piatok 17. marca 2023

Happy St.Patrick´s Day 🍀🌈🍺

 

Prajem krásny sviatok Svätého Patrika! 💚😊🍀Nech Vám prinesie šťastie a bohatstvo do Vašich životov vo všetkých smeroch.

Fotiť tento írsky sviatok ma fascinuje už pár rokov. Veľa zberateľov zo zahraničia ho oslavujú i vo svete bábik, čo je úplne prirodzené, keďže sa oslavuje v Írsku, USA, Kanade, UK, Austrálii a na Novom Zélande.🙂
 Prečo by som ho aj nemohla oslavovať, keďže mám v zbierke Barbie Írku z kolekcie Dolls of the World a má pri sebe i psa - írskeho setra. 
Okrem toho mám vybudovaný pre ňu ako i pre všetky Barbie z tejto kolekcie zo sveta, obchodík s írskymi suvenírmi. Túto diorámu som robila ešte v roku 2012 a patrila medzi moje prvé diorámy, ktoré sme ako zberateľky s mami vytvorili.🥰
Z tohto dôvodu som mala veľký potenciál tento sviatok fotiť už pred rokmi.🤩
Tento rok som si povedala, že keďže sme si doma robili na začiatku roky dlhý zoznam, ktorý obsahuje všetky tradičné, menej tradičné i zaujímavé "sviatkovo-oslavné" dni, že konečne sa do toho dokopem.
Nepripravovala som si nič extra, vedela som, že ako "modelku" použijem Ruby (zberateľská Barbie Looks #11), ktorá má u mňa premiéru na fotení, keďže bola mojím vianočným darčekom pod stromček.🎄
Myslela som, že k nej pridám hrdzavovlasého Kena veľmi "netradičným" menom Patrick, z kolekcie BMR 1959 ako jej brata, ale nakoniec som uznala, že okrem druhého zeleného klobúka, čo má aj Ruby na hlave, tak nemám pre neho nič zelené a ani hodiace sa k jej tradičnému kroju.🥻👘👗

Mami do mňa už dlhšie hučí, že mám konečne po rokoch oprať týmto Barbie v krojoch, ich oblečenie.
Ja sa tomu vyhýbam, vždy som to riešila len oprašovaním alebo pretretím vlhkou handričkou. Nanajvýš som oprala biele časti ako sú aj tie punčochy.😏
Tieto diorámy - obchodíky so suvenírmi by bolo treba celé prerobiť.
Len kde na všetko zobrať ten čas, že?🤔
Tak som sa rozhodla pristúpiť k tomu, že tento sviatok ma dokope oprať prvý outfit. Bolo to také "symbolické", lebo Barbie Írka bola mojou prvou Babie z tejto kolekcie.
Tak som šaty oprala v lavóre a nechala vyschnúť. Na druhý deň som chcela už fotiť, išla som zobrať už oschnuté oblečenie a myslela som, že ma porazí. Zelená vrchná časť mi pofarbila strednú bielu časť.
Tak ma napadlo to čistiť žlčovým mydlom. V ten deň som už samozrejme odložila fotenie.
Samozrejme prd poriadne vyšlo. Rozhodla som sa to oprať na najnižšej teplote v práčke, že čo už horšie sa môže stať. A to som nevedela, že sa predsa aj môže...😭
Proste ten top nie je ušitý z nejakej normálnej plyšovej látky, ako sú rôzne stužky, ktoré som niekedy právala. Ten debil Mattel opäť raz šetril ako to robí už najmenej 12 rokov, čo šetrí na kvalite vo všetkých smeroch i pri zberateľských Barbie.🙄
On to proste naflokoval a mne to celé zliezlo. Jeden deň som bola z toho dosť mimo.
Samozrejme, že sú to "len" šaty a nie nejaká dôležitá vec. Ja to viem, ale som z toho veľmi nešťastná, čo by som za to dala, aby som mala tieto šaty nové.
A to pofarbenie na bielej časti aj tak celé nevyšlo....😥
Mattel by mi mal nahradiť škody, nikdy som sa na neho nesťažovala, možno len trochu, ale teraz som totálne na neho naštvaná, nielen že som si už zvykla ako šije šaty, ktoré majú vzorku len z prednej strany alebo sú pre všetky typy Barbie tiel od plnoštíhlych po vysoké, ale i materiál látok je lacný....
Na fotkách je skreslené a krajšie ako v reáli.

Takže v tomto "novom" prevedení šiat Ruby oslavuje tento krásny "zelený" sviatok.😑
Musela som sa z toho vypísať, ďakujem tým, ktorý čítajú vždy moje úvahy, názory a celé moje kecania....🤷‍♀️
Mami vraví, že šikovná krajčírka by si tie šaty aj prešila, nooooo, tak ja si ich skôr pritiahnem do svojho života ako prešijem.🙊🙉🙈

Obrázky na stenách som strhla z írskeho obchodíka so suvenírmi. Dúha, štyri vrtule, kotlíček so zlatými mincami, žltú krabičku, čokoládky v miske, zelený klobúk a mávatko sú moja práca z pred 11 rokoch. 🙂
Zelený štvorcový stolík z plastu je zo setu nábytku pre bábiky Huset z Ikea, mám ho doma i dvakrát.
Drevenú truhlicu sme prefarbili na zeleno.💚
A stredný stolík robila vtedy mami. Vrch je drevená časť z drevenej stavebnice Eiffelovky z môjho detstva, samozrejme prefarbená na zeleno.
Dva poháre piva boli raz darčekom od kamarátky/zberateľky Katky G. (uzmrzlinky.blogspot.com).🍻
A ten kovový trojlístok na stene pochádza z pravého írskeho suveníru z pera, ktorý niekto zanechal v mojej robote, lebo pero už nepísalo. A ja som vedela ako ho samozrejme skvelo využijem.😎
Rozmýšľali sme pri tvorbe scény, že vlastne symbolom Írska je trojlístok, nie štvorlístok🍀, ale všade zobrazujú i ten štvorlístok, tak sme tam tie keramické tri na Ikea zelenom stolíku nakoniec nechali.😀
Psík - írsky seter menom Bono je od DOTW Írsko, rovnako ako celý outfit, okrem zlatých náušníc, ktoré sú dámske, kupované v Pepcu.🛒



















A ako sa fotí za oponou  s mačkami, tak dve zákulisné fotky s Tiffany, mami jej chcela ten klobúk dať na hlavu, ale i po podplatení s maškrtou to nedala.😁😂🤣



Taktiež som neodolala a spravila krátke video.😊

7 komentárov:

  1. Na kvalitu látok by som sa veľmi nesťažovala (hoci tie cca od 2015 od Mattela sú určite horšie), lebo sýte farby zvyknú pri vysokej teplote púsťať. Mne pustilo červené tričko ešte z čias Fashion Fever. A už odmala viem, že maličké šaty pre bábiky sa do práčky nedávajú ani pri najmenšej teplote, lebo by sa mohli zničiť. Ručné opatrné pranie je najlepšie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zjavne si poriadne môj článok nečítala. Šaty som prala najskôr v rukách v lavóre. Už vtedy pustila farba. Potom som použila na fľaky žlčové mydlo, ktoré mi nepomohlo, preto som šaty dala ako poslednú možnosť do práčky...
      A Mattel robí nekvalitné veci už dlhšie ako je rok 2015, od 2010 ide všetko dole vodou. Ja som prala už v živote plyšové stuhy z komunistickej éry a nič sa im nestalo. Nenali vrchnú časť flokovať, za tým si stojím. Ak by bol materiál ako normálne plyšové látky, tak by sa to nestalo. Periem už 20 rokov, netreba ma láskavo poučovať o blbostiach.😉

      Odstrániť
    2. Čítala som, len som chcela komentovať, že sýtofarebné látky púšťali vždy, nie je to chyba mattelu, aj oblečenie pre ľudí sem-tam pustí farbu, a že podľa mňa boli na zberateľských bábikách predtým ešte v takom medziobdobí tie látky od mattela ako-tak kvalitné a pekné, kým klesli na dnešnú úroveň (ale s kvalitou úplne prvých vintage oblečení sa to už nikdy nebude dať porovnať) a prišlo mi nezmyselné hádzať aj keď ako poslednú možnosť oblečenie do práčky. zrejme len doma ušité to mohlo vydržať... zafarbenie sa ale praním v práčke len ustáli... mne sa podarilo zachrániť bielu sukňu holiday barbie 2010 keď sa začínala zafarbovať od stužky tak, že som to hneď opláchla prúdom studenej vody a našťastie to pustilo.

      Odstrániť
  2. S tými šatami ma to veľmi mrzí :-( Tiež by ma to riadne nahnevalo. Fotky sú aj tak nádherné a táto Looks sa tam perfektne hodí :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pěkné :-) Zmrzlinka

    OdpovedaťOdstrániť