sobota 25. apríla 2020

Q - Quilted


Druhou témou pre mesiac apríl bola na písmeno Q - Quilted (Prešívaný).
Téma, ktorá nám zatiaľ z tejto série asi najviac zamotala hlavy a mali sme menší kreatívny blok.😟
Pravidlá pre toto súťažné kolo boli:
Prešívaný vzor je jedným z najväčším trendov tohto roku v oblasti domácich dekorácií a módy.
Ukážte nám, že tento trend milujú aj Vaše bábiky!
Pri tejto téme musíme na Vašej fotografii vidieť aspoň jednu prešívanú položku.
Od jednoduchej džínsovej bundy s farebnými patchworkovými rukávmi po miestnosť plnú vintage prešívaného nábytku,
tu je veľa možností vidieť klasické umunie v bábikovskom živote!
Myslíme prešívané vankúše, ručne preštepované prikrývky a umenie látkových stien.
Myslíme prešívané kožené kabelky, puffer bundy a prešívané vrcholové vzhľady z predvádzacích mól.
Tak veľa látky, tak málo času!

Táto téma nám z tohtoročnej série A-Z fotografickej mesačnej výzvy, sadla najmenej.
Veľmi sme sa pri nej zapotili a natrápili. Aj si zanadávali, že horšiu tému ani nemohli organizátorky súťaže vybrať.
Máme doma toľko vecí, nábytkov či oblečenia, ktoré by sme mohli do súťaže využiť, ale oni nám dajú tému prešívaný vzor.
Hrôza. Nič prešívaného doma na oblečení bábik nevlastníme.
Niečo je prešívané, ale len vzorka jedného pásu, proste nie tento vzor.😕
Patchwork už vonkoncom nemáme doma na ničom.

Klamem, na jednej jedinej veci tento vzor máme. Na filcovom košíku z outfitu Červenej Čiapočky.
Len okrem outfitu Červenej Čiapočky tento košík nepôsobí ako módny výstrelok a nevedeli sme si ho predstaviť inak využiť.
Tak čo teda vymyslieť?
Doma mám len jednu látku v staroružovej farby, ktorá má tento prešívaný vzor, rôzne také kvetinové ornamenty, lepšie ju neviem opísať. Bolo to pôvodne dámske sako. Už som z neho niečo ušila - len prikrývku na posteľ, ktorú už nemám.

Mami napadlo, že nebudeme sa mi namáhať opäť niečo tvoriť na tento mesiac, zoberieme náš šijací stroj pre bábiky a bude šiť z tejto látky vankúš ako to robila napr. pri 4.adventnom dni v adventnom kalendári z roku 2018.
Mami sa ma ešte predtým spýtala, či v súťaži niekto nemá tento šijací stroj, ktorý je pôvodne hracia skrinka.
Ja vravím, že jedine staršia zberateľka Debora, ktorá ho však podľa mňa nevyužije. Inak neviem, podľa mňa ho nikto iný z týchto pravidelne súťažiacich nemá v zbierke.
Veľmi som sa mýlila. Má ho ešte zberateľka Sara z Talianska.
Tá nás predbehla, mala malú látku s nepravým patchwork vzorom a jej bábika si na svojom šijacom stroji, ktorý je taký istý ako náš, šila kabelku z patchwork látky...
To nás totátlne vyviedlo z miery. Veď nebudeme robiť to isté, aby to vyzeralo, že po sebe opakujeme.
Túto zberateľku Saru mám veľmi rada. Patrí v súťaži medzi tých kreatívnejších ľudí, robí si rôzne diorámy, provizórne či stále. Má rovnaký typ zbierky bábik Barbie, tiež si ich prekĺbuje. Dá sa povedať, že má taký veľmi podobný štýl a myslenie ako my dve s mami.
Už sa stalo v týchto A-Z súťažných sériách, že zobrazila súťažnú tému, tak ako sme si jednu možnú variantu my predstavovali.
Len pri tejto téme nás to úplne zobralo a zrazu sme zostali zaskočené a zablokované.
Nevedeli sme sa pohnúť ďalej. Mami si zanadávala, že polovica mesiaca prešla a my sme nič do súťaže nespravili (téma P - Pointed ešte tiež nebola vtedy zrealizovaná).

Rozmýšľali sme ako našu ružovú látku využiť inak.
Ja som najskôr z nej chcela ušiť kabát. Neskôr som chcela vytvoriť si elegantný gauč.
Mami rozmýšľala, že by si ju krajčírka mohla upínať so špendlíka na krajčírskej figuríne akože šije nejaké šaty.
Potom som chcela šiť pelech pre psa.
Mami tento nápad zamietla, že na fotke bude z toho pelecha hov.. vidno, lebo je príliš malý a ešte keby v ňom sedelo zviera, že nebude už vonkoncom vidieť na celkovej fotke.
Krajčírku upínajúcu si látku sme tiež vylúčili, pretože mami povedala, že nemám ani miniatúrny meter a iné rekvizity, ktoré by efekt fotky zlepšili...
Tak ja som jednu minútu som chcela šiť opäť z tej látky elegantný kabát a o ďalších päť minút som zase chcela robiť elegantný gauč.😄
Nakoniec sme si povedali, že takýto gauč nepotrebujeme, lebo do žiadneho interiéru sa nám momentálne nehodí a predsa sme si tento rok už kúpili elegantný gauč - šedú šperkovnicu.
Kabát sme neskôr tiež vylúčili, pretože by bol vhodný akurát tak na nejakú Silkstone Barbie, ale musím sa priznať, že do šitia kabáta som sa nemala náladu púšťať.

Neviem už akým spôsobom sme sa dopracovali našej detskej postieľke pre nášho najmenšieho člena bábikovskej rodiny - baby Lilien. Vtedy sme si mysleli, že by som ušila takú malú prikrývku, ktorá by vytŕčala z tejto postieľky.
A čuduj sa svete, zistili sme, že Lilien má vo svojej postieľke tento prešívaný vzor, ale v umelohmotnej verzii!
Dokonca rovnaký vzor má Lilien i na svojej prebaľovacej doske.
Konečne sme vedeli, čo použijeme a ofotíme!😎
Na druhý deň som hľadala miesto, kde detský nábytok provizórne umiestnim.
Našla som rozpadnuté steny, ktoré ostali ešte z výklenkovej diorámy, ktorú som fotila pri M - Moody Photography minulý mesiac. Tavnou pištoľou som steny zlepila inak, budem musieť celú steny výklenku s oknom prerobiť. Len nech otvoria už obchody s kreatívnymi potrebami.
Okrem toho som potrebovala vymyslieť, čo zavesím na steny, ktoré pôsobili prázdno.
Z bývalej roboty mi ostali takéto rámiky, pôvodne diapozitívy v šedej a v bielej farbe.
Do nich som si nalepila romantické srdiečka s motívom kvietkov. Tieto nálepky som kupovala do inej diorámy na steny.
Ostalo mi ešte zopár.
Mami mi pomohla naaranžovať scénu. Pridali sme k postieľke a pultu ešte plyšového zajačika (pôvodne moja kľúčenka z detstva), pár drevených krabičiek, ktoré majú bábiky naaranžované v rôznych svojich diorámach.
Ďalej sme využili plastové baby hračky, ktoré patria k tomuto setu.
A ešte to nebolo celkom to pravé, niečo k tomu chýbalo. Mňa napadlo použiť malý biely nápis "LOVE", ktorý majú bábiky vo svojej spálni v provensálskom štýle.

Poslednou fázou tejto témy bolo treba vybrať adeptku/modelku do roly mladej mamičky.
Potrebovali sme niekoho nežného, najlepšie romanticky pôsobiacu blondínku, ktorú sme našli v dvoch našich Basic blondínkach kučeravej Steffie Charlene a blond dlhovlasej Tereske/Amande. Obe kočky v tejto série súťaže ešte nevystupovali.
Nakoniec sme kvôli kučeriam vybrali Charlene (Barbie Basic 002 Model No.03).
Potrebovali sme ju obliecť do nejakého romanticko-ležérneho outfitu.
Ramienkový kvietkovaný top a ružový svetrík je od Barbie Stardoll Pretty in Love.
RIflové 3/4 nohavice sú z fashion sady Life in the Dream House Midge pack.
Fialové papučky sú z doplnkovej sady od bábiky Susy, mám ich ešte z detských čias.
Náhrdelník s malým krížikom som v minulosti vyrábala ja. pôvodne sa jedná o bižutériu na piercing.

Ako súťažnú fotku som vybrala tú, kde maličká Lilien už leží vo svojej postieľke a jej mamička Charlene drží ľavou rukou postieľku, je to ten pohľad zvrchu, aby bolo vidno prešívaný vzor najmä na prebaľovacom pulte.😊

Poslednú tému pre mesiac apríl sa chystám ešte len nafotiť. Nápad konečne mám, aj keď som ho už viackrát zmenila.😕












2 komentáre:

  1. 1 Nikky Nikky | E-mail | Web | 25. dubna 2020 v 6:22 | Reagovat
    To je nádhera <3 takýto set ani nepoznám. Máš ho niekde nafotený originál?
    Mrzí ma, že ste sa s touto témou tak natrápili, ale sama tiež neviem, kde by som prešívaný motív hľadala. Malá princeznička má nádhernú izbičku.

    2 zmrzlinka80 zmrzlinka80 | E-mail | Web | 25. dubna 2020 v 6:56 | Reagovat
    Jéééééé :-)

    3 Růža Růža | E-mail | Web | 25. dubna 2020 v 7:46 | Reagovat
    Já jsem si užila krásnou scénku i fotografie. :-)

    4 nauriel nauriel | E-mail | Web | 25. dubna 2020 v 8:21 | Reagovat
    Tohle téma bylo fakt blbé, kolikrát si říkám, že to nedám... Ale znáš mě, já jsem minimalistka, tak to vždycky nějak uplácám... 😂
    Ani se nedivím, že vám Sara vzala vítr z plachet, navíc ta její fotka je hodně dobrá. Ale vaše řešení se mi taky líbí. Musím se přiznat, že na flickru jsem si všimla jen prošívaní na pultík, na postýlce jsem ho zaregistrovala až teď 😯😉

    5 valentina-panenky valentina-panenky | Web | 26. dubna 2020 v 0:29 | Reagovat
    Je z toho krásný dětský pokojík. :-)

    6 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:01 | Reagovat
    [1]:Ďakujem, to áno, nakoniec sme to dali. Set vlastním už od roku 2011, je z čias mojich zberateľských začiatkov. Kúpila som ho vtedy cez e-shop Dráčika a bola som šťastná ako blcha, lebo to bol už starší nábytok z roku 2005.:-)
    Tu je odkaz na článok: http://barbie-for-mary.blog.cz/1107/barbie-nursey-set-2005

    7 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:02 | Reagovat
    [2]: :-)

    8 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:02 | Reagovat
    [3]: Ďakujem Ruženka. :-)

    9 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:05 | Reagovat
    [4]:Ďakujem Lenka, áno Sara má dosť podobný štýl a osadenstvo ako my. Proste už viackrát sa nám stalo, že vytvorila niečo podobné do nejakej témy, ako sme my mali z jednej variant. Tu to však bolo najviac evidentné. :-?
    Ty si to veľmi dobre zvládla.
    Musela som si vybrať, ktorú fotku vyberiem, aby bol prešívaný vzor najviac vidno, nakoniec som vedela, že baby zakryje svoju časť, pult to však istil. :-)

    10 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:06 | Reagovat
    [5]:Ďakujem Peťka. :-)

    11 Nikky Nikky | E-mail | Web | 28. dubna 2020 v 7:15 | Reagovat
    [6]: Ďakujem ti veľmi pekne za odkaz :-) Je to fakt nádherné :-)

    12 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 19:50 | Reagovat
    [11]: Nemáš zač, rado sa stalo. Mám od minulého leta pre Teba nafotené tie vysoké letné sandále, ktorých mám toľko, len ten článok som stále nevytvorila. Tak sa už konečne pokúsim. :-)

    13 Nikky Nikky | E-mail | Web | 28. dubna 2020 v 20:25 | Reagovat
    [12]: Jéj, ďakujem :-)

    14 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 20:55 | Reagovat
    [13]: ;-)

    15 La Micha La Micha | Web | 29. dubna 2020 v 11:26 | Reagovat
    To je krásný dětský pokojíček,ten bych potřebovala do svého příběhu :-) ;-)

    16 Mary Mary | Web | 29. dubna 2020 v 20:34 | Reagovat
    [15]: Ďakujem Miška, je to starší setík od Mattela z roku 2005. Mie a jej dcérke by sa isto podobná postieľka hodila do detskej izby. :-)

    17 Iva Iva | Web | 30. dubna 2020 v 15:44 | Reagovat
    hezky připravené

    18 Mary Mary | Web | 30. dubna 2020 v 21:00 | Reagovat
    [17]:Ďakujem Ivka. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pěkné :-) ty nápisy love nikde takto malé nemají :-(

    OdpovedaťOdstrániť