utorok 7. apríla 2015

Ruské drevené veľkonočné vajíčka v 3 veľkostiach


Pokračujeme tretím veľkonočným článkom. Nebojte sa, ešte Vás čaká vo veľkonočnom duchu len jeden článok a ten sa bude týkať len veľkonočných pohľadníc.S vyplazeným jazykem
V tomto článku Vám chcem ukázať moju "malú" zbieročku drevených veľkonočných vajíčok, ktoré pochádzajú z Ruska.Usmívající se


Sú ešte z totalitných čias, pochádzajú od maminej tety Anny.
Sú v troch rôznych veľkostiach. Tie najväčšie sú 3, ďalej nasleduje jedno "stredné" a potom najväčšiu skupinu tvoria tie najmenšie, tých je až 22.


S týmito tromi najväčšími sa stretávam celý svoj život, každú Veľkú noc ich mamina niekde ozdobí. Sú už zničenejšie, boli lepené aj obojstrannou páskou, niekde majú zničené zdobenie, proste olúpané. Ja som sa ich snažila ofotiť ich najlepšími stranami.Smějící se Najmenej zničenými.


Každé z týchto troch vajíčok sa dá otvárať.


Toto stredné je len jedno. Mamina ho vždy zdobila mojím bábikám v ich domčeku, keď som bola dieťa. A teraz sa náchadza vo veľkonočnom obchodíku pre bábiky. Je ešte v celkom dobrom stave.Usmívající se


Tiež sa dá otvárať.


Pre porovnanie s najmenšími vajíčkami. Detailná fotka všetkých pohromade. Bez troch veľkých.Usmívající se Tieto maličké nie sú každé úplne rovnaké. V niektorých prípadoch sú aj medzi nimi nepatrné veľkostné rozmery.
Doma, keď som bola dieťa sme mali okem tých veľkých troch vajíčok, stredného vajíčka, ešte tri malé, ktoré tiež zdobili Veľkú noc pre bábiky. Ostatné malé vajíčka mala mamina teta Anna ako dekorácie, viseli jej na stužkách na rôznych konároch a babuliatkach v jej obývačke. Vždy som ich u nej obdivovala, páčili si ma aké sú drobné. Keď teta umrela, tak sa dostali hneď k nám a všetky tieto malé nakoniec skončili ako tovar vo veľkonočnom obchodíku pre bábiky - Happy Easter shop.Úžasný


Malé majú rôzne zdobenia. Týchto mám najviac sú štyri.


Ďalšie zdobenia - dve trojice vajíčok.


Tri ďalšie dvojice.


Zdobenia, ktoré sa na vajíčkach vyskytujú len po jednom. V dolnom rade vajíčko naľavo a napravo, tak tie robili dlhé roky veľkonočnú výzdobu mojím bábikám, keď som bola dieťa.Usmívající se
Tieto vajíčka sú tiež na niektorých miestach ošúpané.


A poďme si ukázať, že prečo sa dajú vlastne vajíčka otvárať. Sú to tzv. ruské "Kinder vajíčka" alebo skôr niečo na spôsob matriošiek.Smějící se Ako dieťa som to milovala.S vyplazeným jazykem Tu mámč všetky tri potrebné diely pohromade. Začíname!


Najskôr schováme najmenšie vajíčko.


Je schované.


Ďalej si nachystáme stredné vajíčko.


Samozrejme sa aj ono zmestí.


A aj ono je už schované! Máme už len jedno veľké.Smějící se


Samozrejme mám prichystané aj fotky s bábikou. Prichádza zatiaľ nepredstavené a nepomenovaná Stardollka (fotky sú už nafotené, treba ich už len spracovať a uverejniť), ktorá si už užíva život na kĺbovom tele.S vyplazeným jazykem




Najmenšie vajíčka sa veľkostne najlepšie hodia k bábikám Barbie. Sú menšie ako tie, ktoré som Vám predstavila v predchádzajúcom článku so zeleným košíkom.Usmívající se





Bledozelená ohrada v tvare košíka slúžila pôvodne tiež ako veľkonočná dekorácia, boli v nej tri drevené tulipány. Hnedý košík je tiež veľkonočná dekorácia, v ktorej vytŕčali väčšie 4 mrkvy. Oba košíky dnes slúžia na uskladnenie týchto najmenších drevených vajíčok v obchodíku pre bábiky Happy Easter.Usmívající se





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára