piatok 15. apríla 2022

Happy Easter 2022 🐇🌼🐥

Srdečne Vás vítam na mojom tohtoročnom veľkonočnom fotení.😊

Najskôr moje veľkonočné prianie:

Malý zajko v tráve čupí, sleduje ako jar sa budí.
Všetko živé sa raduje, na Veľkú noc sa hoduje.
Privítajme sviatky jari, nech sa všetkým dobre darí.

Krásne a pohodové veľkonočné sviatky prajem!😊🐣🐰🌼🌸

S tematikou tohtoročnej Veľkej noci u bábik som sa začala zaoberať už v januári. Prispeli k tomu dve podstatné veci. Prvou bol vianočný balíček z Prahy, ktorý mi prišiel v januári od kamarátky Vlaďky💚💛💜, ktorej touto cestou ešte raz ďakujem, lebo jej obsah balíčka prispel k mojej rozvinutej inšpirácii.😁

Vlaďka pracuje už pár rokov v textilnej galantérii s rôznymi kreatívnymi potrebami, preto sa obsah vianočného prekvapenia niesol v tomto duchu. Veľa malých drevených drobností bolo vianočných, vlastne polovica balíčka bola zameraná na Vianoce, čo mne nevadilo, keďže vo Vianociach som žila určite ešte celý tohtoročný január.🙈🙉🙊
Mňa tie rôzne miniatúrne drevené ozdoby, gombíky, či stužky, tak nakopli, že som začala tvoriť nové vianočné dekorácie pre budúce Vianoce a roky...
Samozrejme som myslela našťastie aj na zvyšné sezónne sviatky, ktoré oslavujú bežne moje bábiky.
Prvú tvorbu ste mohli vidieť už pri valentínskom fotení pre tento rok, kde som využila dve drevené srdiečka z tohto balíčka od Vlaďky.
Pokračovala som tvorbe, najviac som vyrobila samozrejme vianočných dekorácií, preto plánujem vyrobiť asi nový vianočný obchod.😓
Dve valentínske, ešte som vyrobila tri jesenno-halloweenské, na tie si však ešte musíte počkať a po vianočných som si najviac dala záležať na jarno-veľkonočných.
Jarný nápis Spring ste mohli vidieť už pri poslednom jarnom fotení s dvojicou bábik v pastelových outfitoch.

V tohtoročnom veľkonočnom fotení je skoro všetko na fotkách vyrobené podľa tímu Mary & mami (alebo v minulosti firma "Matter").😜
Diorámu s ružičkovými stenami a obdĺžnikovým oknom, vyrobila mami ešte pre účely adventného kalendára 2018. Pôvodne mala červené steny. Začiatkom roka 2019 sa zmenila na túto romantickú verziu, ktorá jej už ostane.
Biely krb v strieborných tónoch je taktiež jej práca. Vyrobila ho najskôr pre účely valentínskeho fotenia 2018. 
Keďže v bytovom dizajne je posledné roky v móde si zdobiť krby nielen na Vianoce, ale na všetky ročné obdobia, použila som ho na halloweenské vlaňajšie fotenie.
Moja niekoľkoročná kreatívna inšpirácia sa nachádza na Pinterese, pozerala som si rôzne súčasné trendy zdobenia Veľkej noci. Nemohol ani pri nej chýbať veľkonočne zdobený krb.
A týmto heslom som sa pri tohtoročnej Veľkej noci riadila.😊

Najskôr som vytvorila z drevených "nanukových" paličiek bielu tácku, na ktorú som položila tri sklené vázy s brezovými konármi.
Pôvodne tieto sklené vázy (dosť veľký počet) som dostala tiež od Vlaďky, ale ešte v balíku z roku 2017.
Konečne som naplno využila ich potenciál. Nalepila som na nich stužky s jarnými kvetmi, z bielej šnúrky, ktoré sa používajú aj na výrobu shambally náramkov, som vytvorila mašličky okolo "hrdiel" váz. Do váz som následne nasypala ešte dekoračný mach. Na záver som napichala biele konáre a na stredný konárik som nalepila žltého dreveného vtáčika, ktorého som dostala vo vianočnom balíčku od Vlaďky.
Najťažšou fázou bola výroba tácky.😬

Vo februári som navštívila obchod Tedi, v ktorom som si kúpila balíček drevených zajačikov v troch farbách (biela, šedá a ružová) a v troch veľkostiach.🐇

Tie ma inšpirovali k výrobe ďalších dvoch dekorácií.
Bieleho zajačika som nalepila na drevený pníček, na ktorý som nalepila najskôr mach a potom ružové polystyrénové vajíčko, ktoré sa u nás vyskytlo asi z nejakej starej dekorácie.
Prefarbila som ho na ružovo, omotala tenším špagátom v prírodnej farbe a dozdobila prírodným pierkom. To som mala zo sady ešte zo starého balíka od Vlaďky, len som pierko musela troška zmenšiť, aj keď bolo dosť malé i pôvodne.

Z jednej inšpirácie šikovnej a tvorivej zberateľky zo Španielska, ktorú odoberám na Instagrame, som sa nechala inšpirovať mini vtáčou búdkou ako dekoráciou.🐦
Z drevenej malej užšej paličky, ktorá sa vyskytla ako opora v nejakom realistickom nábytku, tak sa konečne využila. Trochu som ju znížila, zafarbila na mentolovo, z užších drevených paličiek som urobila strechu, ale najskôr som ju zafarbila na ružovo. Rovnako veľkú ružovú paličku som dala aj na spodok. Nakoniec som nalepila kúsok bielej čipkovej stužky, zo žltej som vyrobila mašličku, dierkovačom som urobila papierový krúžok a nakoniec nalepila bieleho dreveného vtáčika od Vlaďky.

Ružový veľký zajačik z dreva, ten je z tej kupovanej sady z Tedi, len som si ho ešte doupravovala podľa svojich predstáv. Nalepila som mu bledomodrú saténovú mašličku okolo krku a z malého brmbolca urobila ešte menší, aby mal huňatý chvostík.🐇

Ako ďalšiu vec som vyrábala nápis Easter (Veľká noc). Ten je v rovnakom štýle ako bol nápis Spring (Jar), len som vymenila farebnú kombináciu. Písmená Easter sú žlté a veľká drevená palička je na ružovo nafarbená. Písmená som kupovala vlani na jeseň v obchode Kik. Je to taký väčší balíček drevených písmen, kde sa z každé písmeno nachádza v počte 8 kusov.

Po mojej "umeleckej" stránke, som dokázala nakoniec napísať i nápis "Happy" (šťastný), pritom som doma nemala malý úzky štetec,  s ktorým by sa ľahšie pracovalo.
Plánujem nápis ešte vydekorovať s filcovými zajačikovskými ušami, ale na túto scénu sa mi nehodili.

V krbe sa tiež nachádzajú všetky tri typy drevených zajačikov z Tedi. Od nalepila som ho od najväčšieho po najmenší alebo naopak, proste akým smerom dekoráciu položíte.
Ružové drevené "nanukové" paličky mi ostali priamo nafarbené ešte z môjho vlaňajšieho narodeninového projektu - cukrárne "La Marie".😎
Priestor medzi zajačikmi sa mi zdal dosť prázdny. Mami mi poradila zobrať menšie časti z pastelových kvetín, ktoré využívam pri jarných foteniach. Nakoniec po nalepení vyznejú ako žlté vajíčka.

Tie pastelové kvety môžete vidieť i na spodných sklených vázach. Tu som skúšala tieto vázičky od Vlaďky namaľovať pastelovými farbami. Ružovou a mentolovou, technikou "hubky" sa mi ich podarilo obe namaľovať. Vyzdobila som ich opäť bielou čipkou a so špagátu z prírodnej farby som vyrobila na hrdlá mašličky.🎀
Stoja na nejakom drevenom obdĺžniku, ktorý raz mami namaľovala tiež na ružovo.

Poslednými dvomi vecami sú dekoračné stojany s vtáčikmi od Vlaďky. Zo šiestich, ktoré mi podarovala, som už štyri použila na tieto dekorácie.
S vynikajúcim kreatívnym lepidlom, ktoré mi tiež Vlaďka dala, som vytvorila z rôznych drevených korálkov, z drevených gombíkov, ktoré tvoria spodok dekorácií, z drevenej paličky, opäť raz zdobenie zo špagátu a nakoniec nalepené drevené vtáčiky na mini konáriky. 

Ružová veľká vtáčia búdka je jarná dekorácia z obchodu Tedi. Máme ešte jednu druhú ružovú a tretiu žltú. Už ich máme pár rokov.😊
Len mami pre túto jednu vymyslela takýto konárovo-dekoračný stojan.
Pôvodne som ju do celkovej scény neplánovala. No, kút z ľavej strany pôsobil veľmi prázdno, tak sme pred samotným fotením hľadali nejaký nábytok, ktorým by sme ho vyplnili.
Najskôr som vložila kvetinovú taburetku, len bola dosť na tesno, ostatné alternatívy stoličiek boli všetky obrovské. Vtáčia búdka na drevenom podstavci bola najlepšia.😊

Ani samotná romantická stolička (z jednej starej Mattel Barbie kuchyne z 90.rokov), nebola vôbec na pláne. Lenže ja som potrebovala s Barbie urobiť viaceré fotky s inými pózami a uhlami pohľadu, tak som ju využila. Veľmi často stoličku fotím práve v tejto dioráme, lebo sa k nej jednoducho hodí.

Kvetinovo-kovové nálepky na stene mávam na stálo v tejto dioráme. Len dve som musela odlepiť, lebo ich krb úplne zakryl a v inej časti tejto diorámy som krb nemohla kvôli veľkosti umiestniť.

Najväčšie "trápenie" mi dalo ako moderne obliecť bábiku, aby ladila farebne k celej scéne v pastelových farbách.💜💙💗
Mami sa podujala a vytvorila mi dva typy outfitov, jeden s bielou čipkovou sukňou, ale do poslednej chvíľky to nebolo to pravé "orechové". Mňa deň pred fotením (vedela som, že hlásia konečne slnečné počasie), som si spomenula na tento celý outfit od kĺbových a vyšších bábik Bratz.
Konkrétne z kolekcie Totally Polished Jade. Z tejto kolekcie som kúpila pred pár rokmi len kvôli outfitom tri bábiky Bratz, ktoré som "obrala" o oblečenie a následne predala v iných pre mňa už nepotrebných outfitoch. 😁
Outfity, najmä nohavice Barbie bábikám nesedia dobre na zadku a niektoré ich vôbec neoblečú. Len tie na najchudších telách a nesmú si v nich sadnúť.😂
Preto som hľadala v zbierke Barbie s kĺbovým telom Model Muse a nakoniec som vybrala čiernovlásku Shaniu (Barbie Basic 2.5), lebo i pôvodná bábika Bratz, ktorej outfit patril, bola čiernovláska s dlhými vlasmi.
Náramky sú moja tvorba, náušnice sú pretvorené z dámskych a bledoružové topánky sú od Barbie The Look Sweet Tea.

A teraz si už konečne užite fotky bez mojich zdĺhavých slov vyprávania.😝😃😉

















14 komentárov:

  1. Přeji krásné velikonoční svátky. Fotky a zpracování tématu opět skvělé. Je fajn, že každý rok vždy něco nového vymyslíte.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Pavli, aj Tebe ešte raz krásne veľkonočné sviatky.🌷🐑💮🌷🌼 Stále sa snažíme vytvoriť niečo nové a nápadité, zatiaľ sa nám to pri každých sviatkoch darí.😀😊😉

      Odstrániť
  2. Krásné Velikonoce i vám :-) Já do Tedyho nechodím, i když už ho tu asi i máme, nejsem si jistá, ale ty zajdové jsou super a hlavně fakt malí. Opět obdivuju ty mini dekorace, ale vlastně celé to diorama, včetně krásné průvodkyně ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme Lenka.😊🐰🌷 Ja mám Tediho troška od ruky, takže ho navštevujem menej ako Kik, ktorý máme aj na našom sídlisku a v meste dokonca už otvorili tretí.😀 Lenže Tedi sa mi zdá už oproti Kiku lepší a má najmä širší výber kreatívnych vecičiek.😆 Inak som sa rozhodovala medzi 3 typmi takýchto malých drevených miniatúr. V troch obchodoch: Lepco, Kik a Tedi. Nakoniec mal najdrahšie, ale najkrajšie práve Tedi. A neľutujem.🥰

      Odstrániť
  3. Je to krásná velikonoční scénka, líbí se mi, jak jsi využila miniatury od Vlaďky i zajíčky z Tedi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Peťka, som rada, že sa Ti celá veľkonočná scéna páči.🙂💗🐇

      Odstrániť
  4. Přeji krásné Velikonoční svátky tobě a tvojí mamce.
    Scénka se velice povedla, nádherně vypracované a tvojí slečně to zase moc sluší.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Verka, som rada, že sa Ti táto moja moderná Veľká noc páči.🙂💕 Slečna je za vyše 10 rokov u mňa, dosť dobre zabehnutá.😀

      Odstrániť
  5. Krásné.Tato panenka se mi vždy hrozně líbila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, ja ju mám už 10 rokov zbierke. Je to môj miláčik.💕 Len škoda, že som vtedy v Dollslande nekúpila i tú tretiu Louboutin, ktorá patrila do tejto trojky.🙄

      Odstrániť
  6. Dodatočne krásnu Veľkú noc. Fotky sú úžasné. Túto Goddess milujem a pastelové farby sú úžasné. Zrovna včera som bola s Mamino v Synsay a tam boli hádam pomaly iba pastelové farby. Bolo to úžasné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Síce je tento rok už aj po Pasche, ale ďakujem za dodatočné prianie.😀 Sinsay som ešte nikdy zatiaľ nenavštívila, ale pastelové farby milujem a pár rokov sú dosť moderné v jarno-veľkonočných home dekoráciách.😊

      Odstrániť