nedeľa 8. mája 2022

Mother´s Day 2022 💜💐💟

 

Mama je domov,
kde svoju radosť môžeš vysloviť,
mama je slnko,
čo dokáže Tvoje slzy vysušiť,
mama je vrúcne objatie,
cit a pohladenie,
mama je tá, ktorá má
vždy pre Teba pochopenie.
Všetko najlepšie k dnešnému dňu, milé mamy, 
matky, mamičky či babičky!💗💐💟🎁

Tohtoročný nápad na fotenie ku Dňu matiek bolo do posledných dní veľmi nejasné.
Jediným svetlým bodom bolo tričko, ktoré má hlavná aktérka - matka na sebe.
To som získala ešte v decembri vlaňajšieho roka, keď som k Vianociam dostala veľký balík nového oblečenia pre bábiky, ktorom bola väčšina oblečenia z dielne šikovnej Slovenky Eleny Motýľovej ako som neskôr sama odhalila.😊
Toto tričko má taký bežný instagramový motív, s ktorým som sa určite stretla v minulosti na Pinterese, keďže veľmi často čerpám nápady na fotenia práve z kreslených skicov od rôznych umelkýň z Instagramu a podobných sociálnych sietí.😍
Na tričku je zobrazená mama s dvomi deťmi, ale sú zobrazené typickým instagramovým štýlom - od chrbta. Tričko má krásny moderný strih "puf" rukávov.
Odkedy som tričko po prvýkrát videla, vedela som, že ho použijem určite práve na tento sviatok.
K nemu som pred mesiacom doladila zvyšok outfitu. Krátke nohavice sú od Barbie Top Model Summer, nízke biele čižmy zo sady z Barbie Basic 001, náramky z čias playline Barbie z kolekcie Módnych ikon/Barbie Style a biele náušnice sú tiež novinka z mojej dielničky.
Outfit som vybrala pre Claire (Barbie Keith Haring), ktorej podľa mňa nesmierne pristane.💜

Outfit však u mňa nikdy netvorí celú scénu a tu sa práve dostávame k môjmu kreatívnemu vyhoreniu.
Nie a nie dostať nápad, kde by mohla byť tohtoročná scéna umiestnená.😅
Keďže rada mením scény a chcem aby sa neopakovali, je to z roka na rok ťažšie.
V roku 2017 sme spolu s mojou mami vytvorili kvetinárstvo, o rok neskôr to bolo fotenie matky a dcéry, ktoré obe mali na sebe dlhé kvetinové šaty a stáli pri kvetinovej pergole s hojdačkou.
V roku 2019 sme vymysleli zmenu v podobe trojgeneračného pikniku v záhradnom altánku.
2020 roku sa ukázali zase dve matky černoška a beloška s deťmi v interiérovej scéne.
A vo vlaňajšom fotení sa objavila dvojica v rovnakých elegantných šatách a obe mali v hlavách zlaté korunky, v rukách telefóny, s ktorými si spoločne "volali" na zlatom gauči.👑

Prezrela som si viackrát svoje inšpirujúce fotky na Pinterese, ale väčšina stavala na instagramových trendoch "rovnaké outfity", ktoré mala na sebe matka a dcéra. Keďže som ja outfit už mala vymyslený, nechcela som tvoriť a šiť iný, preto som hľadala nejaký impulz a nápad, ktorý by bol ten "pravý" a niečím zaujímavý.
Toľko som svoju mami "otravovala", že predsa len s niečím inovatívnym nakoniec prišla.
Táto technika sa mi už viackrát vyplatila, keď ju prenasledujem s nejakým fotením, s ktorým si neviem rady, tak nakoniec predsa len s niečím príde.😁

Pred vyše týždňom som zahliadla pri jedných kontajneroch niečo drevené, čo mne osobne pripadalo ako dve časti dreveného rebríka s veľkosťou vhodnou pre Barbie.👀
Tak som sa otočila a išla danú vec bližšie preskúmať. Zistila som, že okrem dvoch drevených "rebríkových" častí, boli ešte dve širšie a kratšie. Hneď mi zaplo, že sa jedná o menšiu drevenú postieľku pre bábiky - bábätká, len bola už rozobratá a chýbal jej spodná časť na ležanie.
Vedela som, že drevené časti sa isto budú hodiť do nejakého projektu s bábikami, len som nevedela, že ako skoro.😄

Mami pri kreatívnych nápadoch scénky, zobrala môj paletový dvojdielny gauč, ktorý som robila pred dvoma rokmi, keď sme po prvý raz boli "zavretí" doma. Väčšine ľudí z toho bolo skoro depresívnych stavoch, ja som však bola vo vysoko kreatívnej hladine tvorenia a usilovne som pracovala na projektoch pre bábiky, ktoré som dlho odkladala.
Štyri palety sú z obchodu Tedi a slúžia ako podložka pod poháre alebo i na iné kreatívne potreby.
V jednom balíku sú 4 kusy.
Gauču som pridala nohy v podobe drevených korálkov, urobila sedáky a ušila 4 menšie vankúše v bielych a fialových farbách s motívom drobných kvetiniek.
Moja mami začala všelijako špekulovať a kombinovať s paletovým sedením a vznikol z toho najskôr improvizovaný altánok. 😍
Vtedy mi v hlave zasvietila kontrolka a hneď som vedela, že sa budem poberať už len touto cestou.
S mami sme sa dohodli, že rozoberieme náš starý projekt kvetinovú pergolu s hojdačkou, ktorú sme vyrábali pred 6 rokmi na moje 25.narodeniny.
Náhodou som starú pergolu týždeň predtým ešte raz fotila na jednu tému, tak som ju mala na záverečnú pamiatku vyfotenú.📷
Už sa nám dosť krivila, tak sme ju neľutovali. Vždy mojej mami vadilo, že vtedy, keď sme pergolu s hojdačkou vytvárali, zohnali sme len fialové ruže.😕 Síce 13 si z papiera sama vyrobila, ktoré boli medzi nimi, ale chcela tie väčšie kupované v ružovej alebo bielej farbe.
Z nej som totiž pobrala všetkých 36 fialových ruží.🌹

Myslela som, že  drevené časti spojím presne v častiach ako bola pôvodná posteľ s tým, že jednu kratšiu stranu vynechám a tú nakoniec priložím ako operadlo. Druhá kratšia strana bola použitá ako strecha altánku. Tú mi mami z jednej strany skracovala, tzv. posteľové nožičky, aby z prednej i zadnej strany boli rovnako dlhé. Veľmi ťažko jej to išlo, pretože máme doma len tupé a vydraté pílky. Nakoniec to po hodine a pol pílenia nejako úspešne zvládla.💪
Táto verzia však bola krátky, paletové sedenie bolo širšie.
Musela som posunúť bočné časti, ale už sa nedali spojiť šróbmi,😟
chcela som ich pritĺcť klincami. Nedomyslela som tento pokus, pretože hneď po prvom tlčení sa začala daná časť praskať, musela som to radšej nechať. Nemám vŕtačku, musela som k tomu pristúpiť iným spôsobom.😐
Všetko som začala lepiť Chemoprénom, pomohla mi operadlová kratšia časť. Taktiež som ich ešte spevnila a uchytila časťami drevených lekárskych paličiek.
Týmito som zakrývala pôvodné diery či iné nepekné časti. Na jednej strane operadla bola na kúsku červená farba.
Myslela som si, že najťažšiu časť mám za sebou, ale mýlila som sa. Celú starú pergolu som rozobrala. Tá bola "posypaná" - lepená takým špeciálnym machom a medzi, ktorými vyrastali kvety.
Ten sa však už dávno mrvil, na druhotné použitie nebol a pôsobil by neprirodzene.🙈
Mami zahlásila, že ruže nemôžu byť bez listov. A mňa rýchlo napadla naša listová girlanda, ktorú vždy využívame vo vianočno-zimnom období ako dekoráciu na skleníkovom domčeku v kuchyni.
Bola pred pár rokmi kupovaná vo vianočnom období, mala by sa viazať s Vianocami.
Bolo mi ju ľúto použiť, ale inú a lepšiu náhradu som nemala.😒
Vystrihovanie papierových listov by bolo nielen časove náročné, ale nikdy by som ich toľko nevyrobila a horšie by bolo, že by nepôsobili prirodzene.
Najskôr som girlandu s listami obtáčala/krútila, ale keďže jej bolo aj tak málo, lepila som ju rovným smerom pomocou tavnej pištole, predsa len i reálne rastú a ťahajú sa aj takýmto spôsobom.
Girlanda sa vždy veľmi mrví a pri mojom použití a menení smeru bola namrvená s listami po celej obývačke. Ja som tie listy ľutovala, všetky som pozbierala a postupne v častiach, v ktorých bola girlanda "vyholená" som ponalepovala každý lístok v medzerách. To bola veľmi zdĺhavá piatkovo-večerná piplačka.🙈🙉🙊
Pergola sa bude dať využiť aj ako predchádzajúca - ako hojdačka. Uvidíme, mám s ňou ešte rôzne plány.😎
 
Drevené debničky, ktoré sú na bokoch girlandy a dve, čo tvoria improvizovaný stolík som pred pár rokmi vyrábala ja. Aj šitý ružový vankúš som šila pred 10 rokmi ja do valentínskeho obchodu pre bábiky.😎
Papierové tašky s nápisom "MOM" a "Mother´s Day mám už dlhé roky vytlačené z netu.
Malá bomboniéra v tvare srdca je miniatúra značky Re-ment.
Ružový darček je od jednej zberateľskej Barbie, dostala som sa k nemu rámci výmenných obchodov so zberateľkou Iski.
A kytica je zo svadobného salónu a pred pár rokmi ju vyrábala pre bábiky moja mami.
Spodnú časť bočnej výsadby tvoria po bokoch stojany na sviečky. Pred pár rokmi slúžili ako nočné stolíky v havajskej spálni.

Zo svojej zbierky Shellyniek som si vybrala len blondínky a z tých som si vybrala zase len dve, ktoré neboli fotené pri tomto sviatku.😊
Tá s copíkom je Nikki (Kelly Club Babysitter Nikki) a druhá je Kelly (Kelly Club School Bunch).
Dievčatká som obliekla zo šatníka malých Shellyniek, aby boli k maminmu outfitu, čo najpodobnejšie.
Šiť som už nemala čas a ani nervy. Možno za rok. Je mi to niekedy i ľúto, že nemajú lepšie vybavený šatník.😕

Na záver by som rada napísala, že som spravila dva typy fotiek, jedna časť je fotená s digitálnym foťákom, ktorý som dostala na začiatku januára ako vyradený 11 rokov starý digi fotoaparát Nikon od otca, ktorý je povolaním fotograf. Zabudol mi však povedať, že ho zjavne vyradil, pretože od začiatku, čo som s ním začala fotiť prvé fotky, boli menšie náznaky, že nefunguje ako má. On si zjavne kúpil nový pre svoje hobby účely k Vianociam a mne už mal stačiť len tento.... Aj keď ako novinka bol pred 11 rokmi drahý, tak mi ho vychválil až do nebies. Potom, čo mi nedaroval vôbec nič k mojím vlaňajším 30.narodeninám, si myslel, že takto odčiní svoje dlhoročné otcovské hriechy....😣 A ja som sa taaaak tešila, že konečne mám profesionálny fotoaparát.... 😢😭😢
A keď som fotila tieto fotky, tak mi zase začal písať, že má niečo s objektívom a mám kontaktovať firmu Nikon.
Musela som preto hneď prejsť na svoj mobil. Predtým som foťák vždy zresetovala a potom opäť išiel.
Hmmm. S otcom sa budem musieť dobre porozprávať.....😨


















4 komentáre:

  1. Nádherné, túto bábiku zbožňujem <3 a tieto kresby, čo má na tričku tiež. Mám vlastne tento motív na mojom obľúbenom hnrčeku, ktorý som si kúpila k môjmu prvému dňu matiek ako mama minulý rok :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To posezení je uplně parádní a ty úžasné polštářky a podsedáky. Dětičky jsou zlatíčka, to ty moje už jsou na to velké, aby si na maminku vzpomněly, přeci jen když chodily do školky, bylo to veselejší :-D

    OdpovedaťOdstrániť