nedeľa 27. februára 2022

Vianočné darčeky od babi Věrky 🎄🎁

 

Celý tohtoročný január som žila ešte vianočnou atmosférou a to doslova.🎄 Okrem vianočnej domácej výzdoby a tvoreniu vianočných miniatúr pre bábiky, mi k tomu prispelo i jedna zásadná vec, že každý januárový týždeň ku mne prišiel jeden balíček z Čiech. 😁

Potom, čo mi zberateľka babi Věrka (babivera8.blogspot.com) poslala pred Vianocami vianočnú pohľadnicu, tak som už od nej vianočné darčeky nečakala. Věrka mi písala, že nestihla nič pripraviť, preto moje prekvapenie bolo o to väčšie, keď zrazu prišiel začiatkom januára dodatočne od nej vianočný darček.🎁

S Věrkou sme si medzi sviatkami v starom roku ešte písali a chcela mojim bábikám upliesť nejaké topíky, preto sa ma opýtala v akých farbách by mali byť. Ja som jej najskôr vravela, že nech si nerobí starosti, že ja som jej vianočný darček neposielala preto, aby mi ona posielala nutne naspäť. Mne stačila aj tá krásna pohľadnica, ktorá prišla pred Vianocami.
Taktiež som jej vravela, že mi poslala pred 2 rokmi 4 topy v pastelových farbách a nech si zbytočne so mnou nerobí starosti.
Věrka ma však nechala prekvapiť. Dostala som dva rovnaké "dvojičkovské" a jeden tyrkysových tónoch.
Ďalej mi ešte poslala fotku, na ktorej bol umelý venček s takými malými žltými kvietkami. Povedala, že sa so mnou o ten venček rozdelí, niečo si nechá ona a nejakú časť pošle mne.
V balíčku som preto čakala nejaké pletené topy a časť venčeka.
O to bolo moje prekvapenie už na pošte väčšie, pretože balíček bol riadne ťažký.
Následne doma ma čakalo po rozbalení veľké prekvapenie, ktoré si teraz detailnejšie prezrieme.
Drahá kamarátka Věrka, patríš medzi tie virtuálne kamarátky a osoby, ktoré sú nesmierne láskavé, ochotné a štedré. Veľmi si naše kamarátstvo cením a za tieto darčeky ešte raz Ď-A-K-U-J-E-M!!!💓💛😘

1. Obraz s motívom slnečníc

Jedným z dôvodov, prečo bol balíček taký ťažký, bol práve tento obraz.
Věrka vie, že ja z ríše kvetín mám rada slnečnice. Mám na tieto kvetinky len dobré spomienky, pretože pár rokov sme ich mali v rodinnom kvetinárstve vysadené okolo príjazdovej cesty.
Po bližšom preskúmaní som zistila, že sa jedná o handmade výrobok. Podobné špagáty máme i my doma z čias nášho kvetinárstva. Zadná časť obrazu tvorí podložka z kôrku.😊


2. venček so žltými kvietkami

Tak to je tá moja časť venčeka. Hneď sme s mami vedeli, že k blížiacemu sa jarno-veľkonočnému obdobiu budú ako stvorené. Zatiaľ s nimi mami nazdobila jeden náš prútený dekoračný košík.😊


3. Strieborné kreatívne "plechy"

Neviem ako sa tento kreatívny materiál volá, ale viem, že pred 5 rokmi som rovnaké dostala od kamaráky/zberateľka Vlaďky z Čiech. ona mi ich dala v menšom rozmere a v rôznych farbách.
Dajú sa strihať  a všeličo sa z nich dá vyrobiť.
Ja som z nich ozdobila papierové krabičky ako šperkovnice pre bábiky.
Striebornú farbu som zatiaľ nemala. Už som ich použila ako ozdoby na sklené vázy pre bábiky.😉



4. napichovačka srdce s lienkou

Tak táto napichovačka skončila v našom valentínskom obchodíku pre bábiky. Možno raz z nej nebude napichovačka, ale ju zakomponujem do nejakého miniatúrneho projektu.😀


5. vianočné drevené ozdoby

Zatiaľ sú nezaradené. Plánujem však jeden vianočný projekt, kde by sa minimálne stromček mal vyskytnúť. Neviem, či sviečky nenechám ako tradičnú vianočnú ozdobu a len stromček použijem pre bábiky. Uvidíme. Nechám sa i ja prekvapiť.😊



6. vianočné kartičkové "menovky"

Túto šesticu kartičiek - menoviek na vianočné darčeky isto vyrábala šikovná švagriná Věrky.
Tá, ktorá vyrába i všetky krásne pohľadnice, ktoré s mami pravidelne od nej dostávame.
Určite sa menovky zídu a  nasledujúce Vianoce ich môžme použiť. Sú krásne a robené s láskou.💗




7. keramické miniatúrne vázičky

Neviem, kde Věrka na tieto miniatúry chodí, ale všetky sú vždy nesmierne rozkošné.
Mali sme troška problém, do ktorých diorám sa budú hodiť. 
Je to trojica vázičiek/džbánov v takom "vidieckom" štýle.
Tá strede sa mi najviac páči. Mami im nakoniec niekde našla miesto, viem, že jedna skončila v spálni pre báiky v provensálskom štýle.💜


8. tri pletené topíky pre bábiky

Poslednými vecami, ktoré boli v balíčku od Věrky sú tri topíky z jej dielničky.
Ako vidíte, ona samotná si nakoniec vybrala farebnú kombináciu.
Dôležité je, že sú farebné, nemám rada čiernu farb, pre mňa príliš smutná a depresívna, aj keď by mala byť súčasťou šatníka každej ženy.
Dva topíky sú pestrofarebné, budem vyberať asi nejaké dvojičkovské typy, keď ich budem na bábikách fotiť. A tretí je v modrých tónoch a práve preto sa mi najviac páči. Zároveň tento Věrka obzvláštnila o čiernu visiacu mašličku, čo môže byť dalašia vec, prečo je môj favorit z týchto troch.😊
 

10 komentárov:

  1. Milé překvapení od babi. Jistě tě velmi potěšilo, že na tebe takto myslí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, pozitívne prekvapenia vždy veľmi potešia, obzvlášť od dobrých priateľov.😊❤️

      Odstrániť
  2. Nádherné darčeky 💓 ten modrý topik je nádherný 😍😍😍

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Nikky, áno, vedela som, že práve Tebe sa modrý topík bude páčiť.😊😉

      Odstrániť
  3. Jééé moje dárky, děkuji na krásný článek.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemáš zač Verka, to ja ešte raz ďakujem.🙂💜❤️

      Odstrániť
  4. Krásné dárečky, určitě se budou hodit :-)

    OdpovedaťOdstrániť