nedeľa 12. mája 2019

Happy Mother´s Day 2019





Aj v tomto roku som sa tradične rozhodla pripojiť k oslavám ku Dňu matiek.😊
Je to krásny a inšpirujúci sviatok, ktorý prežívajú každoročne aj naše bábiky.
Už v januári sme mali v hlavách naplánové niečo vymyslieť i k tomuto sviatku.
Vytvoriť novú diorámu sme síce neplánovali, ale už od začiatku nám bolo jasné,
že chceme tentokrát spraviť trojgeneračné fotenie.😍
Najskôr chcem však všetkým mamičkám, babičkám, prababičkám zapriať ešte prekrásny Deň matiek, nech Vám detičky robia radosť (aj tie štvornohé)!!!
Veľmi sme sa so scénou pre tento rok nenamáhali, viac energie sme vložili do tohtoročného fotenia Sv.Valentína a Veľkej noci, keďže oba mali vytvorené i klasické diorámy so stenami.
Vlani sme na Deň matiek vytvorili scénu len matky s malou dcérkou pri kvetinovej pergole s hojdačkou.
Koncom apríla tohto roka sme si povedali predstavu v akom štýle by sme mohli tohtoročný Deň matiek nafotiť.
Mami napadlo, že vôbec by nebolo zlé využiť náš záhradný domček, čo je vlastne veľký dekoračný lampáš, ktorý sme si na Vianoce 2016 kúpili k Vianociam i za účelom fotenia s bábikami, pretože podobný sme videli u jednej nemeckej zberateľky, ktorá mala ešte väčší, urobený v dioramatistickom štýle a fotila v ňom svoje Momoko bábiky.
Potom sme už len rozmýšľali v akým spôsobom ho naaranžovať. Prišli sme nakoniec k nápadu, že ho môžme urobiť formou pikniku. Ďalej sme to neriešili, povedali sme si, že tam dáme plno rôzneho jedla, dekoračné vlajky, kvetiny a pod.
Jednu vec sme mali na 100% istú, že chceme vytvoriť trojgeneračná fotenie, kde budú mať všetky tri bábiky podobné outfity a jednou z tých bábik bude babička Elizabeth.😊

Začiatkom januára sa mi podarilo kúpiť za vyše 3€ vo vianočnom výpredaji v Kauflande dve Barbie z kolekcie Fashionistas. Kúpila som ich zámerne, pretože som ich plánovala obrať o oblečenie práve pre moju babičku Elizabeth, lebo okrem tých dvoch bábik som kúpila v zľave i Barbie Made to Move plnoštíhlu, ktorú ste mohli vidieť v predcházajúcom článku tu.
Tak Elizabeth vyfasovala tie krásne pásavo-bielo-bledomodré šaty s volánom na jedno rameno, ktoré sa mi už od začiatku, čo vyšli na danej Fashionistas veľmi páčili. Dokonca som ich stretávala, že ich dávajú aj klasickým-chudým Barbie bábikám.
Taktiež dostala od druhej Fashionistas fialový overal s červenými pusinkami.
Babička sa nám jednoducho veľmi zmodernizovala, nosí mini a overaly.😀
Investícia do dvoch Barbie bola dobrá, pretože za tú cenu nekúpite nielenže bežne žiadnu pravú Barbie, ale už vonkoncom nie oblečenie s párom topánok. Tie dve Barbie, ktoré som obrala o oblečenie si hľadajú nový domov, dostali nové oblečenie z mojej dielne, topánky im ostanú pôvodné, pretože telo Made to Move plnoštíhle má chodidlá menšie ako plnoštíhle telo Fashionistas.
Babička Elizabeth (Happy Family Grandmother) sa tak po 6 rokoch, čo u nás býva dočkala nového telíčka. Nikdy som pre ňu nové nezháňala. Jej pôvodné telo je pohyblivé len v lakťoch a kolená sú gumené, ktoré sa ohýbajú klasicky "pukačkovo".
Má tmavšiu hlavičku, jej nové telo je bledšie, ale mi to nevadí, možno raz dostane aj lepšie farebne ladiace.
Moja mami síce presadzovala už aj tri roky, že by som jej mala dať chudé kĺbové telo. Ja som sa do toho nebrala, pretože som túžila po kĺbovom plnoštíhlom, ktoré mi Mattel nakoniec splnil. Predsa len aspoň generačne nech sa bábiky rozlíšia, sedí mi to lepšie, aj keď moja mami si stále brble, že prečo by malo byť pod babičkou vždy len predstava nejakej staromódnej babičky, veď predsa žijeme v modernej dobe.😃 A babičky dnes môžu byť aj chudé a mladistvo vyzerajúce kočky.😛

U dospelej dcéry sme vedeli, že použijeme blúzku s volánom, ktorú som šila pred rokom do súťaže A-Z challenge na Flickri na tému F - Four of the Kind, kde som ich šila hneď štyri, ale v rôznych farebných prevedeniach. A preto som použila bledomodro-bielu pásavú blúzku, lebo bola najviac podobná látke, z ktorej má Elizabeth šaty. Bolo už potrebné vymyslieť šaty pre najmenšiu aktérku fotenia, ktorej som mala ušiť šaty. V hlave som mala, že určite chcem konečne využiť aj jednu z mojich najmenších bábik zbierky. Jednu maličkú Shellynku. Chvíľku sme však uvažovali aj o väčšom dieťati typu Stacie či Skipper, ktoré mám aktuálne v zbierke len po jednom kuse, na rozdiel od Shellyniek. Tých mám v počte 13 kusov. 11 dievčat a 2 chlapcov. Chlapci neprichádzali vôbec k úvahe, keďže jeden je černoško a teraz sme nechceli fotiť černošské Barbie a hlavne sme chceli mať zladené trojgeneračne tri ženy.😀

Najskôr sme potrebovali ešte vybrať dcéru pre Elizabeth a až potom malú vnučku. Rozmýšľali sme chvíľku o blondíne Barbie, ale blondínka bola nedávno na veľkonočnom fotení, tak sme sa rozhodli pre tmavovlásku.
Do užšieho výberu sa dostali Saraya (Barbie James Bond Octopussy) a Megan (Barbie Katniss Hunger Games Catching Fire).
Na chvíľku sme si boli isté, že vyberieme Sarayu, lebo má krásne prenikavé modré oči a modré oči má i Elizabeth. Nakoniec sme to zmenili, lebo Saraya sa nám zdala viac staršie pôsobiaca, chceli sme mladšiu, tak nakoniec výber padol na Megan.
Potom sme išli vyberať dieťa. Mami sa Stacie k nim dvom nehodila, ani Skipper, tak sme sa zhodli na nejakej Shelly.
Ja som vybrala jednu hnedovlásku, čo sa mami vôbec nepáčilo, lebo mi tvrdila, že nie je typická hnedovláska. Nakoniec som výber nechala len na ňu. Zobrala dve blondínky a ja vravím, že tá druhá sa fotila práve vlani na Deň matiek, tak to bolo už jednoduché a vyhrala to Victoria (Pet Pals Nikki).
Mami sa po výbere všetkých troch, rozhodla pohrať s vlasmi. Odkedy už asi dva roky pozerá občas na Youtube či Instagrame rôzne vychytávky na vlasy alebo vlasové kreácie, rada tieto poznatky skúša len na bábikách. A tak Elizabeth dostala troška iný účes, s jej vlasmi sa vlastne nedá veľmi čo vymyslieť. Preto sa viac vyhrala s Megan a zaplietla jej bočný vrkoč.

Megan dostala už vyššie spomínanú pásavú blúzku z mojej dielne, taktiež gulôčkové náušnice, ktoré ste mohli vidieť aj na Cynthii vo veľkonočnom fotení a riflovú sukňu z Mattel setu Dream House Midge. Ako topánky som jej vybrala moje obľúbené letné sandále na vysokej platforme, aby som ju zladila s mamou Elizabeth. Dá dostala tiež sandále na platforme v koralovej farbe, keďže sú z mäkšieho plastu, aspoň mi do nich vliezla, lebo som skúsila aj päť párov a ani jedny jej poriadne nesadli.😕 Náušnice má z dielne Katky (uzmrzlinky.blogspot.com).

Maličká Victoria potrebovala šaty z tej istej látky ako má Megan. Tak cez štátny sviatok som sa dala do toho. Keďže je to tak nesmierne drobné telíčko, rozhodla som sa ušiť všetko v rukách. Šitie na bábiky tejto veľkosti by som nedovolila ani svojmu nepriateľovi. Párala som ich trikrát, dvakrát som menila vrchnú časť, dlho som sa s tým piplala, až kým som bola spokojná. Nepýtajte sa ma radšej, že koľko mi to trvalo.😣

Scénu sme si pripravovali len pred fotením, v piatok poobede. Len kým sme ju pripravili zamračilo a už sa aj zvečerilo.
Tak som fotenie prehodila na včerajší deň na obed, tajne som však dúfala, že nech počasie výjde, tak ako hlásili = slnečno a nie zamračeno.
Všetky fotky boli fotené v sobotu, okrem poslednej bonusovej, ktorú som fotila v piatok pri príprave scény.

Do scény sme rozmýšľali aký nábytok do nej použijeme. Vankúše a deka bola istá, len sme potrebovali niečo, kde sa jedlo a dekorácie vyložia.
Najskôr sme rozmýšľali o bielom ratanovom kresle, ktoré však bolo veľké a zabralo by celú vnútornú časť domčeka.
Opäť sme siahli po stoličke, ktorú sme použili v tohtoročnom veľkonočnom fotení. Tentokrát sme použili i skladací stôl, ktorý patrí ku stoličke. Síce sme rozmýšľali i o drevenej poličke v mentolovej farby, ale stôl tentokrát vyhral na plnej čiare.
Oba kusy nábytku som vlani kúpila v jednom balíku, patrí ku kuchyni z prvej polovici 90.rokov kvôli, ktorej som balík vtedy kúpila.
Farebne sme celú scénu zladili do ružovej pastelovej farby.
Väčšina jedál, ružový a tyrkysový stojan na zákusky, malý otvárací piknikový kôš, jahody v bielom košíku, dva taniere, na ktorých jedia, červené jablká v miske, nakrájané jablká, toasty, ružové srdce - bomboniéra, niektoré zákusky, modrá minerálka, džem, džbán s červeným džúsom a s pohárom, tak to je všetko značky Re-ment. Dostala som ich do daru od pani Veroniky, ktorá roky sleduje môj blog, pred vlani mi darovala dva balíčky a vlani jeden, všetko len za to, že som si zaplatila poštovné. Tak ešte raz jej týmto smerom veľmi ďakujem.😊
Druhé jahody, biely stojan na zákusky, ružové víno, veľký piknikový košík a biely malý ratanový stolík sú značky Mattel. Biely ratanový stolík je tiež od pani Veroniky a s ním sa mi skompletizovala biela ratanová obývačková súprava, ktorú som si kúpila pred rokmi na E-bayi.
Vínové poháre a víno ste mohli vidieť v nedávnom fotení a sú to miniatúry od Katky.
Zvyšné taniere, tri ružové poháre a biela tácka sú značky Modern comfort.
Ružové ruže sme kúpili vlani v Kiku. Druhú kyticu na stole vyrobila dávnejšie moja mami. Ružovú keramickú vázu, v ktorej bola vložená táto kytica a druhá váza, v ktorej sú ružové srdiečka na stopkách, som dostala pred pár rokmi na Vianoce od kamošky Terky.
Biela torta s červenými jahodami je guma.
Červený koláč mám tiež od Katky.
Biele tri oválne krabičky sme kúpili pred pár rokmi pre bábiky, sú prefarbené akrylovými farbami.
Dve papierové tašky s nápismi MOM som si vytlačila pred pár rokmi na internete s tým, že ich raz využijem. A konečne sa tak stalo.😄
Maličké vlajočky na špagáte som robila pred dvomi rokmi do inej piknikovej scény.
Papierová krabička s mašľou je tiež moja práca.
Ružový darček pochádza z nejakej vianočnej ozdoby.
Ružové napichovacie srdiečka pôvodne slúžia na jednohubky. Ja som ich výšku skrátila.
Károvaná ružová deka a štyri vankúše pochádzajú zo Shabby chic spálne pre bábiky. Už som ju na jednom pikniku pred dvoma rokmi v pravom parku využila.😍

Keď bola celá scéna postavená, zistila som, že domček je vyšší ako moja vytvorená biela tehličková stena. Bolo potrebné improvizovať narýchlo. Mami vytiahla zo svojich zásob skrini také drevené polená, ktoré raz našla v nejakej krabici po vyhodenom nábytku. Nebolo to úplne najlepšie, tak sa vytvorila kombinácia tehly a dreva.
Ako trávu som použila umelý koberec z Merckury Marketu, ktoré majú bábiky na svojom patiu. Kupovala som ho pred rokmi, asi pol metra. Zišiel by sa mi ešte ďalší, pretože tento bude už nastálo na patiu a ja potrebujem niekedy aj trávu na tieto rýchlejšie fotenia.😕








































Bonusová fotka s Emou. Stále sa mi tam pchala, dokonca predtým ako tam neboli rozložené bábiky, bola tam vyvalená Ema.😂😂😂


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára