piatok 1. decembra 2023

1.adventný deň/diel - Príchod


PRÍBEH:
Spisovateľ Paul Taylor a jeho psí miláčik Beauty pricestovali 2 týždne pred Vianocami z New Yorku do malého mesta Frankenmunth v štáte Michigan, ktoré je známe svojou neopakovateľnou vianočnou atmosférou.
Paul mal už dávnejšie rozpísaný romantický príbeh, no v N.Y. sa akosi zasekol a nenachádzal inšpiráciu na jeho dokončenie.
Nedávno sa spoynal a spriatelil s majiteľom newyorského kníhkupectva Dylanom Colinsom, ktorý mu navrhol, že môže prísť do jeho rodného mesta, kde jeho rodičia prenajímajú izby vo svojom dome, pretože bol presvedčený, že tu určite svoj príbeh dopíše. 
Paul jeho ponuku prijal. Dylan s ním neprišiel, pretože v jeho kníhkupectve bolo pred Vianocami najviac práce.
No chystal sa prísť k rodičom spolu so svojou priateľkou Nataliou, na Vianoce.
ZA SCÉNOU:
Celý príbeh sme s mami napísali koncom augusta. Vytvorili sme si dejovú líniu na každý deň. Jeden deň sme nakoniec pozmenili len pred týždňom.🤔
V novembri sme si k hlavným dvom romantickým postavám 👫 (ktoré sme vedeli od začiatku, kto budú), pridelili ďalšie vedľajšie postavy.
Najskôr sme pre mužské postavy prideli na každý deň outfity. Keďže sa striedajú ako vždy v našom kalendári, exteriérové a interiérové scény.🙃
U ženských postáv to bolo zložitejšie, keďže hlavnej hrdinke sme chceli dopriať každý deň iné oblečenie.😀
A šatník pre ženy máme 5x väčší ako ten pre mužov.😌
Dejovú líniu = text na každý deň má
 na starosti mami, ktorá je v písaní
 textov profík už od svojich školských
 čias. Základný príbeh bol samozrejme vymyslený, len ho treba rozpísať, aby 
 ho pochopili všetci čitatelia.📔
Rozmýšľali sme, či príbeh budeme
 písať priamou rečou, ale táto forma
 "poviedky" nám aktuálne v tomto
 ročníku kalendára viac vyhovuje.
Riešili sme, na ktorom aute hlavný hrdina príde.🚗 Musel prísť na otvorenom, lebo do druhého sa nevojde, keďže Mattel autá sú tak "bohovsky" priestorovo veľké a on je ešte vyšší ako Ken, preto som mala značné obavy, či sa zmestí vôbec i do tohto auta.🤣🤣🤣 Veru, takéto technické veci skúšame už na ostro.😬

Ja ako obvykle mám na starosti fotenie.📸
Prvýkrát po 6 rokoch som okrem svojho umelého snehu mala i ten reálny za oknom hneď na začiatku.❄️
Tretím rokom sme zaradili scénu s výkladmi, ktoré som robila pre kalendár 2021.🛍️ Vtedy som mala aj kvôli k.vidovej ére, viac času na tvorbu väčších scén.
Mami je autorkou výlohy pri oboch výkladoch. Tentokrát oproti minulému roku, sa jej aranžovanie výkladov darilo lepšie, aj keď sa s tým tiež veľmi vyhrala. Robila ich dva dni pred fotením, ale nakoniec sme ich opravovali ešte i po zostavení celej scény pred fotením.
Výlohy sú i tento rok v inom štýle a s inými rekvizitami ako boli tie v predošlých dvoch rokoch.🙂
Pri zostavovaní scény, hoci sme mali výklady predpripravené, som zistila, že čierna podlaha je krátka, že oproti minulému roku, keď som scénu fotila, som mala len kúsok čierneho papiera, tak som musela improvizovať a hľadať náhradné riešenie v podobe čiernych kachličiek či viac snehu.❄️
Následne som si počas miernych svetelných podmienkach zanadávala, lebo mám už od januára novú svetelnú lampu 🔦 v podobe kruhu, len je to stolná lampa a ja som ju potrebovala spustiť z výšky.😏Vyskúšala som rôzne varianty, nakoniec som ju spustia na špagáte z našich Barbie izieb. Podarilo sa, len ma to všetko zdržalo. Pri foteniach môžu nastať i takéto situácie, s ktorými nikto nerátal.😱Našťastie sa všetko vydarilo a najbližšie aspoň viem, ako pri týchto podmienkach fotiť.😅
Fotila som na inom mieste ako zvyčajne fotím, lebo sa mi táto izba zdala svetlejšia.
A to už ani nehovorím, že som fotky niekoľkokrát zmazala, lebo raz trčal špagát z lampy, ktorý som si nevšimla a druhýkrát som zistila, že psovi som zabudla dať obojok.🤦
Ešte aby to nebolo málo, keď som natáčala video, tak mi pritom skočila na chrbát moja mačka Emma, sadla si naň a chrnela mi.😹 Samozrejme, že video nevyšlo na prvýkrát.

Vianočné piesne k jednotlivým dňom nevynecháme ani v tomto roku.😊

SCÉNA/DIORÁMA:
- výklady s markízami, dvere a tehlové steny: moja práca
 - vence a girlandy: práca mami
- čierna figurína a figurína na klobúky s čiernou baretkou a šálom (pôvodná súprava): z oblečenia Barbie Fashion Fever z môjho detstva
- biele vianočné sánky ako polička dve nízke čajové krabičky: kupované v Kiku
- väčšia čajová krabička: našla som vlani vyhodené na našom sídlisku
- náhrdelníky, náušnice a červená kabelka: tvorba kamarátky Katky G./zmrzlinky ❤️
- biely medvedík (pôvodne visiaca vianočná dekorácia): darček tiež od Katky
- čierne stojany na šperky a strieborná tácka: moja práca
- papierové tašky Chanel: moja práca
- čierna kabelka na sánkach: Integrity Toys Never Ordinary Lilith
- biely nápis XMAS: vyrobila mami
- outfit na figuríne modrá blúzka, šortky+ biele kovbojské čižmy: od zberateľskej Barbie Dallas Cowboy Cheerleader
- vianočné i iné platne: moja práca
- značkové parfúmy či krabičky: moja práca
- vianočná krabička: moja práca
- biela chlpatá čiapka s červeným brmbolcom: moja práca 
- biela kabelka: od zberateľskej Barbie Dianie von Fürstenberg
- strieborno- čierna kabelka: z doplnkovej sady Barbie Basic 001
- červená baretka s bielym brmbolcom: z vyhérneho outfitu od Veroniky @my_integrity_ daisy z Instagramu
- dve postavičky Luskáčikov (pôvodne visiaca visia dekorácia): kupovaný v Kiku
- gramofón: darček od kamarátky Ivky/Babakat❤️, len som ho ešte vylepšila
- červené auto Mini Cooper: Barbie red Mini Cooper Convertible car 2011

HERCI/BÁBIKY:
- hlavný hrdina Paul: Integrity Toys Chip, Barefoot in the Park 2013, Bratter Lovers Corie & Paul
- pes Beauty: Barbie Afghan dog Beauty 1979

OUTFITY:
- čiapka: vyrobila mami
- šedý šál a topánky: jeho pôvodný
- koženková bunda: z fashion packu pre Kena 
- čierne kožené nohavice: od Kena Looks #5
- čierno-biely kufor: od zberateľskej Barbie Dianie von Fürstenberg
- fialový kufor: z nejakej nepravej sady kufrov pre bábiky z môjho detstva 
- čierny obojok: moja práca 













Vianočná pieseň pre tento 1.diel je:
 It' s Beginning to Look a Lot Like Christmas (Začína to vyzerať ako Vianoce) od kanadského speváka Michaela Bublého.🙂






7 komentárov:

  1. Krásné fotky a super nový nápad. Těším se, jak se příběh rozjede.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Pavli ❤️ za komentárik na blogu.
      Ako ten príbeh je taký "ľahký" s jednoduchšími zápletkami. Zajtra uvidíte konečne i hlavnú hrdinku príbehu.😀

      Odstrániť
  2. Úžasný příběh a skvělá píseň.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super -) pekny. Zmrzlinka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak sa konečne dostávam k minuloročnému kalendáru, perfektné. Ale o to viac sa naň viem teraz sústrediť, keď už je všetok zhon z Vianoc preč.
    Pesnička sa na prvý deň podľa mňa skvelo hodí a teda tie výklady <3 to je nádhera. Dejovú líniu som zbežne zachytila na FB, tak som rada, že si to teraz prezriem celé.

    OdpovedaťOdstrániť