utorok 15. júna 2021

La Marie Patisserie 🧁


Srdečne Vás vítam v patisérii La Marie 🍨🎂🍰 v parížskom štýle - môj posledný projekt pre bábiky, ktorý som urobila pri príležitosti môjho životného jubilea - 30.narodenín.😊💕💟
Pôvodne som vôbec nemala v pláne nejaký projekt vyrobiť, aspoň nie takýto veľký.
Blížiace sa narodeniny som vôbec extra neriešila, viac pozornosti som im začala venovať asi mesiac pred ich oficiálnym termínom, čo je vždy 1.jún.
Rozmýšľali sme obe s mami, čo vymyslieť, aby projekt/scéna ma s niečím vystihovala a aby sa mi aj páčila.😎

Moja mami začala pre mňa pripravovať asi od mojich 12.narodenín tematické oslavy (na narodeniny i meniny) v štýle rôznych krajín zo sveta. Vždy vytvorila konkrétnu stavbu - obchodík so suvenírmi a ušila národný kroj pre Barbie inšpirovaný pravým krojom na zberateľských Barbie Dolls of the World.
K oslavám tohto typu nás inšpirovali trošku i Lidl národné týždne, kedy sme mali možnosť nakúpiť na oslavy i z gastronomickej stránky. 😎
Suveníry a doplnky do obchodíkov sme robili obe spoločne, ale pozvánky s motívom danej krajiny som robila vždy sama. 
Takto sme prešli Gréckom, Talianskom, Holandskom, Veľkou Britániou, Indiou, Mexikom, Austráliou, Francúzskom, Egyptom a pod.
Tieto národné oslavy však skončili mojimi 20.narodeninami, keď som usúdila, že všetci sme už vyrástli a dospeli. Posledná oslava bola v egyptskom štýle, ale už bez pozvánky.

Takto uplynulo 5 rokov, ale k svojim 25.narodeninám som usúdila, už ako zberateľka bábik, že by bolo vhodné pre túto príležitosť niečo vytvoriť.
V tom období som sa dosť pobláznila do boho štýlu od oblečenia po bytový dizajn a tak sa v tomto duchu niesla i moja narodeninová oslava. Vytvorili sme kvetinovú pergolu, Barbie dostala kvetinovú čelenku a tylovú sukňu. A k tejto dioráme sme sa outfitovo i my dve spoločne zladili.😄

 Pre tieto ešte "výnimočnejšie" narodeniny to chcelo niečo viac veľkolepejšie a honosnejšie.
Rozmýšľala som, čo mám okrem bábik či mačiek ešte rada. Samozrejme módu, bytový dizajn, hudbu, filmy, proste je toho dosť veľa.👀
Mami medzi mojimi úvahami napadlo, že by mohla vytvoriť takú fashion scénu na stred nášho kuchynského stola, kde sa mala celá scéna odohrávať.
Chcela použiť jeden z mojich posledných gaučov, ktorý som pre bábiky pred pár mesiacmi vyrobila, konkrétne čierno-biely pásavý gauč, ktorý bol súčasťou tohtoročnej oslavy 60.narodenín Kena.
K tomu gauču chcela pridať určité fashion "prvky" ako sú nákupné značkové tašky, kabelky, topánky, šperky či figurína a na nej oblečenie.
Mne sa tá scéna stále zdala príliš jednoduchá na takú významnú oslavu.😏
Potom mami napadol k tomu ešte jeden nápad, že by sme mali vystrihnúť z tvrdého kartónu 30tku, ale 3D forme, do ktorej by sme vložili miniatúrne pestrofarebné ruže. Mami tento nápad pozná z Youtubu, kde je to posledné roky v kreatívnom smere moderné. Len samozrejme, my sme ju chceli robiť v menšej verzii.😄

Opäť však ten základný impulz prišiel z Pinteresu, na ktorom si najmä kvôli už pravidelnému projektu adventnému kalendáru s bábikami, ukladám v predstihu inšpirujúce fotky.
Vyše roka ma posledné mesiace inšpirujú najmä kreslené obrázky.
Samozrejme to neskončilo len pri vianočných obrázkov = mojich pinov mám už ozaj nespočetne veľa uložených. Kto má Pinterest a aj ho pravidelnejšie využíva, tak ten pocit určite dobre pozná.😁 Jednoducho uložíte si jeden pin/fotku do svojho albumu a už Vám hneď Pinterest ponúka ďalšie podobné. Je to taký neustály kolobeh....

Vráťme sa však k tomuto projektu. Už zopár rokov sa mi páčia rôzne cukrárničky, ktoré majú najmä z vonkajšej strany určitú atmosféru a architektúru. Jednou z nich je aj cukráreň Peggy Porschen v Londýne.😋
Kto ju nepozná, môže sa pozrieť na ich Instagram tu
A tak som sa nakoniec rozhodla, že si urobím vlastný projekt cukráreň.
Pozrela som si rôzne klasické cukrárničky v Paríži, ale aj v iných krajinách.
Taktiež som si hľadala inšpiráciu aj na Youtube, či niekto nejakú diorámu - cukráreň nerobil.
Viac menej mi ukazovali len samé kaviarne alebo obchody s potravinami a so zákuskami, ktorý pred rokmi robila youtuberka MyFroggyStuff.
Tak som sa vydala vlastnou kreatívnou cestou. Podľa 3 kreslených obrázkov z Pinteresu som začala tvoriť svoju cukráreň.😎

Základom bola kartónová doska, taká, ktorá sa posledné roky využíva ako ochranná výplň do krabíc s nábytkami. Ešte minulý rok som našla dve také dosky, ktoré sa mi už bližšie podobajú na môj vysnívaný foam board (kreatívnu tvrdú dosku).💪
Vyrezala som najskôr dieru na okno a dvere. Ďalej som s hodvábnym papierom, ktorý sa dáva do krabíc od topánok, celú dosku prekryla z oboch strán, ktorý som nanášala technikou trhania a lepenia.
Problém nastal, keď som si uvedomila aké priehľadné plastové "sklo" dám do okna, keďže som si pri vyrezávaní neuvedomila, že či náhodou nerobím to okno príliš veľké.
Ďalej som spravila z kartónu dvere, ktoré som 2x vystrihla a do ich stredu som medzi nich nalepila priehľadnú fóliu a rovnakým spôsobom ako pri budove som ich celé postupne prekryla hodvábnym papierom. Orámovala som nakoniec okennú časť dverí s "nanukovými" drevenými paličkami.
Okraj budovy, okna a dverí som celý olatovala s kreatívnymi paličkami dvoch veľkostí. Jedny sú typu "nanukové" druhé zase "kávové".
Potrebovala som však kúpiť ešte akrylovú ružovú farbu, proste pastelové farby sa pri týchto romantických cukrárňach letia.🌸 
K oknu som ešte spravila i drevenú parapetu.
Drevenými paličkami som ešte spravila "ozdoby" pod hlavným oknom a oknom dverí.
Keď som mala túto časť spravenú (pozri fotky), primontovala som samotné dvere.
Kovové časti dverí, myslím pánty a kľučku mám z drevených krabičiek od čajov a mám ich veľmi veľa, keďže kvôli svojim projektom - obchodíkom so suvenírmi pre všetky moje Barbie Dolls of the World sme kupovali do každého z nich drevené čajové krabičky v Kiku. Keďže dvierka sme nikdy nepotrebovali, chceli sme len poličky, tak sme ich vždy dali preč. Dvere sme používali nakoniec ako okná do diorám.
A teraz bol konečne vhodný čas použiť i pánty. Podľa vzoru na kreslenom obrázku som použila hneď 4 kusy. Kľučku som montovala až na samotný záver.😎

Po namaľovaní celej stavby som sa dala na výrobu čiernej strechy a kamenného schodu.
Obe časti sú z veľmi tvrdého kartónu a sú obalené tapetami. Tú čiernu som našla vyhodenú v apríli tohto roka v papierovom kontajneri pri jednej škôlke v blízkosti pošty. Nielen čiernu, ale i iné farby a veľké kusy. Náhodou som hľadala nejakú krabicu na tvorenie a našla som samolepiace tapety. To bola radosť.👌
Dosť som sa pohrala s vnútorným pultom pre výklad, ktorý na fotkách neuvidíte.
Myslela som, že mi vďaka nemu bude stavba lepšie držať. No, mýlila som sa, pretože samotná markíza
je dosť ťažká a stavba sa viac kloní do prednej časti. Nejako to s ňou ešte vymyslím.😏

Výroba markízy bola celkom fuška. Presne som vedela ako ju vyrobiť, ale predsa len realizácia je vždy iná ako samotný nápad. Vytvorila som si z hrubých drevených paličiek takú "mrežu", ktorú som spojila s tavnou pištoľou. Potom som mrežu nafarbila ešte na čierno. Nakoniec som ju spájala s menšími kúskami iných drevených paličiek a tie sa mi ako na schváľ dookola odlepovali.
Na záver markízy som na mrežu konečne nalepila čierno-bielu látku.❤

 Táto látka má tiež svoj mini príbeh. Pôvodne sa jedná o super značkovú a drahú košeľu značky Ralph Lauren. Našla som si ju v bývalej robote, kde k nám chodili balíky vyradeného oblečenia, ktoré sme triedili a všelikde posielali. Vždy som si i ja mohla niečo vybrať pre seba. Vyhľadávala som najmä motívy menších vzoriek oblečenia, ktoré sa nachádza najmä pri detskom sortimente.
Keď sa robota rušila, tak sme boli nútení vo veľmi krátkom časovom intervale všetko premiestniť a dať preč. Oblečenie, ktoré sa nestihlo umiestniť ostalo odrazu na ocot, tak mi ho prišlo ľúto, že som si pobrala domov plno potenciálne zaujímavých kúskov na tvorenie, ale až neskôr doma som pri niektorých zistila, že to nie sú len obyčajné "handry".👀
Pásavé vzory ma vždy zaujímajú viac, obzvlášť čierno-biele u mňa vždy evokujú parížsky štýl.
Priznám sa, že prvýkrát v živote som mala práve pri tejto košeli rešpekt ju postrihať, aj keď mala zažltnutý biely golier pri krku. Nakoniec ako môžete vidieť, som tieto pocity zhodila za hlavu a predsa som ju rozstrihala. Nie je to štýl, ktorý by som vôbec nosila, nemala som za čím plakať.😅

Stavba bola konečne s markízou dokončená.😊
Išlo sa na stôl so stoličkou. Najskôr som si dala výzvu vytvoriť drevenú stoličku. Už dlho som sa na ňu chystala, pretože na tento typ terasových stoličiek mám pár rokov v hlave plány. Chcela som ich vytvoriť už dávnejšie. Sú robené tiež podľa youtuberky My Froggy Stuff.
Rovnako i čierny stôl. Len ten je z odlišného videa.
Na výrobu stoličky som použila len najtenšie paličky tzv. "kávové".
Keďže som za tie roky tvorby nazbierala rôzne typy, tak som zistila, že existujú s odlišnou dĺžkou i hrúbkou.👀
Pri týchto som potrebovala dve veľmi dlhé ako základ, na každú jednu stoličku však zvlášť. 
Mala som posledné dva, čo znamenalo, že vyrobím len jednu terasovú stoličku.
Na cukráreň som síce vedela, že jedna von pred ňu v tomto prípade stačí, ale inak je vždy lepšie mať stoličky v páre. 
Musím zohnať teda dlhšie kávové paličky, aby mohla vzniknúť druhá stoličky na terasu do páru.
Sama som v dobrom prekvapená, že držia a bábiku dobre udržia. Tohto faktu sa vždy pri výrobe akejkoľvek stoličky obávam najviac.🙈
Stolík je robený formou vrstvenia tenšie tvrdšieho papiera, myslím kruhy na vrch i spodok stola.
Kotúč/noha stola je točený kancelársky papier.
Všetko je nakoniec zafarbené na čierno.

Keď bolo všetko hotové, aj nábytok, bolo treba zariadiť výklad.
Ten tvoria zákusky, tortové stojany a etažér sú značky Re-ment a miniatúry od kamošky Katky G.(zmrzlinky), ktorá ich nerobila, ale kupovala a zopár mi behom rokov podarovala k rôznym sviatkom.💗
Ešte som pridala i plastovú bomboniéru, ktorú mám z detstva je od Mattela.
Nakoniec ma napadlo, že mám vytlačenú papierovú krabičku, ktorá má tiež zobrazovať bomboniéru. Je to miniatúra, ktorá sa dá voľne vytlačiť od španielskej zberateľky Sandry (bonequa.com).
Budem si musieť nejaké krabičky ešte dotlačiť.😎

Na inšpirujúcich fotkách reálnych cukrární sme zistili, že sú dekorované s kvetmi.
Tak sme i na našu parapetu nejaké umiestnili. Sú to rôzne ruže ladené do ružových odtieňov.
Mám i z Kiku alebo som zopár i dostala od Katky G.
Hľadali sme však pre kvety črepníky. Najviac nám vyhovovali vrchnáky od odlakovača z DM drogérie, ktorý roky používame. Zohnali sme po Barbie domoch našťastie 3, lebo v minulosti sme zopár už využili a podarovali ako aranžmány do daru.

Na stôl som položila striebornú vázu z Mattel súpravy z 90.rokov z môjho útleho detstva. Len sme zamenili ružu. Pôvodná je už zničenejšom stave.😕
Tanier so zákuskom a kávová šálka sú od zberateľskej Barbie The Look Sweet Tea.

Drevená tabuľa je od zberateľky Vlaďky, ktorá mi pred 5 rokmi poslala a darovala jeden mega balík s kreatívnymi potrebami, ktoré ešte dodnes stále používam.

Na úplný záver projektu som už len vytvorila zopár "maličkostí" v podobe nápisu predajne, tabuľky Open/Close a číslo "30".
S mami sme rozmýšľali aký názov pre cukráreň vymyslieť. Dokonca mi pozerala na Googli názvy ozajstných cukrární. Rozmýšľala som, či nedám nápis "La Creme", ktorý bol na inšpirujúcej kreslenej fotke z Pinteresu. 
Keďže sa však jedná o oslavu mojej osoby, povedala som si, prečo nedať svoje meno? Konečne nejako si svoje ego troška nepresadiť? Vždy si ho ja osobne viac utláčam ako rozvíjam. Takže konečne bola nejaká príležitosť tento fakt zmeniť.😊
A tak vznikol názov "La Marie". Mami vraví, že som si to už "počeštila". To sa už ani nečudujem, keď denne komunikujem na FB z kamoškami zberateľkami z Čiech.💖

Troška som sa zamyslela, ktorú Barbie vyberiem ako hlavnú, čo ma bude prezentovať.
Potrebovala som blondínu, to bolo isté. Len Barbie blondínku s ofinou, tak tých je zjavne málo.
Poznám takto z hlavy len zberateľskú Barbie Cynthiu Rowley a The Look z kolekcie Red Carpet, platinovú Aprhodité.😊
Obe Barbie nemám v zbierke. 
Rozmýšľala som nad Divergent Tris, ale tá má rovné vlasy. Potom sa do užšieho výberu dostala moja kučeravá blond Shakira a môj vianočný prírastok Astrid, Barbie BMR 1959 Millie.
Keďže Shakiru dosť často fotím a má fakt husté kučeravé vlasy, prišlo mi to prehnané. Predsa ja si vlasy natáčam a nie som prirodzene kučeravá.😀
Ťahalo ma to viac k Millie, ktorá ešte nemala u mňa nejakú projektovú premiéru. Tak dostala konečne dosť dôležitú príležitosť.😎

Myslela som si dosť naivne, že by som za krátky čas mohla stihnúť ušiť i nejaké šaty.
S mami sme mali presnú predstavu o bledoružových tylových šatách, v takých ako často fotia bábiky Poppy Parker. Keďže som nestíhala šiť, mami sa zhostila s radosťou tejto úlohy a vytvorila jednoduchšiu verziu šiat v podobe skladanej dlhej sukni, topu a čelenky.🎀👗
Opasok na šatách a čelenka je z tej istej látky ako markíza na projekte.
Šaty sú robené z takej starej komunistickej nočnej košeli, ktorú som raz našla vyhodenú v krabici od topánok pred našou bytovkou. Mne išlo totiž práve o super materiál - krabicu a na moje prekvapenie som doma objavila krabici nočnú košeľu. 🙈🙉🙊
Mami využili originál riasené časti z látky, aby šaty pôsobili viac honosne a zaujímavo.
Veľmi jej za vytvorenie tohto outfitu ďakujem.💋💕
Z pásavej látky i mne obalila moju plastovú čelenku, aby sme spolu s Astrid v niečom ladili.
Nejaké fotky z oslavy ešte možno uverejním neskôr na blogu. Zatiaľ ich môžete vidieť na mojom Instagrame alebo Flickri. Taktiež priatelia na mojom FB už dávno fotky videli.💟👩💗



Vybrala som Vám i francúzsku pieseň, o ktorej som mala hneď od začiatku jasno. Je ňou La Vie En Rose (Život v ružovom), ale nie známej verzii od šansonierky Édith Piaf, ale v modernejšom šate od speváčky a skladateľky Emily Watts, pretože túto skladbu dosť často využívajú influcerky na Instagrame a mne sa zapáčila.😍💗














 



















4 komentáre:

  1. To je krásný. Mě se hrozně moc líbí jak výrobu kavárny popisuješ. Je pravda, člověk nesmí nic vyhodit, všechno se může k něčemu potřebovat. Já jsem si taky koupila krabičku na čaje. Sundala jsem dvířka, ty jsem použila jako zástěnu do sprchy. Zbytek mám jako regál na miniatury.
    Panenka a šaty jsou moc povedené, celá panenka se mi líbí.
    A ty otevírací dveře, ty jsou parádní.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Páni Mary,člověk nemá ani reálnou představu kolik času,trpělivosti a práce s tím člověk má.Vše je moc pěkné a vážně máš můj obdiv.Vím,že s mamkou tvoříte různé diorama atd a je to moc super,že máte něco,co Vás spojuje.Moc pěkný koníček.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ešte raz všetko len to najlepšie zlatovláska :-) Cukráreň je úžasná, už ju obdivujem viackrát :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To sis opravdu vyhrála, parádní cukrárna a opět vymazlené do detailu ❤️

    OdpovedaťOdstrániť