sobota 9. septembra 2017

5.kolo - Black & White


Pokračujeme konečne súťažou u Nikol - Miss Sweet Love. Téma 5.kola bola Black & White.
Pre mňa niečo nové, čo bežne nerobím - neupravujem svoje fotky do čierno-bielych programov.
Ja som fanúšička farebných fotiek, mám rada vždy, keď to na fotkách žije a hýri farbami.Usmívající se


Uznávam, že čiernobiele fotky po umeleckej stránke sú dôležité na vytvorenie určitej atmosféry, ktorú farebné prevedenie nevie ponúknuť.

V krátkosti pravidlá pre toto kolo súťaže:
- dobré svetelné podmienky (denné svetlo, bez blesku fotografie mohli býť upravené
- fotografie museli byť s čiernobielym filtrom
- outfit: nepotrebovali sme nič náročného - outfit sme mali voliť jednoduchý, jednofarebný bez vzorov, mohli sme využiť kľudne i spodné prádlo, šaty, šperky.
- mali sme fotiť portrét bábiky (tzn. minimálne po prsia, max. po boky) bábika musela stáť alebo sedieť - nesmela ležať
- fotografia musela byť na výšku
- pozadie bábiky sme mali zvolitť tiež jednofarebné bez vzoru (najlepšie na tmavom pozadí) - ani žiadne kamene, drevo, fotografie museli pôsobiť profesionálnym dojom, preto sme mali fotiť najlepšie v interiéri - ako pozadie nám mohlo poslúžiť kľudne i jednofarebný záves, vankúš, tričko, čokoľvek
- bábika sa nemusela pozerať do objektíva, čím bola fotka umeleckejšia, tým lepšie. Fantázii sa medze nekládli.
- fotografie museli býť jednoduché a čisté, bábika mala byť v popredí, bez rekvizít

Pri tejto téme som postupovala najskôr tak, že som začala uvažovať, čo Soraye obliecť, aby to bolo jednoduché a najmä, aby dané oblečenie bolo vidieť na čiernobielej fotke, čo najlepšie.
Preto ma napadlo opäť niečo ušiť. Tentokrát v podobe bielej popustenej blúzky na ramenách s čipkou, čo je dnes dosť veľký módny trend. Aj tak som sa ju chystala ušiť, preto mi táto téma prišla vhod.
Keďže som blúzku šila bez strihu, jeden deň som ju ušila a na druhý deň sa mi strih zdal príliš voľný, preto som ju prešila.
Vy ste ju mohli vidieť v premiére v krátkom príbehu o plážovom pikniku na Shakire.
K blúzke som doladila rifle, náramok od Katky (zmrzlinka80.blog.cz) a náušnice, ktoré som si na jar kúpila v Gate v zľave pod 1€. Náušnice mali i tmavomodrej verzii na striebornom a mentolovej verzii na zlatom, neskôr som neodolala a kúpila si i tie mentolové.Usmívající se A nakoniec som vybrala i biele sandále od Barbie Basic džínsovej Terese.

Mami spravila Sorayi zmenu účesu, zaplietla jej jeden vrkoč, zapletené vrkoče sú tiež v súčasnosti dosť moderné.Úžasný
Ďalej mi už len ostávalo vymyslieť Sorayi nejakú zaujímavú pózu. Niečo som pozerala na Flickri, či ma neinšpiruje.
Vymyslela som tri, jednu z nich som nakoniec vybrala. Súťažnú fotku vidíte tú prvú, logicky čiernobielu.Smějící se
Ako pozadie som zvolila plávajúcu šedú podlahu, ktorú používam bežne ako podlahu pri fotení s bábikami. Mám jej tri kusy, sú nové, boli vyhodené pred kontajnermi oproti našej bytovky. Asi vystali a dotyční ich nepotrebovali.
Čisto biele pozadie zatiaľ nemám, bielu samolepiacu tapetu je u nás v meste ťažko zohnať. Mám domai od jari urobené len tehličkové pozadie, ktoré som pri tomto fotení nemohla použiť, je to predsa len taký väčší "vzor".Nerozhodný

Keďže toto kolo pre mňa nedopadlo bodovo najlepšie a ani ja som práve z tohto kola nemala najlepšie pocity, venovala som sa mu najmenej, bolo pre mňa asi najmenej inšpiratívne. Určite by som dnes fotila inak. V prvom rade vzolila iné pozadie, vymenila náušnice, ktoré nakoniec nevynikli na čiernobielej fotke ako som si myslela a vymyselala asi aj nejakú zaujímavejšiu pózu.

A teraz už fotky, sú dosť podobné, ale som ich nafotila, tak nech sú na blogu všetky pekne pohromade.Usmívající se












Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára