pondelok 31. októbra 2022

Pink Halloween 2022 🕷🌸💀🌺🕸

 

Prajem všetkým krásne ružový Halloween! 🕷💀🕸
Ružová farba v módnom či v interiérovom dizajne sa začala pretláčať zhruba od druhej polovice vlaňajšieho roka. Tento rok sa však už končene aj naplno prejavila. Celý módny priemysel má pre sezónu jeseň/zima vo svojich modeloch ružovú farbu, ktorú nazývajú aj #pinkcore.🌺
Vraví sa, že na tento ružový "boom" mal veľký vplyv i  nachádzajúci film o bábike Barbie, ktorý začali natáčať toto leto. Aj módne letné kolekcie mali už v sebe prvky ružovej farby.🌸Ja som konzervatívny typ a keďže som si koncom augusta v obchode Tedi kúpila sadu rôznych veľkostí fľaštičiek, ktorým som doma pridala ešte ďalšie tvary starších fľašiek, vedela som, že v tomto štýle chcem robiť Halloween pre tento rok.✨🎃😊
Taktiež som vyrobila dva typy ouija dosiek na vyvolávanie duchov, len tie fľaštičky dlho trčali bez toho, aby som mala čas si ich naplniť a ozdobiť.
Vyrobila som popri ouija dosiek i dve veštecké gule a mojím plánom bolo vytvoriť scénu, v ktorej by boli všetky fľašky vyložené v nejakom kabinete a popri nich by boli ešte nejaké ozdoby a knižky.
Bábika by bola oblečená ako bosorka, ktorej by som dala nejaké z mojich starších šitých bosoráckych outfitov, sedela by za okrúhlim stolom, kde by mala vyloženú vešteckú guľu, tabuľku na vyvolávanie duchov a veštila by z tarotových kariet, ktoré som tiež vyrobila s guľami a s tabuľkami.🌚🔮

Túto predstavu som silno držala do posledného týždňa.🙈🙉🙊
Lenže odkedy má moja mami svoj Instagram @silvia.korcek, robí si už i svoje vlastné fotenia.📸
Tento rok mi najskôr zahlásila, že ona halloweenské fotenie s bábikami nerobí, lebo nemá inšpiráciu.
Odrazu to všetko 1 týždeň pred Halloweenom prehodnotila, pretože sa rozhodla zúčastniť udalosti/párty vo svete bábik na Instagrame, kde rakúska zberateľka Sarah @sassie_dolls, ktorá na začiatku októbra vyhlásila, že od posledného októbrového týždňa môžu zberatelia dávať fotky na tému #sassiespinkhalloween, jednoducho "ružový" Halloween.🎃🌸
Mňa táto téma trochu sklamala, som konzervatívnejší typ, pre ktorého bude vždy Halloween oranžovo-čierny🧡🖤, maximálne "okorenený" fialovou farbou.
Rovnako i Vianoce, prijímam i v ružovom štýle, tie dokonca rozhodne viac ako Halloween, ale vždy budú pre mňa hlavne o zlato-červeno-zelenej kombinácii.💛💖💚

Mami sa konečne cítila inšpirovaná a začala si vytvárať ružové rekvizity na svoj Halloween s bábikami.
Akože mi máme nesmierne množstvo rôznych dekorácií pre bábiky na Halloween, pretože bábiky majú už viac ako 10 rokov svoj vlastný halloweenský obchodík, ale rozhodne v ňom nie je nič ružové.
Tak si mami najskôr napozerala inšpirujúce fotky na Pinterese a následne začala podľa nich niečo tvoriť.😁
Začala šiť látkové tekvičky v púdrovo ružovej a čiernej farby.💗🖤
Potom sme spolu "liali" ružové malé sviečky, vytvorila si ešte mini škriatka Gnóma (pôvodne bol hlavne vianočnou dekoráciou, teraz ho v bytovom dizajne strkajú do všetkých ročných období) a vymyslela si scénu s krbom, kde tieto vyrobené dekorácie naaranžovala.
Ja som začala byť nerozhodná, jednu chvíľu som chcela ísť i ja do ružového Halloweenu a druhú chvíľku nie, napokon som chcela fotiť oba nápady, pôvodný i ružový.
A to ešte nehovorím, že minulý rok som nafotila bábikovský halloweenský obchodík, ktorý som v roku 2020 po takmer 10 rokov kompletne prerobila.
Už vlani som nafotené fotky odložila na budúci rok a tento rok sa tá situácia s odkladom opäť zopakovala...😅

Mami mi vravela, že nech aj ja urobím len ružový obchodík, ale ja som veľmi lipla na svojej prvotnej predstave s kabinetom plných fľašiek.
Nakoniec som svoje fľaštičky dokončila, ale pochopila som, že napriek mojej silnej túžbe, dve halloweenské fotenia z časového dôvodu nestihnem zrealizovať.😨
Keďže mami sa mi ponúkla, že mi požičia svoje niektoré ušité tekvičky a nakoniec, aby sme sa na tej instagramovej párty obe odlišovala, ušila pre mňa i tmavšie ružové a všetky moje tekvičky ozdobila ešte s ružami v ružových tónoch z domácich zásob. Rozobrala pritom asi tri stále aranžmány, ktoré majú bábiky u nás v domoch.🏡
A bola ku mne taká láskavá, že mi ešte vyrobila i tri metly, podľa vzoru z jednej pinteresovej fotky.
Keďže sme si nakoniec začali vedľa seba vytvárať dve ružové halloweenské scény.
Mami má scénu s kostrou, ktorá popíja čajík o piatej s "manželkou" Sophie (Barbie Hervé Léger) pri krbe.💀
A ja mám scénu s modernou čarodejnicou, ktorá je vo svojej komôrke.
Využila som drevenú čajovú krabičku, ktorú som na jar našla len tak vyhodenú pri jednom kontajneri na ceste domov a hneď som vedela, že kde ju budem využívať.😎
Dolný šuplík pochádza však z inej drevenej dekorácii, len sa do tejto scény náramne hodil.
Ružovú stoličku už dosť často využívam, dokonca i na tohtoročné veľkonočné fotenie. Je z Mattel starej kuchyne z prvej polovice 90.rokov.🙂

Mami sa stále zdalo, že scéne ešte niečo chýba a veľmi sa jej páčil nápad s visiacimi metlami, tak sme ešte i tie nakoniec pridali. 😊 Pred pol jedenástou v sobotu večer sa vybrala ešte zháňať konáre na metly okolo našej bytovky so svietiacou baterkou v mobile, tak mala už prvý taký "súkromný" Halloween.😂 Čo človek neurobí pre kreatívnu tvorbu, že?🤪
Keďže pôvodný nápad ostrihať vlasy zo starých ručných kefí, nebol najlepší, aby vyzerali prirodzene.👀
Čierne svietniky som využila, pretože som dva z nich robila na objednávku, tretí s lebkou je môj vlastný. Dokonca i biele sviečky sme si i tie robili.
Nápis BOO, cítili sme, že ešte nejaké ružové prvky do scény chýbajú, tak som sa rozhodla pre výrobu tohto ozdobného nápisu, aj keď miešanie ružovej farby mi celkom nešlo, mami chcela troška bledšiu, ale lepšia sa mi nepodarila. Nemám rada miešanie farieb, ale čo urobíš, keď doma ružovú akrylku už nemáš?🤷‍♀️
A ďalším tohtoročným trendom, ktorý sa dostal do moderných interiérov sú korálkové reťaze. Pôvodne bývajú hlavne drevené a aspoň na jednom konci je strapec, ale môžu byť urobené i z plastových. 
Vyrobila som dva typy takých korálkových girlánd, sme si ich nakoniec spoločne podelili.
Vyrobila som ešte inprovizačne i tácku s priehľadnou guľou, do ktorej som vložila malého gumeného pavúka z môjho detstva.🕷
Ostatné čierne plastové pavúky, ktoré sú scéne sú z umelej pavučiny z obchodu Kik.
Plastové kosti som kupovala aj 7 rokov dozadu v Kauflande.☠

Rovnako ako korálkové reťaze sme si podelili i ružové oblečenie, ja som si nechala šaty, ku ktorým koženkový klobúk z môjho vlaňajšieho halloweenského kostýmu, viac hodí a ona ostala pri ružových nohaviciach a saku.
Ku klobúku a šatám som pridala čierny obojok od Barbie Dolls of the World Filipíny a čierne pančuchy od druhej DOTW Argentíny. Topánky sú z doplnkovej sady od Mattela hodiace sa pre vysoké a plnoštíhle Barbie. Čierny náramok je od nejakej Barbie Módnej ikony/Style a náušnice s perlami, ktoré nie je vôbec vidieť sú z mojej dielne.😊
Ako modelku sme po kratšom uvažovaní vybrali Kerinu (Barbie BMR 1959, z druhej série), ktorá sa podľa mami dobre hodí do role čarodejnice/bosorky🧙‍♂️ a pre mňa je dlhodobou inšpiráciu, dosť som si túto krásku obľúbila.🥰

🕷 tri fľaštičky s lektvármi: moja práca
🕸 kniha Alexander McQueen s motívom lebky: moja práca
🕷 ouija doska a veštecká guľa: moja práca
🕸 tri čierne svietniky: moja práca
🕷 pavúk pod skleneným vekom: moja práca.
🕸 dekoračná reťaz: moja práca
🕷 nápis BOO: moja práca
 🕸 všetky látkové tekvice: práca mojej mami
 🕷 tri visiace metly: práca mojej mami
🕸 čierny klobúk: moja práca
🕷 púdrové ružové šaty: z dielne Eleny Motýľovej


















A scéna mojej mami:



4 komentáre:

  1. Vy dve ste naozaj neskutočné ❤️ Nádherné ružové Halloweeny 👏👏👏
    Mary, tvoj je veľmi chic, veľmi sa mi páči outfit bábiky.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc pěkně udělané. Super Halloween.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Oranžovo černý Halloween má každý, ale růžový... Krásná přehlídka, dokonalé dekorace, nejvíc mě dostala duchařská tabulka ;-)

    OdpovedaťOdstrániť