecou tejto témy bolo vyrobiť okno, samotná provizórna dioráma bola už tá ľahšia časť.
Gauč, stolík a lampa patria do už spomínanej námorníckej diorámy, ktorú mámi vyrobila už cez leto 2011 a s tým rozbehla súčasnú zberateľskú tvorbu nábytkov a diorám pre bábiky. Kto si chce pozrieť námornícku izb ako vyzerá celá, nech sa pozrie tu.

Troška horšie to bolo už s outfitom. Potrebovali sme nejaký "echt" námornícky outfit. Môj obľúbený, ktorý je vidieť aj spomínanom v článku s námorníckou izbou - modré šaty s bielymi bodkami a biele bolerko s motívom kotvy som x krát použila a proste ma nudil ho použiť opäť v tomto prevedení.
Zobrali sme si náš celý šatník pre bábiky a začali sme sa v ňom prehrábavať. Chceli sme ležérny outfit v štýle - plavky so šortkami, no farebne nám nič nevyhovovalo. Ďalej sme riešili pásavé tričko v bielo-modro-červených farbách so zapínaním okolo krku, ktoré mám ešte z detstva, ale druhý spodný diel sme nevedeli nejako vykombinovať. Tak sme chceli využiť aspoň to biele bolerko, ktoré má motív kotvy. Boli sme už zúfalé, s níčím nám nepasovalo, mami stále opakovala, že niečo musí predsa existovať, čo by sa dalo použiť. Išla som sa preto pozrieť do zberateľskej izby, či nejaká bábika, ktorá sedí v diorámach nemá niečo, čo by sa dalo použiť. Po chvíľkovom zhliadnutí izby a pozretí sa na bábiky zo sveta vo svojich projektoch - v obchodíkoch so suvenírmi, môj zrak sa upriamil na Barbie Dolls of the World Anglicko. Tá má na sebe okrem bledého trench kabáta aj tmavomodré jednofarebné šaty. Áno, to bol presne ten kúsok, čo sme s mami hľadali!
Takže k bielemu bolerku sme pripojili tmavomodré jednofarebné šaty, vybrala som si z dvoch červených topánok jedny, ktoré mám z jednej sady Dreamhouse fashion packu. Šperky sme už doladili jednoduché. Použila som náušnice i náramok od jednej Basic plávkovej Barbie, aby ladili s gombíkami a kotvou na bolerku.
Inak kotva je síce ako obrázok natlačená, ale mami chcela, aby bola výraznejšia, tak zobrala zlatú kotvu z mojich starých náušníc. Pred pár rokmi som totiž mala vytvorený pre seba outfit v námorníckom štýle. Tak teraz ste pochopili ako asi milujeme námornícky štýl.Smějící se Na sebe už síce v súčasnosti nie, ale v interiérovom dizajne a bývaní ho máme veľmi radi.

Pred fotením som si urobila ešte pár časopisov podľa španielskej zberateľky Sandry/bonequea (odkaz je na jej krásny blog, ale jei na Facebooku, Instagrame a Flickri), ktorú obdivujem, keďže časopisy som robila do daru veľa kamarátkam a ich bábikám, ale moje som vždy ukrátila a zanedbávala.Nerozhodný
Aby atmosféra relaxu na palube bola úplne realistická, zobrala som ešte jeden kokteil.

Ako modelku sme vybrali Sanayu, ktorá je elegantná a k takému to štýlu outfitu sa hodí.
Pozadie dreva má premiéru, kúpila som ho pár dní pred týmto fotením v zľavách v Kiku. Je to pôvodne veľká drevená tabuľa/obraz s textom o čokoláde. Ja som čierne nápisy ošmirgľovala a ostalo mi len drevo, čo bol môj cieľ od začiaku, čo som postupne vyčkávala na zľacnenie v priateľnej cene.

Hneď po prvej téme Vám musím oznámiť veľmi úžasnú správu, z ktorej sa stále teším, práve táto fotka z februárových tém organizátorky najviac zaujala a V Y B R A L I mi ju ako postupujúcu do TOP 5!!!!!
Fotka má úspech i na mojom Flickri v počte obľúbenosti, taktiež som už získala hlasy i od zahraničných zberateliek a momentálne som na 3. mieste. Týmto prosím, že komu sa moja súťažná fotka na tému A - Allboard páči, chceme podporiť a samozrejme patrí užívateľom Flickra, tak nech ma ešte podporí a dá mi hlas.
Je to super, že som zatiaľ tretia. Predo mnou sú zberateľky z Nemecka a z Ruska a za tie samozrejme hlasujú ich krajanky.
Ja veľmi ďakujem aj tým zberateľkám z Česka, ktoré mi už dali svoj hlas.
Veľmi si to od Vás cením.♥♥♥

Teraz už samotné fotky z našej paluby. Na budúce pokračujeme druhej témou na písmeno B, tak ostaňte naladení!















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára