piatok 25. mája 2018

Moja zberateľská izba - časť druhá: obchody so suvenírmi a sezónne obchody


Po prvej časti článku mojej zberateľskej izby, prichádza druhá časť, ktorá sa zameriava na všetky naše stavby zo sveta - obchody so suvenírmi a na sezónne obchody.Usmívající se Všetky stavby zo sveta sme postupne vytvorili pre našu zbierku bábik Barbie z kolekcie Dolls of the World z rokov 2012-2013.Úžasný

Je ich dohromady 12: Veľká Británia, Írsko, Francúzsko, Holandsko, Austrália, Čína, India, Filipíny, Kanada, Havaj, Mexiko a Argentína. Chýbajú nám z tejto kolekcie novodobých DOTW len Čile, Maroko, Brazília a Španielsko, ktoré dúfam v budúcnosti ešte doplníme a nejako vyriešime miesto pre ich obchodíky, ktoré musia samozrejme i oni mať.Smějící se
Stavby - ich konštrukcie vyrábala všetky moja mami. Doplnky v podobe suvenírov som vyrobila/vyrábam ja. Všetky miniatúry poctivo hromadíme a neustále "škrečkujeme". Dostávam rôzne veci, ktoré pre tých, čo mi ich darovali nič neznamenali, ale pre ktoré my častokrát nájdeme umiestnenie v našich obchodíkoch hlavne so suvenírmi.Usmívající se Obchody so suvenírmi siahajú časovo omnoho hlbšie, pretože moja mami už v detstve začala pre mňa na každú moju narodeninovú a meninovú oslavu robiť tematicky nejakú stavbu zo svea a v tom štýle sa tematicky niesla aj celá oslava. V tej dobe sme nemali žiadnu starú Dolls of the World zberateľskú Barbie, preto moja mami šila vlastnoručne kroje pre moje playline bábiky Barbie podľa známej to hnihy v našich končinách - Barbie encyklopédie, kde sa inšpirovala starými zberateľskými Barbienami v krojoch.

Okrem stavieb zo sveta sme vyrobili aj sezónne obchodíky: vianočný, veľkonočný, halloweenský, valentínsky, svadobný salón, veľkonočný a vianočný stánok. Taktiež je vidieť i moja kvetinová pergola s hojdačkou, ktorú sme s mami vyrábali pred dvoma rokmi pri príležitosti mojich 25.narodenín.
Troška extra stavba zo sveta bez bábiky je Egypt, ktorú sme s mami vyrábali ešte pri príležitosti mojich 20.narodenín. Žiaľ Barbie Egypťanku - egyptskú princeznú nemám, vtedy som aj ušila šaty, ktorým však látka farbila, tak som ich podarovala.
Vianočný obchodík má šťastie, pretože má svoju predavačku v podobe viktoriánskej Barbie, ktorú som pred 3 rokmi dostala ako vianočný darček pod stromček.Usmívající se Ostatné sezónne obchodíky nemajú zatiaľ svoje predavačky.
Možno v budúcnosti ich doplním a vytvorím z nejakých bábik.Smějící se

Tie obchody, čo nemajú názvy, neboli nikdy prezentované a chýbajú im dorobiť vo väčšine prípadov ešte rôzne suveníry. Niektoré stavby, konkrétne hlavne svadobný salón a valentínsky obchodík by sme v budúcnosti radi prerobili, lebo najmä svadobný salón nemá stabilnú stavbu, aj keď už bol 2xp prerábaný.Nerozhodný Stavby (ich konštrukcie) boli vyrábané všetky z najmä kartónov, samolepiacich tapiet a z rôznych farebných papierov. Stavby zo sveta a aj sezóne obchodíky a stánky sme robili v priebehu rokov 2011 - 2013.

Oficiálne som prezentovala a dokončila do úplného konca všetky sezónne obchodíky a zo suvenírových obchodíkov sú to: Egypt, Austrália, Írsko a Havaj. Dúfam, že sa motivujem a posnažím sa postupne všetky dokončiť, aby mali všetky suveníry a iné maličkosti, ktoré si každý obchodík so suvenírmi ešte vyžaduje mať.



Romantická hojdačka s kvetinovou pergolou, vianočný a veľkonočný stánok sú troška zatlačenejšie a nachádzajú sa vo vedľajšej poličkovej stene. Všetky tri tieto menšie proejekty boli už odprezentované.
Na kvetinovej pergole sa hojdá môj plyšový zajačik s menom Help me z detstva.Smějící se




Francúzsko


Veľká Británia


Holandsko - Holland Colours (síce má už názov, ale nebol zatiaľ odprezentovaný)


Čína


India


Filipíny




Kanada


Mexiko


Argentína




Egypt


Vianočný obchodík - Christmas dream shop


Halloweenský obchodík - Happy Halloween shop


Veľkonočný obchodík - Happy Easter


Valentínsky obchodík - Sweet Valentine


Svadobný salón - Wedding bells


Video je troška "kostrbaté", lebo stavby sú vo výške v dvoch radoch na poličkách. Pri tomto videu mi pomáhala moja mami, ktorá mi pri druhom poschodí, kedy som už potrebovala rebrík a posúva mi ho, preto mi ospravednňte tie sekundy, kedy sa posúvam s rebríkom medzi časťami na poschodí. Toto video je aj o 4 minúty dlhšie ako predošlé s Barbie domami, lebo je to toľko, že inak sa to ani nedalo.Smějící se A má to jedno veľké plus, stavby nie sú pod celofánom/obrusom, lebo moje mačky sa do týchto výško nedostanú. Zatiaľ.Smějící se

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára