pondelok 15. mája 2023

Mother´s Day 2023 👧💙👱‍♀️

"Matky držia ruky detí chvíľu, ale ich srdcia navždy."

S týmto citátom chcem dodatočne popriať všetkým matkám, mamičkám, maminkám, babkám, prababkám a aj zvieracím matkám všetko najlepšie, lebo každá ste pre každého len tá jedna jediná najlepšia, najkrajšia a najdokonalejšia.💙

Tento rok som stále nejako "mimo" termínu, ale stále to súvisí i s tým, že riešim zálohovanie svojich údajov a fotiek, ktoré mi ostali v starom notebooku a spracúvam ich do zatiaľ požičaného notebooku.
Tento kolobeh robím už mesiac a stále mám, čo robiť...😔

Tieto veci ovplyvnili i tohtoročný Deň matiek, ktorý patrí medzi dlhoročné sviatky, ktoré oslavujem i v bábikovskom svete.🎉
Námet na tohtoročné fotenie som začala riešiť len jeden týždeň pred samotným dátumom.
Pri hľadaní námetu na tohtoročného Valentína mi v hlave utkvela kreslená fotka, na ktorej bol stánok s kvetinami.💐
Na jeho výrobu mi neostal žiaľ čas a nebola som si istá, či práve pri tomto sviatku chcem ísť týmto štýlom.
Medzitým som si asi 3x pozrela fotky, ktoré som mala uložená na inšpiráciu v mojom albume na Piterese a dospela som k záveru, že ak by som z tých fotiek chcela niečo vytvoriť do sveta bábik, tak by som potrebovala rovnaké outfity pre Barbie i Shelly.👱‍♀️👧

Vlani som si odložila i jednu kreslenú fotku, kde bola matka i dcéra odfotené od chrbta v letných šatách a na hlavách mali klobúky s nápismi "MOM" & "DAUGHTER" - mama a dcéra.
Len sa mi nechcelo robiť ďalšie letné klobúky zo špagátov, takže tento nápad išiel bokom.👒
Mami ma nahovárala, že mám urobiť dva vankúše s nápismi "QUEEN" & "PRINCESS" - kráľovná a princezná, ale s nimi som to mala podobne ako s klobúkmi, nechcelo sa mi ich robiť, pretože už pred dvoma rokmi som fotila Deň matiek 2021 tak, že mali matka a dcéra na hlavách koruny v zlatých elegantných šatách.👑

A nejako takto som sa dostala do kreatívneho vyhorenia a totálnej frustrácie z fotenia.🙆‍♀️
Ako moja mami podotkla, však raz už budem mať pocit, že som ozaj všetky témy odfotila...
Možno má pravdu, ale snažím sa za tých 12 rokov fotenia, hľadať viac umelecký smer s nejakou výpoveďou prostredníctvom fotiek.📸

Moja frustrácia sa zvyšovala, lebo nakoniec si moja mami ľahšie vymyslela tému pre svoje osobné fotenie Dňa matiek s bábikami, ako ja...😫

Jeden nápad mi predsa len vŕtal v hlave, ktorý som prenášala ešte od minulého roka, v ktorom som videla kvetinový visiaci kruh a v ňom hojdajúcu sa matku s dcérou v takom romantickom duchu.
Podobné fotky som si ešte pozrela i tento rok na Pinterese, keďže som si na tento nápad spomenula a zapáčilo sa mi fotenie v ratanovom kresle s vysokým operadlom, ktoré už na fotkách štylizovali do môjo obľúbeného boho štýlu.🥰
Takže nápad bol vykombinovať kruh i s ratanovým kreslom, pretože rovnaké krelo ako bolo na inšpirujúcich fotkách mám i ja pre bábik ešte z detských čias.
Ako však mi "radostne" podotkla mami, moje kreslo nemá takú veľkú opierku.
Chcela som využiť i dlhé šaty s podtlačou kvetín v modrej farby, ktoré som dostala pred pár rokmi do daru na Vianoce od zberateľky Klárky z Čiech. Boli súčasťou outfitu v štýle Červená Čiapočka.💖
Už na fotenie Dňa Matiek som ich pred pár rokmi využila, ale to mi nevadilo, lebo do tohto romanticko-boho štýlu sadnú perfektne.😍

Aby som dostala nejakú inšpiráciu, tak som sa v piatok podvečer vybrala hľadať inšpiráciu do obochodov Pepco, Kik a Tedi.🙈🙉🙊
Veľké nádeje som kládla najmä do Tedi, ktoré ma i troška sklamalo.
Posledné mesiace tam má zľavy na rôznych veciach a okrem typických letných dekorácií v námorníckom štýle, veci nedoplňujú.
Nakoniec som však našla to, čo som viac-menej hľadala.🤨
Kovový veniec/kruh s tromi ružovými kvetinami a listami, ktorý zľavili zo 6€ na 1,55€.
Najmä už kvôli tej cene som si povedala, že keby som kruh nevyužila pri tejto téme, určite ho využijem pri inej. Zobrala som zo sebou i balenie 12 kusov umelých margarétok.🌼

Doma som nebola veľmi nadšená, keďže viem, že veľkosťou tie kvety s listami nie sú v pomere bábik, čo mňa osobne vždy irituje, keď sa bábiky fotia s nadrozmernými kvetinami, či už so živými alebo umelými.💮
Opäť som sa vrátila do dilemy, čo robiť a čo nerobiť, vedela som, že s časom sa nedá už bojovať.
Stánok s kvetinami by som nestihla vyrobiť.
Nakoniec pri prehrabávaní kvetinových zásob od mojej mami som našla popínavé kvetinové girlandy s bielymi kvetmi, ktoré som kupovala pred 11 rokmi na svadobný altánok, ktorý patril medzi tie moje prvé dioramatistické projekty pre bábiky.😎
Pár rokov som veci z polorozobratého altánku opatrovala, až som sa rozhodla ho úplne rozobrať. Vtedy mi ostali tieto biele popínavé girlandy, bola to vlastne len jedna girlanda, ktorú som vtedy rozstrihala na tri stĺpy do svadobného altánka.💒
Úplne som na tie popínavé rastliny zabudla.
Vďaka nim som sa konečne po náročnom rozhodovaní, rozhodla urobiť predsa len kruh s visením, na ktorý som nalepila tieto popínavé dlhé kvety, presne také som videla i na inšpirujúcich fotení z Pinteresu. 
Chvíľku som sa rozhodovala, či kruh bude visieť alebo nebude a bude pod kruhom ratanové kreslo.
Proporčne sme spoločne s mami usúdili, že visiaca verzia bude krajšia.
Tak som musela vymyslieť nejaké sedenie. Pomerne rýchlo som našla tri drevené latky z mojej drevenej stavebnice Eiffelovky, ktorú som v detstve dostala na Vianoce.
Spojila som tie tri časti, urobila otvory na upevnenie po oboch stranách kruhu. Bolo potrebné drevenú sediacu časť ešte nafarbiť na bielo.⚪

Okrem popínavých kvetov som dodala k nim krémové ruže, ktoré sa objavili i poslednom veľkonočnom projekte, keďže už kúpené umelé margaréty mi k tým popínavým kvetom nesedeli.🌼
Uznávam, že mami má pravdu s tým, že krémové ruže v tom troška zanikajú a chcelo by to farebnejšie a ako hovorí mami, najmä hustejšiu kvetinovú výzdobu, pretože tak to majú bežne na reálnych podobných foteniach majú.

Mami mi pri mojej demotizujúcej frustrácii ešte viac nepomohla, keď mi povedala, že to mám za to, že sa stále točím len okolo kvetinových scén, na ktoré mi vždy chýbajú drobné malé kvety a listy.🌸🌿💮
A že prečo som taká hlavatá a neviem ísť iným nápadom, ktorý by sa netýkal kvetov.
Mne sa však romantika, láska a jar páčia najviac v štýle rozkvituných kvetín.

Keď som mala hojdačku dorobenú, riešili sme outfit. Mojej mami sa totiž vôbec nepáčili kvetinové šaty, ktoré mi sama ušila pred 7 rokmi pre Shelly práve k týmto dlhým kvetinovým šatám, pretože ako sama vraví, je už náročnejšia a viac túži po estetickej harmónii.🙆‍♀️
Problém tých šiat bol ten, že kvetinový vzor bol na béžovom podklade a kvetiny boli ružové, čo k modro-bielym veľkým šatám prekážalo, aby efekt esteticky zladenej harménni bol dosiahnutý.
Pýtala sa ma, prečo som nehľadala podobnú látku, z ktorej by sa Shellynke ušili šaty.
Vysvetlila som jej, že za tie roky sme stále nenašli takú látku, ktorá by k šatám "dvojičkovsky" ladila.👯‍♀️
Presne tento "problémik" sme riešiili s tými istými šatami už vtedy minulosti, až sa ušili z jednej kvetinovej stužky.

Mami sa viac páčili modré elegantné šaty, ktoré ste mohli vidieť vo vlaňajšom poslednom dni advetntného kalendára s bábikami. Mne sa nepáčili, nepripadali mi materiálovo a štýlovo vhodné ku pláteným kvetinovým šatám.🌼
Nakoniec som na miesto malej bábiky Shelly, vybrala väčšiu Stacie, pretože tá mala viac ladiace šaty k kvetinovým pre Barbie.👗
V januári som vo vianočných výpredajoch v Kauflande kúpila tri rozkošné asi 26 cm pohyblivé bábiky za veľmi priaznivú cenu. Sú to také, čo predáva i Aliexpress, majú vsadené očká a veľmi podobné predáva ako poštové bábiky aj Česká pošta.📯
Jedna z nich, konkrétne hnedovláska, mala na sebe éterické bledomodro-biele šaty. 👗
Šaty od týchto bábik dokonale sadnú práve pre bábiky Stacie.

Moja mami bola konečne s týmto výberom aspoň trošku upokojená a spokojná.😅
A aj ja som mohla celú scénu po toľkej psychickej námahe konečne odfotiť.

Plánovala som do šiat vybrať čiernovlasú Barbie, ale s výmenou Shelly za Stacie - mojou Mirabel (Stacie Camping Family), rozhodlo, že modelka bude Barbie s blond vlasmi, po krátkej úvahe padol výber na Nataliu (zberateľská Barbie Natalia Vodianova), podľa svetoznámej modelky, filantropky a matky troch detí.🙂

Obe bábiky majú sandále od Mattela a náušnice sú obe dámske "puťky" do uší.
Do vlasov som už nemala vhodné kvety, z ktorých by som bola vytvorila čelenky.
Natalia dostala kyticu s modrými ružami, ktorú pred pár rokmi vyrobila mami.🙂
Pridala som do scény najskôr jednú novú bielu mačku, ktorú som kúpila s malou bábikou typu Shelly vo výpredaji tento rok v neskorších vianočných výpredajoch v Kauflande,
Dala som jej meno Mary a druhú mačku ste už u mňa mohli vidieť vo viacerých foteniach.🐱
Bola kupovaná v Kiku pred rokom a pol v sete s čiernou mačkou a pomenovala som ju Louis po svojom reálnom kocúrovi.🐈











A koho by zaujímalo, čo si vymyslela moja mami, je vozík s cukrovou vatou. Síce trochu nad svojou scénou rozmýšľala, ale dosť rýchlo tento nápad i za drobnej pomoci mňa, vytvorila.
Háčkované šaty, ktoré majú deti na sebe, boli posledným vianočným darčekom od zberateľky Ivky/Babakat.🥰 K nim sa zladila Barbie Keith Haring v šatách od zberateľky Ivky Kuciánovej.🌞



4 komentáre:

  1. No toto fotenie bolo ozaj psychicky náročné, ale dala si to na jednotku a súhlasím s Tebou, že na jarné fotenie sa proste kvietky hodia.
    Obe máte úžasné nápady a verím, že v konečnom dôsledku ste si to užili

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na druhou stranu musím říct, že obdivuju vaše nápady a kreativitu, já bych vyhořela už dávno. A nakonec uznávám, že jsi téma opět zvládla na jedničku.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásný :-) Zmrzlinka

    OdpovedaťOdstrániť