streda 15. mája 2019

Gratulačné pohľadnice 2016


Minulý týždeň som zistila, že mám veľké nedostatky pri spracovaní mojich ručne vyrábaných pohľadníc od roku 2016. Troška si to upresnime. Vždy pri dorobení každej pohľadnice si ju ofotím. Lenže k ďalšiemu spracovaniu som sa od roku 2016 nedostala. Naposledy tu na blogu som predstavovala pohľadnice z roku 2015.Nerozhodný
Našťastie sa mi všetky pohľadnice podarilo zachrániť a mala som ich archivované i mimo môjho starého pc.


Takže som si vstúpila do svedomia a minulý týždeň som všetko napravila a postupne po rokoch som pohľadnice predstavila.
V roku 2016 som sa dosť rozbehla a v rámci gratulačných som ich vyrobila hneď 17! To je môj rekord.
Inak to nebude ani na blogu, kde Vám ich ukážem v plnej paráde.Usmívající se

1. Štyri kokeshi bábiky

Prvou pohľadnicou, ktorú predstavujem je japonskom štýle. Konkrétne sú na nej zobrazené bábiky kokeshi. Je druhou, ktorú som s touto tematikou vyrábala. Prvú som posielala na narodeniny v roku 2015 zberateľke z Čiech - Šárke. Ona miluje komisky manga, japonskú kultúru a aj kokeshi bábiky, z tohto dôvodu to bola jasná voľba siahnuť ešte po jednej v tomto štýle, keďže tá z predchádzajúceho roka mala u jej rodiny obrovský úspech. Tentokrát sa počet jedna zmenil hneď na štyri bábiky.Usmívající se
Ja som si tiež kokeshi bábiky obľúbila a táto pohľadnica patrí medzi moje topky z tohto roka.


2. Tri kokeshi s lampiónom

Keďže sme stále v roku 2016, tak logika nám dáva, že druhú pohľadnicu v štýle kokeshi asi Šárka nedostala.Smějící se
Táto bola robená na prianie. Zberateľ Dorian v tom čase bral o do mňa nejakú bábiku Barbie. Ja som mu chcela urobiť radosť a keďže sa už dlhé roky virtuálne poznáme, napísala som mu, že nech mi povie nejakú tematiku - oblasť mimo bábik, ktorú má rád a páči sa mu. Ja už si nepamätám presne ako sme sa ku kokeshi dostali, zrejme som mu ukazovala rôzne pohľadnice, ktoré som už v tom roku vyrobila a jednou z nich musela byť práve tá pre Šárku. Jednoducho i on má už jednu pohľadnicu o do mňa-


3.Záhradná gumená čižma s kvietkami

Tak túto som robila v jarnom čase, keďže v tom období oslavuje narodeniny naša tetička Věrka z Českých Budějovíc Oslavovala už 89.narodeniny. Miluje kvety a záhradku, tak som opäť u nej išla do tejto tematiky. Pohľadnica bola z tých ľahších na tvorbu a zvláštna je tým, že som šila rukách jej okraj s ozdobnými stehmi.


4.Okno s kvetmi

O tejto pohľadnici môžem napísať len to, že bola mojou prvou vyrobenou v roku 2016 a dostala ju moja teta k 70.narodeninám. Všetko je vyrobené na nej z papiera, okrem listov, ktoré sú také penové a dala mi ich mami z jej materiálov zo zásob z rodinného kvetinárstva.


5.Kvety na vtáčej búdke

Táto pohľadnica je jedna z tých, ktorá patrí do kategórie "ďakovné" a robila som ju pre našu milú zberateľku Ruženku (ruzena57.blog.cz) z Čiech.Usmívající se


6.Traktor

Typicky chlapské pohľadnice veľmi nerobím, preto ma potešila táto príležitosť, ktorá sa mi naskytla, že som vyrobila traktor na poli manželovi maminej sesternici, ktorý vtedy oslavoval svoje životné jubileum 60.rokov. Keďže dva roky predtým pri jednom rodinnom rozhovore hovoril, že keby existoval druhý život, tak by si určite kúpil polia a traktor. On miiluje poľnohospodárstvo, venoval sa i vlastným pestovateľským aktivitám a mal minulosti i traktor, no nedarilo sa mu, tak traktor predal a opustil tento druh podnikania. Táto pohľadnica bola preň ho obrovským prekvapením a viem, že sa z nej veľmi vtedy tešil.Usmívající se Inak patrí medzi tie náročnejšie na výrobu.


7.Romantický Paríž

V lepších časoch, keď som ešte posielala otcovi osobnú pohľadnicu. Túto konkrétne k narodeninám. Keďže žiarlil na svoju neter (moju sesternicu), ktorá dostala o do mňa v roku 2015 ďakovnú pohľadnicu v štýle Paríž, rozhodla som sa napriek tomu, že podľa mňa moje parížske pohľadnice sú čisto ženská a romantická záležitosť, že mu jednu špeciálnu preň ho vyrobím.S vyplazeným jazykem


8.Vintage Paríž

Nad touto pohľadnicou nie som si už úplne istá komu mohla ísť, ale podľa orientácii dámu na fotke mi to vychádza len na našu rodinnú známu z Čiech, ktorá oslavovala na jeseň meniny. Keďže milujem okrem záhradky i cestovanie a pohľadnicu s tematikou Paríža ešte vtedy nemala, rozhodla som sa i jej jednu vyrobiť. Mne sa táto páči viac ako tá pre otca. Príde mi lepšie zladená do jedného štýla.Usmívající se

9.Paríž v shabby štýle

Ďalšia parížska tematiika bola ladená do štýlu shabby chic. Robila som ju špeciálne pre zberateľku Nikol H.(nikol-barbie-doll.blog.cz), keď k nej odišiel bývať môj Jeremy - Barbie Basic Model No.17. Chcela som ju niečím prekvapiť a potešiť, tak som sa rozhodla okrem mini darčekov pre bábiky v podobe miniatúrnych časopisov, rozhodla spraviť jej aj pohľadnicu, aby i ona mala niečo odo mňa na pamiatku. Nikol vtedy ostala veľmi prekvapená a zároveň i nesmierne dojatá a šťastná, že som jej okrem Kena poslalala i pohľadnicu s prekavpeniami.Usmívající se


10.Vo vintage štýle

Tak okrem Kena Basic ma vtedy opoustila i Barbie Basic 001 tmavá černoška s krátkymi vlasmi a s tvárou Goddess.
Našla si nové miesto u zberateľky a šikovnej kreatívnej osôbky Heni Mojžišovej (hxm.vyrobce.cz). Podobne ako u Nikol, aj Heňu som chcela vtedy prekvapiť a okrem miniatúrnych časopisov pre bábiky som jej poslala pohľadnicu. Tá bola vyrábaná vredy pre niekoho iného do daru. Keďže som vtedy nestíhala jej vyrobiť žiadnu špeciálnu, u Heni je dobré, že má milión vecí, ktoré sa jej páčia a plno záľub, tak tematika vintage má kvôli jej dobovým kostýmom, ktoré šije svojim bábikám a kostýmoch sa jednoducho vyzná. Myslím, že niečo v tomto duchu i vyštudovala na vysokej škole.Usmívající se
Ak by som jej ešte mohla nejakú pohľadnicu poslať, určite by bola do nejakej super špeciálnej tematiky z jej života.


11.Romantický anjel

Rodinnej známej do Dunajskje Stredy už roky vyrábam pohľadnice k narodeninám i meninám.
Výnimku netvoril ani rok 2016. Ona miluje pár vecí, z ktorých veľakrát vychádzam ako sú červená, čierna a biela farba, srdiečka a anjeli alebo kvetiny, najmä ruže. Vznikla z toho taká romantika v podobe anjelika so srdcom.
Túto dostala k narodeninám.


12.Červené bodkované šaty

Využila som všetky tri jej obľúbené farby a vznikla táto pohľandnica. Šaty sú z papiera a čierny tyl na okraji je jedinou vecou použitou mimo papierov. Pohľadnica je menšieho formátu a dostala ju známa zase k meninám.



13.Harry Potter

Neviem, či si ešte niekto pamätá, že som sa kamarátila mladým dievčaťom meno Terka, ktorá je šikoná a vie všeličo kreatínve vyrobiť a mala v minulosti i svoj blog: lilyfashion.blog.cz. Dievča je už tri roky úplne na blogu neaktíne a podľa mňa sa do svetu zberateľstva bábik nevráti. Vlani sa dostala an vysokú školu, ktorú navšetvuje v inom ako rodnom meste.
Síce tieto informácie mám vďaka Facebooku, ale i tam je rok neaktívna. Takže jej šikovnosť a kreativita sa aj vďaka škole a rôznym iným aktivitám stratila.Zamračený
Medzi tematikami, ktoré má terka rada je aj Harry Potter, ktorého milujem i ja a ak ma veľmi lákalo niekomu vyrobiť pohľadnicu v tomto duchul. Pre fanúšikov Harryho Pottera je jasné, že štyri zástavy zobrazujú štyri katedry na Rockforte. Červený je Chrabromil, modrý je Bystrohlav, zelený je Slizolin a žltý je Bifľomor. Ďalej pohľadnica zobrazuje metlobal a triediaci klobúk. Táto pohľadnica ako jedna z mála, čo som vyrobila pokračuje tematicky i do vnútra, kde vidíte zlatú strelu a oslovenie v štýle písma Harry Potter.

13.Ružová All-Star teniska

V októbri 2016 oslavovala zberateľka Nikky (nikusikba.blog.cz) svoje 30.narodeniny. Pri tejto príležitosti som jej spravila jubilejnú pohľadnicu. Nechcela som veľmi upozorňovať na vek, tak som číslo tentokrát nenapísala. Keďže Nikky má rada okrem bábik Barbie, Paríž, ale v tomto duchu už jednu narodeninovú pohľadnicu dostala, tak som sa vtedy hlboko zamyslela, že čo by sa jej mohlo ešte páčiť. A jedným z mojich tipov bolo, že má rada športovú obuv - tenisky, botasky alebo si to nazvite ako chcete.Smějící se Na Pinterese som našla pri tejto tematike rôzne typy na značku All-Star. Ja ju poznám vďaka tomu, že mi mami kúpila na strednej škole nový batoh tejto značky.
Pohľadnica je ladená do mojej obľúbenej kombinácii farieb: čierna, pink a biela.
Nikky ju dostala osobne spoločne s darčekom, pretože mesiac pred narodeninami nás osobne doma navštívila.


14.Modrá All-Star teniska


Keďže u Nikky mala teniska dosť veľký úspech, objednala si za krátko u mňa rovnakú pre svojho brata. Podmienkou bolo, aby nebola ružovej farby.Smějící se Vybrala som takú, ktorá má rovnaký nápis, inú orientáciu - vodorovne a teniska dostala tentokrát zelenú farbu. Túto pohľadnicu som mohla evidovať až do kategórie mojich pohľadníc pre rok 2017, pretože brat NIkky má narodeniny myslím začiatkom februára. Ale keďže ja som ju stihla urobiť v decembri a poslala som ju Nikky aj s vianočnou pohľadnicou.



15.K ukončeniu štúdia medicíny

Už ako názov pohľadnice napovedá, túto pohľadnicu som vyrábala ku gratulácii ukončeniu štúdia medicíny pre dcéru spolužiačky maminej spolužiačky Danky zo základnej i strednej školy, ktorú spoločne navštevovali v Bratislave a moja mami jej veľakrát požičiaavala od nej zošity. Vy ju môžete poznať, pretože každý rok jej na Veľkú noc a Vianoce vyrábam špeciálnu pohľadnicu. Mami si so spolužiačkou Dankou vymieňajú len dlhé roky len tieto pohľadnice a pár rokov dozadu pridali i krátke listy. Jej dcérka je podobne stará ako ja, po mame sa volá tiež Daniela je už pani MUDr.
Na takýto iný typ pohľadnice nemám bežne príležitosť, tak preto som ola rada, že som si mohla vyskúšať i niečo iné.Usmívající se


16.Elegantná svadobná

Tento typ bol tiež neočakávaný. V septembri 2016 sa mi vydávala spolužiačka Nikol zo strednej školy, ktorá pochádza zo stredného Slovenska a ja som s ňou skoro celé 4 roky presedela jednej lavici.
Poznám osobne i jej manžela, s ktorým chodila od druhého ročníka strednej školy, tak som sa ich rozhodla troška prekvapiť.Úžasný
Síce sme sa od strednej školy nevideli, keďže býva mimo Nitru. V roku 2017 sa im narodila dcérka. Na Facebooku je už veľmi málo aktívna, takže informácie mám aj o nej oneskorene. Len som bola sklamaná, pretože spolužiačka mi nepoďakovala za ňu sama od seba, bála som sa, že či mám dobrú adresu, keďže ona už býva vo vlastnom dome na deine, až pri opýtaní, čo pohľadnica prišla v poriadku, som dostala poďakovanie, čo ma troška sklamalo, lebo takú som ju na strednej škole nepoznala.Nerozhodný
Mala som potrebu urobiť pohľadnicu v honosnom štýle a myslím, že sa vydarila. Nevesta má šaty vytvarované zo saténovej stužky s perlami.



17.Svadobná bláznivá s opicami

Táto pohľadnica je zatiaľ u mňa prvá a posledná, ktorá bola robená na objednávku s tým, že som za ňu dostala i zaplatené.
Moja druhostupňová sesternica Katka mala jasnú predstavu ako má pohľadnica vyzerať, poslala mi fotku, podľa ktorej som sa mala riadiť. Predná strana je výmysel, má pôsobiť seriózne a typicky svadobne, ale vo vnútri mladomanželov čakalo veľké opičie prekvapenie.Smějící se Táto pohľadnica je zase v mojom portóliu niečo iné, vyklápacia verzia, tento štýl ja.Usmívající se

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára