pondelok 11. septembra 2017

7.kolo - Fairytale spell


Témou 7.kola u Nikol v súťaži Miss Sweet Love 2017 bolo Fairy-tale Spell (rozprávkové kúzlo).
Táto téma bola asi prvá, čo ma úplne zaskočila. Priznám sa, keďže som si myslela, že celá súťaž sa bude niesť vo fashion (módnom) duchu. Viem, že bol vtedy večer, keď som prečítala, čo nás čaká v ďalšom kole a v tú noc nám s mami táto téma nedala spať.Smějící se

V krátkosti zhrnutie pravidiel:
- dobré svetelné podmienky (denné svetlo, bez blesku) fotografia mohla byť upravená
- fotografia musela byť farebná, mohla byť i upravená
- fotiť sme mohli na výšku i na šírku
- outfit: mali sme vyfotiť svoju bábiku ako nadprirodzenú bytosťso všetkým, čo k nej patrí, najlepšie vo svojom prirodzeneom prostredí. Čím kúzelnejšia fotka bola tím bolo lepšie. Pôvodne si Nikol myslela, že by nám dala za úlohu fotiť len víly, ale rozhodla sa nakoniec rozšíriť možnosti o rôzne nadprirodzené bytosti - anjeli, čarodejnice. Bábiky sme mali štylizovať do týchto vymyslených postáv - nie do vymyslených existujúcich postáv (princezné od Disneyho či iných víl z fantasy filmov - tie určite nie) bábika mala byť jedinenčá nie kópia. :-)
- bábika mohla byť na obrázku v akejkoľvek polohe, nemusela sa pozerať do objektívu, mohla robiť akúkoľvek činnosť - lesná víla sa mohla kúpať v potoku vody, "rozprávať" si s kvetinami a veľa ďalšieho.
- mohli sme fotiť ako v interiéri, tak v exteriéri. Výber bol len na nás.
- mali sme napísať k bábike krátky príbeh, o tom, aká je nadprirodzená bytosť a aké má schopnosti
- v tomto kole sa skutočne fantázii medze nekládli.:-)

V prvej chvíli som si myslela, že vôbec nemám nápad, či sa mi niečo originálne podarí vymyslieť.
Ja a fantasy svet nie sme veľký kamaráti, ani detstve som ho "nežrala". Určite mám svoje obľúbené filmy tohto žánru ako je Harry Potter a pod., ale ďalej to so mnou ani nepohne.Smějící se
Rovnako, možno ešte menej má vzťah k fantasy moja mami. Tej víly a spol nič nehovorí.
Prvý nápad, čo mňa napadol bol, že mám vytvorené dva čarodejnícke outfity, ktoré som šila pre účely halloweenských fotení s bábikami. Jeden je už z roku 20Čo je fajn, ale celkovo sa mi to nepozdávalo. Podľa môjho názoru a vkusu, Soraye tento štýl nesedí.
Ďalším nápadom bol anjel. Mám doma dva druhy anjelských krídiel, ktoré ste i so šatami mohli vidieť posledné Vianoce - Angelic Christmas 2016.
Lenže šaty od dvoch anjelov boli vytvorené na rýchlo a pozošívané na bábikách. Nič veľmi zaujímavého, šaty dosť jednoduché, nič honosného ako si pri nežného a jemného anjela predstavujem, preto som i tento nápad zavrhla hneď na začiatku.
Horúcim kandidátom sa stali preto ďalšie dva nápady. Prvý bola morská panna a druhý víla.
Ani pre jednu túto fantasy postavu nemám doma outfit, pretože moje bábiky žijú ako civilné postavy a ja si žiadne fantasy bábiky nekupujem, tie ma nelákajú.
Dve nepravé morské panny som mala v detstve, ale tie som podarovala už pred rokmi.
Vybrať morskú pannu znamenalo ušiť jej outfit s chvôstom. Mali sme s mami nápad vytvoriť nejakú perlovú korunku do vlasov alebo na pár sekúnd nás napadlo prerobiť modré šaty od Barbie Holiday 2016 černošky na outfit nejakej moreskej kráľovnej, len ten sme hneď zavrhli, predsa len sme nechceli ničiť šaty a lepiť na nich mušle a šaty nemuseli zobrazovať "pravú" fantasy postavu.
Takže to vyzeralo, že budeme robiť vílu. To by znamenalo ušiť tiež šaty a vyrobiť krídla. Na tento nápad som bola náchylná asi najviac ja, mami nebola trikrát nadšená, že ako vyrobím krídla a aký fantasy svet jej vytvoríme a pod. kecy.Smějící se
Pre mňa prostredie bolo to posledné, čo by som riešila.

Mami, ale ešte v ten večer osvietilo a dostala veľkolepý nápad. Išla do kuchyne, kde uvidela visieť na dverách lapače snov.
Dôvod bol jednoduchý. Celý júl som tvorila v robote - s deťmi na táboroch, lapače snov. Mali sme prvý týždeň indiánsky tábor, ale lapače snov sa tak nesmierne každému zapáčili, že sa stali hitom i pre ďalšie táborové týždne, ktoré mali inú tematiku.Usmívající se
Ja som ich vyrobila hádam i 30 kusov, s niektorými mi doma pomáhala i mami. Takže aj ona sa naučila základný výplet lapača snov.
A tu sa dostávame k celkovej podstate tejto témy. Mami napadlo vyrobiť lapač snov, ktorý by mala bábika okolo krku a zobrazovala by nejakú indiánsku bohyňu čo lovkyňu zlých snov. Veľmi sa mi tento nápad a smer akým sa môžem poberať páčil. Mám rada severoamerických Indiaánov a ich kultúru už od malička. Bolo rozhodnuté a tak som nechala za sebou všetky morské panny či víly. Išlo sa pracovať na indiánskej bohyni Soraye.Usmívající se
Ako prvé mi mami urobila lapač snov na krk, ktorý vyplietla a spustila z neho pár dlhých riadkov hnedých a bielych pierok. Viac mi do outfitu už nezasahovala.
Ďalej som ušila základ šiat z takej látky, ktorej textília pripomínala umelú kožu. Je z jedhého poťahu na vankúše, mali sme doma až 3 kusy, niektoré sme použili pri tvorbe africkej izby pre bábiky.
Pokračovala som zdobení šiat ďalej len v rukách. Vyzdobila som ich najskôr strapcami na okrajoch šiat.
Medzi strapce som navliekala a spustila korálky.
Išla som do indiánskych farieb, s ktorými som sa nechala inšpirovať na Googli.
Ako sú farby - hnedá, tyrkysová a biela. Mami si myslela, že Soraye farba šiat nesadne, ale nakoniec sa mýlila, farebne jej outfit pristal dokonale.Usmívající se
Korálky som prišila Sorayi aj na výstrih šiat a v rovnakom štýle som robila i sedadlo pre sovu. Ušila som takú tubu, na ktorú som našila rovnaké strapce i korálky, v podobnom štýle ako má na koncoch šiat.
Šaty som musela ozdobiť ešte strapcami na prsiach, Ďalej som urobila čelenku z jedhého strapca
V úplnom závere som vyrobila šperky - náhrdelník a náramok na nohu je z rovnakých farebných korálkov ako má na celom outfite.
Náušnice nás napadli hneď na začiatku pri zostavovaní tohto fantasy outfitu.
Podarilo sami za 1€ na začiatku júla kúpiť v Gate bižutériu pozostávajúcu z troch párov etno náušníc, ktoré som rozobrala. Pre mňa by veľkosťou boli príliš malé a nevýrazné, ale pre moje bábiky ako stvorené.Usmívající se
A tieto sú jedny z nich. Farebne mi úplne sadli do outfitu.
Ja som sa trošku inšpirovala i malým lapačom snov na kľúčenke, ktorú mi už pred 3 rokmi darovala pre bábiky Terka (lilyfashion.blog.cz). Lapač mám zavesený v projekte Argentína. Je veľmi pekný, neviem ako sa dá do takej malej diery vypletať vzor.Nerozhodný
Sova na ruke je malá soška z Kiku, ktorú už mám pár rokov. Nehcela mi stáť na jej ruke ani vďaka lepidlu, tak som ju priehľadnou gumičkou musela previazať. Odvtedy už bola OK.
Sorayu som mala pláne vyfotiť pri tejto téme rozhodne len v exteriéri. Vybrala som s mami do nášho mestského parku, kde som fotila ešte jeden väčší projekt, ktorý Vám ukážem neskoršie.

Fotenie v exteriéri je pre mňa niečo celkom iné. Snažili sme sa na fotenie vyhľadať mysticekjšie miesta v okrajových častiach parku. Bolo krásne počasie, ktoré lákalo na prechádzy po takýchto miestach. Chvíľku sme rozmýšľali, či ju necvaknem pri jazierku, ale bála som sa o ňu, tak som toto extrémne fotenie hodila radšej bokom.
Prvá fotka ako sedí na strome je moja súťažná.

A tu je i môj príbeh o fantasy postave, ktorou sa Soraya pri tomto súťažnom kole stala:

Soraya - bohyňa snov vládne nad ríšou snov. Pomáha tým, ktorí majú zlé sny a vzývajú ju o pomoc. Prichádza pod rúškou noci a zanechá im lapač snov, ktorý má takú mystickú moc, že pokiaľ ho majú v noci pri posteli, nikdy viac nebudú mať zlé sny. Usmívající se



Rozhodovala som sa i medzi touto fotkou, ale tu jej dobre nevidieť pierka, keďže všade lietali okolo Soraya a nestáli, kde som chcela.



Pôvodne som myslela, že bude táto súťažná fotka, ale je tu presvetlená.




Pohľad na veľký lapač okolo krku.


Detailné pohľady na čelenku a šperky.



Detailný pohľa na sov a jej "rukavica" na sedenie.


Mini lapač snov.


Detail na okrajkorálkových šiat.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára