streda 5. októbra 2022

Back to 90´s party 💾📼🧸

 


Už dlhšie som nezverejňovala žiadnu párty z Instagramu, ktorých sa niekedy sporadicky zúčastním.
Keďže táto párty sa konala ešte cez vlaňajšie leto - koncom júla 2021, bolo konečne už na čase, aby som ju stihla ešte tento rok zverejniť.😎
Prihláste sa všetci tí, ktorí ste sa narodili v 90.rokoch alebo počas nich ste vyrastali?
Ja som ročník 1991, takže útle detstvo som prežila počas nich.🤩
Zberateľka Nadya z Ruska (@dolls_heart),  ktorá je nesmierne šikovná fotografka i krajčírka, tvorila s bábikami príbehy a vlani organizovala párty k 3.výročiu jej instagramového účtu.
Bohužiaľ tento rok je už takmer neaktívna, čo ma veľmi mrzí, pretože bola jedna z mojich najobľúbenejších ruských zberateliek na IG.💜💙💚

Názov párty bola Back to 90´s (návrat do 90.rokov) a táto téma ma veľmi zaujala, preto som sa rozhodla ju aj absolvovať.🥳
Keďže som už mala možnosť fotiť 50te, 60te i 80te roky, chcela som si pridať k týmto tematickým éram i 90te roky, lebo predsa som už v tomto období prežila svoje útle začiatky života.👧

Prvou vecou, ktorej som sa chytila bolo, že som sa rozhodla vytvoriť outfity pre dve bábiky.
Vedela som, že chcem urobiť izbu pre dve študentky v 90.rokov.
Pozrela som plno outfitov z 90.rokov na Pinterese, od speváčok po filmové postavy, aj mi z toho chvíľku preplo v hlave, ale nakoniec som z bábikovského šatníka niečo predsa len vytvorila pre svoju dvojicu študentiek.🏫

Blondínke Hailey (Barbie Stardoll Doll in Space) som vytvorila outfit v štýle dievčenskej skupiny "Spice Girls". 🌶
Srdiečkové šaty s bielym tričkom sú od Barbie Fashionistas 81 Kiry, ponožkové pančuchy má od Barbie Stardoll Bonjour Bizou, červené topánky od bábiky Ori Princess, obojkový náhrdelník so srdcom z mojej dielne a dva červené malé štipce.💇‍♀️
 Zahara (Barbie Jean-Michel Basquiat) má na sebe biele tielko od bábiky Liv It´s My Nature Alexis, károvanú modrú sukňu z Barbie fashion sady Life Dream House Midge, modrú ľadvinku od BMR 1959 Mbili, biele ponožky z mojej dielne (šila som ich do outfitu 50te roky), strieborný náhrdelník a náušnice so srdiečkami z dielne kamarátky Katky G. (uzmrzlinky.blogspot.com), strieborné sponky pochádzajú ešte z môjho detstva, ružový látkový náramok od Barbie Módnej ikony/Style z druhej série a ružové neónové tenisky z Barbie doplnkovej sady.
Čivava je od Barbie Dolls of the World Mexico. 🐶

Izba je zariadená vecami, ktoré v tejto dobe vyskytovali.
Pozadie s kvetinovou tapetou som vytvorila zo základov, ktoré som použila pri predstavovaní samotnej Barbie Jean-Michel Basquieat, vtedy to bolo len tyrkysové pozadie.💙
Dosť času som strávila so svojimi starými výstrižkami z tínedžerských čias, v ktorých som hľadala nejakú kvalitnú fotku zo seriálu Priatelia.
Väčšinou boli všetky malé alebo na nich neboli všetky postavy. A tak som dala fotky, ktoré sú z posledných sérií, ktoré boli však filmované až po roku 2000, takže nie vždy je všetko u mňa tiež na 100% tip-top.😅

Trojfarebná lampa je z jedného Mattel obývačkového setu. 🛋
Biele ratanové kreslo je zase zo setu z 80.rokov, ktorý som kupovala pred 9 rokmi cez E-bayi.
Na ňom je hviezdicový vankúš z fialového gauča z nábytkového setu Fashion Fever od Mattela.
Pink kabelka je z malého fashion setu od bábiky Liv.
Druhá kabelka je zjavne od Mattela, nie je to isté, vymenila som ju raz v jednej kope so zberateľkou Iski.😊
Fialová kožušinka, tak tá má bohatú históriu. Je to pôvodne dekoračný poťah v starom aute sestry mojej babky, ktorá látku nechala v aute druhej sestry mojej babky. Z kožušiny tvorila moja mama poschodovú chatovú posteľ pre bábiky v mojom detstve.
Troška komplikované, či? Látka sa stále zachovala, aj potom, čo som posteľ ako dospelá zberateľka rozobrala, tak sú z nej malé kožušinky do Barbie interiérov.💜

Bledomodrá drevená skrinka je pôvodne skrinka na čaj z Kiku, ktorú sme už pred rokmi kúpili, premaľovali a vložili do argentískeho obchodíka so suvenírmi pre bábiky.
Keďže som potrebovala do tejto scény nejaké poličky, kde vložím rôzne dôležité veci pre tínedžerky z 90.rokov, hľadali sme niečo použiteľné a farebne ladiace. Našli sme práve túto skrinku.👍

A zhrňme si jednotlivé dekorácie v skrinke. Začíname od hora až dole.👇
Magnetofón na kazety📻 som pred 3 rokmi robila ja do fotografickej A-Z výzvy s bábikami na Flickri na tému 80.roky. Keďže kazety boli používané i v 90.rokoch, s radosťou som ho použila i v tejto scéne.
Kyticu ružových ruží vytvorila mami do nejakej našej stálej diorámy a váza je z gumenej čiernej časti z jedného pera. 🖊
Trolko s modrými vlasmi, tak to je originál vec z 90.rokov môjho detstva!
Raritný kúsok, čo poviete?😁
Na prvej poličke sa nachádzajú dve ružové porcelánové vázy, ktoré boli darčekom od kamarátky Terky, ktorá v minulosti zbierala bábiky.
Vedľa nich je ružová lesklá krabička, ktorá pochádza z Mattel doplnkového setu, ktorý som v 90.rokoch dostala od mami pre bábiky. 
Na druhej poličke sú tri knihy a jeden parfúm z mojej tvorby. Sviečka je tiež Mattel, ja som ju troška premaľovala na bielo a fialový kameň, ktorý je pôvodne korálka.
Na tretej poličke sú fashion časopisy opäť z mojej tvorby, fialová kefa a zrkadielko z doplnkového setu Barbie Bonanza po miléniových rokov, tiež z môjho detstva a tmavofialový fotoaparát je od Skipper Camping Family.📸
Na štvrtej a zároveň poslednej poličke je domček v ktorom sú farebné valcové gumy, tie sú tiež pravá raritka z 90.rokov, ktoré som vo svojom detstve dostala a odjakživa ich majú u seba len moje bábiky ako stavebnicu na hranie. Ďalej je tam hračka zo setu doplnkov zameraného na Shelly, bol to darček od rodinnej známej, od ktorej som dostala aj svoju prvú "pravú" Barbie od Mattela. Ďalší kúsok z môjho detstva a nakoniec spoločenská hra Scrabble, ktorú som pred pár rokmi pre bábiky vyrobila.🆎
Na zemi vedľa skrinky je ešte strieborný kýblik s rastlinkou, tak ten som kúpila ešte s troma rovnakými vo výpredaji v obchode Baumax, ktorý už pár rokov u nás neexistuje.

Na zemi sa nachádza hračka z Disneyho rozprávky z 90.rokov Levieho kráľa 🦁 a zobrazuje malého Simbu. Je tiež od tej istej rodinnej známej, ktorá mi darovala plno Barbie a ich doplnkov.
A ďalšia autentická hračka/vec z týchto rokov.😎

A dostávame sa do pracovnej časti izby. Biely stolík bol súčasťou môjho nákupu červenej Modern Comfort kuchyne z francúzskeho E-bayi. Je od Mattela a originál patrí vyklápaciemu Barbie domu.
Fialová stolička na kolieskach je z nábytku od Mattela s písacím/herným stolom.🎮
Retro počítač s myšou a disketou, tak PC 💾 je troška pre Barbieny a mierku 1:6 malý, ale neodolala som a rozhodla som sa ho využiť, pretože lepšiu príležitosť ako bola táto, len tak ľahko nebude.
Všetky sú japonskej značky miniatúr Re-ment. Dostala som ho pred pár rokmi do daru i s inými miniatúrami len za poštovné.💗
Na stole sa nachádzajú nožnice, lepidlo a papierová krabička pasteliek od Barbie školáčky z môjho detstva. 📐
Perá a stojan na perá vyrobila pred rokmi moja mami do jednej našej diorámy.
Modrý kvetináč je z jednej Mattel kuchyne, my sme doň vložili kyticu ružových ruží.
Ružový kôš na odpadky je jedného kúpeľňového setu, ale nie značky Mattel, z 80.rokov.🗑
Dostala som ho tiež v rámci výmeny so zberateľkou Iski, pred pár rokmi. Súčasťou boli ešte jedna stolička a kôš na prádlo.
Skejt na zemi som pred pár rokmi kúpila v zľavách v Kiku, bola to hračka, ktorého súčasťou bol i mini hydrant.
Uff, keď ste sa dostali na koniec tohto detailného opisu tejto scény, tak Vám gratulujem a zároveň ďakujem!😊🙏🤗






















2 komentáre:

  1. To jsou super devadesátky, mé mládí... Blondýnka má super účes a celková stylizace pokoje i holek prostě perfektní. Už chybí jen plakáty z Bravíčka :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Lenka za komentár, už som sa obávala, že tento článok nebude mať žiadny komentár.😀😄😀
      Áno, účesy som si študovala na Pinterese a vytvorila jefen z tých jefnoduchších.😛 Veru plagáty z Brava a lavová lampa len tú sa mi nepodarilo vytvoriť. Vraj bola vtedy módnym trendom.😄

      Odstrániť