nedeľa 17. septembra 2023

African skirt 🔸🔺🔹🔺🔸


Pri tomto fotení som spojila neplánovane dve fotenia v jednom. Prvé bolo Deň afra, ktoré sa oslavuje 15.septembra a druhé fotenie dlhej etno sukni.
O dni afra som sa dozvedela len tento rok, pretože som objavila veľmi zaujímavú stránku na Facebooku, kde jedna Slovenka každý deň vypisuje (aj sa snaží jednotlivo každý sviatok opísať) zoznam o rôznych svetových dňoch, čo nás s mami veľmi zaujíma. Aj z dôvodu inšpirácie pri fotení bábik.😊
Tento netradičný sviatok je oslavou prirodzených vlasov ľudí afrického pôvodu a ich významu ako súčasti africkej identity.🔅
Ľudia afrického pôvodu majú štruktúru vlasu, ktorý je tvarovaný ako vývrtka, čo má za následok, že vlasy s afro textúrou vyzerajú oveľa hustejšie ako rovné, vlnité alebo kučeravé vlasy.👩‍🦱
Svoju modelku s afrom - Angelu som fotila v rámci letného fotenia, aby som odprezentovala dlhú etno sukňu, ktorá bola súčasťou môjho vianočného darčeka pred 2 rokmi.🎄

PÁTRANIE A INŠPIRÁCIA:
Veľkej kope oblečenia, ktorú som zohnala zázračne na našom Bazošovi.
Neskôr som zistila, že 95% oblečenia tvoria modely od šikovnej krajčírky Elenky Motýľovej, ale asi 5 kusov oblečenia bolo iného pôvodu.🤔
3 kusy boli od Mattela, jeden neznámy a táto sukňa s etno vzormi.🔸🔺🔹
Bola som si na 💯% istá, že som sa s ňou niekde na internete stretla. Až prešlo pár mesiacov a ja som uvidela jednu černošku bábiku v hromade bábik na Modrom koníkovi, kde tá bábika mala túto sukňu.
Usúdila som, že bude sukňa originál aj k nej patriť.
Začala som pátrať na Googli, hľadala som ju pod rôznymi spôsobmi a nič.🙄
Až prešlo opäť trocha času, keď ma napadlo, opäť skúsiť pátranie a svet div sa, objavila som takéto bábiky na Aliexpresse.

TVORBA SCÉNY:
Po odhalení pôvodu sukne ubehol viac ako rok a ja som presne vedela, na ktorej Barbie chcem sukňu odprezentovať.
Je ňou zberateľská Barbie Looks Model #2. Pre mňa dokonalá černoška s afrom.🥰❤️🤩
Lenže tú som vtedy ešte nemala, priniesol mi ju konečne vlaňajší Ježiško pod stromček.🎁
Konečne toto leto mastal čas, aby som sukňu mohla odfotiť.
Túžila som po fotení scény v typickom africkom štýle.🌍
Doma s tým určite problémy nemáme, pretože naša vlastná obývačka je zariadená v tomto štýle a samozrejme i naše bábiky už majú skoro 13 rokov vlastnú obývačku v africkom štýle.
Preto s dekoráciami nebol žiadny problém.😄
Moja mami vzala dosť vážne túto tvorivú výzvu a pomohla mi s rozložením scény.

DEKORÁCIE:
Ratanové kreslo je stojan na kvety a mali ho už moje bábiky z detstva, čo je aj vyše 20 rokov.🙃
Dekorácie na stene v podobe zrkadiel robila moja mami pred 3 rokmi.
Obraz s Afričankou som robila výlučne pre toto fotenie.😊
Už dlhšie som mala obrázok vystrihnutý z nejakého letáku o bytovom zariadení.
Pôvodne som ho mala orámovaný paličkami na bordovo, ale mojej mami sa to nepozdávalo, až nakoniec mi s červenou etno páskou prelepila rám a páskou olepila ešte iné časti nábytku v interiéri.😅
Červený sklený pohár bol suvenírom z Tuniska.🇹🇳
Váza, v ktorej je aranžmán, bola pôvodne stojan na sviečku.
Veľký a malý bubon boli rovnako kupované v jednom dekoračnom obchode.🙂
Veľký bubon máme v našej africkej obývačke a malý bubon a sloníka majú naše bábiky vo svojej africkej obývačke.
Váza s kovovým vrchnákom je dekorácia z našej obývačky a tiež je stojan na sviečky.🕯️
Palmu vytvorila moja mami už pred rokmi. Kmeň ostal z reálnej izbovej palmy, je zo sušený.🌴
Stolíky tiež robila mami. Majú ich bábiky vo svojej obývačke.
Pôvodne sú to ploché drevené ovocia -  banány a citróny🍌🍋, ktoré sú navrstvené na seba a dolnú časť stolíkov tvoria navrstvené drevené kolečká na záclony.
Ovocia nám ostali z čias rodinného kvetinárstva.💐

Zlatá veľká lampa mi ostala z bývalej roboty a menšiu vázu vyrobila mami, keď tvorila africkú obývačku pre naše bábiky.🛋️
Pohár a limonádu so džbánom sú japonskej značky miniatúr Re-ment.🍹
Mini banány sú z nejakého aranžmánu z čias rodinného kvetinárstva.
Rovnako i miska, na ktorej sú banány položené.

MODELKA A OUTFIT:
Angela (zberateľská Barbie Looks #2 z prvej vlny).
Etno sukňa je od černošky bábiky z Aliexpressu.🔅
Aby som napodobnila pôvodný outfit, ktorý patril k sukni, tak som použila biely pupkový top s rolákom od Barbie Fashionistas 81.❤️
Strapcové náušnice vyrobila moja mami pred pár rokmi.
Korálkové náramky sú zase moja staršia práca.🙂
Červené topánky na platforme sú z Barbie doplnkovej sady topánok.




















Detailné fotky samotnej sukne. Je ušitá z takého tvrdšieho plátna. Zapína sa na suchý zips, prekvapilo ma, že má široký pás, preto sukňu táto plnoštíhla Barbie Looks zapla.💪
Začistenie sukne je lacné, na dolnej časti okraja sa začala párať, nič hrozné, čo by sa nedalo opraviť.🙂



A tú dve fotky, ktoré som si stiahla zo stránky Aliexpressu, keď som konečne zistila ich pôvod. Jedna zberateľka na FB sa ma pýtala aký názov majú tieto bábiky. 🤔
Sú to také fejky, ale s pohyblivými telami.  
Jednoducho nejaké AA dolls.
Celkom však pekné a sympatické.🙂
Páčilo by sa mi mať i tú červenú sukňu
, určite by som obe uživila pri mojich foteniach.😄




4 komentáre:

  1. Elle je úžasná bábika a k sukni sa dokonalo hodí. Obe sukne sú perfektné :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Stylové oblečení ve stylovém prostředí a ta panenka tam skvěle zapadá. Parádní africká podívaná :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Wau,to je úžasné.Pažíš a Afrika jsou mé srdcovky.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Babivera - moc krásné fotky a ta tvoje holčina se mi moc líbí. Už dlouho přemýšlím o tom že si ji koupím.

    OdpovedaťOdstrániť