nedeľa 3. novembra 2019

A - Apple


Opäť po roku sa vracia na Flickr moja obľúbená fotografická súťaž A-Z Doll Photography Challenge 3.0. Mohli ste už niečo spozorovať u Katky (zmrzlinka80.blog.cz) na jej blogu. Samozrejme s veľkou radosťou sa vrháme s mojou mami do tretej série, aby sme si znovu rozhýbali naše mozgové bunky plné kreativity!😃
Takže prvou témou novej série je logické, keďže témy sú za mesiac vždy tri a idú presne podľa písmen anglickej abecedy, že začíname písmenom A - Apple (jablko)🍎.

Pravidlá pre túto súťažnú tému boli:
"A" je pre jablko! V úvodnej téme A-Z výzvy 3.0 ako Vaša bábika/y používajú alebo vidia jablká vo svojom každodennom živote. Udržuje Vaša bábika zdravú výživu cez jedenia množstva jabĺk a ovocných nápojov (ako sa hovorí, "Jablko udržuje ďaleko doktora preč")? Možno najobľúbenejšou jesennou módou Vašej bábiky sú zvláštne jablkové šaty s korešpondujúcou jablkovou kabelkou. Možno on/ona miluje tapetu alebo posteľnú bielizeň s jablkovou podtlačou.
Dokonca môžete rozmýšľať mimo ovocnej misy so scénami zakázaného jablka o Adama a Eve alebo jedovatého jablka v Snehulienke. Tu je sud možností pre túto tému!

My s mami sme nešli do vyššie spomínaných scénok o Adamovi a Eve alebo o otrávenom jablku v Snehulienke. Tento smer nás absolútne nelákal. Išli sme jedným jasným nápadom hneď od začiatku.
Témy sme mali asi najrýchlejšie vymyslené zo všetkých tém z posledných dvoch sérií súťaže.
Nám s mami napadla jeseň, ktorá nie je len zameraná na tekvice, ale i jablká, ktoré k nej neodmysliteľne patria.😊
Rozhodli sme sa nezdržovať a rýchlo vytvoriť jesennú scénu, ktorú sme najskôr neuvažovali umiestniť do nášho obľúbeného lampášového domčeka. Chceli sme vytvoriť ilúziu predajnej farmy s jablkami.
Našťastie si musím zaklopať, jablká ako ovocie pre bábiky mám najviac. Prispela k tomu moja kamoška Katka, ktorá mi už dvakrát darovala miniatúrne jablká a najmä vlaňajší darček v podobe 10 červených jabĺk značky Re-ment, ktoré som vlani dostala od darkyne, ktorá mi už viackrát poslala len za zaplatenie poštovného, balíčky, ktorých obsahom boli hlavne rôzne miniatúry, raz i Ikea nábytok pre bábiky.😍
Re-ment sú neskutočné japonské miniatúry, ktoré sú dokonale vypracované.
Dosť už vzdychania nad jabĺčkami.
Ostatné jabĺčka sú zo zdroja "čo dom dal"
Neskôr nás napadlo, že efektnejšie bude umiestniť scénu do nášho domčeka. Mali sme pravdu.
Krajšie sa nám v ňom miniatúry vykladali.

Najskôr sme však vybrali "jesenne" vyzerajúcu modelku, Charlottu (Barbie Basic 002 Model No.04) s tvárou Goddess.
K nej sme zostavovali jesenný outfit.
Tu sme sa držali nového jesenného kabátu, ktorú som tento rok dostala od Katky k narodeninám.
Je to môj prvý kúsok od nesmierne šikovnej a talentovanej krajčírky pre bábiky - Janky Edrovej.
Tento kabát patrí medzi tie kúsky, ktoré som si z jej kolekcií najviac zamilovala.
Janku i jej tvorbu sledujem od začiatku môjho zberateľstva bábik (2011). Poznala som ju najskôr z jej blogu a predaja na MMB, vtedy ešte myslím šila i ako dámska krajčírka. Za tie roky, čo ju sledujem sa už vypracovala a posunula, šije už len modely pre bábiky vo veľkosti Barbie. Pred pár rokmi začala predávať svoju tvorbu/prácu aj na Etsy.com - do zahraničia, za čo má môj veľký obdiv.😊 Potom kabáte som veľmi túžila a obdivovala som ho u Katky. Tá si to ako správna kamarátka zapamätovala a nakoniec aj darovala. Ešte raz Ti Katka ďakujem.😉
Aby bol outfit s kabátom moderný a zároveň vyvolával i pocity jesene, chceli sme ich v oranžovo-červených farbách. Týchto farieb v šatníku bábik veľmi nemáme. Našťastie sa nám niečo podarilo "spackať". Klobúky sú v móde stále moderné, tento som vyrábala už aj pred necelými štyrmi rokmi.
Je z filcu. Top pod kabátom je z letnej blúzky, ešte šťastie, že stále nemá prišité rukávy a zmestil sa pod kabát.😁
Určite ho pravidelný náštevníci či sledovatelia mojej práce spoznajú, že ho nedávno mohli vidieť i vl letných foteniach.
Rifle by mali byť jej vlastné - Basic.
Oranžové čižmové topánky sú zo sady Life in the Dreamhouse Midge pack.
Kabelku som už pred rokmi kúpila od zberateľky Evy za 1€, patrí pôvodne zberateľskej Barbie On the Location Monte Carlo.
Menšie strieborné náušnice mám z prvej várky šperkov od Katky.

Všetky debničky, ktoré v scéne vidíte sú z paličiek typu nanuk, ale sú kupované ako kreatívny materiál. Robila som ich pred letom ja, ale nie za účelom nejakej súťaže. Debničky sa vždy hodia, to je motto mojej mami.😄
V domčeku je strede i jedna paleta. Tak to je môj letný úlovok z obchodu Tedi. V balení bolo dohromady 4 kusy. Pôvodne sa jedná o podložky pod pohár. Ja som bola nesmierne šťastná, že som takú skvelú vec konečne zohnala. Viem, že podobné predával v našich končinách len obchodík Flying Tiger, ktorý však mojom meste stále nie je.😕😕
Potrebovala by som ešte viac paliet, ale bohužiaľ som bola vďačná, že mami ulovila pre mňa nečakane aspoň túto jednu sadu.
Malé košíčky som kedysi kupovala v papierníctve, ktorom predávajú i kreatívne potreby. Niekomu som i rovnaké darovala.
Veľký košík s červenými jablkami som vyrábala ešte v detstve. Bol to vtedy taký môj prvý pokus.
Druhý košík som už vyrobila pred pár rokmi. Mami z neho v tejto scéne urobila etažér za pomoci rozpadnutého dreveného joja, ktoré som ja našla pred nedávnom niekde na sídlisku stratené. My sme rozobrali na dve časti ako na materiál.
Hnedý fúrik/vozík som pred pár rokmi kupovala v Kiku pre moje bábiky.
Sená ako dekorácie máme z čias rodinného kvetinárstva. Rovnako i hrable zapichnuté v sene pri dverách vo fúriku.
Mami vyrobila veniec z kartónu, najskôr bol veľký, potom ho musela zmenšiť.
Hodinu a pol pred fotením som vytvorila i nápis Fresh Apple (čerstvé jablká). Mám tak napozeraná rôzne dekoračné tabule, nástenky či obrazy na Pinterese, kde som tiež ešte hľadala inšpiráciu pred výsledným fotení, ktoré vidíte na obrázkoch.

A vďaka A-Z som mohla i tento rok spáchať nejaké jesenné fotky, ktorým som sa žiaľ vlani nedostala.
Takže už len samostatné fotky bez môjho vykecávania sa. Tá na šírku, kde vidno celú scénu a drží tam červenené jablko, tak tú fotku sme nakoniec vybrali ako "hlavnú"/súťažnú.😎😎

A pri fotení poslednej fotky, kde drží pri dverách celý košík s Re-ment jablkami sa mi udiala taká nepríjemná príhoda. Charlotta košík neudržala a dosť rýchlo mi ho pustila. Urobila som akurát len jednu snímku tejto pózy. Všetky jablká sa mi na našom balkóne skotúľali, našťastie som ich rýchlo pochytila okrem jedného, ktoré vďaka zlému spádu samotného balkóna padol dole pod balkónové okná. Našťastie je výhodné, že bývame na druhom poschodí. Ja som jablko počula padnúť zo striešky dole pod našu lódžiu. Pôvodne sme striešky na baraku nemali a každý balkón v bytovke mal taký žľab na otekanie vody, ktorý nám kvôli zatepleniu odstránili a nakoniec zmenili. Keďže som si myslela, že tam stále je (sila zvyku!😖), myslela som, že ho len odtiaľ vylovím. Bohužiaľ som sa mýlila. A stalo sa to, čo som nechcela. Preto sme obe s mami išli hľadať jedno maličké jablko pod okná paneláka. Bola práve nedeľa poobede (ešte letný čas, dalo sa vidieť), vtedy boli všetci ľudia doma, ktovie, kto nás sledoval. Prvých necelých 10 minút sme nič nenašli, ale potom. keď som bola už mierne zúfalá, sa na mňa usmialo šťastie. Podarilo sa mi ho nájsť v momente, keď som si ešte raz predstavila, kde presne sa mohlo jablko odraziť. Inak, keby to bolo iné jablko bolo by mi ho menej ľúto, ale aj tak by som nemala srdce tam nechať pre mňa takú vzácnu vec, čo je pre bežného človeka bezcenná.
Všetko malo nakoniec šťastný koniec. To je koniec krátkej príhody.😊😊
























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára