sobota 4. augusta 2018

O - Off the Grid


Treťou poslednou témou pre mesiac jún bola na písmeno O - Off the Grid (Mimo siete).
Krásna a veľmi zaujímavá téma do dnešnej doby.Usmívající se

Pravidlá pre túto súťažnú tému zneli:
Z času na čas aj my potrebujeme uniknúť z blaznivého tempa bežného sveta a odpojiť sa od našich elektronických zariadení. Čo robí Vaša bábika, aby sa uvoľnila a nabila sa?
Má Vaša bábika obľúbené víkendové kempingové miesto blízkosti jazera, kde on/ona môže kajakovať, rybárčiť a spať v stane pod hviezdami?
Hľadá Vaša bábika pokoj v chate útekom do lesa, kde on/ona môže stúliť sa s jeho/jej chlpatými bábätkami blízkosti ohniska?
Možno pokojná jazda na koni po prírode je obľúbenou záľubovou Vašej bábiky.
Alebo možno deň v kúpeľoch je pre Vašu bábiku ideálny spôsob k omladeniu oboch vnútra a vonka.
Ukážte nám ako Vaša bábika vypína hluk každodenného života technológie, aby bol sám/sama so svojimi myšlienkami.

Asi úplne prvá vec, čo nás s mami napadla bola, že pre túto tému by bol vhodný karaván, ktorý som urobila pre tému L - Let´s Do Lunch!, ktorý sme použili už predošlý mesiac. Ach, keby sme to vedeli, tak Lunch tému zobrazíme inak a práve do tejto témy použijeme karaván. Nič sa nedalo robiť, museli sme premýšľať nad inými možnosťami akou cestou túto tému ofotiť.
Chvíľku som premýšľala nad koňmi, ktoré vlastním tri, ale nie sú tak úžasne vypracované, aby som s nimi mohla konkurovať drahým koňom, čo má jedna zberateľka z Nemecka, ktorej aj fotku nakoniec samozrejme vybrali.
Taktiež prostredie v okolí môjho baraku, kde som fotila tému L - Let´s Do Lunch, nie je nič extra, vysoká tráva a do mestského parku, kde je krásna príroda sa mi nechcelo a ani z časového hľadiska mi to ten mesiac vôbec nevychádzalo. Preto sme vedeli, že musíme ešte vymyslieť niečo iné.Usmívající se
Vedeli sme, že je najvhodnejšou vecou použiť naše realistické palmy, pretože také nemá nikto pre bábiky.
Sú jedinečné a vždy ich každý obdivuje. Dôležité však bolo vymyslieť ešte ústrednú tému pre palmy.Smějící se
Pred rokmi, keď som na Flickri bola ešte čerstvo registrovaná, tak som medzi prvými obdivovala jednu zberateľku, ktorá robila veľmi pekné scény a diorámy. Mala taký altánok/otvorený stan pre letný posed, neviem odkiaľ ho nabrla a z čoho táto vec pochádzala, ale bola maximálne realistická. Vo svojich scénach s bábikami ho použila v rôznych verziách.
Jednou z nich bolo, že pod altánkom ležala Barbie na masážnom stole, na chrbte mala "lávové" kamene na masírovanie a nad ňou stála ďalšia Barbie, masérka, okolo boli samozrejme nejaké uteráky a rôzne kozmetické prípavky.
Mami sa tento diorámový výjav vždy páčil a zanechal na ňu aj po rokoch dojem.
Takže sme rozmýšľali, že niekde medzi palmami by bol nejaký masážny stôl, kde by ležala naša bábika a na chrbte by mala lávové kamene a pod palmami by bol samozrejme i piesok. Taktiež sme rozmýšľali, či by sme do scény zakomponovali i nejakú masérku a čo by tá mala na sebe, keďže nemáme nejaký biely plášť a pod.
Potom sme rozmýšľali, že by som mohla vytvoriť i nejaký altánok so slamenou strechou, jeden taký vlani vyrábala Froggy (My Froggy Stuff) na Youtube, pre scénu z Disney animovaného filmu Vaina.
Z materiálového hľadiska som nenašla vhodné stĺpy doma na altánok, preto sme túto scénu skoro scelú zavrhli.
Opäť nám ostal len piesok a palmy. Pri zadávaní inšpirujúcich fotiek typu Off the Grid na Googli, vyskočila na mňa medzi toľkými fotkami najmä chát, zrubov a pod., aj fotka obalu knihy s názvom Girl off the Grid (Dievča mimo siete) a to bolo presne to, čo som hľadala. Obal bol kreslený a na ňom bola loďka, v ktorej sedela mladá slečna v klobúku a v modernom outfite - klobúk, blúzka na holé ramená a dlhá sukňa. Okrem nej bola v loďke druhá osoba - chlap od hrbta s veslom ruke. V pozadí bola palma a na nej sedel papagáj a tieto dve osoby sa plavili po vode.
O knihe som sa dozvedela len toľko, že ju napísala jedna pani a je to nejaký životopisný román.
Tejto fotky som sa držala, bola mojou hlavnou inšpiráciou, ktorú som hľadala a nakoniec aj našla.Úžasný

Vlani, keď som fotila letný plážový piknik do súťaže v skupine Domečkovaní na Flickri, som použila do scény ako stôl drevenú dekoračnú loďku.Usmívající se
Túto loďku mám doma dokonca dvakrát a kupovali sme ju pred rokmi v našom obľúbenom Kiku.Smějící se
Doma nám slúži na dekoráciu našej kúpelni, donedávna jednej z nich boli naaranžované malé mušle a dnes máme medzi nimi vydekorované aj parfémy.
Nápad som rozvinula do konečnej podoby, že budú dve palmy, okolo nich piesok a na mori medzi nimi sa budú na loďke plaviť dve naše bábiky.
Ďalej ma napadlo, že do scény zakomponujem aj papagáje.
K loďke bolo potrebné vyrobiť veslo, ktorého výroba bola veľmi jednoduchá.
Okrem vesla som sa rozhodla ušiť novú blúzku pre hlavnú aktérku, ktorú som ešte vtedy nemala vybratú a urobiť jej nový letný klobúk. S ním som však mala ešte špeciálne plány. Zopár klobúkov som už vyrobila pred 2 rokmi, stačí jutový špagát, nejaký vhodný vrchnák vo veľkosti Barbie hlavy a biele lepidlo. Postup na jeho výrobu mám tiež od Froggy.
Posledné dve letá sú moderné plážové klobúky s nápismi rôznymi letnými slovami, s 3 slovnými vetami alebo len obyčajne s menami. Ja som sa taký rozhodla aspoň pre bábiky vyrobiť. Takže po vyrobení klasického klobúka som naň vytvorila s hrubšou čiernou niťou výstižný nápis: SUMMER (leto).
Túto tému som fotila ako poslednú. Opäť mi vyšla na poslednú chvíľku. Predposledný deň som vyrobila veslo a klobúk. Posledný deň, ktorý vyšiel na sobotu som si ešte naplánovala vyrobiť sedadlá do loďky, aby bábiky mali, kde sedieť a ušiť jednoduchú blúzku. Z blúzky som už vlani šila dlhé šaty pre účely inej súťaže s bábikami na Flickri, ktoré ste zatiaľ na blogu nevideli. Blúzka sa šila ľahko, lebo som využila pôvodné riasenie. Všetko som to stihla na poslednú chvíľu pred príchodom slnka do našej obývačky.
Aktérov sme vybrali deň predtým. Hlavnou a podstatnou modelkou pre túto tému sa stala Megan, ktorá je pôvodne zberateľská Barbie Katniss z Hier o život. K blúzke a klobúku dostala nové náušnice, ktoré som v juni vyrobila pre tie už spomínané šaty z tejto istej kvetinkovej látky. Čierne šortky od Barbie Stardoll a pretože Megan má od vlaňajšieho roka u mňa nové kĺbové telo s plochými nohami, rozhodla som sa jej obuť moje obľúbené čierne "gladiátorky". Outfit som dokončila s 2 náramkami v oranžovej a žltej farbe ako sú v blúzke.
Pôvodne som rozmýšľala, že ušijem aj nejakú dlhú sukňu podľa inšpirujúcej fotky, lebo moje bábiky žiadnu dlhú sukňu nemajú, ale z časového hľadiska, ale aj na jednu vec, na ktorú ma mami upozornila, že naša loďka je menšia ako by mala byť pre veľkosť Barbie a dlhá sukňa by v loďke bábike len zbytočne vadila.
Stačilo mi len udržať najmä Travisa loďke, aby sa mi nevykotil, lebo najmä výške lode bol problém, chcelo by to troška väčšiu a najmä troška vyššiu. To sú však len zbytočné "muchy" detaily, ktoré si nenavyberám.

Výber partnera nebol ťažký, mám zatiaľ len 6 Kenov a išla som vylučovacou metódou, napr. Kena černocha som do tejto scény nechela, Ken Jack Sparrow sa v tejto súťaži už vyskytol a druhý najviac ohybný Ken je podľa firmu Divergencia - Four, u mňa Travis. Z jeho outfitom to bolo ťažšie, nakoniec bol do krátkych nohavíc všití, lebo mu bol stále vidieť zadok, čo bolo pri tejto scéne, kde sa mal ukázať hlavne od chrbta neprípustné.Smějící se
Dostal ešte košeľu od plážového Kena z mojich detských čias a pred slnkom potreboval aj on nejakú pokrývku hlavy. Tú som našla v našom obchodíku s autstrálskymi suvenírmi, len som musela odlepiť obrázok s koalou.Smějící se Klobúk som vyrábala už pre 7 rokmi ako typický austrálsky suvenír.
Pri fotení ďalších fotiek už mimo loďky, som využila ešte rekvizity v podobe červeného ďalekohľadu a piknikového košíka. Mami vravela, že pri póze, kde vystupujú z loďky bude divné, aby si na takúto dobrodružnú túru nič so sebou neniesli. Keďže nemám žiadny cestovateľský batoh, tak som musela v tej rýchlosti pri fotení improvizovať, no napadol nás už len ten piknikový košík.S vyplazeným jazykem Budem musieť do budúcna niečo vytvoriť alebo kúpiť. Nejaký pravú turistickú batožinu.

Pri zostavovaní scény pred fotením som zistila, že zadné pozadie, ktoré som si vlani vytvorila, čo je pôvodne z veľkého prestierania/ležadla nie je vhodné, lebo ako nejaký "ostrov" nevyzerá. Tak mami napadlo použiť moje pozadie s motívom bambusového lesa, ktoré ste mohli už u mňa vidieť pri scéne s Červenou Čiapočkou.
Na ňom bolo výhodné to, že predsa len celé som ho nezaberala a v prednej časti ho prekryli palmy, takže s výledkom som nesmierne spokojná, lebo pocit ostrova a plaviacej sa lodi táto scéna nakoniec vyvolala.
O čom svedčí opäť ako i pri predošlej téme množstvo pozitívnych ohlasov na mojom Flickri i Instagrame.Usmívající se

Bolo pozadie, bolo more, nasypala som môj "obľúbený" dekoračný piesok. Píšem "obľúbený" v úvodzovkách, lebo s ním pracovať chce veľkú dávku trpezlivosti a nervov. Po fotení je vždy od neho všetko, ja ho vždy ukladám naspäť do plastových krabičiek, ale samozrejme niečo z neho vždy skončí zametené na lopatke.

Megan (Katniss) a Travis (Four) tvoria už u mňa zohratú dvojicu, aj keď netvoria u mňa pár, každý má inú polovičku, ale je tam medzi nimi nejaká "chémia", tak sa už na zopár foteniach u mňa predviedli ako romantická dvojica.
Výsledná scéna rozpráva letný príbeh bez slov ako sa zaľúbená dvojica vybrala na dobrodružný výlet na loďke a objavila tajuplný "papagájový" ostrov.Usmívající se

Dva papagáje, ktoré sú na palmách som pred rokmi kúpila v takých Lidl "kinderkách", mám ich až tri, dva som využila a ten tretí je od Mattela z jedného bazénového setu, ktorý som predala a nechala si z neho len pár vecí a medzi nimi bol práve tento papagáj. Je od tých z Lidla preto lepší, lebo jeho nožičky majú medzeru (pôvodne sedel na plastovej palme) a mohla som ho všelikde na lodi, na ramená bábiky a pod. nalepiť obojstrannou páskou.
Tie z Lidla sú preto horšie, lebo sú síce praktické, majú samostatné "konáre", ale z praktického hľadiska môjho fotenia je to horšie, lebo keď som im konár dala preč, tak stratili zároveň aj nohy, čo bolo divné. Preto som ich primontovala s konármi na svoje palmy, aj keď to je menej prirodzené, ale nič sa nedalo s tým robiť.Smějící se

Týmito fotkami uzatvárame témy pre mesiac jún.
Organizátorky sa rozhodli, že ani túto fotku nevyberú. Moja mami bola z toho sklamaná, lebo vedela, že táto téma sa nám rovnako skvelo vydarila ako predchádzajúca s vytvorením vlastného seta s bábikou. Ja som viac chela, aby mi vybrali práve tú, vkladala som do nej väčšie nádeje, ale pritom som vedela, že aj táto je super a obe sa nám v tomto mesiaci vydarili a bolo by fajn, keby aspoň jednu vybrali.
Nevadí, vymýšľame a fotíme ďalej, lebo nás to stále baví.
Ako sa vraví, sto ľudí, sto chutí, ale určite sa každý súťažiaci poteší, keď mu vyberú práve jeho fotku a to viac, keď aj vyhrá, lebo vie, že to čo robí je krásne, baví ho to a hlavne má radosť z toho, že ľuďom sa jeho práca páči. A to stojí za tú námahu.Usmívající se

Taká ďalšia pikoška na záver. Túto tému vyhrala jedna Ruska, ktorá akoby nám dvom čítala z hlavy alebo do nej priam vstúpila.
Vybrala si bábiku Erin od firmy Integrity toys, dala jej na chrbát lávové kamene, prikryla ju s uterákom do pol pása, ale posúďte sami, kliknite tu.
Ktovie, keby sme boli rýchlejšie a vybrali si práve túto tému, či by sme postúpili do top päťky? Ktovie, to je už nepodstatná minulosť. Ja však neľutujem, že sme išli touto našou "ostrovnou" cestou.Usmívající se























Táto loďka sa ako dekorácia do našej kúpelni už nevrátila a definitívne po prerobení aj so sedadlami a s veslom skončila ako rekvizita pre bábiky.Úžasný





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára