streda 4. júla 2018

G - Grunge & Glamour


Leto je už v plnom prúde, prišiel júl a ja som zistila, že meškám už 3 mesiace s 9 témami z A-Z súťaže na Flickri.
Preto to musím rýchlo napraviť a konečne dobehnúť.Usmívající se
Naposledy sme skončili so šiestou témou na písmeno F - Four of the Kind, ktorá bola zároveň moja víťazná.

Aprílové témy priniesli tiež nové výzvy a možnosti kreatívne sa vyhrať.
Prvou z troch aprílových tém bola G - Grunge & Glamour (Hnus a pôvab).
Tu sú inšpirujúce fotky na daný mesiac podľa, ktorých sme mohli riadiť.
Pravidlá pre toto súťažné kolo, ktoré sme dostali:
Táto téma je všetko o tom, keď špina s hnusom stretne krásu s pôvabom. Ukážte ako Vaša bábika/y párujú tieto dva protiklady spolu. Môžete si vybrať módu na dosiahnutie tohto porovnania.
Myslíme návrhárske šaty spárované s bojovými čižmami a neskrotnými vlasmi.
Myslíme staré hollywoodskeho kožušinové kabáty spárované otlčenými džínsami a Doc Martensami.
Môžete tiež použiť tiež miesto ako múzu pre Vašu tému. Myslíme dizajnové tanečné róby fotografované v špinavej uličke alebo opustených stavbách Myslíme nadrozmerné flanely, grafické tričká a otlčené pančuchy na udalosti na červenom koberci. Ako sa rozhodnete pristupovať k tejto téme je úplne na Vás.

Táto téma u nás nadobudla dosť rýchlo predstavy ako ju vytvoríme a zobrazíme. Mali sme možnosť ísť dvoma cestami. Buď vytvoriť nejaký roztrhaný outfit, ktorý by sme zasadili do luxusného prostredia alebo vytvoriť pôvabný a elegatný outfit, ktorý by zase naopak bol v špinavo-hnusnom prostredí. Vybrali sme si hneď tú druhú variantu a to z jedného hlavného dôvodu. Roztrhané nohavice či rifle sú v súčasnej móde stále veľmi moderné, ale bohužiaľ v šatníku našich bábik takýto štýl zatiaľ nemáme. Chystala som sa síce už dávnejšie nejaké rifle ušiť, ktorým by som urobila trhance a záplaty, ale som sa k tomu nedostala. Mala som preto vďaka tejto téme využiť možnosť a niečou ušiť. Z časového hľadiska a z vyčerpania energie šitia pri predchádzajúcich marcových témach som sa rozhodla radšej vytvoriť elegatný outfit z domácich zásob.
Naša vízia bola jasná, vedeli sme, že využijem jeden z najluxusnejších kúskov, ktoré bábiky v šatníku majú. Kožušinový kabát od Barbie Natalii Vodianovej, ktorá prišla do zbierky po Vianociach.
Aby outfit nebol taký nudný a jednoznačný, rozhodli sme sa využiť iné šaty ako boli k nemu tie pôvodné. Zhodou okolností tiež červené, taktiež nový kúsok v šatníku našich bábik, ale dĺžkou dlhšie. Sú to spoločenské šaty od Barbie Holiday Hispanic 2017, ktorú som si v tomto roku kúpila v zľave Alltoys.
Síce sa jedná o vianočnú Barbie, ale ich dizajnér myslel na všestranné využitie šiat a po vybratí zlatej plastovej hviezdy zo zadnej strany šiat, Vám ostanú celkom pekné červené tubové elegatné šaty s rozparkom na prednej strane nôh.
Tieto dve veci boli kľúčovou vecou vystavenia tohto outfitu.
Treťou vecou bol výber "ťažkých" bagandží (topánok). Zistila som si na internete, čo je to za druh topánok Doc Martens.
Martensky sú ťažké topánky, ktoré vymyslel armádny doktor z Bavorska, ktorý navrhol typ topánok, s ktorými by mohol chodiť i zranený človek. Neskôr, koncom 50.rokov kúpila patentové práva jedna britská firma. A takto sa zo štandardnej pracovnej obuvy v Anglicku pretvorili na subkultúrny poznávací prvok. Prvotne boli charakteristickým prvkom pre hnutie skinheads. Neskôr sú spojené hlavne s rockovou hudbou a nedajú na ne dopustiť mnohí hudobní velikáni ako sú napr. Rolling Stones, Depeche Mode, Madonna, Elton John, Paul McCartney a pod.
To bola taká malá vzdelávacia odbočka, s ktorou som sa po naštudovaní s Vami podelila. Ako som vravela už pri predošlých A-Z témach, rozširujú mi tieto hry/výzvy vedomosti v každých mesiac.Smějící se

Moje bábiky majú vo svojom botníku takéhoto typu podobnej obuvy asi tri páry, vybrala som taký, ktorý bol najiac "mohutný". Je od jednej playline Barbie z kolekcie Style.
O výbere modelky som mala od začiatku presnú predstavu. Vybrala som Barbie, ktorá má v mojej zbierke najtmavší rúž, má viac takú "rockovú", temnejšiu maľbu tváre.
Je äou zberateľská Barbie z kolekcie Barbie Basic 2.5 s černoškou tvárou Mbili, u mňa sa volá Shade.

Po outfite sme sa zamerali na prostredie, ktoré nám prišlo dôležitejšie.
Pozrela som si na takýto typ prostredia fotky na Pinterese. Dlhé roky je už klasika, že módne značky využívajú fotenie modeliek v rôznych róbach a elegantých outfitov v ošarpanom prostredí ako sú zničené budovy, steny a pod.
Touto cestou sme sa rozhodli poberať i my. Chvílku som vo svojej scéne, ktorú som si predstavovala v hlave myslela, že by som mohla vyrobiť nejaké vysoké okná, ale nakoniec som sa rozhodla ostať pri pôvodnej vízii, ktorú sme si s mami vymysleli.

Vlani na jar som podľa jednej zberateľky z Filipín a jej návodu ako vyrobiť kamennú stenu pre bábiky, vyrobila svoju vlastnú bielu, ktorú využívam už rok vo väčšine svojich fotení. Rozhodla som sa podobným štýlom vyrobiť si jej červenú verziu, ktorú som si tiež plánovla už pri vyrábaní prvej vytvoriť, len som sa k nej stále nedostala. Líši sa od bielej tým, že má menšie tehličky, ktoré sú v rovnakej veľkosti na rozdiel od bielych, ktoré majú rôzne nerovnomerné tvary. Moja mama totiž tvrdí, že tie, čo som vyrobila pri bielej stene sú na veľkosť Barbie väčšie pri porovnaní s "ľudskými".
Preto bola konečne s veľkosťou týchto spokojná.Smějící se
Vyzeralo to, že túto tému nafotím ako prvú, pretože s výrobou pozadia sme začali hneď začiatkom mesiaca. Mami mi chcela pomôcť a tak mi pripravila dva úzke pásy kartónu, ktorý nafarbila na červeveno a veľkú kartónovú stenu, ktorú nafarbila na šedo. Stenu som plánovala od začiatku tak, že nebude celá "vykachličkovaná", mala byť ošarpaná a vymyslela som si to vďaka inšpirácie z Pinteresu, keď som pozerala fotky podobného typu na tému Grunge, že fotia i pri gratiftoch. Nápad sa mi veľmi pozdával, pretože som videla možnosť využitia aj do budúcna.Usmívající se
Najväčšiu výzvu som videla v grafitoch, ktoré som nikdy v živote ešte nerobila. Jednu stenu s grafitami som síce už raz mala urobenú a bolo to pred 2 rokmi do tejto istej súťaži v prvej sérii, ale na tému U - Urban Streetwear, kde som si dala urobiť pozadie s grafitami na objednávku u sesternicinho syna. Budem úprimná, neurobil to podľa mojich predstáv ako som sa vtedy s ním dohodla. Moja požiadavka bol krásny veľký a farebný grafiti nápis, ale dostala som čiernu jednoduchú čmáranicu. Pritom viem, že dotyčný vie, keď chce kresliť pekné grafiti. Len lenivosť niekedy prevalcuje človeka.Nerozhodný To je už teraz nepodstatné. Pozadie - obrázok som odložila a viac ho nevyužijem.
Urobenie tohto tehličkového pozadia som skoro celý mesiac odkladala, ofotila som a spracovala som skôr zvyšné dve témy tohto mesiaca ako túto. Posledný aprílový týždeň som sa mu konečne začala venovať. Najskôr som nastrihala tehličky, ktoré som potom nalepila. Nie je to vôbec ťažká vec, len je to taká monotónna piplačka, do ktorej sa mi preto veľmi nechcelo. Predposlenou vecou bolo urobenie grafitov. Tak som si jeden večer sadla a zadala som si rôzne anglické kombinácie názvov, lebo som potrebovala grafiti s nejakým názvom, nie obrázky, lebo tie sú už pre mňa zložitejší level.
Tak som našla dve zaujímavé "music" (hudba) a "street" (ulica). Boli dosť malé a zistila som, že šedý priestor som si nechala príliš veľký a treba ho lepšie zaplniť. V rámci hľadania som pred nápismi music a street našla aj rôzne pekné grafiti "Love", z ktorých som si veľkostne vybrala najviac hodiace sa. Aby ste to viac pochopili, tak pre vysvetlenie.
Nápisy som si obkreslila cez obrazovku PC na biely kancelársky papier, potom som ich začala vyfarbovať s fixkami a nakoniec som ich vystrihla a nalepila na šedú časť steny.Usmívající se
Pretože sa jedná o moje prvé grafiti umenie, tak som nadmieru spokojná.Smějící se

V deň fotenia som si urobila ešte dva spreje, ktoré mi prišli ako skvelý nápad do celkovej atmosféry scény. A youtuberka My Froggy Stuff mi asi čítala myšlienky, keď práve tento mesiac uverejnila video, v ktorom vytvorila tiež grafitové a tehličkové steny a spreje. Ako sa vraví, práve na počkanie pre mňa.Smějící se
Koho ešte zaujíma, spreje sú urobené z kancelárskeho papiera, ktorý som zakrútila do roliek a potom som ho zospodu trocha "zvýšila" podtlačením papiera. Na začiatku krútenia som musela vložiť paličku do uší (bez tej vatovej časti samozrejmeS vyplazeným jazykem) do papiera, ktorý som až potom začala krútiť. Lebo časť paličky, ktorá z roky vytŕča je ako tlačítko na spereji. Sprej som namaľovala na strieborno a nakoniec som oba ešte pofarbila farbou, ktorú má prezentovať.

A konečne sa išlo fotiť. Pri zostavovaní celej scény som zistila, že neviem čo použijem ako podlahu. Celá scéna má zobrazovať vonkajšiu časť nejakej ošarpanej budovy. Spomenula som si našťastie na podlahu, ktorú som vytvorila za účelom zobrazenia cesty pre Barbie autá. S mami sme vymysleli použitie mačacích konzerví a ten mesiac sme objavili takéto drevené kocky, ktoré boli prilepené na nejakej kartónovej krabici od nábytkov. Mali asi slúžiť pre lepšiu stabilitu nábytku v krabici. A mojej mame táto "špina" stále nestačila, tak zobrala trocha z mačacej nepoužitej podstieľky (kamienky/piesok, ktoré sa dávajú do mačacích WC) a celá scéna bola konečne hotová.Smějící se
Prvá fotka je tá, ktorú som do súťaže poslalal na reprezentáciu. Vidieť na nej celé pozadie, preto som ju vybrala.
Bohužiaľ, túto súťažnú tému mi nevybrali do postupujúcej top päťky fotiek.






















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára