štvrtok 25. augusta 2022

Kvetinová drevená pergola 🌸🍃💜

Drevená pergola s fialovými ružami, tak to je môj tohtoročný jarno-letný mini projektík.🌷🌺🌼
Musím sa trošičku i zasmiať, lebo celkom sa to nedá už u mňa nazvať "malý" projekt.😅
Každé fotenie a najmä projekty, majú u nás doma svoj príbeh tvorby.
Inak to nie je ani pri tejto kvetinovej pergole.🌸
Prvá kvetinová pergola vznikla za účelom mojich 25.narodenín, ktoré som oslavovala už v roku 2016.
Pôvodná bola vytvorená z plastových malých mriežok/rebríkoch na popínanie kvetín.
Keďže bola užšia ako táto drevená, zmestila sa pod ňou len malá hojdačka.😊

Najskôr sa na nej popínalo len pár bledoružových papierových ruží, ktoré boli celé ručná práca mojej mami.
Keďže ich bolo dosť málo, pridali sme z domácich zásob ešte také pink malé kvetiny so stonkami.
Vyrobené ruže nemali vytvorené vlastné listy a ani druhý typ kvetín nemal okrem stoniek poriadne listy, prekryla som celé mreže pergole ešte s takým dosť realistickým machom.
O dva roky dostala pergola ešte vylepšenie v podobe krajších fialových ruží, ktoré už boli kupované a krajšie ako z domácej výroby. Boli však fialové, lebo v tej dobe sme nezohnali iné, bolo to v období svadieb a vykúpili tradičnejšie farby ako bielu a ružovú.🤍💗
A s kombináciou kvetín do fialovo-ružova sa moja mami nikdy nevyrovnala.
Mach však po rokoch začal opadávať a aj to bol jeden z dôvodov, prečo som sa prvú verziu pergoly rozhodla rozobrať a prerobiť. Druhým a hlavným dôvodom bolo, že od začiatku sa pergola klonila na jednu stranu. Bolo to vyvolané tým, že sme potrebovali, aby niekde aj stála a vymysleli sme nápad s drôtmi, ktorými bola na zemi o umelú štvorcovú trávu z Kiku pridrôtovaná.😏

Prišiel mesiac máj a ten priniesol so sebou aj Deň matiek. Keďže ja pravidelne už niekoľko rokov oslavujem tento sviatok i vo svete bábik, potrebovala som nový impulz a nápad na fotenie.
2 týždne pred týmto sviatkom, som našla cestou domov vyhodenú drevenú detskú postieľku pre bábiky/bábätká z komunistických čias, ktorá bola rozobratá. V ten deň aj dosť pršalo, mňa zaujala tým, že som v nej hneď uvidela nejaký rebrík vhodný pre bábiky, tak som ju poľutovala a zobrala so sebou domov.🏡
Posteľ by sa dala znovu ľahko zložiť, ale jej chýbala práve spodná časť na ležanie. Aspoň som nemala výčitky pri prerábaní.
Doma som v dvoch kratších častiach videla, že by sa hodili ako zadná časť nejakej postele pre Barbie.
Ďalej som to neriešila.🙄
Keď mi "horelo" pri zadku a bola som totálne kreatívne "vymazaná", mami sa rozhodla, že mi pomôže. 
Totiž, keďže má ten vlastný Instagram ako som Vám v nedávnom článku spomínala, venovala sa svojmu kreatívnemu počinu na tento sviatok. Šila totiž pre bábiky jednotné oblečenie (pre Barbie a deti), ktoré chcela fotiť pre účely svojho IG.📸
Tu sme sa zhruba už rok trocha tímovo rozdelili a pracujeme na dvoch táboroch.
Najmä, keď sú rôzne sviatky, tak už aj ona má svoj súkromný projekt a ja mám vlastný.
Aj tak však všetko diskutujeme, preberáme a pomáhame si spoločne. Inak sa to proste ani nedá, keďže o bábiky sa spoločne delíme.😂

Mojím jediným nápadom bolo, že chcem tohtoročný Deň matiek fotiť v nejakej exteriérovej scéne.
Mami mi vyhovela a tak zrazu začala robiť "zázraky", zobrala bočné "rebríkové" časti drevenej postele a improvizovala. Vtedy sa mi vrátila časť môjho kreatívneho myslenia a začal sa mi nápad páčiť.
Zobrali sme z jednej diorámy/obývačky paletové sedenie, ktoré mám asi 3 roky vyrobené.
Palety som však nevyrábala, tie sú kupované z obchodu Tedi a pôvodne sú to tácky pod šálky.
Ja som ich 3 zlepila, dve tvoria sedaciu časť , jedna opierku a pridala som drevené nožičky s korálkou.
Takto som ich spravila po dvakrát a môžu byť i ako samostatný kus alebo spolu. Vyrobila som madracové sedenie a ušila vankúše. Všetko je ladené do fialova, pretože i dioráma, kde je tento paletový gauč je ladená aj do fialových tónoch.💜
To som vtedy ešte nevedela, že ako vhodne môžem túto časť nábytku využiť i pri ďalšom projekte.
Najskôr to vyzeralo, že použijem iba dlhé časti postele a jednu krátku. Tú druhú krátku som pridala až neskôr, keď som zistila, že samotná stavba bude s tým pevnejšia.💪

Predstava a náčrt bol, išlo sa tvoriť. Spojené sú všetky časti lepidlom Chemoprén.
A aby som zakryla časti, kde sú diery na šróby a taktiež jedna krátka časť, ktorú som použila na operadlo bolo počmáraná červenou fixkou, tie som musela okrášliť drevenými lekárskymi lopatkami (paličkami) a aj som tým spevnila aj strechovú časť konštrukcie.🔨

Táto prvá fáza tvorby bola jednoduchšia, tá druhá bola zložitejšia, to som sprvu netušila.
Najskôr som rozobrala komplet celú starú pergolu. Po nej ostali všetky kvetiny, mach som už musela vyhodiť.😥
Vyhodnotila som kvetiny tak, že som sa rozhodla "obetovať" jednu kyticu bielych ruží, ktorú mali bábiky už naaranžovanú v parížskej spálni.🛏
Lenže po vyrátaní počtu ruží som zistila, že ich bude málo....
Začalo som sa pohrávať s myšlienkou, že skombinujem biele ruže s fialovými.
Tento nápad som znova prehodnotila, pretože po prezretí rôznych realistických pergolí som zistila, že pergole nemávajú dvojfarebné kvetiny. Proste z jedného kríka vyrastie a popína sa len jedna odroda kvetín.🌸
Keďže fialových som mala doma viacej, voľba padla nakoniec na nich. Nakoniec ladia i so sedacou časťou.
Háčik nastal v tom, že som opäť nemala listové časti a už ani mach.
Moja mami dostala však jeden skvelý nápad.💡
Pred pár rokmi sme si na Vianoce kúpili malú girlandu s listami, ktorú sme aj zo pár rokov vyloženú ako dekoráciu na sklenom domčeku - lampáši. Girlanda má v sebe drôt a dá sa dobre tvarovať.
A listy nemusia byť použité práve len ako vianočné.
Pár minút som váhala a rozmýšľala, či girlandu ozaj rozstrihám a použijem na stálo do pergole, lebo mi jej bolo ľúto, ja si ju spájam s našimi Vianocami.🎄

Keďže lepší nápad som nemala, vystrihovať listy sa mi nechcelo a aj tak by neboli také realistické, nakoniec som ju použila.
Sranda nastala v poslednej fáze tvorby. Táto girlanda je u nás "známa", že z nej padajú často listy.
A ja som sa tie listy rozhodla všetky zachrániť, ktoré mi počas lepenia a tvarovanie z nej popadali.
Bolo ich nekonečne veľa a zabrali mi jeden májový piatkový podvečer až večer.🌙🌚
Myslela som, že to už nedám, ale to by som nebola ja, keby som svoj nápad nedokončila do úspešného konca. Nakoniec som aj v priebehu týždňa zachránila každý list, ktorý sa ešte našiel a nalepila ho na girlandu.🍃

Prvé fotky s girlandou ste mohli vidieť v premiére na tohtoročnom fotení Dňa matiek.👈
Vtedy som girlandu položila na umelú trávu, na ktorej bola pridrôtovaná prvá girlanda. Pridala som ešte aj druhú trávu, keďže mám dva také štvorce.🟩🟩
Túto umelú trávu som kupovala za účelom fotenia s bábikami, ale veľmi ju nepoužívam, pretože sa v nej všetko "prepadá" a bábiky na nej poriadne nedokážu stáť.
Pri fotení Dňa matiek som však urobila výnimku.
Teraz cez leto som však prišla s nápadom v podobe mozaikových fialových kachličiek.🤩
Tie sa mi raz podarilo zohnať vo výpredaji v Kiku a v roku 2018 slúžili ako podlaha do jednej halloweenskej diorámy. Bolo škoda, že som ich využila asi len dvakrát, tak tu sa farebne dokonale hodia a konečne bábiky normálne stoja. Už nemusím riešiť trávu, do ktorej zbytočne zapadali.🙄

Po bokoch sa pergole pridali ešte také drevené stojany, ktoré sú pôvodne stojany na sviečky, v nich sú drevené debničky z mojej staršej tvorby a ešte v tých sú biele plastové "kvetináče" (pôvodne vrchnáky od ústnej vody) s umelými rastlinami z domácich zásob, pôvodne ich majú bábiky jednej dioráme v kuchyni.🍳
Bol to nápad mojej mami, ktorý veľmi vhodne zapadol do celej konštrukcie.
Hojdačku som použila zo starej pergole. Tú som zatiaľ neprerobila.😄

Už pri fotení Dňa matiek som vedela, že jej ešte musím venovať vlastný príspevok a lepšie ju predstaviť.
Taktiež som vedela, koho vyberiem. Moja Corie (Poppy Parker, Corie zo setu Bratter Lovers) má od jari na sebe tento môj veľmi obľúbený outfit od bábiky Bratz Totally Polished Jasmine.
Na Corie som ho skúšala po prvýkrát a veľmi sa mi v ňom páči.💜
Mala k nemu i pančuchy, ale tie som už cez leto dala preč.
Kruhové náušnice sú jej pôvodné, náhrdelník je z mojej tvorby, prerobený z dámskej náušnice a strapcové plastové topánky sú od Barbie Teresy Módnej ikony z tretej série, ktorá mala taký "boho" look.
Corie Vám prevedie obidve verzie, sedaciu i hojdaciu časť.😊

Vrchná časť "strecha" pergole.


 


Pohľad na ľavú stranu veľkého kvetináča.


Sedacia časť.


Pravá strana dreveného kvetináča.





Hojdačka.


A už prichádza Corie so svojim psíkom Mona Lisou (figúrka od firmy Schleich).












2 komentáre: