utorok 28. novembra 2023

Autumn Farmers Market 🍎🍁🐿️

Srdečne Vás vítam v mojom novom jesennom projekte -  farmárskom trhu s bábikami. 
Nápad som mala hlave od minulej jesene, preto som sa ho rozhodla reálne i túto jeseň zrealizovať.
Chcela som ho prezentovať už v polovici októbra, bohužiaľ stále som ho nemala čas dorobiť.🙄
A posledné roky vyvolávajú sociálne siete ako je Facebook a Instagram pocit, že od 1.novembra sa už iný obsah ako je ten vianočný 🎄 nemá ukazovať.😂 Takže jesenné fotky sú už vraj divné.😱 
Začala som projekt tvoriť už skoro v polovici septembra, ale dokončila ho až týždeň pred Halloweenom. A keďže v jednom týždni som nechcela prezentovať dva projekty naraz, lebo by to bolo kontraproduktívne.🥴

NÁPAD A INŠPIRÁCIA:
Vlani pri hľadaní vianočnej inšpirácie do projektu adventný kalendár 🎅 s bábikami, som objavila na Pintereste okrem vianočných zaujímavých fotiek, aj fotky miniatúrneho jesenného stánku s medvedíkom 🐻 v menšej miere ako sú Barbie bábiky.
Keďže mám zhodou okolností viac druhov jabĺk 🍎, mohla som sa projektom inšpirovať.🙂
Dve veci som však urobila trochu inak.
Po prvé mal macko ešte na predaj košík 🧺 s vajíčkami, ktoré však ja nemám samostatne ako miniatúry.
Po druhé som som nevyrobila už rebrík, kde by boli rozmiestnené tekvice 🎃 a na miesto toho som dala vozík s menším počtom tekvíc.

Kto sleduje dlhé roky moje fotky a tvorenie miniatúr a diorám, iste vie, že máme doma už 4 stánky pre bábiky. Tri klasické stánky s vianočnými tovarmi 🎄 a od minulých Vianoc i stánok s horúcou čokoládou 🍫 a maškrtami.
Takže s tvorbou predajných stánkou mám bohaté skúsenosti.😊

TVORBA A REALIZÁCIA:
Prvý sme s mami vyrobili už pred 11 rokmi na Vianoce 2012.🎄
Základným materiálom pre stánok sú drevené "lekárske" paličky do hrdla.
Keďže tento jesenný stánok 🍁 nemá strechu, jeho výroba bola o niečo jednoduchšia.
Viac som sa hrala miešaním farieb, keďže som veľmi chcela, aby mal svetlejšiu hnedú farbu ako tie vianočné.
Noooo, dávala som viacero vrstiev, stále dookola miešala, ja však nikdy nebudem mať nervy na miešanie farieb, lebo keď konečne niečo schopné aj namiešam, tak je toho vždy málo a potom neviem namiešať ešte raz tú istú farbu.😅
A tak sa farba stále mení. Je však svetlejší, alebnie natoľko ako som spočiatku chcela.
Na budúce už budem vždy kupovať len hotové farby.🙈🙉🙊

Ďalej som vyrobila drevené kýbliky v troch veľkostiach. Zobrala som vrchnáky od zubnej pasty či od sirupu proti kašľu. Na tie som nalepila užšie drevené kreatívne paličky.
Na drevených kýblikoch som skúšala experimentovanie miešaním farieb.
Takže tam sú skôr badať moje farebné postupové procesy.🤪
Na Pintereste som si už dávnejšie pri DIY miniatúrach odložila postup ako takýto kýblik vyrobiť.
Okrem paličiek na vrchnáku, som zobrala strieborný obal z čajovej sviečky.🕯️
Keďže je mäkký, ľahko sa dá s nožnicami strihať. Postrihala som si tenké pásy a kruh, čo mi z dolnej časti zostal, som nalepila na spodok drevených kýblikov.
Strieborné pásy som po 2 kusov nalepila okolo kýblikov s tavnou pištoľou, pretože lepidlo Chemoprén mi nechcel tento tenký kov nalepiť.🤔

Najzložitejšou tvorbou boli nápisy.
Hlavný nápis: FARMERS MARKET/FARMÁRSKY TRH som dosť rýchlo namaľovala, lebo bol vo väčšej veľkosti.
S tvorbou troch
🍎 APPLES/JABLKÁ
🎃 PUMPKINS/TEKVICE
🍯 HONEY/MED
som sa viac vyhrala. Apples som robila 2x, pretože prvý som maľovala Rewell červenou farbou, ktorou sa maľujú plastové modely lodí, áut a pod., lebo som chcela dokončiť nápisy cez jeden septembrový víkend, ale červenú farbu ❤️ som nemala, lebo starú som našla vyschnutú.
Ako som zistila pri mojom experimentovaní, farby Rewell nechám predsa len na modely.
Najťažšou vecou bol samotný najmenší nápis: 
FRESH CUT FLOWERS/REZANÉ ČERSTVÉ KVETY. Ten som robila asi 5x. Nie pri každom pokuse som ho aj dokončila...🙄
Pri prvom a druhom pokuse bol problém tiež s farbou Rewell.
Pri ostatných pokusoch malá veľkosť písmenok.🆎
Našťastie sa mi nakoniec najmenší nápis vydaril vyrobiť.

Malé tekvice mám už pár rokov, kupovala som ich v zahradkárskom obchode 🏵️🌸🌼 ako dekoráciu.
Jedna veľká tekvica je zo sady dekoračných tekvíc z Kiku.
Pri malých jablkách mám šťastie.🍀 Všetky červené vo väčšom kýbliku som dostala do daru s rôznymi inými miniatúrami japonskej značky Re-ment.🥰 Rovnako sú tejto značky i dve najmenšie zaváraniny a med v tvare medvedíka.🧸
Zvyšné🥫4 zaváraniny sú značky Mattel od rôznych setov Barbie kuchýň.
V druhom kýbliku sú zelené a do červena jablká, aj to jedno na tmavočervené na váhe a taktiež 
🥮 jablkový koláč sú darčekom spred pár rokov od kamarátky/zberateľky Katky G.(zmrzlinky)
Autorkou týchto miniatúr by mala byť Kateřina Minijídlo.🍲🍛🥗
Váha ⚖️ je prefarbená, z mojej pošty 📮 Gloria pre bábiky z detstva, ktorú som pred 2 rokmi celú prefarbila a prerobila.🙂
Strieborné kýbliky som kúpila vo výpredaji, keď u nás končil obchodný dom Baumax.
Malé🌻slnečnice a hnedé konáre s listami sú z čias rodinného kvetinárstva.💐
Oranžové a bordové bobule boli súčasťou balíka  od zberateľky Hanky.♥️
Drevené pne rôznych veľkostí som sú kreatívny materiál kupovaný v obchodíku, ktorý tento rok zrušili.😌
Vozík/fúrik, ktorý v tejto scéne stojí a sú v ňom vyložené tekvice, som pred pár rokmi kúpila ako dekoráciu v Kiku.
Malé 🍁 listy mi tiež raz darovala kamarátka Katka G.
Veveričku menom Tintin 🐿️ som kúpilabvlani cez leto v obchode Tedi, kde mala byť súčasťou kreatívneho materiálu.😄

A aby som stánok nepôsobil nudne, tak som ho vyzdobila ešte s drevenými listami 🍁🍂 v dvoch veľkostiach.
Tento nápad na výzdobu mi prišiel neskôr, tak som musela zháňať až  dvoch Kikoch, keďže už boli vypredané v tom na našom sídlisku a toto bolo posledné balenie, ktoré som našla v Kiku meste.🌆

OUTFITY A AKTÉRKY:
Najskôr som si zostavila štyri outfity pre nakupujúce, ktoré najviac zobrazujú jesenný štýl zo šatníku mojich bábik.
Vedela som, že jedna nakupujúca príde s menším psom, druhá príde sama a tretia bude zladená s malou dcérkou.

O jednej modelke som si bola na 100% istá, že ju musím zapojiť do fotenia.
Bola to hrdzavovláska Ruby (zberateľská Babie Looks #11), pretože s hrdzavými vlasmi ju veľmi veľa zberateľov zo zahraničia využívajú ako dokonalú modelku na jesenné či halloweenské fotenia.
A ja som tú svoju konečne mohla odfotiť, keďže som ju dostala na minulé Vianoce, preto je to jej prvá jeseň u mňa v zbierke.
Najskôr som ju obliekla do oufitu z mojej dielne šaty s menčestrovou sukňou. Nedalo mi to, skúsila som jej i outfit s pončom, v ktorom jej krása viac vynikla.

Blondínky vôbec nefotievam do jesenných fotení (tie využívam hlavne na jar), preto som hľadala nejakú hnedovlásku, ktorá dávno nefotila "jeseň", výber vyšiel na Megan (zberateľská Barbie Katniss Everdeen, The Hunger Games, Catching Fire), ktorej outfit s menčestrovou sukňou sadol ako uliaty.
Pridala som k nej malú Susy (Shelly club Pony Ride Susy/Marisa), jednu z hnedovlasých Shelly z môjho detstva.
Jej kabátik je totiž ušitý z tej istej menčestrovej látky ako u Megan.
Celý outfit šila moja mami pred pár rokmi do jedného z našich adventných kalendárov s bábikami.

Tretiu nakupujúcu som už vybrala černošku, ktorá výškou a postavou sa mi oblečie do hnedých nohavíc, ktoré som Vám nedávno predstavila.
Keďže som kvôli týmto obmedzeniam mohla vyberať iba z dvoch bábik, farebne kabát sadol Jamile (zberateľská Barbie The Look, City Shine).

Do scény som vybrala ešte jazvečíka Fergusona, ktorý bol v sete ešte s druhým psom. Dostala som ho pred 2 rokmi na Vianoce a bol kupovaný v Kiku. Obojok s vodítkom sú moja staršia práca.

Ako predávajúcu som vybrala Sayuri (Barbie Made to Move Purple top), ktorá je dobre pohyblivá, nemá blond vlasy a mala natoľko letné šaty, že si už žiadala prezliecť do zimného.😃

Outfit Ruby (hrdzavovláska):
🔸pončo a náušnice - zberateľka Lenka (Nauriel)
🔸 rolák - Poppy Parker, Barefoot in the Park, Corie Bratter Lovers
🔸 hnedá sukňa - Elenka Motýľová
🔸 pančuchové návleky - Barbie Módna ikona/Style Raquelle druhá vlna
🔸kovbojské čižmy - bábika Ori Princess
🔸čiapka - zberateľka Hanka
🔸kabelka - prerobená mnou, pôvodne bola prívesok na retiazke

Outfit Megan (hnedovláska):
🔸 šaty s menčestrovou sukňou - moja práca
🔸 silonky - moja práca
🔸 čiapka - moja práca
🔸šatka - moja práca 
🔸 hnedá kabelka - moja práca 
🔸biela sieťovka - vyrobila moja mami
🔸 náušnice - moja práca 

Outfit Jamila (černoška):
🔸 kabát - Elenka Motýľová
🔸čierny rolák - moja práca
🔸 hnedé nohavice - zberateľka Ivka Kuciánová
🔸 náušnice - od jednej zberateľkej Barbie James Bond
🔸 čierna kabelka - Integrity Toys Never Ordinary Eden
🔸bledohnedé topánky: Barbie Módna ikona/Style Teresa tretia vlna

Malá Susy:
🔸 kabát, rifle a čelenka - vyrobila moja mami
🔸biele tenisky - od Shelly club Tennis Lorena

Predavačka Sayuri:
🔸žlto-čierna károvana bunda - od bábiky Liv z malej fashion sady
🔸 rifle - z veľkej štvoroutfitovej fashion Barbie sady 
🔸čierna čiapka - vyrobila moja mami
🔸čierno-hnedé čižmy - Barbie Fashion Fever Hilary Duff outfit






































A na záver video, z ktorého je lepšie vidieť jednotlivé detaily na stánok.😊
Omľúvte vzdialené hlasy vo videu, pretože susedia nad nami sú nonstop na lódžii a nepodarilo sa mi vystihnúť ani 2 minúty, kedy by nehovorili.🙄

3 komentáre:

  1. Ten podzimní obchůdek se rozhodně povedl a to včetně sortimentu. Každopádně bych si vybrala i já, natož vyfešákované nakupující. Super fotky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je dokonalosť :-) Mám veľmi rada jeseň, jesenné farby a tebe to tak krásne všetko ladí.

    OdpovedaťOdstrániť