streda 11. júla 2018

K - Knick-knack / Keepsake


Pokračujeme druhou témou pre mesiac máj, ktorá bola na písmeno K - Knick-knack/Keepsake (drobnôstka/spomienkový predmet).
Pre mňa na prvé prečítanie neznáma téma, pri ktorej som si nevedela vôbec predstaviť, čo to znamená, pretože s týmito dvoma slovami som sa predtým nestretla.Usmívající se


Bližšie vysvetlenie tejto témy a jej pravidlá:
Ozdôbky. Čačky. Spomienky. Suveníry. Pre túto tému musíte vidieť drobnôstky a/alebo spomienkové predmety niekde vo Vašej fotografii. Môže to byť objekt, ktorý má sentimentálnu hodnotualebo to môže jednoducho byť časť diorámy. SnáĎ Vaša bábika má policu zozbieraných snehových gúľ z jeho/jej výletov zo sveta.
Možno má Vaša bábika miluje námornícke dekorácie, takže v obývacej izbe sú miniatúry plachetníc sochy morských pannien nasypané v celej obývačke. Alebo možno, že Vaša bábika vždy nosí rodinnýé dedičstvo - náhrdelník blízky k jej srdcu. Jedinou požiadavkou je, že tam musí byť bábika a najmenej jedna drobnôstka/spomienkový predmet na fotografii.

Túto tému som dosť rýchlo na moje "pomery" nafotila. Fotila som ju ako úplne prvú z tohto mesiaca.
Tu sme si s mami skombinovali oba vlastné nápady.
Už neviem presne z akého dôvodu sme išli len smerom "spomienkové predmety" a držali sme sa tohto nápady od začiatku až po koniec. My, ktoré máme toľko vybudovaných diorám sme sa rozhodli na miesto ukázania nejakých čačiek a ozdôbok, ktorej máme každej izbe/dioráme neúrekom.
Hľadali sme nápad len na tému spomienky. Aká vec by mohla byť tá pravá spomienková? Na túto otázku sme hľadali odpoveď. A dosť rýchlo sme ju aj našli.
Mojej mami sa veľmi páčia egyptské miniatúry, ktoré mi ona sama kúpila na moje 18.narodiny, keďže najmä v minulosti som bola veľmi pobláznená do Egyptu, vlastne do celkovej jeho histórie od pyramíd až po zlaté sarkofágy.
Mám z tých čias plno krásnych encyklopédií a donedávna sme mali aj v našej obývačke rôzne staré egyptské sošky a suveníry, ktoré sme mali z čias, kedy mamina teta ešte zo začiatku 60.rokov minulého storočia chodila na dovolenky do Egyptu. Ak sa nemýlim, bola v Egypte až trikrát.Usmívající se
A pre týchto 8 miniatúrnych egyptských sošiek som dostala i takú miniatúrnu vitrínku/skrinku, ktorú som si ozdobila servítkou technikou s egyptskými motívmi a namaľovala som ju akrylovými farbami. Odvtedy prešlo už 9 rokov. Egypt mám stále rada, ale už ma predsa len menej "berie" a nejdem sa z neho zblázniť.Smějící se
Neviem, či si spomínate, ale viackrát som už písala, že naša vlastná obývačka je dekorovaná v africkom štýle. Takých tiež 9 rokov bola z jednej polovice "safari" a z druhej "Egypt". Vždy som si vravela, že je to dosť veľká divočina a izba je s týmto typom dekorácií dosť prekombinovaná. Síce je to v oboch prípadoch Afrika, ale predsa čo je veľa, to je veľa. A tak sme obývačku zmenili a ponechali si už len Safari prvky.
Z tohtô dôvodu mi miniatúry a skrinka na ne ostali nazvyš. Vymysleli sme rýchlo na miniatúry miesto v podobe egyptského obchodíka so suvenírmi pre bábiky, ktorý sme zasa vyrábali pri príležitosti mojich 20.narodenín. Kto je zvedavý, nech si pozrie fotky a článok z archívu tu.
Vráťme sa však k celkovej podstate tejtto témy.Smějící se Mami vybrala miniatúry ako nápad pre spomienkové predmety. Ja som sa len zamýšľala, kde ich ofotíme. Vlastne v akej miestnosti/dioráme. Prvý nápad bol africká obývačka pre bábiky, kde by sedela Barbie na gauči, držala by v rukách album, ktorý by som provizórne vyrobila a na ňom by bol nápis "Spomienky na Egypt" alebo len "Egypt". A izbe by boli rozložené niektoré z týchto egyptských miniatúr. Potom sme to zmenili, že by sme do tej izby len pre účely tohto fotenia doniesli písací stolík z inej diorámy, na ktorom by mala položený album a snívala by o svojich spomienkach na výlete v Afrike.
S týmto nápadom sme veľmi neboli stotožnené. Niečo v ňom chýbalo. Potom ma osvietilo. Napadlo ma, že ľudia (vlastne priznávam sa, mám to napozerané z rôznych filmov), keď niečo "staré" hľadajú, tak chodia za tými vecami na povalu alebo do pivnice. A už bol ten "pravý" nápad na svete, ktorý bol treba už len preniesť do reality.
Mňa ešte napadlo, že by mohla svoje egyptské spomienky vyhrabávať z truhlice, keďže viac truhlíc/pokladníc rôznych veľkostiach doma máme, v tomto smere nebol problém.
Ďalej som svoj nápad ešte viac dotvárala a to tak, že by truhlica a veci na povale boli od pavučín, pretože ja mám dekoračné pavučiny, ktoré mám z halloweenských dekorácí a používala som ich zatiaľ len pri halloweenských foteniach.Usmívající se
Otázka znela ako túto predstavu zrealizovať? Skôr z čoho urobíme povalu?
Mami našla aj na túto otázku rýchlu odpoveď. Použijeme stavbu - kanadský obchodík so suvenírmi, pretože má tvar takého zrubu-chaty, ktorá má "trámovú" vysokú strechu. A tak sme pre účely tohto fotenia vyhádzaii všetky miniatúry- kanadské suveníry a nábytok von, aby sme ho zariadili ako povalu. Obraz a zrkadlo sú zobraté z jedálne pre bábiky, rovnako ako jedna stolička. Rozmýšľali sme aký typ starého nábytku by tam mohol byť. Nemali sme však nejakú starú komodu alebo nejaký iný starožitný typ nábytku, preto sme zobrali drevené šuplíky, ktoré boli ako nábytok v tomto obchodíku i pôvodne. Ďalej sme použili rôzne drevené lišty a polená použili na dotvorenie celkovej atmosféry. Museli sme pomocou nábytku zakryť určitú časť kresleného obrázku na stene, ktorý zobrazuje kanadskú prírodu, aby to nebolo divné, čo tam na povale Delilah má.Smějící se Egyptské suveníry sme do scény dali nakoniec všetky, nech ukážeme všetko, čo máme. To je naše obvyklé "motto", no niekedy sa nám už stalo, že sme to aj prehnali.Smějící se
Celú stavbu som vytrepala von na balkón. Zo začiatku fotenia mi svietilo krásne slniečko, ktoré sa vďaka skvelým oknám, ktoré mami na stabe pred rokmi vyrobila a aj streche dokonale odrážali rôzne tiene na stenách vo vnútri povaly/budovy.Usmívající se
Menší problém nastal, keď som zistila, že cez okno bude vidieť aj "von" a nechcela som samozrejme, aby bolo vidieť kachličky balkónu a pod. Našsťatie vďaka môjmu najobľúbenejšiemu pozadiu - bielym tehličkám, som mohla konečne fotiť. Postupne sa počasie menilo a slnko odchádzalo a prichádzalo, ja som aj v rôznych etapách naňho aj čakala, nakoniec mi slnko úplne odišlo.

Modelku sme vybrali veľmi rýchlo. Rozhodla som tentoraz len ja, pretože som vedela, že pri fotkách typu, aby bábika kľačala alebo otvárala truhlicu a chytala miniatúry, musí mať najviac pohyblivé telo. Z toho mi automaticky vyšlo Made to Move telo. Bábik s týmto telom mám len 5, tak som nemala možnosť veľmi vymýšľať, vybrala som černošku - Barbie Holiday 2016, moju Delilah, pretože v tomto mesiaci som ostatných dvoch témach nemala vybratú černošku. Mám veľmi rada afro-americké bábiky a v tejto súťaži sa ich snažím aj striedať, keďže v súžaži súžaží je aj veľa Afroameričaniek, ktoré by za mňa mohli v prípade postupu aj hlasovať.Smějící se

Troška sme rozmýšľali, čo nosia ľudia na sebe, keď idú hľadať veci na starú a špinavú povalu plnú pavučín. Samozrejme, že nič elegantné. Nechceli sme nejaké legíny, tie nemáme radi. Mami napadol aj župan, ale ten sme tiež vylúčili.Smějící seZhodli sme sa nakoniec na športovo-ležernóm štýle.
Delilah má na sebe tričko od playline Barbie Loves Angry Birds, nohavice od Barbie Shakiry, tenisky od Barbie Twilight Belly a náušnice od dvornej klenotníčky Katky (zmrzlinky).

Pri tomto fotení vznikol aj krátky mini príbeh bez slov. Delilah išla hľadať na povalu spomienky na svojho otca, ktorý bol v minulosti archeológom v Egypte.Usmívající se

Táto fotka žiaľ tiež nebola vybratá do top 5tky. Čo bolo samozrejme škoda, považovali sme ju za rovnako vynikajúcu ako predchádzajúcu J - Japan, v našom prevedení kawaii tému.Zamračený
Zberateľom na Flickri a Instagrame sa však fotky páčili, obzvlášť miniatúry, niektorí sa pýtali odkiaľ ich mám a jedna zberateľka z Fínska dokonca povedala, že aj ona má presne také isté.Usmívající se

















Moja zbierka egyptských miniatúrnych postavičiek/sošiek.Usmívající se


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára