streda 2. decembra 2020

2.adventný deň


V druhom adventnom dni sa pozrieme do prvej exteriérovej scény, ktorou je guľovačka pri snehuliakovi.⛄
Všelijaké vonkajšie aktivity bábiky už počas predchádzajúcich adventných kalendárov robili, od sánkovačky po korčuľovanie, ale poriadnu guľovačku nezažili. Z tohto dôvodu sme to konečne museli zmeniť.😄

Vráťme sa na začiatok ako vznikla samotná scéna zimnej krajinky, ktorú nasledujúce adventné dni uvidíte viackrát. 
Pri predchádzajúcich dvoch kalendároch som vždy riešila ako vytvoriť aspoň troška realistickú scénu, ktorá by pôsobila, že sa odohráva v pravom exteriéri.
Ozajstný sneh netreba riešiť, aj keby náhodou bol napadal, s toľkými rekvizitami sa v takých podmienkach nedá poriadne pracovať. Uznávam, že ak by človek fotil len dve scény a bol by si istý, že reálny sneh bude v potrebnom čase, tak by sa dalo i to zrealizovať.
Nikdy by však fotky neboli úplne perfektné podľa mojich predstáv.😕
Od septembra som mala nápad, že si nájdem nejakú krásnu fotku zimnej krajiny, ktorú si dám ako veľký plagát vytlačiť. Predstavovala som si, že takých 5-8€ by to mohlo stáť.
Pozerala som si ceny na internete, najmä v mojej lokalite, kde bývam máme súkromnú firmu, kde som si už začiatkom roka dala niečo vytlačiť.
Po zistení, že pri plagáte v rozmeroch mojich potrieb sa cena ešte viac vyšplhá, som sa rozhodla, že 15€ a viac eur nemienim investovať.
Keďže som považovala investície do rekvizít za rozumnejšiu možnosť ako len za "obyčajný plagát" na krajšom fotopapieri.
Mami povedala, že nech nemám obavy, nejaké pozadie vymyslíme.
Mňa neskôr napadol skvelý nápad. Moja mami si rada berie posledné dva-tri roky opadané konáre z brezového hája v našom meste. Potom si s nimi všeličo po byte dekoruje na všetky ročné obdobia.
Vybrali sme sa opäť do tohto hájika (je to taká väčšia parková časť pri našej rieke). Pobrali sme tam podľa uváženia brezové konáre rôznych veľkostí. Viem, že sme mali problém, lebo predtým pršalo a skoro všetky konáre boli vlhké. 
To nás neodradilo od toho, aby sme si nejaké domov neodniesli. Veď sme ich na lódžii nechali v septembri (bolo ešte teplo) vyschnúť.
Moja mami vôbec nemala predstavu, čo presne chcem s konármi vytvoriť.
Ešte cez leto sa mi podarilo u nás na sídlisku náhodne nájsť dlhé obdĺžnikové pásy polystyrénových dvoch pien. Nevedela som na čo ich použijem, zobrala som ich. Prešiel krátky čas až som jednu použila.
Polystyrén som obalila mojou obľúbenou "chlpatou" látkou, ktorú som používala vždy ako sneh, nielen pri adventných kalendároch.
Mali sme celý veľký bal, už to je aj viac ako 10 rokov, čo ju mami kúpila v zľave v Jysku, že sa bude hodiť na tvorbu. Vtedy som bola pobúrená, že na čo nám toľko bielej látky bude.
Mala pravdu, po vytvorení tejto scény mám už len zbytky. Toľko vecí ako boli napríklad nábytky pre bábiky som  z nej urobila.
 Po prekrytí polystyrénu s bielou látkou nasledovalo prepichanie jedného dlhšieho okraja s konármi brezového hája.
Keďže boli už viac počernejšie ako biele, rozhodla som sa im zašlú slávu vrátiť, nafarbila som ich farbami na bielo.😊
Moja mami ostala pozitívne prekvapená ako dobre to celé vyzerá.
Ostávalo už len vytvoriť nejaké pozadie.
Túžila som po nejakých obláčikoch. Pred pár rokmi som kúpila v papierníctve Panta Rhei papier s motívom oblakov. Istý čas som ho používala ako pozadie, ale bolo také nereálne, modrá farba a divné oblaky sa mi nepáčili, prestala som ho nakoniec používať.
Ostala som i ja veľmi pozitívne prekvapená, že mami sa vydarilo vytvoriť dosť realistické oblaky a vlastne celé pozadie.😎
Okrem látky sneh tvorí ešte výplň z vankúšov, ktorú pridávam pri okraje a dekoračný sneh z Kiku, s ktorým celú scénu vždy posypávam, aby všetko pôsobilo čo najviac reálne.

Trochu Vám vysvetlím ako celý kalendár s jednotlivými dňami vzniká. Keď máme všetky dni s činnosťami vymyslené, začneme ich rozdeľovať podľa rôznych kritérií ako sú striedanie interiérových scén s exteriérovými, striedanie počtu černošských bábik vyvážene do oboch 12-stich zostáv, taktiež detí, rozdelenie činností, ktoré sú viac vianočnejšie do neskorších dní a pod.
Takto zoznam meníme a prepisujeme aj trikrát, kým vytvoríme finálnu podobu.
K jednotlivým dňom si napíšeme postavy a v tomto prípade to boli i veci, ktoré máme vyrobiť.
Postupne, keď sa  jednotlivé veci dorobili, tak sme si ich v danom dni vyškrtávali. Niečo mala vyrobiť mami, niečo ja.
V tomto druhom dni som mala ja vyrobiť nového snehuliaka a hnedé zimné čižmy Uggs.
Tri páry v rôznych farbách týchto čižiem uvidíte počas kalendára. Mala som ich už dva roky rozpracované, ale až kvôli tomuto kalendáru som ich konečne bola schopná aj dokončiť. Nápad ako ich vytvoriť mám od youtuberky MyFroggyStuff. Sú z filcu a machovej gumy.

Výroba snehuliaka bola však viac zložitejšia po kreatívnej stránke.
Vysvetlím, že pred dvoma rokmi som dostala nápad so snehuliakom a podľa vlastných predstáv som si jedného vyrobila.
Tento rok januári som ho však neočakávane predala jednému veľkému fanúšikovi/kamarátovi, ktorý po ňom dva celé roky túžil. Síce dostal do daru menšieho, ale jemu sa páčil len tento môj pôvodný.
Z tohto dôvodu som si musela vyrobiť nového. V obchode som si musela najskôr kúpiť dve veľkosti polystyrénových gúľ, tretiu najmenšiu veľkosť som doma mala.
Mami mi vraví, že či nekupujem tú najväčšiu guľu veľmi veľkú, že sa jej zdá, že snehuliak bol o poschodie menší.
Ja vravím, že nie a išla som si svojom duchu. Až doma neskôr, keď som ho tvorila, som zistila, že snehuliak nebol vysoký ako bábiky Barbie, ale o hlavu nižší.😄
Tak prišla zmena k lepšiemu. Musela som však zväčšovať jednotlivé časti snehuliaka ako sú gombíky, úsmev, samozrejme čiapka a šál. Tie mi opäť urobila moja mami. Inak je celý moja práca. Čiapka a šál je z tej istej látky ako bol i pritom malom pôvodnom snehuliakovi.😊

Keďže sa jedná o guľovačku, bolo potrebné zabezpečiť i gule. Tie sú hotové biele pom-pomy v dvoch veľkostiach.

Scénu som fotila dvakrát. Nedopatrením som zabudla pri fotení použiť vločky. Bola som nasratá, ale čo už nič sa nedalo robiť, bolo potrebné si fotenie zopakovať. Biela trojica flitrových vločiek sa nachádza na snehuliakovom šále.

Na guľovačku sa vybrala štvorica bábik v podobe Amandy - blondína (Barbie Basic  002 Model No.11), Sayuri - čiernovláska (Barbie Made to Move Purple top), malý Tommy (Shelly Club - Winter Fun Tommy) a  malá Kayla (Shelly Club - School Bunch).

Pestrofarebnú čiapku, ktorú má na hlave Amanda robila pred pár rokmi kamarátka Ivka/babakat.
Modrú čiapku pre Sayuri mi vyrobila tento rok mami. Oblečenie pre deti je tiež jej práca, ale to už šila pre účely vlaňajšieho adventného kalendára. Vianočný sveter so snehuliakmi je moja ručná práca ešte z roku 2013. Je vyrobený z detských ponožiek. Vianočné svetre ešte v kalendári samozrejme uvidíte.
Hnedé Ugg čižmy s ponožkami som vyrobila tento rok, vysoké čierne čižmy som vyrábala minulý rok pre kalendár.😊

Ďalšia vianočná pesnička, ktorá je na mojom zozname a nesmie tu chýbať je jedna z mojich piatich top srdcoviek. Je od amerického speváka, komika a filmového producenta Deana Martina - Let it snow (Nech sneží). Dean Martin je jeden z najpopulárnejších a najdôležitejších amerických bavičov v polovici 20.storočia
Leti it Snow je pieseň napísanou textárom Sammym Cahnom a skladateľkou Jule Styne v júni 1945.
Hoci text piesne sa nezmieňuje o Vianociach, hrá sa v rozhlasových staniciach počas vianočnej sezóny a veľa umelcov pieseň nahralo na svoje albumy s motívom Vianoc.
Túto pieseň má i kanadský spevák Michael Bublé na svojom vianočnom albume a mnohí ďalší, ale pre mňa najkrajšie a najlahodnejšie spracovanie má Dean Martin, ktorý mal taký prekrásny hlas a najdokonalejšie spracovanie celej skladby.
S Deanom Martinom som túto skladbu dávala v prvom adventnom kalendári, ďalšie roky som vybrala už iných interpretov. Pred dvomi rokmi nejakým vianočným piesňam vytvorili kreslené videoklipy.
Jedným z tých šťastlicov je práve Dean Martin s jeho Let It Snow.








19 komentárov:

  1. Vytvořili jste kouzelnou scénku. Připomněla mi dětství a koulovačky, sáňkování na Keťásku. Díky zimám, kdy je málo sněhu, teď děti zimních radovánek moc nemají. Nezapomněla jsem hledat vločky, má je sněhulák na šálce.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ruženka. To som rada, že si sa dostala do detských čias a krásnych spomienok vďaka môjmu kalendáru.😎
      Správne si opäť našla vločku/y.😊

      Odstrániť
  2. Nádherná scénka. Teda holky, klobouk dolů.
    A ano, našla jsem vločky. Jak píše Růženka, má je sněhulák na šále a ještě jedna z děvčat na svetru.
    Zase jsem se něco naučila: natřít březové větve bílou barvou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Věrka, vidíš, ten sveter som teraz nevnímala, že má vločky.
      Ja som konáre potrela na bielo, pretože boli veľmi tmavé.😊

      Odstrániť
  3. Nestačím zírat. Druhý den se vám neskutečně povedl. Ty kmeny stromů jsou dokonalé a celkově scéna působí velmi pohodově.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Hanneton, som rada, že to cítiš s touto zimnou scénou rovnako ako ty.😎😍

      Odstrániť
  4. Ta scéna působí velmi realisticky. S tiskem plakátů máš úplnou pravdu, už jsem na to také narazila - koupila jsem na Ali pár fototapet, ty jsou vytištěné na tenké látce a můžou se i žehlit a jedna stála tak kolem stovky, dvou. Začalo mě to bavit a už jsem vymýšlela, že si vyberu fotku a nechám si ji u nás vytisknout, pak jsem zjistila, že by stála tak od 700 výše, aby to mělo ten správný rozměr. Nechápu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Peťka, som rada, že to takto všetci vidíte. Ja som snívala, že si kúpi z Alíka také pozadie ako mala Ha-Misa s tou plážou/pieskom. Také mi ešte chýba, najmä more. Tak ma úplne chápeš, presne poriadne veľké pozadie skoro stojí 50€.

      Odstrániť
  5. Tak toto je nádhera. Brezy mám veľmi rada. Amandu mám veľmi rada. Malých súrodencov od Barbie mám veľmi rada. Sneh a guľovačky až tak nemusím, ale na tvojich fotkách sú úžasné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Nikky, tak to som rada, že aj Tebe sa zimná krajinka páči.☺️ Ja tiež guľovačky veľmi nemusím, stavanie snehuliaka je lepšia činnosť, ale celkovo zimu mám najradšej z pohľadu z okna. To sú však moje pocity zo snehu a z chladu, keďže chodím peši, pohľad človeka bez auta. Veď s tým máš vlastné skúsenosti.😉

      Odstrániť
    2. Presne ako píšeš. Musím sa priznať, že som asi jedna z mála, ktorým suchá a mierna zima (06. 12. 10 stupňov) vyhovuje. Rada chodím na prechádzky a v tom, čo bolo tu vo štvrtok by som naozaj nerada strávila celé mesiace. Stačil mi bohato aj ten jeden deň a práve v ten som musela von. V podstate pekný pevný biely sneh aj môžem, ale nie ľad, nie plieskanicu, nie sneho-ľad, dážď zo snehom a podobné chuťovky.

      Odstrániť
    3. Ja mám v tomto také isté pocity ako ty.
      Kalendár som fotila od začiatku novembra, vtedy bolo príjemné teplo. Teraz posledné 2 týždne bolo zima, ledva som nafotila na lódžii dve scény, akonáhle odíde slnko z balkóna, tak sa tam už nedá vydržať. A ja si musím po sebe ešte upratať umelý sneh a pod.🙃 Preto ma počasie z posledných dňoch pozitívne prekvapilo, lepšie sa mi fotili posledné scény z kalendára. Teraz mi chýba už len záverečný deň.🙂☺️

      Odstrániť
  6. Tak ti si opravdu užívají zimu. Sníh je poslední dobou opravdu vzácností...

    OdpovedaťOdstrániť