nedeľa 30. júna 2024

Outfity v štýle módnej značky Chanel 🤍🖤


Prvého júna som oslávila svoje 33.narodeniny.🎂 Pre túto príležitosť som sa rozhodla pokračovať v tradícii a vymyslieť si narodeninový projekt.🎈🎉🎁
Minulý rok ma inšpirovalo klenotníctvo Tiffany & Co. a vytvorila som celú diorámu pre svoje bábiky, od vonkajšej steny budovy až po interiér s vybavením.💍💎👑
Bol to veľký projekt, ktorý aj dlho trval, kým sa zrealizoval do kompletnej podoby.
Na podobný nebol čas, energia a nálada, ale predsa len mi už najmä od minulého roka vŕtalo hlave ako si konečne spraviť vlastné miniatúrne kabelky.👜
Módna značka CHANEL je klasikou vo svete módy a nie je vo svete človeka (aspoň dúfam), ktorý by nepoznal francúzsku módnu návrhárku Coco Chanel, ktorá značku založila v roku 1910 v Paríži.🖤

Nikdy som nemala hlavu na módnych značkách, aj keď som dva životopisné filmy o Coco Chanel videla.😊
Svet bábik ma začal zhruba pred 10 rokmi dosť ovplyvňovať i z hľadiska módy, pretože samotná Barbie je módna ikona, preto vždy aj ona všetky aktuálne módne trendy prezentuje.
V posledných rokoch najmä na svojich sociálnych sieťach.😄
Samozrejme aj rôzne zberateľské Barbie boli vyrobené podľa rôznych návrhárskych svetových domoch módy. Spomeniem značky ako sú Dior, Givenchy, Burberry, Mochino...

NÁPAD A INŠPIRÁCIA:
Vráťme sa však ku samotným kabelkám. Pred pár rokmi som už ako zberateľka urobila rázny krok v šatníku svojich bábik a takmer všetky plastové kabelky som postupne s rôznymi playline bábikami Barbie, dala preč.😁 Najmä mi posledné roky u Mattela vadí, že koľkokrát je plastová kabelka vyliata či nafarbená iba jednou farbou. Mala som aj také, zo starších časov, ktoré boli nafarbené viacerými odtieňmi, ale tie som dala tiež preč.😅
Plastové mám akurát pár kufrov, kabelky s motívom Hello Kitty alebo listové spoločenské kabelky.
Moja mami sa niekedy i hnevala, že som to s redukciou kabeliek troška prehnala.
Mám samozrejme rôzne realistické kabelky z umelej koženky či z látok od rôznych zberateľských Barbie alebo z Barbie Basic doplnkových sád.
Niekedy to však nestačí, chýba k určitým outfitom na rôzne príležitosti nejaký iný tvar alebo najmä farebný odtieň.🤔
Moja mami sa často rozčuľuje pri prezliekaní našich bábik (najmä počas projektu adventný kalendár), že jej chýbajú poriadne kabelky pre naše bábiky a že kedy už nejaké aj ja pre nich vyrobím.😅

S kabelkami ma posledné roky začala zásobovať moja kamarátka a zberateľka bábik Katka (uzmrzlinky.blogspot.com), ktorá je už roky dvornou šperkárkou mojich bábik. Tá má veľmi rada kabelky, obzvlášť tie značkové a veľmi rada ich aj tvorí.🥰
Preto má aj rôzne materiály na ich tvorbu ako sú tenké koženkové látky či logá známych módnych značiek.🙂
Mám od nej plno rôznych kabeliek s rôznymi značkovými logami.
Už viackrát ma na narodeniny potešila, jeden rok mi poslala stužky s logami módnych značiek a vlani mi darovala stužky s nápismi módnych značiek a čo ma najviac potešilo bolo, že mi poslala dva komponenty v podobe dvoch "CC" znakov, čo je logo Chanela (sú to pôvodne ozdoby na umelé nechty z Aliexpresu, Wishu, Temu a pod.).😎

Ja som človek, ktorý si nepotrel nikdy na značky, ani na tie lacné ako sú Puma, Adidas či Nike, nie to ešte na tieto mega luxusné brandy.
Keďže dlhé roky pozerám najmä na Instagrame rôzne módne influencerky, nielen zo Slovenska, ale i zo sveta, tak sa aj na mňa niečo "nalepilo".🤣
Taktiež 70% zberateľov zo zahraničia, ktorý sledujem na IG, oblieka a prezentuje svoje bábiky hlavne v značkových outfitov, postupne tento trend chytil i mňa, ale ozaj iba okrajovo.
Nemám rada na týchto módnych značkách, keď logo tvorí celú potlač na kabelke či inom kúsku oblečenia. Už to hraničí s gýčom. Mne úplne stačí, keď je zobrazené jemne niekde "iba" logo a tak to má najmä značka Chanel.🤍🖤
Louis Vuitton je pre mňa "topka" gýču medzi módnymi značkami.. Nikdy by som si ju, ani ako milionárka nekúpila, tak sa mi nepáči.😁
Aj módny stylisti v našej relácii o móde (Módne maniačky) hovoria, že vidieť logá značiek na podtlači je nevkusné. Niekedy je menej viac a stačí vkusná kabelka v jednej farbe i bez značkového loga.
Z týchto všetkých dôvodov som túžila vytvoriť si aspoň jednu čiernu Chanel kabelku, najmä tú "základnú" klasiku.👜

REALIZÁCIA A TVORBA:
2 týždne pred narodeninami som si začala pozerať všetky svoje uložené obrázky, fotky a videá na mojom Pintereste a Youtube. Za pár rokov som mala odložených i plno strihov.
Na Instagrame sledujem asi 3 veľmi šikovné Ukrajinky, ktoré tvoria značkové kabelky pre bábiky.
Aj u tých som poctivo naštudovala ako ich kabelky vyzerajú.🙂
Niektoré zberateľky kabelky poctivo krásne šijú, niektoré iba lepia a iné využívajú obe kombinácie tvorenia kabeliek. Ja som si vybrala spôsob lepenia.
A tak som sa na tvorbu konečne dala i ja. Vlani som jednu koženkovú kabelku v pink farbe už vytvorila pre outfit v štýle fanúšičky Barbie filmu, len tá koženka bola troška hrubá.😏
Ten jeden strih som použila i pri jednej Chanel kabelke.
Mala som presne plán aké tvary chcem vytvoriť.✌
Najskôr som robila okrúhlu, ďalej srdiečkovú, potom obdĺžnikovú so striebornou retiazkou a nakoniec mi ostala základná Chanelka s výrezom. 
Tá bola najťažšia a najľahšia srdiečková, lebo nemala prešívaný vzor.

Cez zimu 2022 som našla na našom sídlisku stratenú čiernu koženkovú rukavicu, ktorá bola prešívaná na štvorčeky. Hneď som v tej rukavici videla Chanel kabelky pre bábiky.🤩
Rukavica čakala skoro dva roky, aby som ju rozpárala. Samozrejme, štvorčekové prešívanie bolo veľké pre rozmer Barbie bábik. Možno pri väčších bábik by pôsobilo lepšie.
Chcela som si tú koženkovú časť prešiť šijacím strojom, aj som ho vytiahla zo skrine a aj som to skúsila. Môj stroj to nedal, ešte skúsim si kúpiť ihly, ktoré sú pevnejšie a vhodné na tvrdšie látky ako sú rifloviny, kože a pod. V minulosti som také mala, ale aj vypoužívala.🙄
Z tohto dôvodu som vedela, že jediná cesta je prešiť si celý štvorčekový vzor v rukách.
A to bola nekonečná práca. Nie samotná tvorba a spracovanie kabelky, ale šitie štvorčekovej vzorky!!!
Ach, nakoniec som sa samozrejme prekonala a pri počúvaní rôznych videí na Youtube, som postupne za necelý týždeň vytvorila 4 čierne kabelky.💪
Mala som nutkanie vyrobiť srdiečkovú z červenej koženky, ale keďže som pôvodný plán obliecť šesť Barbie do outfitov v štýle Chanel, zmenila iba na štyri a tak outfit s tónmi červenej, som vynechala.
Nebojte sa, ja si aj tak ešte červenú srdiečkovú kabelku Chanel vyrobím.💓
Najťažšou na výrobu bola klasická Chanel s výrezom. Tam som sa potrápila najviac.
Musela som vymyslieť spôsob ako urobiť, aby retiazka mohla byť univerzálna.🤔 To znamená, že aby bola raz krátka (dvojradová) alebo dlhá. Keďže diery som nechcela na vrchu robiť, lebo kovové cvočky "oká" mám doma väčšie a nebolo by to v tejto veľkosti veľmi estetické. Z tohto dôvodu som musela zvoliť opäť i pri tomto tvare malé "rukoväte".🙃
Okrúhla a srdcová sa neotvárajú, zvyšné dve obdĺžnikové sú na patentky.
Pôvodné štepované pásy mi pomohli pri tvorbe ostatných pásov, aby som štvorčeky ušila v rukách rovno. Celá rukavica nakoniec padla na výrobu 4 čiernych kabeliek.👛👜👝

Všetky štyri kabelky sú napodobneniny reálnych Chanel značkových kabeliek.
Okrúhla je spojením viacerých typov okrúhlych reálnych Chaneliek.⚫
Srdcová kabelka je napodobneniny Chanel Vintage kabelky z 90.rokov. Bola vyrobená v rôznych farbách. Samozrejme odvtedy vyrobili plno iných kabeliek v tvare sŕdc.💗

Kto nevie, dve zlaté Chanel logá som dostala vlani na narodeniny od Katky, menšie čierno-biele logo som dala preč z jednej staršej retiazky, ktorú mám tiež od Katky, keďže na tej retiazke dala dve logá, nebude druhé chýbať. A na srdiečkovú kabelku som si sama vystrihla z bielej koženky dve písmená "CC", aby vzniklo logo Chanel.🖤




OUTFITY A MODELKY:
Zostavila som štyri outfity z domácich zásob. Najviac "chanelovský" je ten s tvídovým ružovým sakom a strieborno-čiernými šatami.😊 Je celý originál od Mattela, pôvodne mal našitú na saku striebornú brošňu v tvare mašle, bola plastová a pôsobila lacno, tak som ju dala už dávno preč. 😅
Ostatné tri sú moje nápady na Chanel v elegantnom štýle.

O výbere modeliek som mala dost6 jasnú predstavu, vybrala som tie zberateľské Barbie, ktoré majú zberateľské pohyblivé telo Model Muse, ktoré považujem za najkrajšie a najestetickejšie pohyblivé telo od Mattela.💗
Každú modelku som vybrala s iným odtieňom vlasov.🥰

Diane - čiernovláska (Barbie Diane von Fürstenberg)
- nohavicový kostým: Elena Motýľová 
- čierne body: Barbie The Look Urban Jungle
- čierno-strieborné topánky: Barbie Basic 001 doplnková sada
- čelenka: Katka G.
- náušnice: dámske Pepco
- náhrdelník: Katka G., spojila som dva dohromady 

Jacqueline - hnedovláska (Barbie The Look Sweet Tea)
- pletený sveter: Ivka Kuciánová
- čierno-biela sukňa: Barbie Módna ikona/Style 3.vlna
- čierne topánky: doplnková sada Barbie topánok
- strieborný náramok: Barbie Módna ikona/Style
- náušnice: dámske Pepco
- čelenka: pôvodne dámska sponka, ja som ju vytvarovala na čelenku

Sophie - melírovaná (Barbie Hervé Léger)
- sako & šaty: Barbie Stardoll Doll in Space
- čierne topánky: Barbie Hervé Léger 
- perlové náušnice: dámske Pepco
- perlový náhrdelník "CC": Katka G.

Natalia - blondínka (Barbie Natalia Vodianova)
- ružová blúzka & čierna sukňa: Elena Motýľová 
- čierno-zlaté topánky: Barbie Basic 001 doplnková sada
- perlové náušnice: dámske Pepco 

SCÉNA A DOPLNKY:
Tentokrát som nepoužila žiadny gauč zo svojej tvorby, ale šedý gauč, ktorý je pôvodne šperkovnica z Kiku.🛋️
Málo ju fotím, tak nech ju konečne prevetrám.😃
Pred pár rokmi bola u nás medzi zberateľmi bábik veľký hit, každý si aspoň jednu kúpil pre svoje bábiky.🤣

Obraz Chanel je moja tohtoročná tvorba.
Nákupné tašky sú moja staršia práca.🙂
Knihu Chanel som vyrobila vlani, rovnako ako legendárny miniatúrny parfúm Chanel No.05.
Pes pudel Korinka je ešte z môjho detstva pre moje bábiky.🐶














A ešte som spravila aj krátke video.🙂


1 komentár: