streda 16. augusta 2023

Parrot Island 🌴🦜🏝️



Druhá séria letných fotení v štýle "Parrot Island" (Ostrov papagájov)🦜🏝️🐦🌴🥥 bola v mojej hlave už najmenej tri roky. Som šťastná, že sa mi ju podarilo zrealizovať hneď začiatkom leta🌅, lebo keby som to zase odkladala bolo by ďalšie leto za mnou.😅

NÁPAD A PLÁNOVANIE:
Koncom leta 2018 som ušila🧵 najskôr poschodové šaty a potom i krátky overal z látky, ktorá bola pôvodne dámska košeľa mojej mami, ktorá ju však nikdy nenosila, lebo sa jej zdala divoká.😂
Z väčšej časti látky mi mami ušila obliečku na vankúš, keď som išla na druhý stupeň ZŠ a presedela som na nej dlhých 5 rokov.🧐
Zbytky látky však ostali ďalších 12 rokov bez použitia. 
Cez leto 2013, presne to je už 10 rokov, čo som vyrobila projekt - havajský obchodík so suvenírmi, som si spomenula práve na túto látku s tropickým motívom.🌺
Vedela som, že chcem z nej ušiť havajskú košeľu, ktorá by bola spolu s jednou druhou originál ako tovar do obchodu.
A aj som ju nakoniec úspešne ušila.😊
Len som jej neurobila zapínanie, pretože som nemala v tej dobe žiadne malé vhodné gombíky.
Prešlo opäť 5 rokov a ja som si spomenula na túto látku.😄

INŠPIRÁCIA:
Keďže už pár rokov je každé leto "IN" v home dekoráciach, ale i v móde tematika tropického štýlu ako sú monstery, kaktusy🌵, palmy🌴, papagáje🦜, tukany, kokosy🥥, ananásy🍍, melóny🍉, citróny🍋, tak mne osobne mi látka automaticky pripomína letnú tematiku.🌞

REALIZÁCIA:
Preto som ušila letné poschodové šaty, boli to v poradí moje tretie, lebo sa jednoducho šijú a ja proste milujem tento strih šiat.👗
Nedalo mi to a zbytku látky sa mi podarilo ušiť ešte krátky overal.
Prvýkrát som ich fotila až v lete 2019, ale vedela som, že ich chcem raz vyfotiť všetky kúsky spoločne.📸
Neviem aké úplné zbytky mi z látky ostali, či vôbec vyjde z nej ešte nejaký vankúš či šaty pre malú bábiku Shelly.
Mala by som to asi zistiť, sama som zvedavá.🙄

Pred týmto fotením som konečne po 10 rokoch ušila zatváranie košele a našila 4 malé červené gombíky. Tie som získala pred pár rokmi zo zničených zimných dekorácií - mali ich snehuliaci na klobúkoch. Snehuliaci ⛄pochádzali ešte z čias rodinného kvetinárska. Behom rokov sa polystyrén, z ktorého boli vyrobený rôzne zničil. Tak ostali po nich aspoň mini mrkvy, klobúky a gombíky, ktoré mali i na telách.😃

KLOBÚKY A KABELKY:
Veľký klobúk som robila pred 2 rokmi zo špagátu. Bol to už aj môj 7. v poradí. Je na ňom nápis "SUMMER/LETO"🌞, len pri tomto fotení to nebolo dôležité.
Malý klobúk je novinkou, urobila som ho len koncom minulého leta. Je síce primárne určený pre dámy, ale dá sa použiť i pre Kenov. 👒
Kabelky som robila cez leto 2019, keď som robila aj pre seba i mami v reálnej veľkosti.👜
Milujem tento typ letných okrúhlych kabeliek z prírodných materiálov.
Tá, ktorá je crossbody (dlhá), je vyrobená tiež zo špagátu s koženkovým remienkom. Mami robila len mini strapce.😊
Druhú "do ruky" som robila tiež v tom istom roku ako vyššie spomínanú, tak tá je robená zase technikou v kombinácii - z dámskych náušníc (dve kruhové časti) a špagátu.🤩

NÁUŠNICE, NÁRAMKY A TOPÁNKY:
Červené kruhové náušnice so strapcami robila moja mami ešte pred pár rokmi, keď som bola na jednej súťaži 🏆 s bábikami na Flickri.
Žlté strapcové náušnice robila moja kamarátka Katka G./zmrzlinka.
Žlté topánky patria originál tejto Barbie.👡
Červené dámske sandále (tie pod tými šatami nie je vidieť) sú od bábiky Ori Princess.
Červené mužské sandále sú z topánkového setu pre Kenov z 90.rokov, mám ich od svojho detstva.👞
Plastové počmárané náramky sú od zberateľskej Barbie Keith Haring.
Koralkový Červený je moja práca.
Slnečné okuliare sú Mattel.🕶️

SCÉNA:
Keďže samotná látka má motív i s papagájmi, rozhodla som sa využiť konečne i troch plastových papagájov, ktorých som pred 11 rokmi kúpila v takých vajíčkach so zvieratkami v Lidli.🙂
Doma má m ešte i iné vtáctvo ako tukanov, orla, sovu či pelikána.🦅🦉🦆
Modrý papagáj 🐦vôbec nebol na pláne a prišiel mi do cesty nečakane.
Zachránila som ho ako zakopaného z veľkého kvetináča v robote, keď som polievala kvety.🌸💮🏵️🌼
Vedela som hneď, kde ho použijem.
Palety sú pôvodne podložky pod poháre, kupované v obchode Tedi. 
Dve drevené debničky som vyrobila pred pár rokmi z kreatívnych paličiek.
Pridala som dve nálepky v podobe koktejlu a nápisu "Summer", ktoré som pred pár rokmi kúpila vo výpredaji v Kiku.
Vytvorila som provizórne z dvoch paliet 
a dreveného dekoračného banána mini bar.🍹
Kokosové koktaily sú moja práca.🥥
Kokteil v pohári je z nábytkovej sady Hannah Montana Baru.
Piesok je zmiešanina 2 dekoračných pieskov z Kauflandu a Jysku.
Palmy sú moja práca.🌴
Kmene sú pôvodne stojany ma popínanie izbových rastlín z nášho rodinného kvetinárstva.
Dotvorila som im dolnú časť, aby vedeli stáť a listy.🌿
Mušle sú z domácich dlhoročných zásob.

AKTÉRI/BÁBIKY:
Riešila som, či vyberiem do outfitov len černochov. Určite som chcela jednu černošku, len som nevedela, ktorému Kenovi pôjde najlepšie zelená košeľa.👔
Celkom sa hodila i Kenovi s hrdzavými vlasmi (BMR 1959), len sa mi nehodil do trojici s černoškou.🥴
Tak som si povedala po krátkej konzultácie s mami, že do košeli oblečiem môjho jediného černocha Bryana (Ken AA Texas University).
Iman (Barbie Basic 001 Model No. 08) bola istá od začiatku, pretože v týchto šatách je oblečená celú tohtoročnú sezónu jar/leto a vlani mala na sebe i tento overal, ktorý jej tiež sadol.🤩 
Do trojici som po dlhšom rozhodovaní obliekla "sestru" Iman, Sherrie (Barbie Basic 003, Model No.08), s rovnakou tvárou.
Má tmavšiu pleť a tiež sa jej tieto tropické odtiene veľmi hodia. 💚💛🧡
Zaujímavé je, že keď som porovnávala naše černošky s bledšími pleťami, menej sa im hodila. Brala som do úvahy i farbu pier a tie, čo mali ružovú sa mi tiež už nepáčili.🤔

ZÁVER:
Fotenie som robila na 3x. Pri prvom fotení som plánovala len scénu.
Všetko mi to bojkotovala jedna osoba. Konkrétne moja mačka Emma🐈, ktorá sa nutne potrebovala váľať v dekoračnom piesku.😄😂🤣

















A pár fotiek Emmy vo svojom obľúbenom prostredí.😸
Na Facebooku som prvú fotku z tejto série nazvala: "Nájdi mačku/kočku".
Mám rada takého typu hry, kde na obrázku musíte hľadať schovanú mačku/y, či sa jedná o kreslenú alebo živú.
Tak som túto hru hrala i so svojimi FB priateľmi.🤭



A pár fotiek Emmy, ktorá využívala, že fotenie prebehlo na 3x, lebo za to mohla aj ona 🤣🤣🤣








6 komentárov:

  1. Nádhera do posledního detailu ... léto v plném proudu ....a kočka jako vždy - nejkrásnější modelka. Zdravím Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Evka, som rada, že fotky vyvolali tú správnu letnú atmosféru ako som plánovala.🤗❤️🥰🌞

      Odstrániť
  2. Krásné fotky a vypadá to, že kočka si focení hodně užívala :-) Edita

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Editka🧡🤗❤️, áno, Emma je najväčšia fanúšička môjho fotenia. Obzvlášť, keď je na scéne piesok, tak sa prejavia jej šelmový predkovia.🤣🤣🤣

      Odstrániť
  3. Dokonalá scénka, pravé leto so všetkým, čo k nemu patrí. Mne havajské košele vždy pripomenú Hawkeye Pierca z MASH.
    Emma je dokonalosť sama, perfektná modelka.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Úplně na mě dýchlo kouzlo tropického ostrova, krása. Ovšem nejlepší je ta beruška na konci, to známe, že se mi kočky derou do záběru :-D

    OdpovedaťOdstrániť