štvrtok 11. júla 2013

Bábiky z Tuzexu



Dnes malý návrat do minulosti.Smějící se
Predstavujem Vám mamine bábiky z detstva, ktoré patria medzi posledné jej hračky z detstva, ktoré si nechala na pamiatku. Kupovala ich jej mama v rokoch 1975 - 1976 a majú skoro 40 rokov.Usmívající se

Sú v dobrom stave, keď som ich pred fotením česala vlasy, vypadol každej len jeden vlas.
Moja mama ich dostala v období, keď navštevovala základnú školu v Bratislave.
Prvá je Havajčanka, druhá kúpajúca sa slečna a tretia je Indiánka.


Neskôr, keď bola na strednej škole dostala aj "nepravé" 2 Barbie, ktoré mali holé hlavy, obe mali pri sebe dve parochne, oblečené mali červené plavy s bielymi čižmami. Moja mama na ne rada šila rôzne modely a boli pre ňu vzácne, preto ich mala vystavené na čestnom mieste vo svojej detskej izbe Na tieto nepravé Barbie si ešte pamätám aj ja, ale keď som dostala ako malá svoje prvé dve Barbie od Mattela, mama zbadala ten rozdiel a rozdhodla sa nepravé Barbie podarovať. Tak to bola ďalšia menšia spomienka na jej Barbie z detstva.Usmívající se


Táto prvá je najvyššia. Mama ju celý život pokladala za černošku. Bábike chýba stojan, na ktorom bola zalepená. Preto pri fotení nechcela stáť.
Rovnakú, ale troška inú kúpila jej mama a jej kamarátke. Mama si vybrala túto, lebo bola blondína a mala neónový ružový uterák. Tá druhá, bola tmavovláska so zeleným neónovým uterákom.
Mama mi tiež prezradila, že tieto neónové farby boli v tej dobe veľmi vzácne, lebo sa objavovali len na výrobkoch v Tuzexe. Aj z tohto dôvodu bola pre ňu táto bábika veľmi vzácna.Usmívající se



Pohľad na zadnú partiu. Mama mala na bábiku ušitú sukňu, aby nebola neslušná. S tou sukňou som ju už nefotila. Uterák istý čas, keď som bola ja malá, zneužívali moje bábiky.Smějící se


Má dokonca ozajstné mihánice.


Druhá v poradí je Indiánka, ktorá má troška zelepené čelo, pretože jej už čelenka nedržala.


Sukňa je tiež veľmi zachovalá.




Tretia v poradí je Havajčanka. Je to moja favoritka. V detstve som sa s ňou hrávala na dovolenku na Havaji.Smějící se Ruky má ohybné. Náhrdelník je už troška zničený. Sukňa je ako nová.




Aj táto má ozajstné mihánice a kvetinu vo vlasoch.

V tej dobe boli tieto bábiky veľmi obľúbené, dávali si ich do auta ako výzdobu. Vraj existovala tohto typu aj morská panna, ktorá mala chvost z plastu.
Dúfam, že som Vás s týmto článkom veľmi nenudila.Mrkající

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára