utorok 10. októbra 2023

Chloe 🐆



04.10. každoročne patrí Svetovému dňu zvierat.🐕🐈🐎🐇🐦
V tento deň v roku 1226 totiž zomrel františkánsky mních sv.František z  Assisi, ktorý sa staral o choré, opustené a týrané zvieratá.
Preto sa tento deň na jeho počesť stanovili ako Svetový deň zvierat.🙂
Pri tejto príležitosti som si pripravila fotenie, ktoré som robila ešte cez leto, keď slnečné lúče dopadali viac hodín do môjho fotoateliéru.🌞
Chcem Vám predstaviť nového domáceho miláčika mojich bábik, servala menom Chloe.🐆

INŠPIRÁCIA & NÁPAD:
Aj pri tomto fotení som sa nechala inšpirovať africkou tematikou, keďže serval je africká mačkovitá šelma so žltkastou srsťou a čiernymi bodkami.🖤

Servaly sa chovajú ako exotické domáce zvieratá alebo sa využívajú na chov savanových mačiek - krížencov divokej a domácej mačky.🐈
Servala chová čoraz viac ľudí v domácnosti, keďže je to mačkovitá šelma menšieho vzrastu a dokáže si ľahko zvyknúť na ľudí.
Často ich chovajú arabskí šejkovia a dokonca i s domácimi mačkami. Vďaka tomuto kríženiu vzniklo plemeno savanská mačka. Napriek "skroteniu" si táto mačkovitá šelma ponecháva povahové črty divokého lovca a je stále nebezpečná. Nemá prejavy ako klasická mačka domáca.😺

Ja som istí čas na svojom Instagrame sledovala jeden pár z USA, ktorí chovajú servala menom Chloe. 🥰
Ako to býva u mňa už vo zvyku, nechala som sa menom inšpirovať i pri tomto domácom zvieratku mojich bábik.😅

Istí čas som pokukávala po bengálskej mačke - figúrke značky Schleich.
Len v kamennom obchode u nás mieste sa mi ju nepodarilo zohnať.😏
A jednu figúrku sa mi nechcelo zháňať cez internet.
Zdala sa mi veľkosťou aj trochu malá.🙄

Začiatkom tohto leta, niekedy v máji, ma na našom sídlisku zaujal vyhodený sáčok s nejakými hračkami.
Keďže som už párkrát našla i nejaké zaujímavé veci na kreatívnu tvorbu, bola som zvedavá.🤪
A čo som našla? Malú zbierku kľúčeniek.
Keďže doma mám zbierku kľúčeniek ešte i z detských čias, zobrala som ich.
Na náhody neverím, pre niečo ma to tam dotiahlo.🤭
Niektoré vlastné kľúčenky využívajú vo svojom svete naše bábiky.
A ostatný zvyšok mám schovaný v krabici.🥴
Raz ich hádam i nafotím spolu. Väčšiu časť mojej zbierky kľúčeniek tvoria suvenírové, ktoré som dostala do darov, keďže ja necestujem.😁
Mám však i plno s logom rôznych značiek áut alebo i rôzne Disney postavičky či s motívom mačiek.
Cielene ich však už nerozširujem.

Keď som večer doma mala čas, pozrela som sa bližšie na obsah v sáčku.
Okrem napr. pinpongovej rakety, ktorá veľkosťou by bola vhodnejšia pre väčšie bábiky ako sú Tonnerky, som padla na zadok, lebo na jednej visela mačka.
Hneď som vedela, že to nie je len obyčajná domáca mačka.😺
Porovnávala som si fotky na internete a zistila som, že sa mi podobá na servala.
Takže moje bábiky proste chovajú servala. 🐆

TVORBA SCÉNY:
Serval je africká šelma, preto som vedela, že sa i pri tomto fotení inšpirujem africkou tematikou.🔸🔺🔹
Ako som i pri predchádzajúcom fotení s africkou dlhou sukňou písala, že s touto tematikou nemám problém, pretože aj naša reálna obývačka a aj jedna dioráma našich bábik je zariadená v africkom štýle. Mám aj plno veľkých či miniatúrnych dekorácií.😊

Pri tvorbe tejto scény mi opäť pomáhala mami, spolu sme sa troška kreatívne zapotili.😅 Prvú scénu, ktorú sme vytvorili sme nakoniec bez fotenia aj zmenili.🙈🙉🙊
Mami špeciálne vytvorila jednorázové aranžmány v žltých vázach práve pre túto scénu.😇
Rámiky s leopardím vzorom máme takto vyložené na vlastnej stene i v poličkách.
Ďalej sme použili kreslo s taburetkou, ktorú pre naše bábiky vyrobila mami pred 12 rokmi pre našu africkú diorámu a ja zase som v rovnakom čase nafarbila drevenú krabičku na hnedo a ozdobila servítkovou technikou s africkými motívmi.😎
Túto techniku som použila i na dva malé keramické črepníky, ktoré sú tiež v tejto scéne.
Dva vyššie stĺpe do hnedých tónoch sú pôvodne stojany na sviečky a istí čas slúžili ako dekorácia i v našej vlastnej obývačke.
Nižšie stolíky na oboch stranách sú konzervy z kupovaných kukuríc🌽. Mami má zbierku konzerv, rôznych veľkostí, ktoré si odkladá na kreatívne tvorenie do budúcna. A pre toto fotenie mi dve menšie nafarbila na čierno.
Dve hlinené vázy som dostala minulý rok na Vianoce od zberateľky Hanky.🥰
A váza s paličkou na roztĺkanie (mažiar) som dostala pred pár rokmi od inej kamošky Terky, ktorá už nezbiera bábiky.
Časopis a kokosový koktejl sú moja práca.🙂
Soška mačky bola súčasťou mojich 6 mini egyptských sošiek, ktoré mi mami darovala na 18.narodeniny, pretože milujem aj Egypt a jeho históriu.💗
Sošku pelikána mi pred pár rokmi darovala moja sesternica.
Na stene sú aj dva leopardie kruhy, ktoré boli pred pár rokmi náušnice mojej mami.😹
Kruh v tvare korytnačky s nápisom Tunis, je vrchnák s malej krabičky, ktorá bola suvenírom logicky z Tuniska. Naše bábiky majú jednu časť ako košík v jednej izbe a v africkej obývačke zase na stene túto časť s korytnačkou.😊

AKTÉRKA/MODELKA A OUTFIT:
Ako modelku som chcela nejakú černošku, výber padol nakoniec na moju krásnu Alishu (zberateľská Barbie z kolekcie BMR 1959) s orientálnymi koreňmi.🧡💛💚

Vlani som mala rozpracovaný overal s leopardím vzorom, ktorý som chcela do jednej hry na Instagrame.
Látku mám z opaska, ktorý bol súčasťou jedného časopisu, ktorý som si práve kvôli opasku pred pár rokmi kúpila.
Je to veľmi pružná látka, pred rokmi som z nej ušila dlhé legíny, ktoré som však predala dávno s jednou bábikou.
Overal sa mi však vôbec nedarilo ušiť na mojom stroji, tak som sa nasrala a povedala som si, že ho došijem v rukách.
Och, áno, až rok mi trvalo ho konečne došiť.🙄 Motivovalo ma k tomu našťastie toto fotenie.🙂
Opasok som robila k jednému kabátu už dávnejšie.
Náušnice som dostala pred 3 rokmi na narodeniny od kamarátky/zberateľky Lenky - Nauriel 🧡
Topánky sú od zberateľskej Barbie Holiday 2017. 


















Detailné fotky samotnej diorámy.🙂










Detailné fotky Chloe.🙂 Diera jej ostala po kľúčenke, raz ju možno niečím zakryjem.




A takto prišla fotenie skontrolovať naša Tiffany.😸

7 komentárov:

  1. No teda vaše bábiky sa teda majú, keď chovajú servala. Moja mamina mala chvíľu také serval obdobie, že sledovala nejakých chovateľov, ktorí ich chovajú ako domáceho miláčika.
    Overal je úžasný <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Nikky, áno, naše bábiky žijú dokonalý život a chovajú všetky možné zvieratá.😃 Raz som sa zamýšľala, či by som chcela chovať takúto šelmu.🤔 Po prvé, musela by som bývať v dome so záhradou, kde by mala veľký výbeh. Po druhé, je to veľmi aktívne zviera, podľa mňa aj tú, čo som sledovala na IG, tá má už 16 rokov, totálne je rozmaznaná majiteľmi, čo nemajú deti, ale do určitej mieri je "týraná", je to šelma, ktorá potrebuje vonkajší svet a behanie. Po tretie je veľmi finančne náročná na chov. Na FB, bola moja mama chvíľku v skupinách o mačkách, kde boli takí zbohatlíci, ktorí chovali servalov, savanah a pod. a vyslovene sa s nimi chvastali.😔Ja by som si raztakú šelmu požičala a išla by som navštíviť istú časť rodiny, ktorá nemá rada ani normálne mačky.🤣🤣🤣

      Odstrániť
    2. Osobne si myslím, že takéto divoké zvieratá by sa nemali zatvárať, lebo oni sú zvyknuté denne nabehať desiatky kilometrov, čo je podľa mňa v domácom prostredí nereálne zabezpečiť, podobne ako v Zoo. Akože ja viem, že sú druhy zvierat, ktoré žijú už iba v Zoo, ale keď sa pozrieme na nejaké zábery z "divočiny" tak tam prechádzajú/bežia tie zvieratá denne obrovské vzdialenosti.
      Ale tak to je môj názor. A samozrejme, že takéto zvieratá potrebujú čerstvé mäso a potrebujú ho aj loviť, takže to si tiež neviem predstaviť. Akože chápem, že môžu byť spokojné aj v domácich podmienkach.
      No, to je dobrý nápad :-D mohla by si im nahovoriť, že je to mláďa leoparda alebo niečo také :-D

      Odstrániť
  2. Další naprosto vyladěné diorama, krása, všechny ty detaily. A nejlepší šelma nakonec :-D Jinak jsem ráda, že jsem opět viděla tuhle copíkatou panenku. Mám pro ni slabost a s těma copánkama evokuje etnický styl celkového prostředí :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Lenka❤️, ja túto Mbili milujem, je taká iná, ako píšeš, veľmi exotická.😍 Nikdy by som jej nerozpustila ani ten drdol, čo mnohí zberatelia i v zahraničí urobili... Mám rada exotiku, tak som bola rada, že môžem skúsiť i iný typ fotenia.😊

      Odstrániť
  3. Babivera - opět moc pěkný článek a fotky jsou povedené. Pošramotilo se mi komentování, tak budu psát takto.

    OdpovedaťOdstrániť