utorok 1. septembra 2020

V - Voluminious hair

Po dlhej prestávke súvisiacej ukončením činnosti môjho pôvodného blogu na blog.cz, pokračujem ďalej s poslednými šiestimi súťažnými úlohami v A-Z Doll Photography Challenge na Flickri.😊
V prvá júlová téma bola na písmeno V - Voluminous hair (Objemné vlasy)
 Pravidlá pre toto súťažné kolo boli:
 Pripravte sa na zvýšenie objemu - to znamená, že na hlave Vašej bábiky! 
Je čas dať tieto pôvabné vlasy na plný displej! 
Od krásnych šibalských a moderných pompadurských po nádherné afrá a dlhé kaskádové kučery, 
my chceme vidieť Vaše štýlové bábiky ich husté vlasy.
Akokoľvek Vaša bábiky preferuje voľné a divoké kadere, umelecké avantgardné natupírované vlasy alebo vysoko-vyčesaný účes v štýle Márii Antoinetty plný tylom a ozdôb, vy môžete urobiť svojej bábike vlasy ako hlavným lákadlom v mnohých ohľadoch. Čím väčšie, tým lepšie!

Posledné dva mesiace sa toho udialo u mňa veľa, takže presne už neviem ako sme sa s mami k tejto téme dopracovali.
Viem, že sme ju odsunuli na posledné miesto a viac sme sa venovali zvyšným dvom témam tohto mesiaca.
Mňa najviac zaskočilo, že svoju Charlene (Barbie Basic 002 Model No.03) som s jej božskou hrivou v A-Z súťaži použila pri téme Q - Quilted (Prešívaný).
Prvou bábikou, čo ma po prečítaní daného zadania napadlo, bola práve Charlene.
Neskôr ma napadla aj Shakira, ale tá sa v tejto sérii A-Z výzvy už trikrát vyskytla, takže sme sa s ňou nechceli viac opakovať.
Rozmýšľali sme chvíľku o vybratí Kena, konkrétne Jacka Sparrowa - Johnnyho Deppa. Má pekné a husté vlasy, len čo s ním? Čo by robil v scéne? Akú diorámu pre neho vytvoriť?
To boli otázky, na ktoré sme si nakoniec neodpovedali.😕
Stále sme hľadali nejaký zaujímavý nápad, čo urobiť s vlasmi, aby téma bola zaujímavejšia.
Veľa zberateľov má predsa krásne bábiky s hustými hrivami, ktoré radi využijú.
Moja mami chcela posledným témam pristupovať troška inak ako doposiaľ.
Chcela, aby sme vybrali najskôr nejaké naše krásne outfity, ktoré zahraničné zberateľky nepoznajú.
V tejto súťaži som už v tretiu sezónu a za tie roky som sa naučila, že základom každej témy je okrem jej zadania aj móda a všetko s ňou súvisiace.
Keďže bola letná sezóna v plnom prúde, rozhodli sme sa siahnuť po letných outfitoch zo šatníka našich bábik. Moja mami chcela už dlhší čas v súťaži ukázať prekrásne pletené dlhé šaty, ktoré som vlani dostala od kamarátky Katky, pre ktorú ich spravila talentovaná Ivka Kuciánová.
Rozhodli sme sa ich vybrať do tejto témy. Mali sme šaty, potrebovali sme vybrať modelku.
Objemné vlasy sme vnímali troška inak ako spolusúťažiace. Väčšina z nich použila nejakú kučeravú bábiku. My sme si vraveli, že kto má objemné vlasy, ich nemusí mať výnimočne i kučeravé.
Pri hľadaní modeliek som sa viac zamerala na bábiky, ktoré sa v súťaži doposiaľ neobjavili.
Mami mi zakázala všetky tie, ktoré mali po plecia vlasy. Škoda, tie boli rovno tri a ani jedna z nich v tohtoročnej sezóne ešte nebola.
Medzitým hľadaním a vymýšľaním témy ma konečne troška osvietilo.
Napadlo ma urobiť reklamu na vlasové prípravky.
Takéto zadanie témy som pred 5 rokmi už absolvovala v mojej úplne prvej súťaži na Flickri, kde sme mali "vlasovú" tému, pri ktorej sme mali vytvoriť reklamu na vlasovú kozmetiku TREsemmé.😊

Mojej mami sa môj nápad až tak nepáčil, ale keďže ona nič zaujímavejšie nevymyslela, rozhodli sme sa ísť týmto smerom. Mami prelistovala pár fashion magazínov z nášho nákupného centra a zopár Avonov a Oriflemov, kde mi našla celkom peknú slečnu s vejúcimi vlasmi, ktorú však na týchto fotkách neuvidíte.
Potom mi vystrihla takú celkom peknú fialovú vlasovú kozmetiku. 
Podľa nej som si spravila podobný sprej na vlasy ako bol na mojom obrázku.

K šatám sme nakoniec vybrali modelku v podobe Shanie (Barbie Basic 2.5, Model No.04), ktorej dlhé pletené šaty pekne pristali. Troška som váhala, či práve Shaniu mám zvoliť ako modelku na objemné vlasy. Mami sa k nej priklonila, tak som sa aj ja.
A išlo sa v jeden slnečný deň fotiť. Rozmýšľali sme ako u Shanii dokážeme vytvoriť objem efektu.
Keďže nemáme už ventilátor, vlasy nemohli viať a s fénom túto potrebnú aktivitu nedokážeme vytvoriť (máme s tým už vlastné skúsenosti).
Chcela som bábiku preto dať ležať, upraviť na podlahe vlasy a fotiť. Lenže som nejako nerátala s tým, že ju so svojimi tieňmi (ruky a foťák) budem tieniť.
Rýchlo som prístup k tomuto foteniu musela zmeniť.
Na túto ružovú stenu, ktorá mi ostala z vlaňajšieho fotenia narodeninovej oslavy pri príležitosti 60.výročia Barbie, som nalepila vybraté výstrižky, ktoré som obojstrannou páskou nalepila na stenu, aby som ju náhodou nezničila.
Všetko som nakoniec zvládla nafotiť najlepšie ako som pri tomto nápade vedela.
Lenže pri prezeraní fotiek v PC som bola sklamaná. Videla som fotky spolusúťažiacich zberateliek, ktoré mali bábiky ozaj s krajšími vlasmi.
Moja Shania má síce vlasy dosť husté, ale ten dojem "objemnosti" veľmi nevzbudzovali.
Možno, keby som ich troška bola pár hodín predtým natočila....
Bola som znechutená a mami to na mne videla, že nie som s fotkami vôbec spokojná.😌
Z tohto dôvodu som sa rozhodla všetko prefotiť.
Modelku zmeniť zo Shanie na Charlene. Predsa aj Shania v tejto súťaži už bola, tak mi to už bolo jedno.
Dlhé letné šaty som zmenila na druhý model v podobe čierno-bielej pletenej blúzky, ktorú mám tiež spravené od Ivky Kuciánovej.
Dlhé šaty sú dosť úzke a pri pózovaní bábiky na túto tému neboli veľmi vhodné. Výber nového outfitu bol rovnako dobrý ako aj novej modelky.
K blúzke som pridala čierno-biele elegantné nohavice od jednej Barbie Módnej ikony z druhej vlny.
Strieborné topánky na vysokej platforme mám od prvej Fashionistas Raquelle s ružovými vlasmi, keď boli ešte bábiky z tejto kolekcie s kĺbovými telami.
A pridala som do krku krásny náhrdelník s logom Chanel, ktorý robila kamarátka Katka G./zmrzlinky.😎

Problém nastal v tom, že moja mami mi pomáhala s rozoberaním scény pri prvom vlasovom fotení.
A čo sa stalo. Pýtala sa ma, či ešte potrebujem tie plagáty s vlasovou kozmetikou a ja jej vravím, že nie.
Tak ich pokrčila a vyhodila do môjho smetiaka, ktorý mám v pracovnom stole.
Prelistovala som opäť tých pár katalógov s kozmetikou, ale takú peknú, rozmerovo veľkú a vhodnú modelku som nenašla.
Musela som nájsť nové riešenie. Pôvodný plagát s modelkou som ako tak vyrovnala. Mami mi ho dokonca prežehlila. Lenže všetky jeho časti i po vyrovnaní bolo vidno, že sú pokrčené.😌
Vystrihla som si inú vlasovú kozmetiku, keďže moja fialová bola totálne zničená.
Našla som však veľmi pekný obrázok, na ktorom je ukážka ako jeden vlasový prípravok po jeho používaný zväčšuje objem vlasov. Čo bola pre mňa výhra! A podarilo sa mi "uloviť" obrázok s inou modelkou propagujúcou vlasové prípravky. Síce bola troška menšia, ale vyberať som si už nemohla. Z pôvodného obrázka som vystrihla len nápis Volume Fit, ktorý som veľmi chcela zachovať. Nalepila som ho na nový plagát s novou modelkou a rovnako som to urobila i s novými vlasovými prípravkami.

Pri prvom fotení som využila ako rekvizity retro nový stolík, ktorý som počas korony vyrobila.
Pri pozeraní fotiek sa mi zdal v danej "vlasovej" reklame, ktorú som sa snažila nafotiť, pôsobil na mňa "od veci", ako zbytočný prvok celej scény.
S mami sme v novom fotení zvolili toto retro kresielko, ktoré som už pred 2 rokmi vyrábala.
Má konečne i vankúše, počas korony som toho pre moje bábiky dosť veľa dotvorila i vyrobila.😎
Takto bola koncepcia scény predsa len logickejšia, bábika sedí, zároveň je lepšie vidno i reklama na vlasové prípravky ako pri prvej scéne, kde bábika len stála ako stĺp.

Fialový sprej na vlasy, ktorý som pre prvé fotenie vyrobila, som žiaľ použiť už nemohla. Keďže plagát s fialovými prípravkami bol na dobro zničený.
Našťastie mám v zásobe i plastové vlasové rekvizity do kaderníctva. Tento sprej som kúpila s jedným autom z bazára, ani som o ňom nevedela, pretože bol v tom aute prepadnutý. Bol to taký bonusový "darček" po pár rokov, keď som ho v tom Barbie aute našla.😄 

Súťažná fotka bola tá úplne prvá v tomto článku.

Na budúce príde téma, ktorá bude viac "zničená".
A fotky z prvého fotenia na túto tému mám samozrejme v pc, rozhodne som ich nevyhodila a vy sa nebojte, neprídete o ne, aj tie Vám neskôr ukážem.😉










9 komentárov:

  1. Opět se vaše příprava vyplatila, líbí se mi nápad i bezvadné fotky.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mě se ten nápad s plakátem a sprejem na vlasy hned moc líbil 👍❤️

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super Mary :-) Vymeniť modelku a outfit bol podľa mňa super nápad :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásné fotky a krásná modelka ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Asi som ti to už i na FB komentoval. Veľmi sa Steffie hodí na túto tému a veľmi sa mi páči jej sveter :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak ta má opravdu parádní háro:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Jako reklama na vlasovou kosmetiku zvyšující objem vlasů je to skvělé, hezký plakát (nakonec), hezké barevné ladění a Steffie je na to velmi dobře vybraná. A ten svetr je boží.

    OdpovedaťOdstrániť