utorok 19. januára 2021

Adventný kalendár 2020 - koláž a zhrnutie 🎅🎄🤶

Konečne sa dostávam k záverečnej koláži a rekapitulácii adventného kalendára s bábikami pre rok 2020.🎄🎅🎇
Vždy som rekapituláciu stihla urobiť v starom roku, ale niekedy sa zvyky menia.
Síce som koláž vytvorila ešte koncom starého roka, k samotnej rekapitulácii som sa dostala neskoršie.👀😐



Pri adventnom kalendári 2020 ma potrápila výroba koláže viac ako obvykle.
Pracovala som s tromi zdarma stránkami na výrobu koláží.
Vždy je najväčší problém počet fotiek, čo je 24 kusov.
Najmä pri "free" verziách sú vyššie počty zatvorené, na ich použitie si už musíte zaplatiť funkcie a programy "PRO" a pod.
Nakoniec som to i po tomto trápení úspešne zvládla.  

Tento adventný kalendár bol už náš štvrtý ročník. Môžeme s mami obe vyhlásiť, že bol zatiaľ náš najnáročnejší a zároveň najdokonalejší.
Dali sme si záležať na jednotlivých detailov. Vytvorili sme špeciálnu zimnú krajinku pre zimno-exteriérové scény.
Symbol kalendára pre tento rok boli "VLOČKY".☀
Nachádzali sa v každom jednom dni. Chybička sa i tu vyskytla, na troch fotkách nie sú vločky poriadne vidno. Buď sú presvetlené alebo troška zakryté s inými rekvizitami scéne.

Ako i v predošlých ročníkoch, aj v tomto ročníku mal každý adventný deň pridelenú vianočnú pesničku.
Poctivo sme ich vybrali a rozdelili. Klasické obľúbené piesne sme nevynechali, vyskytlo sa i zopár nových a tie staré sme ukázali v inej podobe - zaspievané s inými interpretmi.🎶 

Opäť ani v tomto roku sme nemohli vynechať obľúbené vianočné svetríky, ktoré sa objavili v niektorých dňoch.😊💕

Som veľmi rada, že sme na kalendári začali pracovať s predstihom už v septembri, pretože pri toľkých veciach, čo sme sa rozhodli vytvoriť, sa to proste inak ani nedalo realizovať.
Zapojili sme opäť celú časť našej pohyblivej zbierky bábik Barbie, Kenov a detí (okrem bábik Barbie DOTW).

Adventný kalendár 2020 sme doplnili s novými vianočnými aktivitami a staré sme oživili alebo úplne prerobili.

Vytvorili sme nové čiapky, šály, čižmy, svetríky i jeden kabát, to bola len outfitová časť.
Kúpili sme si jeleňa a nové biele sánky.
Vznikla lanovka, 2 páry lyží, nový a väčší snehuliak, opravila som dva vianočné stánky a vytvorila jeden nový.
Opravila som a vytvorila nový domček s predajom vianočných stromčekov.
Mami urobila vianočné darčeky pre záverečný deň a ušila vrecká a vytvorila mini adventný kalendár pre prvý adventný deň.😎

A na samotný záver kalendára - pre Štedrý deň vznikla celá chata.
Od realistického krbu po nový gauč a vianočný stromček s novými vianočnými ozdobami v škandinávskom štýle.

Za čo som veľmi vďačná je, že som fotila skoro všetky adventné dni v novembri, keď bolo slnečné počasie, pretože také hnusné a vkuse zamračené počasie, ktoré nastalo následne v decembri, som zatiaľ ešte nezažila.

Bývame niekedy na seba i sebakritické, sú niektoré scénky, ktoré by sme i v tomto kalendári dnes už prerobili a ofotili inak.😃

Pre nás s mami bola asi najslabšia scéna 9.dňa adventného kalendára a to scéna fotografovania detí v nákupnom centre.
Nejde o ten nápad, ten bol dobrý, ale o samotné nafotenie. Vymenila by som pozadie, troška zmenila tie plagáty, ktoré na scéne sa nakoniec "stratili". Proste asi tak, aby celé scéna pôsobila viac ako nejaké nákupné centrum. 😊

13.adventný deň priniesol klasiku v podobe vianočného pečenia.
Pri tejto scéne by som si priala, aby vyzerala viac realisticky.
Vidno, že asi nemám skúsenosti s pečením.😄
Nie, proste som videla tvorbu v tomto duchu u viacerých zahraničných zberateliek a tie mali túto činnosť, tak krásne a do najmenších detailov vypracovanú a vyfotenú, že sa mi tá naša už nepáčila.
Chceli sme zmenu oproti ostatným našim kalendárom, preto sme nepoužili celú kuchynskú linku.
Nejako sa nám ten koncept a celkové rozloženie scény nepodarilo.🙈

A čo ma veľmi mrzí je 17.adventný deň, ktorý priniesol ďalšiu tradičnú vianočnú činnosť v podobe stavania vianočného stromčeka.
Pôvodným nápadom bolo, aby bábika stála na nejakom podstavci, aby lepšie dočiahla na stromček a partner ju pritom mal držať, aby nepadla. Keďže sme nedomysleli dosť podstatný fakt, že všetky naše vianočné stromčeky pre naše bábiky sú nižšie ako oni samotné, museli sme scénu troška pozmeniť.
Diváci v podobe zberateľov na Instagrame a Flickri tento deň málo docenili, dostal sa do posledných priečok i s fotografovaním detí v nákupnom centre.
Bolo mi to ľúto, pretože práve v tejto scéne vystupoval môj najobľúbenejší párik Poppy s Chipom.
A Poppy mala na sebe nádherný a môj obľúbený svetrík od zberateľky Blanky.
Samozrejme, že to nie je tragédia, sú to len moje pocity, ktoré v tomto zhrnutí som mala potrebu napísať a vyjadriť.😎

Zopár štatistík zo sociálnych sietí:
Komunita ľudí na Instagrame a Flickri sa častokrát líši.
Facebook je skupinka sama o sebe. Na mojom osobnom Facebooku boli všetky adventné dni dosť spriemerované rovnako od mojich kamarátov, známych a rodiny.
Inak to bolo v našej československej najväčšej zberateľskej skupine.
Tam sa to nedá ani napísať. Pretože môj každodenný príspevok sa väčšinou v skupine stratil - radi ho odstrčili iné "aktívnejšie" príspevky, tak ho potom nebolo viac vidno. Nevadí, na budúce som už múdrejšia a nebudem vytvárať z mojich adventných dní album fotiek, ale len každodenný príspevok, tak bude lepšie viditeľný.
Pozitívne ma prekvapilo, že adventný kalendár si veľmi obľúbila komunita zberateľov na Flickri, ktorá cez Vianoce "ožila" a bola aktívnejšia oveľa viac ako po celý rok. Keďže na Flickri cítiť, že s každým rokom je tam menej a menej aktívnych zberateľov. Veľmi veľa ľudí sa presunulo na Instagram, potom na Facebook alebo už nie sú vôbec v hobby zberateľstve bábik aktívni. Čo ma mrzí, pretože komunita na Flickri 💖je pre mňa ako jedna rodina, ale je aj viac uzatvorenejšia a súkromnejšia ako tá mega komunita na Instagrame.

Zhodli sa zberatelia/odberatelia v tom, že pre nich je top adventný 4.adventný deň a to boli nákupy na vianočných stánkoch.
Posledný záverečný deň viac ocenili na Flickri ako Instagrame.

Napríklad 15.adventný deň sa ozdobovala vianočná girlanda na krb.
Na Instagrame sa tento deň veľmi páčil, ale na Flickr ostal len priemere.
Zhodnotila som to tak, že Barbie Mbili z kolekcie BMR jednoducho tamojší zberatelia milujú a poznajú, tak tá priniesla k tomuto dňu lepšie výsledky.
To isté platilo i pre 2.deň, kedy bola guľovačka pri snehuliakovi, ktorá sa páčila na Instagrame, ale na Flickri menej zaujala.
Čo ma prekvapilo bolo, že Flickr komunitu veľmi nebrali klasické zimné činnosti ako sú sánkovanie alebo i lanovka. 
Pozitívne ma prekvapilo, že 5.adventný deň v podobe kreatívneho vianočného tvorenia zaujal obe skupiny ľudí na oboch sociálnych sieťach.
A 18.adventný deň v podobe krasokorčuľovania je už taká naša klasika v našich adventných kalendároch.
Tak tá dokonca rezonovala i na facebookovskej skupine.
Najviac ju však milujú moji odoberatelia na Flickri.
Zistila som, že 11.adventný deň s vianočnými nákupmi s modrým autom Volvom sa dostal na nižšie priečky oproti podobnému dňu z adventného kalendára 2019. 
Asi nákup vianočného stromčeka na tom istom modrom aute bol zaujímavejší ako samotné vianočné nákupy v rovnakom aute.
Dosť podstatne sa líšil i 20.adventný deň - balenie vianočných darčekov.
Na Flickri nič moc, ale na Instagrame je medzi top 5 v obľúbenosti.

Takže štatistika na záver je takáto:
Flickr top päťka z adventného kalendára 2020
1. - 4.adventný deň - nakupovanie na vianočných stánkoch
2. - 24.adventný deň - Vianoce na chate
3. - 10.adventný deň - vešanie vianočného venca na dvere
4. - 12.adventný deň - lyžovanie
5. - 17.adventný deň - korčuľovanie na jazere
Instagram top päťka z adventného kalendára 2020
1. - 4.adventný deň - nakupovanie na vianočných stánkoch
2. - 2.adventný deň - guľovačka pri snehuliakovi
3.8.aventný deň - lanovka
4.6.adventný deň - prechádzka s koňom v zasneženej krajine
5.15.adventný deň - zdobenie vianočnej girlandy na krb
a rovnaký počet lajkov mal i 5.adventný deň - kreatívne vianočné tvorenie

Na úplný záver musím napísať, že sme s výsledkom celého projektu - vianočného kalendára 2020 s bábikami nadmieru spokojné a šťastné, že sa nám ho podarilo vytvoriť presne podľa našich predstáv, ktoré sme mali v hlavách už od januára 2020.

Zároveň Vás s veľkou radosťou pozývame i na tohtoročný adventný kalendár 2021 s bábikami.
Chceme ho vytvoriť troška inak, oživiť ho a menej klasicky.
Téma bude fashion = v módnom štýle 👗👜🎀a každý deň bude spojený s hviezdou.
Uvažovali sme i o anjeloch, ale tých si necháme na ďalší rok, lebo predsa len anjeli sú viac záväznejších v scénach.

A tu je ešte samotná rekapitulácia v podobe fotiek s odkazom na daný adventný deň.
Ďakujeme za priazeň, komentáre a lajky. Vidíme sa opäť za necelý rok!
P.S. Prosím napíšte a vyjadrite do svojich komentároch, ktorý adventný deň/dni sa Vám z roku 2020 najviac páčili!😍

















































A pár zákulisných fotiek ako sa tvoril projekt zimná krajinka a pár momentiek s mačkami.
Rómeo zaspal už v hotovom projekte. Šedý Joey tiež musel navštíviť projekt. Emma s neterou Tiffany pózovali pri zostavovaní a prípravy zimných scénok do kalendára.😸😺
Tento projekt sme mali vyložený po celé Vianoce v našej kuchyni a po zložení vianočnej výzdoby sme prešli na zimnú. Projekt sme preto posunuli do našej obývačky pod televízor, kde mačky majú možnosť projekt ešte viac pravidelne navštevovať do konca zimy.😃





15 komentárov:

  1. Všechny dny jsou velmi krásné a povedené. Hodně se mi líbí ta zimní krajina, takže nejhezčí den pro mě asi je s tím srncem v krajině.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Hanneton 🙂, zistila som, že nakoniec zimná krajinka predbehla úplne v obľúbenosti záverečnú scénu s chatou, čo ma trocha mrzí, pretože s tou som sa najviac narobila.😔

      Odstrániť
  2. Hezká rekapitulace. Fotky s kočičkami jsou boží.:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ruženka ☺️, škoda, že si nenapísala, ktoré scény sú Tvoje obľúbené z tohto kalendára alebo nemáš žiadnych favoritov?😉

      Odstrániť
  3. Moc povedené, líbí se mi snad všechny krásná práce :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Katka. Ach, tak, to som rada, že máš rada všetky scény. Teší nás to obe s mami.💗😉

      Odstrániť
  4. Všetky sú nádherné <3 Ste naozaj každým rokom lepšie a lepšie. Možno bol štvrtý deň obľúbený lebo zobrazuje činnosť, ktorá bola tento rok viac-menej úplne nedostupná. Ostatné sa ako tak dali zorganizovať. Neviem, to je len taká moja úvaha. U mňa asi vyhráva dvojka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Nikky, áno, dobrý postreh i úvaha. Ja si myslím, že je to tiež s tým, že trhy boli tieto Vianoce zavreté, ale aj preto, že málokto také mini trhy má vyrobené pre bábiky. Predsa len bábiku so stromčekom ci pri krbe je vidieť častejšie ako vianočné trhy. To je zase moja úvaha.🙃
      Ja považujem scénu guľovačky za najlepšiu zo scén, ktoré sa odohrávali v zimnej krajinke.😊

      Odstrániť
  5. Mně se nejvíc líbí ty se zasněženou krajinou s břízkami. Je to krásné pozadí, opravdu zimní a s chutí jsem si prohlédla i to, jak Ti kočky pomáhaly. A kdybych měla vybrat jeden den, tak 18 - bruslení, ale krásné jsou všechny.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Peti, tak to som rada, že Ťa korčuliarky zaujali najviac, aj Barbie ČR/SR zaujali najviac, preto som aj vyhrala opäť Barbie.😀 Zberateľka Leslie mi zase na Flickri napísala, že krasokorčuľovanie s bábikami je už moje poznávacie znamenie.😀☺️
      Celkovo scéna zimnej krajinky je taká neopozeraná.😊

      Odstrániť
  6. Skvělá rekapitulace, pěkné adventní dny:-).

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Když tak na ně koukám, nejvíc se mi líbí hned ten první den 😉 Ale letos jste se opravdu vyřádily a kalendář je celkově super. To je jasné, že po čase se zpracováním tématu nejste spokojeně, to je v pořádku, to je ten motor, který nás žene dál 👍 Už se těším na další rok 😊

    OdpovedaťOdstrániť