štvrtok 1. februára 2024

Adventný kalendár🎄2023 s bábikami - koláž a zhrnutie 🎄🎅☃️


Konečne prinášam i tu na blog záverečnú bodku za naším adventným kalendárom 2023 🎄 s bábikami. Vytvorila som aj pre tento rok video, v ktorom je lepšie vidieť jednotlivé adventné dni.🎬🎥🎞️


Za scénou - 24 dní šialenstva

Rozhodli sme sa odkryť ako asi adventný kalendár 2023 s bábikami vznikol. 
Odhodlali sme sa ho vytvoriť aj pod vplyvom spomienkového optimizmu.🙈 Vybrali sme sa takmer neznámou cestou - kalendár ako 24-dňový príbeh na pokračovanie a to v štýle vianočno-romantický príbeh aké vznikajú v produkcii Hallmark. 
Ešte v auguste mami vymyslela príbeh v hrubých črtách v prepojení na diorámy, ktoré máme a ktoré sa hodia. Predchádzalo k tomu vybratie hercov -bábik pre jednotlivé úlohy. Ďalej sme potrebovali miesto, kde sa bude príbeh odohrávať. Pretože hlavní hrdinovia Corie a Paul sú vlastne J.Fonda a R.Redford a ostatné bábiky majú tiež anglické mená, rozhodli sme sa pre USA. Mami zadala som do vyhľadávača mestá v USA, ktoré sú známe svojou vianočnou atmosférou a zafungovalo to. 
Bolo ich hneď 10 a z toho 5 označovali ako mestá, ktoré prinesú vianočný sen z Hallmarku do života.🙂 
Vybrali sme Frankenmuth, ktoré nazývajú "malé Bavorsko", ľudia tam v skutočnosti chodia tráviť Vianoce, zjavne Američania snívajú o zasnežených bavorských Vianociach. Toto mesto nie je ďaleko od New Yorku, odkiaľ mal pricestovať hlavný hrdina Paul (aj brat hlavnej hrdinky), tak sa dalo "zožrať", že sa objavil v kabriolete (a nezamrzol🙂). Mohol síce priletieť z N.Y., lebo máme rekvizity na letisko, no nebolo by to tak vianočné ako výklady obchodov, pri ktorých prechádzal Paul v aute. Dúfam, že ste sa nestratili, lebo odteraz to bude zložitejšie.🙂 
Keďže ako každý rok sme v lete ani v septembri, keď je ešte dlhšie a kvalitnejšie slnečné svetlo, nenafotili ani Santovu čižmu😀, tak sme išli naostro. Tesne pred fotením sme vybrali diorámy, ktoré v podstate už boli 🙂 vianočné a zimné diorámy. Vytapetovala som dve nové diorámy a vyrobila nový gauč. Napriek tomu, že máme "milión" vianočných ozdôb, stromčekov, vyrábala som za behu nové, aby sa hodili do scén. Keďže sme sa rozhodli vytvoriť katalógovo-rozprávkovú ilúziu, tak to znamenalo prepojiť esteticky, štýlove diorámy s rekvizitami, oblečením, šperkami a aspoň trochu s textom vybratej pesničky.🙈 Outfitovanie, to už bol koniec, postavy sa mali módniť, mať v každej scéne nové oblečenie, ktoré malo ladiť medzi nimi, s diorámou a vyvolávať vianočné pocity. Oblečenie, rekvizity sa strácali, oblečenie niekedy nesedelo na niektoré telo, nebolo ho dostatok (hlavne mužského) a niekedy vyzeralo v reáli ináč ako v našich predstavách.🙈 

Okrem nafotenia, nafilmovania to bolo treba ešte spracovať a uverejniť na blog, IG a do skupín na FB. Aj napriek kávám a spánkovému deficitu sa nám nepodarilo zverejniť niektoré dni presne. 
Byt hore nohami, no my sme to nakoniec ako vždy zvládli, aj keď sme mali niekedy pocit, že to vzdáme, lebo sme necítili dostatočnú odozvu.🤔 Vlastne ani reálne nevieme, koľko ľudí príbeh pozrelo, prečítalo. Žijeme v dobe rýchleho konzumu, kde sa rýchlo roluje a lajká to, čo rýchle zaujme. My tvoríme (intenzívne) asi 12 rokov a aj preto sme si mohli dovoliť vytvoriť príbehový kalendár. 

Z hľadiska rekvizít bola najťažšia scéna aranžovanie výkladov v 1.deň, pretože mami všetko musela lepiť obojstrannou páskou a vkladať zvrchu. Z hľadiska fotenia bola najťažšia scéna v 24.deň, lebo bolo veľa postáv, ktoré bolo treba vzadu podopierať, plocha diorámy bola malá. 

Jedna pikoška z kalendára.😄
 V 20. dni Corie mala počúvať platne 🎶 a keďže tam mala nelogicky ako Američanka Popolušku s Karlom Gottom, tak sme sa rozhodli to znormalizovať tak, že mami využila známy fakt, že "Tri oriešky pre Popolušku" sú super populárne v Nórsku a tak Corie dostala starých rodičov z Nórska.😀

Dohromady ste mohli vidieť 19 rôznych diorám/scén. Najviac - v štyroch dňoch sa objavila nová dioráma - obývačka Corie. Druhou najviac použitou diorámou - v troch dňoch bola zimná krajinka s brezami.
Pôvodne som plánovala novú diorámu na posledný deň, čo mi z nedostatku času nevyšlo, ale aj tak som nesmierne spokojná, pretože je to zatiaľ náš najdokonalejší adventný kalendár za 7 rokov, čo sme spoločne s mami vytvorili. Som na kalendár patrične hrdá.😊🙏🥰

Moja top trojka za tento rok je:
🔹 7.adventný deň - V cukrárni
🔹 8.adventný deň - Dámska jazda 
🔹 20.adventný deň - Počúvanie vianočných platní 

Mám rada posledné roky neopoozeraný ružový štýl Vianoc, pre rok 2023 bola ružová použitá iba v jednom dni a celkovo s provizórnou diorámou cukrárne vytvorila dokonale ladiaci celok.🩷

Milujem škandinávsky štýl Vianoc už viac ako 10 rokov. Moje vianočné svetre patria už neodmysliteľne k Vianociam dlhých 10 rokov. Na tejto chatovej dioráme som sa pred 4 rokmi poriadne "namakala" a pred 2 rokmi som k nej doladila ešte vlastnoručne vyrobené vianočné miniatúrky. Takmer všetko od svetrov po topánky až po krb je v  mnou vytvorené.💯💪😊

Každý rok sa mi viac páči to, čo nové vytvorím. Za tento adventný kalendár je to obývačka pre Corie. Síce len gauč a steny som robila do kalendára, ale začiatkom roka vznikol i konferenčný stolík a zlaté vankúše som šila už pred pár rokmi.
Rovnako i vytvorený gramafón a vianočné platne.🥰

REKAPITULÁCIA:

















































Záverečné zhrnutie v podobe videa.😊

5 komentárov:

  1. Díky za krásné shrnutí, je skvělé vidět všechny díly takhle pohromadě a donekonečna si rolovat obrázky nahoru a dolů.
    Ten nápad s uceleným příběhem je originální a pikošky ze zákulisí mě moc pobavily!
    Daly jste si s tím obrovskou práci a je to vidět, máte být na co hrdé, klobouk dolů.

    Moje top trojka je naprosto jasná - všechny, kde jsou oba pejskové :-)
    Čili: 2. Setkání v parku
    11. Horká čokoláda
    23. Rodinný portrét
    (Jsou sice i ve 22. Na kluzišti, tam jim ale není tak dobře vidět na čumáčky :-)))

    A když mám vybrat jeden bez pejsků, tak je to 15. Balení...asi proto, že sama balení bytostně nesnáším a v Coriině podání je to tak sofistikované.

    Takže díky moc, hezky si odpočiňte a nasbírejte síly na prosinec, už teď se těším!
    Srdečně zdravím Eva

    P.S. Nejsem na sociálních sítích, takže tam se ode mě lajků nedočkáte, ale tady na blogu visím a chválím.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Evka, Tvoj siahodlhý komentár nás obe zahrial pri srdci ❤️ a veľmiiii potešil 🥰. Po 2 mesiacoch je to krásna satisfakcia našej práce, ktorá má ešte stále zmysel.🤗
      A dokonca ešte som zistila, že blogový život stále nevymrel!😅

      Chápem, že zapojenie aj dvoch psíkov do deja bol dobrý nápad, predsa i štvornohý chlpáči sú právoplatný členovia rodiny.😊
      Budem musieť vytvoriť nejaké hromadné fotenie, kde všetkých týchto 5 veľkých psov zhromaždím.🐕🐶🐩

      S príbehom chceme určite pokračovať aj mimo kalendára a zároveň bude i ďalší, pretože moja mami už 20.decembra 2023 mi povyprávala v prvých "rysoch" ako bude vyzerať adventný kalendár v roku 2024.😃
      Môžeš sa tešiť.🙂💗😉

      P.S.to nevadí, že nie si na sociálnych sieťach, ja tam uverejňujem i preto, lebo tam všetci zberatelia odišli z blogu a z Flickra som odišla na Instagram zase kvôli zahraničným zberateľom.🙂

      Odstrániť
  2. Nádherné zhrnutie. Nie je dôvod, aby v karbiolete zmrzol, tiež majú okná, strechy aj kúrenie, aj keď sú to primárne letné frajerské autá :-D
    Vytvorili ste super zmenu pre minulý rok a ja sa už teraz teším, čo nás bude čakať v roku 2024

    OdpovedaťOdstrániť