sobota 3. septembra 2022

Ice-cream cart 🍧🍨🍦

Predstavujem Vám ešte v rámci posledných letných dní môj tohtoročný letný projekt - zmrzlinársky vozík.🍦🍨🍧
Skôr som nestíhala spracovať fotky a obsah, aj keď som ich robila pred 2 týždňami. Mám ho už hotový od leta 2019 a pôvodne som ho robila ako náhly impulz a nápad, ktorý sa týkal bývalej práci, kde som robila vedúcu kreatívneho krúžku.😎
Nechcela som ho tak dlho predstaviť, lebo som nebola spokojná so zmrzlinami.😕
Nakoniec som náhodou narazila na dve krajšie miniatúrne zmrzlinky v kornútkoch, ktoré som našla nečakane v Tedi a to ma motivovalo konečne tento projekt nafotiť a predstaviť. Aj keď už leto končí....😢

Tá práca bola jedna organizácia, kde boli rôzne projekty, najmä ten najväčší bol o zahraničných dobrovoľníkoch, ktorí na určitý čas prišli bývať na Slovensko. 
Spolu s dobrovoľníkmi sme mali v máji 2018 za úlohu navštíviť jednu letnú akciu, kde sme mali robiť takých "animátorov" pre deti. 👨👩
Ja som si v rámci kreativity vymyslela takú jednoduchú vec, čo by mohli v exteriéri na pár drevených stoloch za pár minút vytvoriť.
A tak som vymyslela tvorbu nejedlých zmrzlín v kornútkoch.🍦
Nechala som sa trošku inšpirovať na mojom obľúbenom Pinterese.
Deti si mali zmrzlinu v kornútku sami poskladať.😊
Kornútky som doma sama predrobila, ak si dobre pamätám, boli to vystrihnuté kruhy z krémovo-hnedého papiera a kopčeky zmrzlín boli rôznofarebné brmbolce v rôznych veľkostí.
Deti si mali s lepidlom už len zlepiť kornútok do potrebného tvaru a nalepiť doň ho ľubovoľný počet brmbolcov.

Moja mami videla vtedy na Youtube rôzne zmrzlinové vozíky či autá pre bábiky alebo rôzne miniatúry. Niektoré boli vyrobené s podrobnými postupmi a iné boli len videá, kde prestavovali originál hračky.
Už si nepamätám presne, ale viem, že ma nahovorila, aby som taký vozík pre naše bábiky vyrobila, že bude super i na tej akcii s deťmi, kde sa bude aj tematicky hodiť.😁
Ach, no, niekedy počas tvorby som vtedy ľutovala, že som sa na tento projekt dala nahovoriť.🙈🙉🙊

Robila som ho krok po kroku podľa videa od jednej miniaturistky z Dánska. Volá sa Sugar Charm Shop a vyrába v súčasnosti najmä dokonalé miniatúry jedla, ale vie vyrobiť aj postavy známych osobností z polymérovej hmoty, v menšej mierke ako je Barbie svet. Taktiež má na svojom kanáli tvorbu šiat, drobností pre Barbie, ale rovnako i OOAK premaľby bábik Barbie.
Je to veľká liga, veľmi talentovaná umelkyňa.😍💪👍
Tento zmrzlinový vozík som si dala do "barbie" rozmerov, ona ho robila asi v mierke 1:12.

Ja som si za svoj základ našla jednu menšiu obdĺžnikovú krabicu, ktorú som najskôr olepila bielou samolepiacou tapetou.
Najťažšou časťou bolo pre mňa urobiť drevené obloženie a obruby okolo zmrzlinových vaničiek.
Použila som dva typy drevených paličiek - úzke a hrubú klasiku (lekárske paličky).
Na prednú hrubú som vytvarovala dekoračné oblúky, čo bolo dosť náročné, lebo mi vyšli až na druhý pokus. Potom som ich namaľovala na bielo.😎
Vaničky na jednotlivé zmrzliny mám z nejakého jedla, ktoré bolo delené, už si to nepamätám.
Inšpirujúci vozík mal až 6 druhov zmrzlín, ja som však mala miesto len na štyri druhy.
Okolo vaničiek som robila zo striebornej samolepiacej tapety obruby, s tými som sa dosť piplala, aby boli úzke a rovné.
Vrchnú časť tvorí strieška z drevených paličiek, ktoré boli pôvodne od mikádovej hry, sú také hrubšie, používala som ich aj na striešky vianočných stánkov i markízy na cukrárni. Žiaľ, už sa mi minuli a zatiaľ som nestretla v nejakom obchode rovnaké.🙆
Z paličiek som vytvorila konštrukciu v tvare jednoduchej strechy nejakého domčeka.
Namaľovala som ju celú (aj tú časť, ktorú zakrýva látka) striebornou akrylovou farbou. Rovnako aj vaničky zmrzlinových boxov.
Látku možno niektorí moji pravidelní čitatelia poznáte, je z pastelovej károvanej košeli a šila som z nej pred pár rokmi dva jarno-veľkonočné outfity, ktoré ste mohli vidieť i v jednom jarnom fotení tohto roka.👈🌷🌼🌻

Nápis ice-cream som si obkresila z inšpirujúceho videa. Tento rok som nápisu ešte pridala samolepky s motívom zmrzliniek, na ktoré som si spomenula až toto leto.
Rukoväť vozíka som si vyrobila dosť kreatívnym spôsobom.☝
Niekedy do topánkach dávajú také paličky, väčšinou z tvrdšieho kartónu, ale tieto boli plastové.
Mami mi poradila, aby som si jednu takú paličku ohla podľa potreby s technikou nahrievania fénom.
A tak som si ju vytvarovala presne podľa potreby.
Stojan na hotové zmrzliny som si vyrobila technikou vrstveného kartónu, ktorý som po vytvorení premaľovala na bielo.
Okrem nápisu ice-cream som robila aj taký "ventil" alebo ako mám to nazvať, ktorý je pod rukoväťou.
A nalepila naň strieborné kovové bodky z nejakého starého oblečenia.👀

Úplne na záver som robila dve kolesá. Tak na tie som použila čiernu machovú gumu a drevené mikádové paličky, ktoré som porezala na 16 častí po 8 kusov na jedno koleso. Samozrejme tieto krátke paličky i rukoväť som pomaľovala šedou akrylovou farbou.
Drevené paličky som lepila do kolesa z machovej gumy.
Do stredu kolies som nalepila dekoračné nity.😎

Zmrzliny sú v boxoch a kornútkoch sú len z plastelíny, s čím nie som vôbec spokojná a hlavne z tohto dôvodu som predstavenie tohto projektu pár rokov odkladala na dobu neurčitú.😐
Moja mami mi vyrobila z drôtu stojan na kornútky a samotné kornútky.
Výrobu kornútkov si pred pár rokmi mami naštudovala na Youtube z rôznych videí.📹
Z bieleho tvrdého papiera si vystrihla kruhy a na každý kruh začala lepiť bielym lepidlom obyčajnú bielu niť na šitie, tak aby vytvorila mriežkový vzor.👀
Nakoniec tieto vytvorené kornútky potrela akrylovou farbou, ktorá najviac pripomínala farbu pravých kornútkov.

Kto pozná moje staršie projekty - obchodíky so suvenírmi či sezónne obchody, tak vie, že ja rada fotím a oživujem bábiky ako chodia nakupovať. Nemohlo to byť ani v tomto prípade.😆
Vytvorila som tri letné dvojice:
- prvá dvojica: Soraya (Barbie Dr.No Honey Rider) s dcérkou Chelseiou (Camping family Stacie & Chelsea)
Soraya má na sebe letné šaty a šatku od Barbie Top model Summer Resort, šperky od kamarátky/zberateľky Lenky/Nauriel, topánky z väčšej fashion sady od Mattela a kabelku od Barbie Fashion Fever Teresy.
Chelsea má šaty z mojej dielne, tenisky od nejakej Shelly a slamený klobúk som zachránila od kontajnerov z jednej dekoračnej sošky vrany.😇

- druhá dvojica: Deidrea (Barbie Stardoll Pretty in Love) s jazvečíkom (zatiaľ bezmenný)
Deidrea a má na sebe sukňu, klobúk, kabelku a náramky z mojej dielne, náušnice sú dámske, topánky od nejakej Fashion Fever Barbie a top z jednokusového fashion packu tiež z kolekcie Fashion Fever.
Pod sukňou má ružové nohavičky od Barbie Top Model Hair Wear Summer.
Jazvečíka som dostala vlani na Vianoce a je z dvojnielneho setu z Kiku.

- tretia dvojica: Patrick (Ken BMR 1959, druhá séria) s priateľkou Megan (Barbie Katniss Everdeen, The Hunger Games, Catching Fire)
Patrick má na sebe neónovo zelený overal od kamoša z rovnakej série - BMR 1959 zelenovlasý Ken, topánky a ľadvinka sú jeho pôvodné kúsky.
Megan má na sebe šortky od Barbie Stardoll Bonjour Bizou, háčkovanú podprsenku z dielne kamarátky/zberateľky Ivky/Babakat, bielu priehľadnú košeľu od jednej Barbie My scene, čierny náramok od Barbie Shakiry Rocking Concert, náušnice s nápisom "LOVE" sú dámske, oranžový šilt je z jednej fashion sady od Kena, modrú ľadvinku od Barbie Mbili BMR 1959 z prvej série a čierne sandále z jednej doplnkovej sady topánok od Mattela.

Rolu pána zmrzlinára som prenechala na Travisa (Divergent Four Ken), ktorý si požičal krátke nohavice od Cali Girl Kena Blaina z môjho detstva, topánky z veľmi starej série doplnkových topánok od Mattela tiež z môjho detstva, biele tielko od Cali Girl Kena z inej série, opäť z môjho detstva a jediný moderný prvok má tmavomodro-biely šilt od Kena BMR 1959 z druhej série - Patrica.
Vyššie menovaný Kenovia už u mňa pár rokov nebývajú, nechala som si po nich len oblečenia.

Všetky bábiky poctivo platili eurovými bankovkami z mojej dielne, ktoré mám už roky vytlačené a nikdy som ich zatiaľ nevyužila. Až doteraz.💶
Šedá pokladňa je z nábytkovej sady My scene kaviarni.☕
Lyžica bola pôvodne ružová, pochádza ešte z môjho Barbie karavanu z detstva, ako zberateľka som niektoré kuchynské náradia pred 10 rokmi prefarbila konečne do "normálnej" farby.😅
A na začiatku už spomínala dve poschodové zmrzliny som kúpila ako miniatúry na kreatívnu tvorbu z Tedi. Musela som kúpiť hneď dva balíčky, pretože v každom balení bola len jedna kormútková zmrzlina spoločne s dúhou.🌈
Tie dve dúhy, čo mi ostali asi využijem do budúcna v nejakej dioráme detskej izby.

A to je koniec mojich "informácií" typu know-how tvorby a fotenia.😀






































6 komentárov: