piatok 19. augusta 2022

Louis a Rómeo 🐈🐾🐱

10.august je medzinárodným dňom mačiek a tento rok sa mi ho konečne podarilo i patrične osláviť prostredníctvom svojho sveta bábik.😸

Síce na blogu s článkom meškám, ale na svojich súkromných sociálnych sieťach sa mi podarilo fotky presnejšie uverejniť.🙄

Zhruba pred 2 mesiacmi som študovala rôzne medzinárodné dni, ktoré sa každý rok pravidelne pripomínajú.🐈
Samozrejme, nebola by som to asi ja, keby som si z tých dní nevybrala práve Medzinárodný deň mačiek. Aj keď som milovníčka mačiek, nikdy som si presne tento deň nepamätala. Posledné roky som si zapamätala, že je to aspoň v auguste.
Tento mesiac ešte oslavujú svoj deň i psy.🐕

Tento rok vychádzal tento "sviatok" na pondelok a vtedy sa na Instagrame medzi zberateľmi hráva pondelková hra #monday4dolls. Veľmi som si želala, aby Izabella (@bella_belladoll) , ktorá túto hru vymyslela a vždy ju aj hostí, dala novú tému mačky alebo Deň mačiek, pretože i sama chová doma jednu reálnu. Bohužiaľ mi tento sen nesplnila (téma sa vyhlasuje v piatok, ale kto odoberá jej newsletter, tak sa tému dozvie už v stredu večer vo svojej mailovej schránke).
A ona vymyslela "Shades of blues" - Odtiene modrej,💙 čo ma po prečítaní vôbec nepotešilo.
Rozhodla som sa, že ja budem oslavovať mačky a pondelkovú tému tentokrát vynechám. 
Veď všetky pondelky sa mi nepodarilo hrať.🤷‍♀️
V nedeľu som sa rozhodla vytvoriť scénu s mačkami, no okrem vybratých mačiek som vôbec nemala žiadnu predstavu, čo presne budem fotiť a čo scéna bude obsahovať.

Tentokrát sa do pondelkovej hry opäť zapojila i moja mami, ale nemyslím len tým, že mi opäť radila, čo mám nafotiť, ale chcela si vymyslieť na tento špeciálny deň nejaké vlastné fotky pre vlastný instagramový účet, na ktorom fotky strieda, raz sú s bábikami, druhýkrát z reálneho života, tak sa "hrá" alebo ako som vlastnú mamu pred rokom zmodernizovala a nahovorila, nech si konečne založí Instagram a Facebook.😁😂😃

Začali sme sa baviť, že ktorá si akú bábiku vyberie, aké plastové mačky si ona vyberie a čo bábiky budú mať na sebe. Keďže sa jej nechcelo veľmi prezliekať, pozerala po diorámach a letne oblečených bábikách a tak si vybrala pásavé bielo-bledomodré šaty od jednej plnoštíhlej Fashionistas a vtedy sa rozhodla prepojiť tému modrá s témou Dňa mačiek.
Mne sa ten nápad veľmi zapáčil a keď som si spomenula na tyrkysové šaty s motívom čiernej mačky od Hello Kitty, ktoré som v júni 2019 vyhrala na Facebookovej stránke Barbie CZ/SK, ktorá tento rok bohužiaľ už ukončila svoju činnosť.😢
Bolo rozhodnuté, hneď som bola kreatívne motivovaná.

Výber modelky bol jednoduchý, chcela som blondínku (lebo modrá sa hodím práve blondínkam), ktorá by pôsobila mladistvo. Z tejto kombinácie mi vyšla moja obľúbenkyňa Tris (Barbie Divergent Tris), ktorá v tomto prípade zastúpila moje mini "me". Tento trend, mať upravenú bábiku podľa seba, má už dosť zahraničných zberateľov. Buď si vyberú nejakú, ktorú výrobca ako je Mattel, IT a pod. vyrobil alebo si dajú premaľovať tú originál od výrobcov. Niekedy jej dajú spraviť aj nové vlasy.😃

Ja by som sa skôr orientovala na prvú variantu originál bábiky, ale ofinových blond Barbie až tak nie je veľa a celkovo sa v tomto "trende"  veľmi nevyžívam.
Teraz mi to však prišlo "vhod" a milé.🥰

Na sebe má okrem už spomínaných modrých šiat z kolekcie Barbie Hello Kitty i čierny opasok z mojej dielne, ktorý k šatám doplnila moja mami. Na hlave mačacie uši, ktoré šatám i originál patria, v ušiach strieborné kruhy z dielne zberateľky Lenky/Nauriel (panenkynauriel.blogspot.com) a čierne baleríny od jednej blond Barbie Módnej ikony z tretej série.😎

S mami sme najprv vymysleli jej scénu a fotenie, kde je plno mačiek, rozhádzané rôzne krabice, nákupné tašky a mačacie hračky a s nimi sa hrá v pásavých šatách Barbie BMR Millie s malou Chelseaou, ktorá má tiež na sebe pásavé šaty. Išlo o ten efekt prepojenia šiat, modrej a mačiek.👗💙🐈

Ja som v prvom rade chcela predstaviť nových "členov" bábikovskej domácnosti.
Jedná sa o dvojicu plastových mačiek - čiernej a hrdzavej, ktoré som si kúpila v Kiku minulý rok pod vianočný stromček. 🎄
Zaujali ma, pretože sú oproti tým plastovo-gumeným, ktoré mám ešte z detstva, o dosť väčšie, ale čistokrvné mačky dorastajú do väčších rozmerov. a spoločne so starými "malými" ich nebudem fotievať.😅
Inak ste ich už mohli vidieť v minuloročnom adventnom kalendári, konkrétne v 19.adventnom dni - dievčatá pri krbe.
Spolu s mačkami som si nakoniec kúpila i set s dvoma psami, ktorý chcem zase nafotiť na Medzinárodný deň psov, ktorý sa oslavuje 26.augusta.

Rozmýšľala som aké mená im vyberiem.
Najskôr ma napadla zberateľka Heňa zo Slovenska, ktorá má dve krásne čistokrvné mačky, ktoré sa volajú Mica a Gunník. Kocúr je tmavý do čierna a mačka je tiež do tmavších odtieňov, Obaja sú nórske lesné mačky. 
Potom mi to však zaplo, že inšpiráciu nemusím hľadať nielen u kamarátov/zberateľov bábik, ale priamo u seba doma.😼
A to doslova. Naši kocúri, bratia Louis a Rómeo síce nie sú čistokrvné plemená, ale majú gény po babičke Kleopatre, po ktorej zdedili dlhú srsť. Ich mama nemala a ani dve sestry nemajú, tie sa narodili s krátkou srsťou.
A keďže náš Louis je bledohrdzavý a Rómeo tmavo-šedo-čierny, lepšie mi výber nemohol sadnúť.
Teraz mám ich malé verzie v našom bábikovskom svete.😍

Tvorba scény pokračovala v štýle, že keďže sú to "nóbl" mačky, nebudem ich predsa fotiť vo vonkajšej scéne, vedela som, že chcem pre nich nejaký gauč.
Mojej mami 3x nemusím hovoriť, tvorba dioramatických scén ju vždy najviac baví.
A tak zlaďovala ku Tris celú scénu.😊
Najskôr posledný nový gauč, ktorý som pre nich na jar vyrobila.
Potom pridala tieto bledomodré vankúše v tvare hviezd, aby išla priamo do modrej témy.
A gauču som stále nemala čas dorobiť ružové vankúše. Hviezdy sú pôvodne ozdoba na vianočný stromček, kupované v Tescu pred dvoma rokmi.🌟
Konferenčný sklený stôl je pôvodne stojan na sviečku. Myslím, že sme ho pred pár rokmi kúpili v Kauflande.
Keramická váza je veľmi krásna miniatúra, ktorú som dostala pred pár rokmi do daru od 2-stupňovej sesternici. Použili sme ju nielen preto, že má odtiene modrej, ale niekde sme potrebovali zapichnúť mačacie hračky na paličkách.😊
Tie spolu s miniatúrnou knihou o mačkách, som vyrábala pred pár rokmi ja, do projektu chovateľské potreby pre bábiky.
Čierna tácka je z mojej tohtoročnej tvorby.
Mačací stĺp na škrabanie je z kolekcie čias Barbie Fashion Fever z nábytkových setov.
Keď som ho ako dieťa uvidela, vedela som, že ho nutne potrebujem a mami mi ho kúpila.💗
Pred pár rokmi domček olepila béžovou tapetou, pôvodne bol bledoružový, aby sa dizajnovo hodil do diorámy v africkom štýle.
Miska bez jedla a hrebeň, ktorý Tris drží v rukách pochádzajú od jednej mojej playline Barbie z detstva, ktorá mala v sete "rodiacu" mačku s mačiatkami.😄
Taktiež od nej pochádzajú aj tie dve malé konzervy, zvyšné dve krabice s "granulami" sú z mojej dielničky.😎
Na gauči je nápis LOVE, tieto nápisy sú moja srdcovka, vyrábam ich aj k rôznym sezónnym sviatkom. Sú pekná bytová dekorácia.
Čierna drevená mačka na stene je darom od mojej kamarátky a zberateľky Věrky (babivera8.blogspot.com) z Čiech💕, ktorá mi ju darovala pred dvoma rokmi. Patrí k nej ešte obrys čiernej myši, ale tú som v tejto scénke už nepotrebovala.





















Pôvodné originál balenie.


Mini Louis.


Mini Rómeo.




A jedna bonusová fotka na záver, tzv. behind the scene "za scénou" s reálnym Louisom, ktorý žiarlil na moje fotenie, keď som sa naháňala za zvyšnými slnečnými lúčmi na gauči v obývačke a Louis si potreboval práve sadnúť na svoje obľúbené miesto, kde bežne chodí ležať.😺



2 komentáre:

  1. To je úžasný!Moc pěkně jsi to zpracovala!To škrabadlo je pecka.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je úžasná oslava kočičího dne, to diorama je super. Když tak koukám na to škrábadlo, tak si říkám, jak je škoda, že takové nábytky se už nevyrábí. Ale ji vaše přidaná hodnota nemá chybku, panenkovské kočičky si žijí stejně blahobytně jako u ty živí vás ;-)

    OdpovedaťOdstrániť