sobota 6. júna 2020

T - Tools of the Trade



Pokračujeme v druhej téme pre mesiac máj v A-Z fotografickej výzve na Flickri. Konkrétne s témou na písmeno T - Tools of the Trade (Obchodné nástroje).
Tejto téme sme boli ako ryby vo vode. Inšpirovala nás od začiatku.
😀
Pravidlá pre toto súťažné kolo boli:
Rovnako ako v životnej mierke 1:1, aj bábiky porebujú správne zručnosti, nástroje a vybavenie k poriadnemu robeniu každej práci. Pre túto tému ukážte Vašu bábiku v práci alebo sledujte jeho/ju pri hobby so všetkými nevyhutnými vybaveniami alebo dodávkami na dosah ruky.
Trávi Vaša bábika väčšinu dní vo svojoom umeleckom štúdiu zaplnenom plátnami, farbami a štetcami?
Prestavuje motory a má garáž zaplnenú s francúzskymi kľúčami, skrutkovačami a vzduchovými kompresormi?
Snáď nájdeme Vašu bábiku na farme obklopenej traktormi, fúrikmi a lopatami?
Alebo možno všetky Vaše bábiky potrebujú laptopy, slovníky a sviežu predstavivosť k dokončeniu písaniu epického románu!
Od štartu do cieľa, nástroje robia plno projektov a úloh možnými.
Poďme sa pripraviť k ooh a ahh cez všetky tie detaily bábikovskej diorámy!

Jedným slovom povedané - povolanie, ktoré si bolo treba vybrať, v ktorom by sme ukázali všetky tie drobnosti, blbostičky, doplnky, ktoré pre naše bábiky vlastníme. Ukázať diorámu, v ktorej sa naplno s týmito vecami predvedieme.
To bolo naším heslom pri tejto krásnej dioramatickej téme.😊
Ja som od prvej chvíli chcela kvetinárstvo. S ním máme veľké skúsenosti nielen vo svete v malom, ale i v ľudskom, keďže môj pradedko z maminej strany si po 2.sv.vojne založil vlastné kvetinárstvo/záhradníctvo.
Celá rodina z maminej strany sa v ňom aktívne pracovne zapájala, moja mami vie tiež viazať živé kytice, pohrebné vence, či svadobné kytice, ale najviac skúseností má pri vytváraní suchých aranžmánov.
Tieto vedomosti preniesla i neskôr do sveta v malom a pre naše bábiky vytvára všetky kytice, malé aranžmány, svietniky a pod. s pravou kvetinárskou technikou.
Bohužiaľ naše rodinné kvetinárstvo kvôli rodinným a majetkovým nezhodám už viac ako 10 rokov neexistuje....😔

Mojej mami sa však veľmi nechcelo vytvoriť kvetinárstvo. Chcela ísť jednoduchšou cestou, lebo vedela, že toľkými vecami zaplniť diorámu je silná piplačka.
Aj keď s ním máme už skúsenosti i u bábik, keďže sme v roku 2017 vytvorili k príležitosti Dňa matiek kvetinárstvo The Flower Lady shop, ktoré malo takú stánkovú podobu, bolo len prechodnou diorámou, ktorú sme po nafotení rozobrali.
Samozrejme nejaké kytice, doplnky a nápis nám ostali.
Kvetinárstvo stále patrí medzi moje veľmi "pozerané" či "značené" fotky na Flickri medzi zahraničnými zberateľmi.😲

Tak sme rozmýšľali aké iné povolanie by sme vedeli ponúknuť. Krajčírka a módna návrhárka sa nám už zdali otrepané, na toto povolanie by sme mali ešte dosť veľa drobností. Mami sa však nepáčilo, že mi chýbajú ešte rôzne dôležité doplnky ako meter a pod., ktoré by sa však jednoducho dali vyrobiť...
Ďalším nápadom bola ešte archeologička, ktorú by sme vedeli vhodne obliecť, aj nejaké doplnky by sme vymysleli, ale s tým prostredím by to už bolo horšie.
Športové povolanie sme rázne vylúčili. Napriek k tomu, že máme vlastné klzisko alebo golfové potreby, nepokladali sme to za zaujímavé. Klizisko je skvelé, to je pravda, ale my sme chceli povolanie, kde ukážeme plno drobných doplnkov pre bábiky.
Ja som ešte hovorila o chovateľke zvierat, či cvičiteľke, ale mami bola rázne proti. To som jej ponúkla len tak zo srandy ako alternatívu za kvetinárstvo.
Tak sama musela uznať, že jej nič iné neostávalo ako sa vrátiť starým dobrým kvetinárskym koreňom.😃
Pôvodne som chcela umiestniť toto interiérové kvetinárstvo do novej miestnosti/diorámy, ktorá bude tvoriť základ nového adventného kalendára.
Nakoniec však nebola dostatočne vhodná, tak sme použili našu stálu romantickú diorámu, v ktorej sa už okrem jedného valentínskeho fotenia, stala napr. na krátky čas i cukrárňa vo vlaňajšom adventnom kalendári.

Mami od posledného kvetinárstva vytvorila plno nových a krajších kytíc, lebo sme získali krajšie a menšie rôzne kvetiny, obzvlášť plno ruží v rôznych farbách. Tie kytice máme ako tovary v rôznych našich sezónnych obchodíkoch pre bábiky.
Biela skrinka - pracovný pult a stojaca polička, tak tie sme si požičali z našej provensálskej spálni pre bábiky.
Ako som už spomínala, nápis "The Flower Lady Shop", som vytvorila ešte pri našom prvom stánkovom kvetinárstve.
Novinkami sú napr. rôzne stromčeky v rohu predajne alebo rôzne farebné ruže balené krabiciach, čo je posledné roky veľká móda vo floristickom svete.😎
Ružové tulipány a biele kale sú plastové a z rôznych Mattel zdrojov.
Aj červené nožnice sú od Mattela. Bronzové sú zase prívesok na retiazku.
Pokladňa je z My scene kaviarne, ja ju mám už vo vianočnom obchode trvalo.
Nápisy Love a Home sú miniatúry, ktoré som si kúpila raz v dvoch visiacich dekoráciách, kde boli i tie biele srdcia, čo visia na okne.
Ja som tieto dekorácie kupovala vtedy práve kvôli týmto nápisom, lebo tiež i nápisy sú už pár rokov pri interiérovom zariadení hitom.
Miniatúrne Eiffelovky sú prívesky na retiazky.
Miniatúrneho anjelika mám od kamošky Katky G., pôvodne bol príveskom na kľúče.
Bronzovú vázu/amforu mám od zberateľky Ivky/babakat, ktorá mi ju raz darovala k Vianociam.
Obrazy v rámoch na stene sú stála dekorácia v tejto dioráme.
Svietnik do fialova, veľký fialový lampáš či ozdobené fľašky s levanduľou sú moja práca.
Všetky kytice, ozdobné balenia kvetín či stromčeky rôznych veľkostí sú aranžérska práca mojej mami.
Mini strieborné kýbliky sa mi podarilo už pred rokmi zohnať vo výpredaji v Baumaxe ešte predtým ako ho u nás zrušili.
Dlhšie mám tie väčšie strieborné kýbliky, tie som myslím tiež pred pár rokmi zohnala v Baumaxe.
Mini košíčky som zohnala v jednom papierníctve s kreatívnymi potrebami.
Dva biele stĺpy v rohu kvetinárstva sú pôvodne ozdobami na tortu, my ich doma máme v svadobnom salóne pre bábiky.

Inak sme chceli dať do kvetinárstva i zopár záhradníckych dopnkov či iných dekorácií, ktoré pritom predošlom stánkovom boli, ale sme na nich zabudli.😕 Bola to piplačka, mami vedela, prečo sa jej do tejto diorámy veľmi nechcelo, strávila na ňom nedelňajšie popoludnie, kým všetko nenaaranžovala. Nestihla som v ten deň už slnko, tak som fotenie odložila až na nasledujúci deň.

Z posledných našich bábik, ktoré sa v súťaži ešte neukázali, padol konečne výber na krásnu Priscillu (Barbie Basic 003 Model No.02). Tej sme vybrali jednoduchší outfit, ani nie športový, ale normálny civilný. Ladili sme ho trošku do kvetinárskej témy.
Použili sme kvetinové sako od jednej Barbie Módnej ikony z druhej vlny, Z prvej má od Barbie trojštvrťové nohavice.
Biele tričko má od bábiky Liv. Tpánky sú od Barbie Love Angry Birds.
Náušnice som dala tiež tematické, majú tvar kvetov margaréty.😊

Musím sa i s Vami podeliť o fantastickú správu, ktorá ku mne prišla deň po mojich narodeninách, takže je to pre mňa zároveň taký virtuálny darček. Opäť mi v tejto sezóne A-Z fotografickej výzvy, vybrali fotku, prvá bola na tému Havana,
teraz Tools of the Trade. Z čoho sa veľmi teším. Ako súťažná fotka je to tá, kde Priscilla za pracovným pultom drží v rukách kyticu, ktorú práve vyrába.

Ešte sa to v tejto súťaži nestalo, že by do rovnakej témy (do odlišných tém v danom mesiaci už viackrát však áno) vybrali i druhú zberateľku z našich končín, podarilo sa to našej Lenke (nauriel.blog.cz) s jej jedinečným nápadom so someliérom, z čoho sa tiež veľmi teším.😳

Nabudúce príde posledná májová téma, na ktorú sa budete môcť pozrieť troška viac zvrchu.😁

















2 komentáre:

  1. 1 Růža Růža | E-mail | Web | 6. června 2020 v 6:59 | Reagovat
    Myslím, že jste zvolily dobře. Být květinářkou je hezké povolání, voňavé. Tedy pokud člověk není alergik, což panenky asi nejsou. ;-) :-) Obdivuji krásné fotky. :-)

    2 Nikky Nikky | E-mail | Web | 6. června 2020 v 10:01 | Reagovat
    Prekrásne kvetinárstvo :-) Pozerám, že mi neprišlo pár upozornení na tvoje články, ale na tento áno. No nevadí, dohľadám si.
    Super, že vás aj s Lenkou vybrali, to mi robí nesmiernu radosť :-)

    3 Nikky Nikky | E-mail | Web | 6. června 2020 v 10:02 | Reagovat
    Tak prvý komentár si mi vraj zakázala vkladať. Prekrásne kvetinárstvo. Vidím, že blog stále blbne, tak snáď možno neskôr.

    4 Monika Monika | E-mail | Web | 6. června 2020 v 13:05 | Reagovat
    Pěkné květinářství fotečky jsou super :-) Gratuluji k úspěchu v soutěži :-)

    5 Zmrzlinka Zmrzlinka | E-mail | Web | 6. června 2020 v 20:42 | Reagovat
    Moc pekne :-)

    6 Mary Mary | Web | 6. června 2020 v 20:53 | Reagovat
    [1]: Ďakujem Ruženka, áno je, ale aj náročné. :-) Musíš stáť dlhú dobu na nohách, v sede ťažko zviažeš nejakú kyticu. :-?

    7 Mary Mary | Web | 6. června 2020 v 20:55 | Reagovat
    [2]: Ďakujem Nikky, pretože tie predošlé články som si nastavila na určitý čas, čo bola chyba, pretože som ich musela vydať druhýkrát, aby sa vôbec zobrazili. :-? A tento som vydala hneď, takže preto došli i upozornenia. Už ten blog.cz by mohol konečne fungovať normálne. :-(

    8 Mary Mary | Web | 6. června 2020 v 20:56 | Reagovat
    [3]: Aj druhý padol do spamu, rovnako i všetky ostatné..... :-|

    9 Mary Mary | Web | 6. června 2020 v 20:56 | Reagovat
    [4]: Ďakujem Monika. :-)

    10 Mary Mary | Web | 6. června 2020 v 20:56 | Reagovat
    [5]: Ďakujem Katka. :-) :-)

    11 Míša Míša | 7. června 2020 v 13:58 | Reagovat
    Tak tohle je vážně velká nádherna.Krásné dekorace a fotky.

    12 nauriel nauriel | E-mail | Web | 9. června 2020 v 11:07 | Reagovat
    Pro mě je vaše Květinářství rozhodně top že všech variací na tohle téma. Je tak úžasně realistické, tolik mini předmětů, neuvěřitelné, to musela být piplačka 😵 Jsem ráda, že vás vybrali 😊
    Překvapilo mě, ze nás vybraly na stejné téma, teď jsme vlastně rivalky 🤔🙊😂

    13 Nikky Nikky | E-mail | Web | 9. června 2020 v 13:46 | Reagovat
    [7]: Aha, no to áno, tiež by som si priala, aby fungoval normálne :-)

    14 Mary Mary | Web | 27. června 2020 v 0:14 | Reagovat
    [11]:Ďakujem Miška, som rada, že sa Ti naše mini kvetinárstvo páči. :-)

    15 Mary Mary | Web | 27. června 2020 v 0:16 | Reagovat
    [12]: Ďakujem Lenka, to vieš, že sme ho museli dať, lebo sme vedeli, že ho nikto nedá a proste sme v ňom "doma". :-) To áno, za tie predchádzajúce ročníky nás nikdy nevybrali do jednej témy. Bohužiaľ obe sme nevyhrali ako dnes pozerám. Ja mám 5 hlasov a ty 6, tak si aspoň nemusíme "závidieť". :-D ;-)

    16 Mary Mary | Web | 27. června 2020 v 0:17 | Reagovat
    [13]: Istý týždeň blog.cz fungoval lepšie, ale opäť sa vrátil do svojho "normálu" - všetko funguje na hov..
    Proste božská trpezlivosť treba na neho, len neviem, či ho admini dajú niekedy dohromady v tom fungovaní ako sme ho predchádzajúce roky poznali..... :-(

    17 Nikky Nikky | E-mail | Web | 30. června 2020 v 9:19 | Reagovat
    [16]: No, čo som sa aj dnes bavila s Hanneton, tak asi už žiaľ nie :-(

    OdpovedaťOdstrániť