nedeľa 7. júna 2020

U - Upside down



Pokračujeme treťou a poslednou témou pre mesiac máj, ktorá bola na písmeno U - Upside down (Obrátene).
Museli sme sa poriadne zamyslieť ako zobraziť "hore nohami" vo svete malom.

Pravidlá pre toto súťažné kolo boli:
Pripravte sa otočiť bábikovský svet na jeho hlavu.
Doslova! Pri tejto téme musí byť na Vašej fotografii jeden objekt obrátene/hore nohami.
Možno prekotené stoličky a kečupové fľaše sediace navrchu stolov v zatvorenej reštaurácii alebo možno Vaša bábika je vzdušná tanečnica alebo gymnastka otáčajúca sa vo vzduchu.
Môžete tiež nechať svoju kreativitu vznášať sa cez zrkadlo s gravitačným vzdorovaním v dioráme s nábytkom na jeho strope.
Od každodenných od hlavy až po päty hoviacich sa extravagantných módnych fotení s obrátenými zrkadlovými obrázkami, tu je nespočetné množstvo spôsobov ako zobraziť obrátené objekty.
Nech už urobíte čokoľvek, pripravte sa na horskú dráhu s motívom hore-nohami!

Táto téma nás zaujala, bolo treba nájsť nejaký skvelý nápad, ktorý by sa však dal i normálne zrealizovať.
Preto sme sa išli i pri tejto téme inšpirovať fotkami na Pinterese.
Samozrejme sme našli kopec extravagantných fotení a plno fotiek, ktoré boli len zrkadlovo upravené v programoch.
Mňa zaujala fotka, ktorá by sa dala podľa mňa i zrealizovať, kde bola stolička a stôl s klasickým písacím strojom pri stene, modelka sa dotýkala prstom tej stoličky a ona samotná bola vlastne "hore nohami", lebo na tej stene i ležala.
Vedela by som to s bábikou nafotiť ľahko, v mojom prípade by bola scéna poležiačky, ja by som ju len zvrchu ofotila, ale mojej mami sa ten nápad nepáčil. Chcela niečo lepšie.
Najlepší nápad pre mňa však vymyslela moja obľúbená zberateľka Sara z Talianska, ktorá podľa mňa vymyslela top nápad ako bábika Poppy Parker v čiernom outfite visí z povrazov dole hlavou a snaží sa ukradnúť korunovačné klenoty - korunu.
Bohužiaľ som bola sklamaná, že ju práve s touto fotkou nevybrali.😏
Niekedy organizátorky súťaže vážne nepochopím. Vyberú napr. dve veľmi podobné fotky dosť podobnými nápadmi alebo prizvú do súťaže fotku, ktorú si oni vyberú od nejakého zberateľa, ktorého odoberajú a ktorý vôbec nemá záujem súťažiť a je mu jedno, či ho potom vyberú ešte i do top 5tky.
Voči ostatným súťažiacim, ktorí pravidelne prispievajú je to podľa mňa už neférové.😕

Vráťme sa však k našej téme. Takúto fotku, ako som ja opísala z Pinteresu, však zrealizovala Lenka (naurielpanenky.blogspot.com), ktoré doslova dala svoju Poppynku hore nohami, aj s celou kuchyňou!😀
S čím mi tiež aj ona vyrazila dych!
Tu je fotka Lenky a tu je tá od Sáry.

Mami chcela použiť náš rebrík, ktorý som si začiatkom roka kúpila v chovateľských potrebách, o ktorom som Vám už písala v téme L - Long Legs (Dlhé nohy), keď sme rozmýšľali, že ho práve do tej témy použijeme.
Mne sa však nepozdávalo, že kde zavesíme ten rebrík, z ktorého by bábika visela.
O výbere modelky sme mali jasnú predstavu od začiatku. Nová posila do nášho tímu v podobe BMR 1959 Mbili, mojej Alishe, ktorej veľkým plusom sú práve jej dlhokánske dredové vlasy.
Tie sme už v mysli videli ako budú visieť hore nohami.
Variantu s rebríkom sme vymenili so stromom. Mami napadlo použiť hojdačku. Túto malú som už vyrábala pred pár rokmi. Bolo ju treba len niekde zavesiť. Strom, ktorý mám pre bábiky vyrobený je nízky a bábiku by určite neudržal.
Chvalabohu, že moja mami má niekedy "hobby" nosenia rôznych veľkostí konárov z nášho brezového hája v meste.
Ona si s nimi všeličo v našom byte dekoruje.
Využila som po veľmi dlhej dobe pozadie s bambusami. Je to taká samolepiaca tapeta, ktorú som sa raz odlepila z dverí, ktoré niekto vyhodil pri jednom kontajneri v blízkosti nás.
Ja som ju opatrne odlepila a znova nalepila na veľký kartón.
Scéna je na naše pomery dosť jednoduchá, pozadie, konár s hojdačkou a bábika.
Rozmýšľali sme, čo by bol najvhodnejší outfit pre Alishu, aby bol ležérny, farebne jej ladil a zároveň by bol vhodný na jej Made to Move telo.
Pôvodne k tomuto tričku s motívom čerešničiek, ktoré je staré viac ako 10 rokov, sme pridali šortky, ktoré majú všité čierne pančuchy. Tie sú od Barbie Módnej ikony z prvej vlny.
Pri fotení sme však zistili, že sa odlepuje suchý zips na zadku, tak nastala rýchla výmena.
Modré šortky od Barbie Loves Angry Birds mala našťastie iná bábika na sebe.
K outfitu sa pridali biele tenisky od Fashionistas 90 Rainbow Bright.
Strieborné náušnice sú jednoduché, pôvodne dámske "puťky" do uší.
Mini problém nastal pri výmene prsteňov. Od začiatku kúpy tejto bábiky som vedela, že sa mi nepáčia jej veľké plastové prstene, ktoré učite vymením.
Aj sa tak stalo. Prehľadala som doma všetky zásoby komponentov, až som vybrala jedno malé "očko" zo starých náušníc a druhý zelený kruh pochádza z takých komponentov na kreatívnu tvorbu. Mám ich vo viacerých farbách, po dvoch kusoch.
Dostala som ich pred pár rokmi od kamošky z Čiech Terky, s ktorou už nie som žiaľ v kontakte.
Pred fotením mi ten prsteň z náušnice hneď odpadol, lebo nedžalo lepidlo, tak som ho musela nahradiť jedným z jej pôvodných troch. Zelený našťastie drží. Momentálne má zase žltý.😄 Ten uvidíte čoskoro v inom fotení!

Nové súťažné témy sme už dostali, zatiaľ na nich rozumovo pracujeme.😊










2 komentáre:

  1. 1 Zmrzlinka Zmrzlinka | E-mail | Web | 7. června 2020 v 6:15 | Reagovat
    ;-) bezva napad

    2 Růža Růža | E-mail | Web | 7. června 2020 v 7:58 | Reagovat
    Dobrý a bezvadné fotky. :-)

    3 Míša Míša | 7. června 2020 v 13:57 | Reagovat
    Krásné fotky.

    4 babivera8 babivera8 | E-mail | 7. června 2020 v 14:23 | Reagovat
    To je parádní nápad, moc se mi to líbí. Bezva fotky.

    5 nauriel nauriel | E-mail | Web | 9. června 2020 v 11:13 | Reagovat
    Tohle je parádní fotka, člověk úplně cítí tu radost a hřejivé paprsky slunka na kůži 😉
    Ta fotka od Sáry je skvělá, ještě se mi líbí ta druhý nápad s kartou. Taky občas žasnu, jaké fotky porotkyně vyberou, ale každý to vidíme trochu jinak. Nicméně je fakt, že bych kolikrát volila jiné fotky 🤔😉

    6 Nikky Nikky | E-mail | Web | 9. června 2020 v 15:42 | Reagovat
    Super fotenie, ako píše Lenka fakt z toho vyžaruje leto a pohoda :-) Fotka Sary sa mi veľmi páči, je to možno trochu klasický námet, ale je skvelo urobená :-)

    7 Iva Iva | Web | 16. června 2020 v 21:19 | Reagovat
    zajímavé fotky

    8 Monika Monika | E-mail | Web | 17. června 2020 v 21:35 | Reagovat
    Pěkné fotky :-)

    9 Mary Mary | Web | 27. června 2020 v 0:05 | Reagovat
    [1]: Ďakujem Katka. :-)

    10 Mary Mary | Web | 27. června 2020 v 0:06 | Reagovat
    [2]: Ďakujem Ruženka. :-)

    11 Mary Mary | Web | 27. června 2020 v 0:06 | Reagovat
    [3]: Ďakujem Miška. :-)

    12 Mary Mary | Web | 27. června 2020 v 0:06 | Reagovat
    [4]: Ďakujem Věrka. :-)

    13 Mary Mary | Web | 27. června 2020 v 0:10 | Reagovat
    [5]: Ďakujem Lenka, som rada, že to hrejivé jarné slniečko sa prenieslo k Vám i cez fotky. :-)
    To vieš, že i mne sa páčil nápad i s kartou. Ja som fanúšik Sary, dlhé roky už ju sledujem, mám ju aj priateľoch na FB. Je to talentovaná žena, máme niekedy podobné nápady pri spracovaní súťažných tém, fotíme s bábikami Barbie a pod. :-) To ja chápem, ako sa hovorí 100 ľudí, 100 chutí, len niekedy vyberú do niektorých tém také divné fotky, čo podľa mňa málo danú tému charakterizujú. Ja však nie som porodca, viem, že každý má vkus ovplyvnení i prostredím, z ktorého vyšiel alebo v tom, čo žije. :-)

    14 Mary Mary | Web | 27. června 2020 v 0:13 | Reagovat
    [6]: Ďakujem Nikky, som rada, že sa Ti náš nápad a fotky páčia. Mňa u Sary vždy fascinuje, že si vie vymyslieť skvelý nápad, čo mi často vyrazí môj kreatívny dych. Poviem si, taký skvelý nápad a nás nenapadol. :-D

    15 Mary Mary | Web | 27. června 2020 v 0:13 | Reagovat
    [7]: Ďakujem Ivka. :-)

    16 Mary Mary | Web | 27. června 2020 v 0:13 | Reagovat
    [8]: Ďakujem Monika. :-)

    OdpovedaťOdstrániť