sobota 15. septembra 2018

S - Spiral


Prvou témou pre mesiac august bola na písmeno S - Spiral (Špirála). Veľmi krásna a zaujímavá téma, ktorú som si myslela, že zobrazím inak ako sa nakoniec uskutočnila.Usmívající se

Pravidlá pre túto súťažnú tému boli:
Víriť, obtočiť, krútiť, vlniť.
Život je vytvorený z mnohých rôznych tvarov a špirály sú jedným z najbežnejších a najzaujímavejších. Pre túto tému ukážte, ako sa nachádzajú špirály vo Vašom bábikovskom živote, tiež! Má Vaša bábika sladučké kučeravé vlasy alebo obľúbený pár náušníc, ktoré sa na jej krúžok krúžia? Možno, že ústredným bodom domova Vašej bábiky je nádherné točité schodisko alebo farebné špirálové kravaty farbivá stenového umenia. Je Vaša bábika vedkyňa študujúca hurikánové vzory, vlákna DNA, odtlačky prstov alebo dokonca aj Mliečnu dráhu? Alebo možno Vaša bábika miluje vonkajšie prostredie a nájde špirály vo veciach ako okvetné lístky, slimáky a krajiny ako Špirálová móla. Existuje tu veľa možností k vírom okolo vo Vašej hlave pre túto tému!

S mami sme boli presvedčené, že do témy určite obsadíme nejakú našu kučeravú Barbie. Máme až tri, ktoré majú totálne kučeravé vlasy. Jedna je beloška menom Charlene a druhá je černoška Sherry. Obe ste mohli vedieť tento rok pri fotení Veľkej noci. Tieto dve ich majú aj dĺžkove dosť rovnaké. Tretia Barbie je podľa speváčky Shakiry, tá ich má poriadne husto kučeravé a dlhšie ako predošlé dve menované.

Prvým nápadom bolo, že kučeravá Barbie si bude natáčať vlasy s nátačkami a to najlepšie v tvare špirály. Inšpiráciu máme priamo vo vlastnej domácnosti, keďže moja mama si už skoro pred 20 rokmi kúpila v módnom magazíne veľmi zvláštne špirálové nátačky, s ktorými sa už dlhé roky natáča a ja som sa k nej pred pár rokmi tiež pridala.
Nápad však troška upadol, pretože som nevedela z čoho z domácich zdrojov vyrobiť takéto natáčky. Povedala som si, že použijem nakoniec normálne, ktoré moje bábiky ešte z detstva majú.
Moja mami tento svoj nápad však zavrhla ako veľmi triviálny, z tohto dôvodu som už bola viac rozhodnutá, že treba vymyslieť niečo iné, s čím sa dá viac zaujať, aby nápad nebol taký jednoduchý.

Mami ma ešte tlačila do nápadu, aby som využila zmrzlinový stánok, ktorý som nielen pre prezentačné účely pre svoje bábiky robila. V ňom sa nachádzali stojany na zmrzliny v tvare štyroch špirál. Tento stojan poriadne nedrží, chcela som ho prerobiť inak, lenže časovo som to nestihla cez toto leto zmrzlinový stánok dokončiť.Nerozhodný
Mne sa tento nápad však absolútne nepáčil, chcela som úplne niečo iné a zaujímavejšie.

Nakoniec mami opäť osvietilo a po mojom "nariekaní", ktoré už nemohla počúvať, vymyslela pre mňa perfektný nápad.
Vytvoriť špirálu z nejakých kachličiek alebo mozaík.
Otázkou bolo ako ich a kde ich vyskladať.
Bolo by skvelé, keby som ich niekde nalepila ako chodník. To by som však musela mať nejaký pekný podklad alebo viac mozaík.
Napadol nás len dekoračný piesok, do ktorého by sme mozaiky mohli umiestniť do požadovaného
špirálového tvaru.
Mozaiky sú ten istý typ ako sú tie menšie, ktoré sme použili pri upravovaní ružovej kuchynskej linke, ktorú ste mohli vidieť v téme P - Pets (Domáce zvieratá).
Boli kúpené tiež v Kiku za 1€ s tým, že ich určite niekde využijeme. Len sme netušili ako skoro sa nám budú hodiť.Smějící se
Mali sme už konečne nápad, ktorý bolo treba zrealizovať. Mami vymyslela k tomu aj krátky príbeh o tom ako Amanda kráča po mozaikových kachličkách v tvare špirály, kde sú medzi mozaikami a pieskom posypané aj flitre v tvare ružových srdiečok.
Na konci nájde prekvapenie v podobe krabičky v tvare srdca, v ktorej nájde zásnúbný prsteň a kyticu ruží, kde je zapichnutá menovka s nápisom "Will you marry me?" (Zoberieš si ma?).

Ako vidíte z fotiek, Amanda nie je ani jedna z tých vyššie uvedených kučeravých dievčat, ktoré som spomínala. Vybrali sme ju z dvoch dôvodov. Po prvé - ešte v tejto sérii súťaži nebola a po druhé - kvôli outfitu, lebo ona je romantický typ a outfit do fialova jej ako blondínke pristane.Usmívající se

Ušila som v tom čase túto dlhú sukňu, na ktorej šitie som sa dlhší čas chystala. Dostala som dva ostrihnuté kúsky z rukávov čipkovaných šiat v staroružovej farby od mojej vedúcej z roboty.
Tá sa dostala náhodou k šatám za 100€, ktoré však boli zľave len za 1€, lebo v Nitre po 8 rokov likvidovali obchod Mark Spencer. Šaty boli o jedno číslo veľké, najprv sa rozhodla, že si šaty upraví u krajčírky, ale tá jej povedala, že jej nelichotia šaty k postave (vôbec to nebola pravda v robote sme jej šaty s kolegyňami schválili), ale ona sa nechala nahovoriť, šaty si sama nakoniec odstrihla a nechala si z nich u krajčírky nakoniec urobiť len sukňu.Zamračený Tá pre mňa už nebola taká krásna ako šaty. Ako sa vraví: "Všetko zlé je však na niečo dobré" a ja som sa dostala k látke za 100€, z ktorej som ušila zatiaľ len túto dlhú sukňu. Druhý rukáv bol inak odstrihnutý, sama som zvedavá, čo z neho bábikám ešte ušijem.Usmívající se
Ušila som sukňu veľmi rýchlo a bez strihu, lebo som využila časť zahnutého okraja látky.

K sukni sme sa rozhodli dať blúzku, vyberali sme z dvoch. Bledoružovú od Barbie The Look Sweet Tea alebo túto tmavofialovú z kolekcie Fashion Fever z tubových packov.
Nakoniec sme zvolili tú, lebo je menej opozeraná a kontrastne nakoniec ladila i k samotným mozaikovým kachličkám.Smějící se Mne sa však o trošku viac páčila k sukni tá bledoružová, ale tú ešte v nejakom outfite určite využijem.
Amanda dostala ešte visiace kruhové náušnice z dielni našej dvornej šperkárky Katky (zmrzlinka80.blog.cz) a zlatý náramok od Mattela. Účes jej mami robila už skorej k jej letnému outfitu, ktoré som fotila do kolekcie letných outfitov pre toto leto.Usmívající se
Až pri komentovaní organizátorky súťaže Leslie som si uvedomila, že jej účes tvare slimákov sú také malé "špirály", čo sme si pri výbere bábiky neuvedomili. Bolo to asi nejaké riadenie zhora.

Čakali sme na jeden augustový slnečný deň v neskôrších popoludňajších hodinách, aby sme mohli vyfotiť túto tému. Nevedeli sme do posledku ako scéna bude vlastne vyzerať, išli sme priamo na "ostro". Najprv sme chceli rozsypať piesok na nejaký papier, nakoniec sme ho rozsypali priamo na stôl. Najskôr len jedno balenie piesku, ktoré nám samozrejme nestačilo, tak sme rozsypali i druhé balenie. Aj dve balenia boli málo. Museli sme sa vynájsť. Využili sme ešte dekoračné kamienky a 8 čiernych kamenných podstavcov, ktoré sm zobrali z diorámy - patia.
Mali sme rozsypaný piesok a mami začala postupne tvarovať s mozaikami špirálu. Najskôr používala len bledšie kachličky, lebo nevedela, že balení sú aj tmavofialové. Ja som ju na to aj upozorňovala, že či balení nie je viac farebných variánt ako to bolo aj pri menšom balení, ale ona si tvrdila svoje a nepočúvala ma.Smějící se
Preto sme museli časť poukladanej mozaiky meniť, lebo dvojfarebné kontrastné mozaiky ukázali krajšie. Ako pozadie som použila moju obľúbenú bielu kachličkovú stenu, lebo tá je najväčšia a zároveň pri tejto "exteriérovej" scéne prišla najvhodnejšia.

Ako súťažnú fotku sme nakoniec vybrali tú, kde Amanda kľačí a drží v rukách kyticu s ruží s otázkou, či si chce zobrať svojho drahého.
Samotný záber sme vybrali preto taký, aby bolo samozrejme vidieť absolútne celú našu špirálu.Usmívající se

Celej scény nám s mami po fotení prišlo ľúto, preto sme veľmi rozmýšľali, čo by sa v nej mohlo ešte nafotiť, keď sme si dali tú námahu a scénu vytvorili. Mňa našťastie ešte jedno fotenie napadlo, ale nebudem prezrádzať aké, to ešte čoskoro uvidíte. Nechajte sa prekvapiť.Usmívající se

Posypané srdiečka, ruže a zásnubný prsteň som dala preč, taktiež aj pozadie s tehlami a piesok so špirálou sme zakryli s kartónovými papiermi, aby nám scénu mačky nezničili. Na kartóne sa im ľúbilo sedieť, scéna prežila do ďalšie fotenia, ktoré som robila až skoro dva týždne po tomto súťažnom.

Túto tému mi organizátorky súťaže okomentovali najlepšie za mesiac august, ale zjavne ich nadšenie nebolo dostatočne veľké, aby ich fotka zaujala a nakoniec ju aj vybrali.
Potom, čo mohli vybrať súťažiacu s bábikou, ktorá mala vysoké čižmy s prepletanými tkaničkami, ktoré mali byť vraj "tá" špirála, proste viac k tomu nemám čo dodať.

Nabudúce sa môže tešiť na ďalšiu tému, ktorá je zameraná viac na "FASHION".

















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára