nedeľa 8. júla 2018

I - India Inspirated



Poslednou treťou témou pre mesiac apríl bola I - India Inspirated (Inšpirovaný Indiou).
Túto tému som fotila rovnaký deň ako predchádzajúcu H - Headshot, bola zložitejšia, kvôli celkovej scéne a s tými súvisiacimi možnosťami fotenia.Usmívající se


Zadanie, ktoré sme k téme India dostali znelo:
Vezmite nás na cestu do krajiny takmer s jednou šestinou svetovej populácie a bohatou krajinou pretínajúcich sa kultúr, náboženstiev, jedla a histórie. Pre túto tému musí Vaša fotka obsahovať naklonenie rozmanitosti krajiny Indie. Snáď Vaša bábika vytvára jedlo zo zeleniny a karí v jej dome, dioráma s hlbokými farbamizdobenými vankúšmi. Možno je na dovolenke a navštívila jedno z najväčších svetových architektonických klenotov - Taj Mahal. Snáď je ona pripravená na oslavu hinduistickej svadby, oblečená v sárí, zlatých šperkoch a Mehndi telovým umením. Ukážte nám käsok z indickej kultúry vo Vašej fotografii.

Táto téma nás veľmi potešila a bola to jedna z tých, ktorú sme nemuseli veľmi študovať, že čo to organizátorky súťaže chcú vôbec vidieť.Smějící se Keďže máme v zbierke bábik z našej vyzbieranej kolekcie bábik Brbie zo sveta - Barbie Dolls of the World aj Indiu menom Sharaya s tvárou Goddess a pre ňu ako pre každé Barbie z tejto série aj vlastný obchodík so suvenírmi. Vedeli sme, že prvky, doplnky a suveníry z tohto obchodíka určite nejaké použijeme.
Najskôr sme však začali uvažovať, ktorá z bábik zoberie úlohu Indky a bude sa v nej prezentovať. Sharayu som hneď vylúčila, pretože všetky moje Barbie Dolls of the World majú svoje originál telá, ktoré však nie sú pohyblivé. Bez kĺbové tela som si ja vôbec nevedela predstaviť rozohrať takúto scénu. Vlastne väčšinu súťažných tém. Okrem toho ju jedna rýchla súťažiaca vybrala do svojej fotky. Len ju prezliekla do ružovo-strieborných šiat so širokou sukňou nad kolená, nechala jej originál ozdobu do vlasov a náramok. Telo mala tiež svoje vlastné. Aj táto vec ma najskôr doviedla k tomu, že máme si vybrať inú Barbie, ktorá by Indku zobrazila.

Preto sme istú krátku chvíľku uvažovali o našej ďalšej zástupkyne tváre Goddess - Shanii, ktorá má tiež do čierna farbu vlasov. Túto tvár dáva Mattel často na Barbieny zobrazujúce Indiánky a rôzne orientálky. Preto nás to k iným tváram vôbec neťahalo. Mami mi však povedala, že indickejšiu Barbie ako je naša Indka Sharaya vôbec v zbierke nenájdem.Smějící se Mala jednoznačnú pravdu.Usmívající se Takže som mala len dve možnosti. Buď budem fotiť bábiku úplne originálne a s telom, ako ju Mattel stvoril alebo si ju pre účely tohto fotenia dám prehodiť na pohyblivé telo, ktoré si požičia od inej bábiky.
Bola som však náročná a chcela som fotiť len s telom Made to Move, ktoré má najväčšie možnosti pohybu a bábika si vie pri ňom aj poriadne kľaknúť, čo bolo pre mňa prioritné.

Zistila som, že našťastie mám farebne ladiace telo s jej hlavou. Vlani som ho kúpila Barbie s MTM telom na Bazošovi o polovicu lacnejšie ako sa bežne tieto bábiky predávajú už s účelom, že ho použijem na prekĺbenie pre niektorú svoju bábiku. Dostala ho nakoniec Barbie Shakira. Tú som veľmi ľutovala, nechcela som do poslednej chvíľe robiť tieto pre mňa "zbytočné" časové zásady výmeny, ale viem, že by som nebola spokojná, keby sme túto dočasnú výmenu tiel nakoniec neurobili, lebo fotky by rozhodne neboli také ako teraz tu vidíte.Nerozhodný

Aj napriek všetkým vedomostiam o Indii sme si išli pozrieť nejaké inšpirujúce fotky, kde by nás niečo osvietilo.
Preberali sme tri nápady. Jeden bol inšpiráciou jednej fotky na Pinterese. V kamennom výklenku stene v nejakom kamennom múre s výhľadom na krajinu sedela Indka s typickou indickou opicou Makak. V tomto prípade by sme však museli opäť vyrábať nejaký výklenok alebo stenu. Výhľad na indickú krajinu by som si vedela vytlačila v robote. Nápad s opicou sa mi však tiež nepozdával, organizátorky či súťažiacie nie sú veľmi nadšené z detských plastových zvieratiek alebo malých detí od Mattela typu Shelly, Skipper či Stacie. Preto sa ich foteniu v tejto súťaži radšej vyhýbam.

Druhou možnosťou, nad ktorou sme sa viac zamýšľali bol nápad vyrobiť nejaký orientálny posed - kreslo - sofu. Určite by to bolo krásne, možno niečo nejaký nábytok v orientálnom štýle raz vyrobíme. Z časového či náladového hľadiska sme sa do toho nepustili. Inšpiráciou na tento nápad bola jedna zberateľka, ktorá si urobila takú diorámu s posedom a s nábytkom od bábik Bratz. V oblasti fashion bábik a diorám na tému India nič nie je. Oblečenie typu sárí alebo indická princezná ešte áno, ale scénicky s diorámami okrem tej jednej, čo sa nám podarilo nájsť sme nič lepšie nevideli.

Z tohto dôvodu sme ostali pri mojom úplne prvom nápade, čo som si nosila v hlave od začiatku.
Barbie Indka sa príde modliť k svojmu domácemu oltáru a prinesie obetné dary v podobe ovocia.Usmívající se
Zobrali sme z nášho indického obcodíka so suvenírmi tento vnútorný výklenok a plno indických dekorácií, ktoré sme všetky v obchode našli. Urobili sme s tým riadny indický výbuch.Smějící se
Začali sme rozostavovať jednotlivé indické prvky. Po pár rôznych typov možností v usporiadaní indických dekorácií sme boli konečne spokojné s výsledkom.

Popíšem Vám odkiaľ, ktorú vec máme.
Pestrofarebný rámik som raz dostala od 2.stupňovej sesternici, ktorá mi niekedy dá rôzne (pre ňu nepotrebné) veci alebo látok/oblečenia pre moje kreatívne šitie. Dali sme doň obrázok Taj Mahalu, ktorý sme vystrihli raz z krabice čierneho čaju.

Budha, tak toho mám z Kiku z dekorácie Zen mini záhrady, ktorú sa mi už pred rokmi podarilo kúpiť vo veľmi vysokej zľave za 1€ z pôvodných 10€. Konečne som ho prvýkrát mohla využiť. Obchod Kik už niekoľko rokov predáva aj dekorácie v štýle thajský a Zen štýl Radi ho v rôznych obnovách vždy vracajú do obehu v rôznych podobách.
Budha sedí na mozaikovom podstavici, čo je taká mini krabička, ktorú som dostala pred rokmi od kamošky ako suvenír z Tuniska. Vrchnák - druhá časť krabičky je tiež otočený a stojí na ňom dekoračný sloník v tejto scéne.
Pod Budhom je ešte zlatý stĺp s motívom slona. Je to pôvodne stojan na perá, ktorý mami prefarbila zo striebornej farby na zlatú. Vrchnú časť zakryla a ozdobila flitrami.
Zlatú "Aladinovu" lampu mám z roboty. Vypýtala som si ju od vedúcej. Trčala odhodená v jednej otvorenej skrinke, bolo mi jej ľúto a hneď mi pri nej napadla India a náš obchodík so suvenírmi.Usmívající se
Fialovo-tyrkysovú krabičku mám od tej istej sesternici ako vyššie spomínaný rámik. Poznám ju, voľakedy ju predávali v obchode Jysk ako dekorácia a boli ešte dve odlišné varianty.
Pod touto krabičkou sa nachádzajú ešte dva zlaté kruhy a rovnaký tretí je pod tým slonom. Sú to ozdoby na servírtky, ktoré sme pred rokmi dostali od známej na Vianoce.
Hnedý slon je soška, ktorú som kúpila pred rokmi v miestnom kvetinárstve. Mám ho aj 4x v bielej verzii a to 2 odlišných veľkosťiach.Usmívající se Tí sa nachádzajú však ako dekorácia v thajskej izbe pre bábiky.
Svietniky po stranách vyrábala pred rokmi moja mami do našej izby pre bábiky v thajskom štýle. Sä tortové sviečky a fialové stojany sú z lámp môjho detského miniatúrneho domčeka, ktoré mi ostali.
Z fotiek Indie a podľa rôznych oltárikov, ktoré som si zadávala mi mami vraví, že nech zoženiem do scény ešte nejaký koberec. Miniatúrny orientálny stále nemám, preto som sa musela troška pohrabať vo svojej zbierke látok. Našla ruožvý taký "zamatovým" povrchom. Je to odstrihnutá časť rukáva z maminho veľmi starého svetra.

Celý indický altánok vytvorila pred rokmi mami. Stĺpy sú z tvrdých roliek, na ktorých boli samolepiace tapety a vrchnáky sú z minerálok a nafarbené na zlato. Z tvrdého kartónu vystrihla zlatý orientálny oblúk, ktorý ozdobila dekoračnými flitrami rôznych farieb a tvarov.

Biely stojan obetný stojan je pôvodne Barbie stojan na tortu, tyrkysová misa s ovocím, ktorú drží Sharaya v ruke je tiež Mattel. Pomaranče sú z jedalénského setu od bábiky Sindy. Jablká sú ručne vyrábané miniatúry od Katky (zmrzlinka.blog.cz) a banány boli odlepené z nejakej magnetky.

Barbie Sharaya dostala okrem nového tela i pár vylepšení. Síce po výmene tela jej sárí už dobre nesadlo. Najmä spodnú časť - sukäu som musela zapnúť hore vyššie na páse. Prepichla som jej pri tejto príležitosti aj uši a dostala aj náušnice. Na nejakých indických fotkách, ktoré som pozerala pre inšpiráciu a ostala som v nemom úžase,Překvapený keď som uvidela takéto podobné náušnice, ktoré sa podobali na tie pre bábiky, ktoré som im pred rokom na inú súťaž vyrobila.
Na hlave má zlatú ozdobu, tú som tiež vylepšila a nalepila naň červený realisticý kamienok.
Okrem jej zlatého pôvodného náramku, ktorý má na ľavej ruke som jej dodala ešte dva ďalšie, jeden klasický kruhový a druhý na rameno. Indky predsa bývajú ovešané zlatom a šperkami, zdalo sa mi, že nám zase raz troška šetril.NerozhodnýMami chela, aby som jej rozpustila aj vlasy, čo som sočiatku nechcela, ale nakoniec, keď z vrkoča vytŕčali vlasy a chcela som ich napraviť, rozmyslela som si to a nechala jej na fotenie vlasy rozpustené, aby som viac jej krásu zdôraznila.Usmívající se

Jej pohyblivosť sa mi tak zapáčila, že sa v budúcnosti nebránim a možno by som jej nejaké pohyblivejšie telo aj dopriala. I keď som v minulosti zdôrazňovala, že Barbie z kolekcie Dolls of the World chcem nechať na pôvodných telách.
NIkdy nehovor nikdy alebo časom človek môže meniť svoje názory.

Sharaya nakoniec dostala po fotení svoje staré telo a Shakira naspäť svoje Mate to Move telo.
Ostali jej však náušnice a vylepšená ozdoba na hlave. Účes vyzeral síce jednoducho, ale chvíľku mi jeho obnova trvala vrátiť do pôvodného voľného vrkoča.Nerozhodný

Plno fotiek som pri tejto téme nafotila, mala som viacero tipov, ktorú vybrať. Nakoniec ako hlavnú-súťažnú sme vybrali tú, kde je vidno celú scénu, Sharaya tam stojí, nemá na hlave šatku a má ruky v modliacej sa póze.

Namaste!Mrkající


























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára