sobota 20. januára 2018

Vianoce 2017 u nás doma


Aj tu na blogu Vám ukážem vianočné fotky ako sme doma oslavovali posledné Vianoce alebo skôr v akom štýle sme mali doma vyzdobené Vianoce 2017.
Niektorí zberatelia, ktorých mám v priateľoch už fotky určite videli na mojom Facebooku a kto ma odoberná na Flickri a Istagrame, tak mohol zopár fotiek vidieť i tam. Ak to dobre spočítam, niekto môže mať šťastie ich vidieť aj štyrikrát.Smějící se


Rok prešiel veľmi rýchlo a priniesol opäť aj Vianoce. Akoby to bolo, keby sme sa i pri tejto príležitosti spoločne s mami neofotili?Smějící se
Posledné 3 roky máme tematicky ladené Vianoce, týka sa to len vianočnej výzdoby v kuchyni, ktorá je ovplyvnená aktuálnym vianočným projektom pre bábiky.
Na Vianoce 2016 to bola anjelská tematika a tieto posledné Vianoce sa týkali korčuľovania na ľade.Usmívající se
Najprv si mami vytvorila zo skleného tortového stojana hlavnú dekoráciu na stôl.
Stojan je asi jedna z najstarších vecí, ktorá jej ostala ešte z detstva.
K Vianociam dostala mami odo mňa najskôr veľké korčule v bordovej farbe, ku ktorým som do série neodolala a dokúpila ešte malé bordové korčule. Veľké skončili na vnútornej strane kuchynských dverí, kde si ich naaranžovala do umelého čečinovéh venca a doplnila so staršími umelými bordovými bobuľami.
Malé korčule si zase naaranžovala do hlavnej dekorácie na stôl po červený lampáš, ktorý si kúpila pred Vianocami v Lidl.
Doma sme jeden z Jysku už mali, ale ten je taký celoročný, biely s motívom kvetiniek a najmä bol malý.
Dlho ho chodila do Lidla obzerať, rozhodovala sa medzi bordovým a strieborným. Nevedela, ktorý k ľadovej výzdobe má skôr vybrať. Keď sa nakoniec rozhodla, že si kúpi strieborný, ktorý jej viac pripomína "chlad" či "ľad", tak 2 až 3 týždňové váhanie urobilo svoje a vykúpili ho. Ostali len 3 zlaté a 5 bordových, z ktorých sme si nakoniec jeden vybrali. Určite by sme využili v budúcnosti dva, ale zbytočne sme nechceli investovať a nakoniec sa to týmto spôsob nejako vyriešilo.
Síce mami mala nápady, že navštívi ešte dva iné Lidl v našom meste na inom sídlisku, ale nakoniec sa do nich nedostala a ostal nám tento bordový, lebo sme si ho spočiatku nechávali i so štítkom, že ak by sme kúpili strieborný, tento nakoniec v našom Lidli na sídlisku vrátime.Smějící se

Bielu 3D korčulu na kuchynskou linkou, tak tú som mami darovala už pred 3 rokmi na Vianoce, keďže ona miluje krasokorčuľovanie už od jej útleho detstva a ja som k obľube tohto umeleckého športu tiež už ako dieťa pridala.Úžasný
Aj tieto Vianoce sme si vytvorili vlastné 4 guľaté veľké prestierania pod taniere a 4 pod poháre z kartóna, ten mami nafarbila na bielo s akrylovou farbou, potrelala lepidlom, nasypala strieborné trblietky, prelakovala a ja som nakoniec za pomoci žinilkového strieborného drôta vyzdobila okraje na všetkých prestieraniach.

Veľký lampáš v tvare domčeka máme doma od Vianoc 2016. Bol nielen vtedy našim vianočným darčekom, ale hlavne bol súčasťou projektu anjelské Vianoce.
Tieto Vianoce sme ho opäť využili i spolu so sánkami, ktoré boli súčasťou projektu Vintage Vianoc v roku 2015.Usmívající se
Biely zasnežený kužeľový stromček sme si dokúpili medzi sviatkami vo vianočných výpredajoch v Tescu.
Vyvrcholenie výzdoby týchto Vianoc bol môj projekt - klzisko pre bábiky, ktorý sa mi podarilo dorobiť až na Silvestra a vítala som ním nový rok 2018.Usmívající se

Na fotkách samozrejme môžete vidieť už tradične náš vianočný stromček a s ním aj naše dve "maličkosti".Smějící se
Môžete vidieť i našu zbierku 13 vianočných pohľadníc, ktoré sme na tieto Vianoce dostali. Za posledných niekoľko rokov je to rekord, čo sme dostali a ešte som vtedy netušila, že príde aj 14.
Jedna z nich je od mojej kamarátky Terky z Čiech (Lilyfashion.blog.cz) na chladničke pod mnou robenou pohľadnicou s motívom korčulí, ktorú som vyrábala pre mami pred 3 rokmi na Vianoce.
Tieto dve sa nám tematicky dosť hodili, preto mali výhradné právo byť vyložená práve na chladničke.Smějící se

Taktiež na fotkách je vidno ešte pohľad na výzdobu kuchynských dverí z vonkajšej strany, kde mami prepojila tematicky korčuliarsku tematiku. Z jedného umelého čečinového venca vytvorila girlandu, na ktorú zavesila okrem staršej dekorácie korčule aj visiace plastové ozdoby vločiek a cencúľov, ktoré sme vždymali len ako ozdoby na našom stromčeku. Tieto ozdoby sú už veľmi staré, mami ich počas svojej mladosti dostala od jej otca kamaráta, ktorý žil vo Švajčiarksu, takže sú pre nás vzácne.Usmívající se
Ďalšiu časť výzdoby, ktorú som Vám ešte nafotila bola v našej najmenšej izbe. Jedna polička pri dverách s anjelom venčekom a s dreveým malým stromčekom + výzdoba na okne v podobe Ikea svietnika, visiacich ponožiek a hlavy Santa Clausa (toho mi raz prniesol MikulášSmějící se) na okne. Výzdobu v tejto izbe sme mali takto po prvýkrát. Mami i tuto vymýšľala a prehadzovala po celom byte naše jednotlivé vianočné dekorácie.Usmívající se

Pohľad na náš vianočný stromček. Vianočné XOXO pre všetkých.Usmívající se


Jedna fotka pri domčeku s našou Corie.Usmívající se



Nesmie chýbať zväčšenie sa pri hlavnom projekte s našou trojicou krasokorčuliarok.Usmívající se


Pohľad na kuchyňu.


Ručne vyrobené vianočné prestierania a výzdoba kuchynského stola.



Corie čakajúca v domčeku na korčulovanie.Usmívající se


Horná magnetická tabuľa je už skoro rok venovaná mojim vysnívaným Integrity Toys bábikám.
Fotky som dostala vlani v januári vo veľkom balíku od Vlaďky a sú na nich nafotené a napózované bábiky od Ha-misy, ktorú týmto zdravím, že mám z jej bábik doma "svätynu".Smějící se
Pod nimi sú už spomínané došlé vianočné pohľadnice.Usmívající se Bolo ich toľko, že jedna nakoniec skončila i na vrchnej druhej magnetickej tabuli.Smějící se


3D korčula, mami ju napichla do polystyrénovej peny.


Dekorácia nad sporákom. Visiaca debnička, ktorú si mami mení podľa ročných období.Usmívající se


Výzdoba kuchynských dverí z vnútornej strany kuchyne.


Dekorácia kuchynských dverí z vonkajšej strany. Mami ich pred Vianocami prefarbila na bielo zámerne len jednou vrstvou, aby dosiahla moderný efekt "ošarpaných" dverí. Vnútorná čierna vrstva má už viac vrstiev.Usmívající se


Pohľad na "ľadovú" girlandu s bielou korčuľou.


Dekorácia na poličke v malej izbe. Tento drevený stromček je kupovaný v Kiku tieto Vianoce, bol posledn kus a ja som nodolala. Páčia sa mi na ňom nápisy v rôznych jazykoch a mám s ním do budúcna i nejaké iné vianočné plány.Úžasný


A dekorácia na okne so Santou, ponožkami a svietnikom IKEA:Usmívající se



Ešte tu mám dve špeciálne fotky. dostala som plno krásnych darčekov od rodiny a priateľov. Jeden, ktorý chcem obzvlášť "vypichnúť" je tmavomodré tričko šo špeciálnym nápisom - My favorite day is Caturday (Môj obľúbený deň je mačací deň) pre mňa od mojej úžasnej druhosupňovej sesternici Katky, ktorá ako jediná z mojej roidny už pár rokov dáva darčeky na Vianoce aj mojim mačkám a chápe, že aj oni sú plnohodnotní členovia rodiny. Už od mojich detských čias mi dávala rôzne darčeky s motívom mačiek, pretože vie, že mačky milujem. Síce ako mi napísala, tentoktát zo nie špeciálne pre nich (ako napr. granule, či hračky), ale propagovanie našich mačiek na tričkupredsa s nimi súvisí, že?Smějící se

Na druhej fotke vidíte moje dve mačky v samonej akcii. Nebol by to oni, keby nenavštívili môj posledný projekt - klizsko pre bábiky.Smějící se Síce mali zakázaný vstup do kuchyne, ale nenohli by to predsa oni, keby sa im nepodarilo preniknúť do hlavnej gurmánskej zóny. Louis (hrdzavý) spolu so svojou mamičkou Cleo.Smějící se



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára