utorok 2. januára 2018

New Year 2018 on Ice


V prvom rade všetkým návštevníkom blogu prajem v novom roku 2018 - 53 týždňov pohody, 365 dní šťastia, 8 760 hodín bez starostí, 525 600 minút zdravia a 31 536 000 sekúnd lásky.

Vaša Mary a firma "Matter" - mami Usmívající se


Tento projekt som chcela pôvodne zaradiť do 24.dňa adventného kalendára.
Potom som chcela na prvý sviatok vianočný alebo aspoň na druhý sviatok vianočný.
Žiaľ niekedy sa čas nedá nafúknúť, aby človek všetko zvládol a stíhal.
Z adventného kalendára som už bola dosť vyčerpaná a bola som aspoň šťastná, že som svojej Poppy - Corie stihla dokončiť jej záverečný vianočný outfit, ktorý som plánovala od začiatku vymyslenia adventného kalendára.Usmívající se
Keďže som outfit dokončila 23.decembra večer, bolo jasné, že projekt klzisko už nestihnem.
Z tohto dôvodu som si povedala, že keď budem pozerať vianočné programy po štedrej večere tak môžem klzisko dorobiť.
Vráťme sa však v čase, keď som vlastne dostala nápad, aby som vyrobila klzisko pre svoje bábiky.
Písal sa november 2013 a moja najobľúbenejšia youtuberka Froggy - MyFroggyStuff uverejnila video ako si urobiť vlastné klzisko pre bábiky. Bola som z tohto vtedy tak nadšená, že som sa rozhodla si urobiť vlastné pre svoje bábiky.
Začiatkom roka 2014 som sa dala intenzívne do výroby, len som netušila, že až také jednoduché to nebude.Nerozhodný
Pamätám sa, že som ho veľmi chcela dokončiť aspoň do zimnej olympiády, ktorá sa vtedy konala v ruskom meste Soči.
Táto ambícia mi žiaľ nevyšla a ja som sa asi v polovici práci tohto projektu vzdala s tým, že ho raz dokončím inokedy. Klzisko je veľmi veľké a tým pádom vďaka rozmerom niečo okolo 60 x 40 cm i ťažko uskladniteľné, keď bývate v byte. Mami našťastie vtedy napadlo, že ho zatiaľ uskladníme v stavanej skrini na chodbe v úplne hornej poličke, ktorú máme celú po dĺžke venovanú našim vianočným dekoráciám - od stromčeka až po ozdoby.Usmívající se

A takto prešlo zopár rokov a asi nebyť tohtoročného vianočného veľkého projektu, neviem dokedy by klzisko bolo stále nedokončené.
Nemám rada nedokončené veci, resty, ale často máme s mai veľké oči pre plno vecí naraz, vždy sa najprv veľmi nadchneme, niečo rozrobíme a nakoniec možno chýba len zopár vecí dorobiť a my ich nedorobíme. Netýka sa to len bábik a ich projektov. Týka sa to ich iných prác v domácnosti, niečo čo sa pokazilo a človek sa nedokáže dokopať tú vec opraviť.
I podľa Feng šuej nie je dobré mať nedoriešené veci vo všetkých stránkach svojho života.
Preto som rada a padol mi veľký kameň zo srdca, že som konečne tento projekt dokončila.Úžasný

A teraz sa vráťme zase v čase, ale len krátkym odstupom pár dní už vlaňajšieho roka.
24.decembra sa mi po štedrej večere už samozrejme nič nechcelo robiť a radšej som sedela na PC a priala priateľom - zberateľom bábik v zahraničí šťastné a veselé Vianoce a pritom som pozerala premiéru filmu Anjel pána 2.
1.sviatok vianočný som nemala chuť a nakoniec mi ani čas nevyšiel, lebo som ho venovala iným svojim aktivitám takže nevyšiel mi ani termín na 2.sviatok vianočný.Smějící se
Síce v ten deň som na projekte konečne po 4 rokoch popracovala, ale zistila som, že veľa vecí sa na ňom zničilo. Po prvé som musela mantinel odlepiť a nalepiť naň nový biely čistý papier, lebo na starý sa zničil počas uskladnenia v skrini, kde sa doň ho hádzali všetky vianočné ozdoby. Taktiež som zistila, že priehľadné časti - fólia sa mi dosť pokrčila a niekde ohla. Z tohto dôvodu ma prešla opäť chuť na dokončenie projektu.
Priehľadná fólia pochádza z rôznych Barbie krabíc ako sú veľké sety doplknov - šiat a pod., ktoré sa mi v minulosti podarilo "naškrečkovať". Lenže posledné roky som podobné veci nekupovala a tak som náhradné fólie na opravenie nenašla. Len jednu kratšiu časť, ale potrebovala som viac. Ako som si povedala, že keďže robím tento projekt len raz, tak musí mať svoju úroveň kvality.

Mamu som nahovorila 29.decembra na jednu túru. Podvečer sme sa vybrali na hodinový výlet v blízkom okolí nášho paneláka. Chodili sme okolo smetiakov, lebo som vravela, že keďže boli Vianoce mohol niekto vyhodiť väčšiu kabicu od nejakej hračky, ktorá má tú priehľadnú časť, ktorú ja hľadám. Keďže bol večer (aj zámerne, aby som sa nehambila), dobre sme nevideli, snažila som sa otvárať kontajneri na papier, ale v 80% krabíc tvorili krabice od rôznych spotrebičov. Takže by som mohla urobiť i štatistiku, ktorá by bola typu: "Čo si Slováci kupujú pod vianočné stromčeky".Smějící se
Krabicu som žiadnu nenašla. Smola bola aj v tom, že už bol týždeň po rozbalení vianočných darčekov a taktež už smetiari chodili, tak mohli také krabice ak sa vyskatli už aj vyhodiť.
Pred vstupom do nášho paneláka ma konečne napadla odpoveď na otázku, ktorú som si celý výlet dávala. Akú krabicu máme doma takú priehľaddnú, aby som ju mohla postrihať na mantinel?
Odpoveď našťastie mi nabehla dosť rýchlo. Bola to krabica, v ktorej bola súprava rônych vianočných Tesco ozdôb na stromček, ktorú sme raz strašne lacno kúpili vo výpredaji.
V nej sme spätne mali odložené rôzne iné vianočné dekorácia a spomenula som si, že som ju pred nedávnom niekde videla. Mami sa obávala, že či krabicu náhodou nevyhodila, našťastie, sme ju hneď po návrate domov našli, lebo vianočné dekorácie mami z nej vyložila bez toho, aby si to pamätala.

30.decembra som na projekte začala pracovať až neskoro večer, pretože som celý deň nečakane preorganizovala poriadok v jednej časti stavanej skrini na chodbe kvôli dvom novým krabiciam, kotré ma v starom roku donútili urobiť tieto oragnizačné zmeny. Preto som sa k projektu dostala až neskoro večer s tým, že som na ňom urobila len tie priehľadné steny, kde som vykombinovala staré časti fólie s novými časťami.

A tak som posledný deň roka trávila trávila dokončovaním tohto projektu. Väčšina ľudí sa na Silvestra baví inak, ale mne ku šťastiu a zábave stačili obľúbené vianočné pesničky, ktoré som si pustila z youtube, pritom som si dala varené víno a kreatívna tvorba, keďže v televízii nebol adekvátny program podľa môjho gusta.Smějící se

Základ celkovej stavby ako je podlaha, lavičky a dolná časť mantinelu tvorí hrubý vrstvený kartón. Na podlahu som pred rokmi nalepila samolepiacu tapetu. Mantinel som obalilla z jednej strany bielym kancelárskym papierom a z druhej strany som naň nalepila samolepiacu tapetu s motívom kameňou, ktorú som nalepila i na podlahu mimo ľadovej plochy. Na mantinel som nalepila ešte priehľadnú vyššiu fóliu ako je spodná časť.
Na Silvestra som si nafarbila 17 kusov kreatívnych úzkych paličiek (podobných nanukovým), ktoré sa dajú už bežne kúpiť v nejakom kreatívnom obchode či v papierníctve. Pred 4 rokmi to tak nebolo, musela som si paličky urobiť sama z lekárskych lopatiek, lenže za tie roky sa mi stratili a v súčasnosti som zistila, že nie sú ani veľmi pekné, preto som si musela urobiť nové, ktoré som opäť nafarbila na čierno s akrylovou farbou.
Tie som po uschnutí nalepila dokola na mantinel, vlastne musela som uchytiť naskôr časti fólie, kde boli delené. Potom som si ich musela už len rovnomerne deliť. Na vrch mantinelu som si pred Vianocami kúpila kreatívnu čiernu "penu", ktorú som nastrihala na pásy a okolo celého mantinelu zvrchnej časti nalepila.

Nakoniec prišla na rad posledná časť, tá najľahšia, musela som si vytvoriť zmes vo väčšom pomere bieleho lepidla spojením v menšom pomere bielej akrylky, ktorú som najskôr natrela na ľad a potom som s ňou natrela čierny vrch mantinelu, či okraje, podlahu a lavičky.
Okrem tejto zmesy bolo základom trblietky, ktoré som na túto vytvorenú zmes všade nasypala.
Ľad som trblietala už pred 4 rokmi. Musela som si dokúpiť ďalšie trblietky a mami sa nepáčili pôvodné, lebo sa trblietali do ružova. Tbrlietok som minula dosť a stále ich bolo málo, preto som použila ešte umelý sneh z Kiku, ktorý som pred pár rokmi kúpila pre účely projektu vianočný stánok pre bábiky.

Medzi tým, keď som ja na Silvestra dokončovala klzisko, mami vyrábala stĺp s hodinami.
Pôvodne vôbec nebol pláne, len ja som nevedela akým štýlom budem priať nový rok. Už do ďalšieho projektu som nechcela zabŕdať. Preto mami tri dni pred Silvestrom napadlo spojiť obidve témy klzisko a Nový rok dohromady.Usmívající se
Preto mami napadli hodiny, len ich bolo treba na niečo postaviť, tak sa rozhodla napodobniť stĺp, ktorý je na kandelábri.
Taký malý "fejk", ktorý sa jej ale veľmi vydaril.Smějící se
Použila ako top vrchnák z farby na vlasy, nejakú rúru-valec z domácich zásob, bielu dolnú časť tvorí biely držiak, ktorý sa dával v minulosti na svadobné kytice (pochádza z čias kvetinárstva) čierny drôt mám z mojich kreatívnych zásob, ktorý už bol raz na inej veci použitý, mami si ho vykrútila podľa potreby a neposlednom rade sú to hodiny, ktoré som začiatkom októbra našla na kontajnery pred naším panelákom. Dokonca nie jedny, ale hneď dve. Boli vyhodené v krabici z hračkami, čo ma zaujalo, tak som do nej nakukla a našla si pár vecí vhodných pre naše tvorenie s bábikami.
Mami poskladaný a polepený stĺp zasypala rovnakým štýlom ako ja ľad a nakoniec ozdobila podobnými červenými bobuľami ako sú na kupovanom kandelábri.
Ten sa tiež zmenil, na pôvodný veniec, ktorý na ňom namontovaný, tak ten zmenila, vložila naň umelú čečinu, dozdobila šiškami a vybrali sme spolu i novú vianočnú stužku, ktorá je veľkostne menšia a viac sa na veniec hodila.Usmívající se


A teraz pár slov k samotným outfitom.
Poppy Corie má outfit, ktorý som celý ušila ja, mohli ste ho vidieť v záverečnom adventnom dni.Úžasný Od šiat, opaska, klapiek na uši po pásavé legíny. Korčule má od mojej Barbie z detstva - Hot Skating Barbie.
Pôvodne bolo na pláne, že s Corie bude korčuľovať jej manžel Paul - Chip. Lenže od samého začiatku som vedela, že nemám pre neho korčule. Do ich výroby som sa nehrnula, na internete som len týždeň pred Silvestrom našla postup na výrobu korčulí. Samozrejme z časových dôvodov som ich nevyrobila.
S mami sme uznali, že by bolo divné, keby len ona korčuľovala a on by sa na ňu pozeral.
Taktiež som chcela zahrnúť i ďalšie dve dievčatá, keďže mám doma ešte ďalšie dva páry korčulí.
Tie sa tiež mali pohybovať pri páriku na scéne.
Usúdili sme, že lepšie bude, keď sa vyberú koručulovať na ľad len tri mladé a rozšantené dievčatá.Smějící se
Vybrali sme si jednu černošku, keďže prezentujem projekty i v zahraničí a černošky máme radi.
Voľba padla na málo opozeraný prírastok z roku 2017 - Jamilu.
O druhom dievčati sme troška polemizovali, najskôr sme chvlíľku rozmýšľali o Amande - Basic blondínke Terese, ktorú menej fotím, ale tá bola pri vianočnom projekte za anjela v roku 2016. Nakoniec to vyhrala Jacqueline - moja Karlička The Look Sweet Tea, ktorá je všade a u všetkých dosť obľúbená, ale ja som ju pomerne málo za posledný rok, čo je u mňa fotila.Usmívající se
Výber outfitov bol ťažší, už sme sa opäť nechceli opakovať s vianočnými rolákami a chceli sme aby zvyšné dve dievčatá ladili ku Corie.
Outfit pre Jacqueline sme vytvorili rýchlejšie. Dostala môj obľúbený modrý kabát od bábiky Liv spolu s návlekmi na ruky, ktoré sú jeho súčasťou a pod neho šaty od bábiky Ori Princess a aby jej nebola zima, dostala krémové legíny, ktoré som dostala pred vyše rokom od Katky/zmrzlinky.
Korčule má od môjho vianočného darčeka z pred 3 rokov - Barbie Victorian Ice Skater.
S Jamila to mala s outfitom už ťažšie.
Najskôr sme rozmýšľali o károvanom žltom kabátiku od bábik Liv, ktorý sme nevedeli s čím vykombinovať. Potom o lososovej bunde a nakoniec voľba padla na krásny svetrík od playline Barbie Cali Girl Summer, ktorý som pred dvoma rokmi kúpila. Len aký spodný diel k nemu obliecť. Žiadne šaty v zimnom štýle k nemu veľmi nepasovali, zrazu sme zbadali pásavú čierno-bielu sukňu od playline Barbie Style, aby štýlovo k svetri sadla, rozhodli sme sa využiť červený opasok z Barbie Basic 001 sady doplnkov.
Potrebovali sme na ňu nejaké legíny, všetky čierne od MTM bábik, či jedny od So In Style boli krátke, preto sme zvolili hnedé pančuchy, ktoré som ušila do jesenného outfitu.
Biele korčule mám z detstva, mám ich z detstva z takej sady vianočných doplnkov, ktoré som dostala raz na Vianoce od známej zo Švajčiarska. Ten som predala s nejakou playlinkou pred rokmi a korčule som si ako jediné ponechala. Žiaľ časom mi ožltli, tak s tým budem musieť v budúcnosti niečo urobiť.Nerozhodný
Keďže nie sú značky Mattel, Jamile padali z nôh, preto som našla jedny jediné ponožky, ktoré som pred dvoma rokmi šila do témy 50.rokov, ktoré takto "vypchali" nohy.
Obe dievatá potrebovali i niečo na hlavy. Mami ma toľko otravovala, aby som jej našla kúsok látky, z ktorej by narýchlo v rukách ušila jednoduchú čiapku, pretože outfit pre Jamilu si to priam vyžaduje.
Podarilo sa mi dosť rýchlo nájsť pletený malý svetrík, veľkosťou vhodný pre väčšie bábiky ako sú Barbieny, ktorý raz bol už nastrihnutý.
A tak mami urobila čiapku a nedalo jej to a spravila pre Jacqueline aj čelenku, pretože čiapka od Ivky/Babakat nám farebne celkom neladila.
Mami jej spravila ešte aj účes s dvoma zapletenými copíkmi.
Obe dievčatá na záver dostali i vianočné náušnice, ktoré opäť nie je takmer vidno.Smějící se
Túto aktivitu sme už stihli robiť po polnoci.

Išla som konečne fotiť, lenže prišiel ešte malý "háčik" v podobe pozadia. Moje obľúbené biele tehličky boli krátke, nerátala som s tým. Vôbec ma nenapadlo, že by som mala i pozadie dorábať. Mami som sa pýtala, čo mám robiť, či nemá nejaký nápad na pozadie. Chvíľku na to sa ma opýtala, či mám ešte to čierne pozadie, ktoré chcem používať ako podlahu - cestu.
Tento nápad mi pomohol, neviem, čo by som nakoniec nafotila.Smějící se
V čom nie som ešte úplne spokojná je že celá scéna pôsobí tak "napráskane".
Tento problém sa chystám do ďalších Vianoc vyriešiť a vyrobiť pozadie, ktoré bude dlhšie, vo väčšej zdialenosti, niečo kde budú zasadené stromy. Samozrejme vyrobím i korčule pre Kenov alebo budem mať šťastie a podarí sa mi za rok zohnať nejaké od Mattela. Viem, že aspoň 2x Mattel vyrobil korčule na ľad i pre playline Kena do krasokorčuliarskych setov s dvojicou Barbie.
Keby ste náhodou o nejakých vedeli, dajte mi prosím vedieť, ďakujem.Usmívající se

Okrem toho samozrejme i klzisko uvidíte pri inej vianočnej či zimnej scény s inými aktérmi - bábikami.Úžasný
Keď ste prešli môj dlhý text, tak Vám gratulujem a prajem Vám pekné pokukanie sa s fotkami oslavy Nového roka 2018 z ľadovej plochy.
Moja mami si vymyslela i príbeh, že dievčatá trénuje český bývalý krasokorčuliar Tomáš Werner. Z jeho zverenkýň sa najlepšie darí Corie, ktorej sa asi najviac pri tréningoch venuje.
Tá dokonca zvláda i slávnu biellmanovu piruetu.Smějící se






























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára