pondelok 10. apríla 2023

Easter 2023 🌷🐰🌸

 

V prvom rade všetkým prajem krásny Veľkonočný pondelok!🐇🌷🐣🐑🥚
Nebudem Vám už želať veľkonočné sviatky, keďže tento rok prichádzam s veľkonočným fotením neskoro, má to však svoje dôvody.😐
Prvým je pokazený notebook a druhým je dlhšie robený nový projekt - dioráma.
Mám teraz na kratší čas požičaný notebook od známej, ktorá má dva a tento aktuálne nepoužíva.
Prišiel mi až na Bielu sobotu, všetko si doň zatiaľ inštalujem. Takže som rada, že som sa k spracovaniu fotiek a textu vôbec dostala.😶
Posnažím sa spracovať a zachrániť, čo najviac fotiek ako sa len bude dať.

Vráťme sa však k hlavnej podstate tohto príspevku, ktorou je Veľká noc.🐰
Túto veľkonočnú víziu nosím hlave už jeden rok. 😀
Pri minuločnom hľadaní veľkonočnej inšpirácie som opäť raz rolovala po Pinterese a vo svojich obľúbených kreslených ilustráciáach som našla obrázok, na ktorom boli veľké drevené dvere do stajne, pred ktorými sedelo dievča na veľkom vajíčku, na hlave mala zajačie uši a po dvoch stranách boli vydekorované debničky, v ktorých boli rôzne veľkonočné dekorácie. Na dvereách boli zavesené vlajky s jednotlivými písmenami, ktoré niesli názov "Easter" (Veľká noc).🐥
Vlani bolo neskoro, aby som svoju víziu 
zrealizovala, vytvorila, tak som vedela, že o rok budem vedieť, čo spraviť na fotenie Veľkej noci.😊
Celá dioráma je v takom rustikálnom štýle, ktorý je veľmi trendy v interiéroch a dekoráciách už pár rokov v rôznych sezónných obdobiach.😍

Myslela som, že výroba bude o niečo jednoduchšia, ale troška som sa mýlila.🙄
Dvere som robila rovnakou technikou ako prednú časť mojej "ružovej" cukrárne.
Pôvodne som bola taká naivná, že som si myslela, že budú ako dvere stačiť odmontované dvere z čajových krabičiek, ktoré by však nikdy nevytvorili tento efekt, keďže sú veľkosťou malé.
Na hrubší kartón, ktorý sa dáva do krabíc s nábytkami, aby ich chránil, som nalepila tri druhy drevených paličiek, ktoré som si najskôr narezala podľa potrebných veľkostí.
Potom som vyrezala dve veľké okná. Následne som všetko nafarbila s tmavohnedou farbou, ktorá mi ledva vyšla.😅
Po uschnutí som farby som nalepila fólie ako sklá a na ne som nalepila nafarbený štvrtý typ drevených paličiek.

V Kiku som si týždeň pred Veľkou nocou kúpila sadu kvetín v ružových tónoch kde ich balení bolo 
12 kusov.🌸
Nepáčili sa mi, lebo sú pre bábiky veľké. Chcela som radšej ružové papierové ruže, ktoré posledné sezóny však nepredávajú. Teraz majú v Kiku u nás len tieto papierové kvety v rôznych farebných prevedeniach. Lepšie som nezohnala a niektoré umelé kvety, ktoré sa mi veľkosťou pre bábiky páčili, predávali v záhradkárstvom obchode, ale práve tie boli predražené, takže som ich nechala tam a nekúpila žiadne.😏
Doma mám ešte spred dvoch Vianoc krémové ruže, ktoré nie sú zakomponované do žiadnej kytice, často ich využívame. Mami ma nahovorila, že girlanda pôsobí s veľkými kvetmi prázdne, tak som pridala ešte tieto ruže, aj keď nie sú rovnako veľké ako ružové kvety.🌷
Trávovú girlandu sme kúpili pred pár rokmi a zdobí nám doma jarno-letné obdobie náš dekoračný lampáš v kuchyni.
Tajne som dúfala, že z domácich zásob nášho ex rodinného kvetinárstva dokážem vytvoriť nejakú vlastnú zelenú girlandu. Keďže som však pochopila, že stajňové dvere chcem využívať i celoročne, tak nemôžem nič na dvere nalepiť.🙂
Preto mi nič iné neostávalo ako si "požičať" túto girlandu z kuchyne a na tieto dvere ju špendlínkymi v určitých miestach pripevniť.
S kvetmi nebol problém, lebo sú na drôte a ľahko sa na girlandu upevňovali.

Vlajky som si robila sama, mami mi "schválila" farbu😂, ja som obkresli písmená zo svojho mobilu. 

Drevené debničky z paličiek sú moja práca z roku 2019.
Dve štvorcové a štyri obdĺžnikové.😎
Dekorácie sme zháňali z veľkonočného obchodíka pre bábiky a z vlastnej jarno-veľkonočnej výzdoby.

- kovové kýbliky v dvoch veľkostiach majú bábiky vo vlastných domoch. Veľké som kupovala v posledných výpredajoch v predajni Baumax, keď končil svoju púť u nás.
- pastelové kvety v kýblikoch pochádzajú z Pepca zo sézony 2020.
- veľké vajíčka sú veľkonočná dekorácia z Kiku, ktorá bola pôvodne visiacia.
- dekorácia s ružovým vtáčikom a ružová malá tácka so sklenou fľaškou je moja vlaňajšia kreatívna práca🤗
- modré malé vajíčko a fialové kuriatko pochádzajú z nejakých veľkonočných dekorácií typu "hniezdo", kde boli pôvodne nalepené
- ružová vtáčia búdka bola pred pár rokmi kupovaná v Tedi, tiež pôvodne závesná dekorácia, môžete ju kúpiť i túto sezónu za 1€ v troch farebných prevedeniach (žltá, ružová a zelená)
- dekorácia s bielym zajačikom a ružovým malým vajíčkom na drevenom pne, tak tá pochádza tiež z mojej vlaňajšej tvorby (biely drevený zajko bol súčasťou balíčka zajačikov v troch farbách a troch veľkostiach vo vlaňajšej veľkonočno-jarnej ponuke v obchode Tedi)
- strieborná konvica/krhla je zo záhradnej sady Barbie od Mattela z konca 90.rokov, ktorú som dostala ako dieťa na jedny meniny🥰
- malé ružové ružičky v kýblikoch mám z dvoch "zdrojov" od kamarátky Katky G. a Vlaďky z Čiech 🌹
- biely plastový zajac Hoppy bol súčasťou vianočného darčeka od Hanky 
- plyšový ohybný biely zajačik bol pôvodne kľúčenkou, visel mi na školskej taške počas celej strednej školy (dnes je súčasťou života mojich bábik)
- veľké plyšové vajíčko je veľkonočná dekorácia z Kiku, ktorú sa nám náhodne podarilo pred rokmi zohnať v ich výpredajoch len za 10 centov😛

Pôvodne som mala v pláne inú modelku, dokonca som tú pôvodnú mala oblečenú i v tomto istom outfite.🙄
Keďže som celú zbierku bábik prezliekla už do jarno/letnej sezóny, tak som outfit obliekla inej bábike.
Outfit som vyberala v štýle, ktorým som sa prispôsobila pôvodnému inšpirujúcemu obrázku.
 Ružovou blúzkou som už fotila Vianoce, tak prečo nie i Veľkú noc?
Je z dielne šikovnej krajčírky Eleny Motýľovej.💗
Kvetinová sukňa je od zberateľskej Barbie The Look Sweet Tea.
Topánky sú od zberateľskej Barbie Natalii Vodianovej (keďže sú mäkké, obujú ich i vysoké Barbie).
Biele perly v ušiach sú dámske náušnice z Pepca.
A zajačie uši sú moja práca. Nedalo mi to a z filcu som ušila nové, viac 3D uši. Pred 8 rokmi som už z filcu robila zajačie uši, ale tieto sú dvojvrstvové a vo vnútri majú bužírkový drôt, preto sa dajú ohýbať podľa potreby.🐰
Rovnaký drôt tvorí i podkladový základ celej čelenky.

Samotnou modelkou prezentujúcou tohtoročnú Veľkú noc je Astrid (zberateľská Barbie BMR 1959 z prvej série).💕



















6 komentárov:

  1. Krásné velikonoční focení. Vždycky když vidím ty bedničky si říkám, že bych taky nějaké mohla vyrobit. A ta čelenka s ouškama je prostě super! A úplně u mě vyhrála dekorace se zajdou a vajíčkem, krásná!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je nádhera <3 Tá blúzka je úžasná a tá čelenka a ten zajačik, proste nádhera :-) Krásnu jar aj Tebe

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pěkné fotky :-) Zmrzlinka

    OdpovedaťOdstrániť