piatok 1. januára 2021

Happy New Year 2021!🥂🍾🎩🍀


A máme tu koniec roka a s ním spojené i každoročné silvestrovské fotenie.
Tento rok som to stihla o pár hodín skôr ako predchádzajúce roky.😀😁
Do posledných dní som nevedela akú scénu si vymyslím.
Najskôr začnem novoročným vinšom:
Nech sa starosť všetka zruší a nech vládne pokoj v duši.
Čo bolelo nech sa zhojí, čo tešilo nech sa zdvojí.
Aby boli v novom roku, iba slzy šťastia v oku.
Prajeme šťastný a slobodný 
nový rok 2021!
Mary, mami (Silvia) & naše mačky!🎇🎉🍸

P.S. Moja mami všetkým odkazuje, že 21 je jej šťastné číslo (narodila sa v tomto dni), tak tento rok musí jednoducho fantastický vo všetkom.💗😊😉
Predošlé tri roky som priala nový rok vždy s projektom, ktorý bol vyvrcholením vianočného kalendára.
Tento rok to však nakoniec skončilo úplne inak.
Tohtoročná záverečná scéna adventného kalendára bola chata, ktorá je oproti vlaňajšiemu projektu, ktorý vidíte na týchto fotkách, oveľa väčšia.
Nový rok 2018 som priala v projekte klzisko s krasokorčuľovaním. 
O rok neskôr som nový rok 2019 som priala vo vianočnom projekte - v miestnosti, ktorej sa odohrával vianočný adventný kalendár 2018.
A vlani som priala v tejto elegantnej miestnosti, do ktorej som vytvorila celé schodište s oknom i stenami.
Nepozdávalo sa mi však robiť Silvestra na chate. 
Obliekať hlavných aktérov do slávnostného/elegantného oblečenia sa mi zdalo na chatu dosť divné.
A viac bábik na nejakú párty by sa z dôvodu malej miestnosti tiež nepodarilo vhodne zrealizovať.
Zimné svetríky, ktoré som hlavným protagonistom na chatu ušila sú síce krásne, ale opakovať tú istú scénu chaty, to som nechcela, aby som sa neopakovala a Vás s podobnou scénou neunudila v novom roku.
Mami napadlo, že by som ich mohla dať do našich veľkých sánok, ktoré by ťahal kôň v našej zasneženej zimnej krajine s brezami.
Celkom pekný nápad, ale ja som už mala iné plány.

Inšpirovala ma pred pár dňami zberateľka zo San Franciska (www.instagram.com/san_francisco_barbie), ktorú odoberám na Instagrame.
Je super, pretože robí s bábikami príbehy na pokračovanie.
Hlavnými hrdinami je zamilovaný párik Andy (Barbie zberateľská Andy Warhol Cambell´s Soup s tvárou Karl, ktorú má na Made to Move curvy tele) a Clark (zberateľský Ken Superman).
Na Instagrame podobne ako na Flickri sa v bábikovskej komunite, ktorá je oproti Flickru veľmi veľká a silná, hrajú stále nejaké hry. Niekto vymyslí nejakú párty k narodeninám, výročiam (účtu na IG), svadbe a pod., ktorú organizuje niekoho bábika/y. Okrem presného dátumu, kedy sa má daná udalosť konať, napr. určí ako sa majú bábiky obliecť, tvz."dress code" alebo čo by sa ešte malo na danej fotke objaviť. Väčšinou sa jedná hlavne o to oblečenie.
A táto zberateľka vymyslela novoročnú párty, ktorú organizuje jej Ken Clark. Podmienkou bolo, aby boli bábiky oblečené do červenej farby a dátum konania bol jasný - 31.12.2020.

A mňa inšpirovala k silvestrovskému foteniu. Povedala som si, že zabijem dve muchy jednou ranou.
Vytvorím si scénu, na ktorej sa budú bábiky chystať na silvestrovskú párty a budú oblečené do červena.
Rozmýšľala som, ktoré červené šaty využijem. Mala som pár nápadov. Taktiež som rozmýšľala, či na oslavu "pozvem" i nejakého Kena.
Nakoniec som sa rozhodla, že tento rok sa zaobídem bez mužskej posily.
Pred štyrmi rokmi som organizovala novoročný koncert s klaviristom, speváčkou a huslistkou.
Niečo podobné ma napadlo i tento rok, keďže mami mi radila využiť klavír alebo krb.
Nakoniec som využila opäť krb, ktorý bol vyzdobený 
i kvôli tohtoročnému kalendáru, ale tvorí s girlandou na schodisku súpravu, rovnako aj so stromčekom, ktorý je tiež v tejto scéne.
Vybrala som túto diorámu hlavne kvôli hodinám, ktoré som na vlaňajší Silvester vytvorila a sú na stene "namontované".

Nápad bol, že trojica bábik v červenom bude mať v rukách darčeky a šampanské, na hlavách silvestrovské klobúky, ktoré som tiež vlani do silvestrovskej scény vyrobila.
Na ďalších fotkách som už darčeky nemala fotiť, tam som ich vymenila za poháre pre prípitok.
Mami tentokrát vybrala trojicu silvestrovsky naladených dievčat, ktorým sme spoločne doladili outfity.

Červené dlhé šaty má na sebe Iman (Barbie Basic 001 Model No.08), ktorá dostala dlhé šaty od Holiday Barbie 2017. Kabelka je moja ručná práca, pred 8 rokmi som ju ušila k jednému valentínskemu outfitu.
Sophie (Barbie Hervé Léger) má na sebe krátke červené šaty a čierne topánky od Barbie Natalii Vodianovej. Strieborná kabelka (aj čierne topánky u Diane) je od Barbie prvej série The Look Red Carpet s modrým overalom.
Do tretice je to Diane (Barbie Diane von Furstenberg), ktorá má granátové šaty od Barbie Birthstone Beauties Garnat. Tieto pôvodne neboli v pláne, keďže pre mňa nie sú vyslovene červené, ale tie, ktoré som mala na pláne síce boli červené, ale menej vhodné na párty.
Videli ste ich pri vianočnom pečení v tohtoročnom kalendári, kde ich mala na sebe práve i Diane.
A sú moja ručná práca, šila som ich na jedného Valentína.
Do konceptu sa veľmi nehodili, tak tieto granátové boli lepšia voľba, nedala som im však bolerko, ktoré k nim patrí. Bez neho sa lepšie k zvyšným dvom nakoniec hodili.
Zlatá kabelka pochádza z Mattel fashion packov okolo roku 2008/9.
Všetky šperky, ktoré majú dievčatá v ušiach a na krku vyrobila kamarátka a zberateľka Katka G. (uzmrzlinky.blogspot.com)
Náramky sú všetky od Mattela.
Vlasový styling pre Iman a Diane vytvorila mami.
Klobúky a píšťalky z papiera sú moja ručná práca.
Rovnako i všetky steny, schodište, okno a nástenné hodiny.
Girlandu na schodisku, na krbe, ozdoby na krbe, svietnik, vyzdobený stromček a dva darčeky vyrobila mami ešte minulé Vianoce.
Krb a krbové náradia sú z mojich detských čias od bábiky Gloria.
Šampanské je sviečka, ktorú som pred pár rokmi zakúpila v obchodíku Kik.
Poháre mi pred pár rokmi darovala k Vianociam tiež Katka G.

Vlani som pri novoročnom projekte a prianí nevybrala už žiadnu pesničku. Tento rok som sa rozhodla, že opäť zaradím pieseň ako pred dvoma rokmi i k novoročnému prianiu.😊
Pieseň sa volá The Milennium Prayer (Tisícročná modlitba) od britského speváka Sira Cliff Richarda, ktorý Vám v tohtoročnom adventom kalendári spieval pieseň White Christmas (Biele Vianoce).  Pre moju mami je jeden z jej najobľúbenejších spevákov.
Pieseň Cliff Richard spieval pri príležitosti milénia v roku 2000, preto pieseň aj tak pomenoval.
Videoklip má pieseň v podobe takej, kde ju Cliff vtedy spieval na nejakom vianočnom koncerte .
Inak má veľmi dlhú stopáž, až vyše 4 minút.

Túto pieseň som tu pri novoročnom prianí pred dvoma rokmi už dávala, ale v jej originálnej podobe a názve.
Volá sa Auld Lang Syne. Určite Vám podľa názvu nebude nič hovoriť, preto Vám o nej musím napísať niečo viac.😊
Je to pieseň napísaná škótskym básnikom Robertom Burnsom na základe podobnej básne Roberta Aytona a starých ľudových piesní na tradičnú škótsku melódiu.
Jedná sa o jednu z najznámejších piesní v anglicky hovoriacich krajinách, pretože je spievaná spolu s tradičným tancom presne o polnoci Nového roku. Viac-menej pretože pieseň je spievaná v škótskom dialekte, veľa ľudí pri spievaní robí chyby ako v texte, tak aj v melódii.
Vy v Čechách ju môžete dobre poznať pod názvom Valčík na rozloučenou.😎
Rozšírená je tiež spievaná na pohreboch (Taiwan), promóciách (Taiwan, Japonsko a Maďarsko), ale aj na rozlúčku alebo pri iných príležitostiach.
Určitú dobu bola taktiež na jej melódiu spievaná kórejská národná hymna, doteraz je na jej melódiu spievaná maledivská hymna, na Filipínach je spievaná pri promóciách, novoročných a vianočných oslavách.
Pri lúčení sa taktiež spieva v Brazílii, Španielsku, Portugalsku, Francúzsku, Grécku, Poľsku a Nemecku.
Vtedy som vybrala orchestriálno-symfonickú podobu, keď ju spievajú napr. vo Veľkej Británii na námestí a pod.

















6 komentárov:

  1. Krásné fotografie.
    Mary, přeji Tobě i mamince do nového roku pevné zdraví, štěstí, lásku a ať Vás obě stále baví tvořit pro panenky. Těším se na další setkávání na blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nádherné přivítání v novém roce.Přeji i Tobě a Tvé mamince jen to nejlepší,tedy zdraví,štěstí,lásku,pevné nervy a radost a chuť k tvoření článků a focení.Tak já tedy mamince věřit budu a doufat,že tento rok bude vážně lepší.Už by to chtělo,aby se karta obrátila k lepšímu.Děkuji za Tvé články,jste skvělé,ty i mamka.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Holky krásně vítají nový rok. Kéž je lepší, než ten minulý.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nádherné privítanie Nového roku. Tiež Vám prajem všetko len to najlepšie, hlavne, nech je lepší ako 2020.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Moc se mi líbí fotky u krbu s přípitkem. Mary dodatečně všechno nejlepší do nového roku a ať život zase vplyne do starých kolejí.

    OdpovedaťOdstrániť