sobota 16. októbra 2021

Modrý sveter s golierom 💙



Po predstavení jesenného svetríka od Ivky Kuciánovej Vám chcem ukázať druhý kúsok z jej tvorby, ktorý som tiež dostala minulý rok na Vianoce 2020 od kamarátky Katky G. (uzmrzlinky.blogspot.com).
Darčeky som Vám predstavovala v tomto článku.
Začiatkom leta sme sa doma s mami bavili, že akou formou by sa mohol tento prekrásny kúsok ofotiť.💗💙💙💙💙💙

Najmä s čím svetrík s kombinovať v outfite. Biely golier s perlou ho predurčuje k elegantnejším outfitom. Teraz sú goliere dosť "in", bývajú často na rôznych typoch šiat, košieľ atď. 
S mami sme prišli nakoniec k záveru, že pridať k nemu len obyčajné nohavice/rifle by bola už nuda, tak sme rozmýšľali o inom kúsku, respektíve už len o sukni.😀
No, my sme však neostali spokojné s ničím, čo aktuálne v šatníku naše bábiky majú...
Tak mi nezostávalo nič iné, len niečo ušiť. Už aj dva roky snívam práve o skladanej sukničke, lebo taký štýl naše bábiky stále nemali.😅
Vlastne ja som sa rozhodla ušiť modernú skladanú sukňu z látky, ktorú som si pred pár rokmi kúpila vo výpredaji New Yorkeri. 
Boli to dva krásne trblietavéramienkové topy v púdrovoružovo-striebornej farbe a strieborno-antracitovej farbe. Z nich som už v minulosti ušila dve krásne elegantné róby, ktoré ste mohli vidieť vo vlaňajšej súťaži A-Z fotografickej výzvy s bábikami na Flickri pri téme na písmeno D - Doppelgänger (Podobať sa).
Plisovaná sukňa je posledné roky v móde dosť trendy, len moje bábiky majú väčšinou tie klasicky úzke a "vypráskané" sukničky od "uja" Mattela. Povedané troma slovami: "Na jedno kopyto". 
Napriek mojej snahe, dvakrát som sukňu i prerobila, sa mi úplný výsledok spokojnosti nepodaril dosiahnuť. Zmierila som sa s tým, že látka je proste hrubá a z materiálu, ktorý pri skladaní takých malých rozmerov sa nechce dať spolu dokopy. Samozrejme som sklady žehlila viackrát...😕
Chcela som ušiť sukňu i z tej druhej "sesterskej" látky, len ma prešla nálada, potom, čo sukňa nevyzerá úplne podľa mojich predstáv.😟
No, zjavne ešte tú pravú látku som nenašla. Najradšej by som našla takú, ktorá je už vopred taká "skladaná" a ja by som z nej už len tú sukničku podľa mojich predstáv ušila.😄

Vráťme sa však svetríku. Sukňa bola ušitá, napriek tomu som sa cez leto venovala vo voľnom čase iným foteniam a kreatívnym nápadom ako bola práve táto sukňa. Dokonca som si ani nenašla čas, aby som jej dokončila zapínanie.😒
Keď som však tento mesiac fotila jesenný svetrík od Ivky, stúpila som si do svedomia, veď suknička je už na svete, len jej bolo treba urobiť zapínanie a mám s týmto modrým svetrom ešte veľké plány do tohtoročného adventného kalendára s bábikami.
Od leta som vedela, že svetrík budem fotiť práve v tejto romantickej dioráme, modelku som však mala vybratú, ale tej, ktorej najviac sa hodí chcem prezentovať až v adventnom kalendári.
Tak bolo treba vybrať inú - náhradnú modelku.😎
Najskôr sme rozmýšľali o nejakej našej blondínke, lebo ako hovorí mami, tým modrá neskutočne pristane a môžem sama len súhlasiť, aj mne modrá farba veľmi pristane.💙
Nakoniec sme sa spolu dohodli, že Sophie (Barbie Hervé Léger) bude najlepšia voľba. Menej sa fotí a je taký "neutrál", ktorému síce viac pristane sofistikovanejšie outfity ako nejaké športové.
Ku svetríku a sukni som pridala biele nízke čižmičky, aby ladili s golierom a menšie perlové náušnice z dielne Katky G./zmrzlinky.

Problém nastal v tom, že som pôvodné scénické rekvizity pre toto fotenie zmenila a nevedela som akými inými ich nahradiť.
S týmto som začala otravovať moju mami, ktorá je pri vytváraní scén už za tie roky úplný "profík".
No, väčšinou sa vyprávame v štýle, že mami niečo vymyslí a mne sa to nepáči a takto vymyslí i 5 nápadov a ja jej stále dávam negatívnu odpoveď, že sa mi to nepáči alebo sa mi niektoré veci či štýl nepáčia, až dôjdeme konečne k výslednému stretnutiu, ktoré sa páči nám obom.😂
Prvotný nápad mojej mami bol zobrať pracovný stôl so šijacím strojom a potrebami.
Čo sa mi rezolútne nepáčilo. Ja som chcela fotenie v nejakom "fashion" štýle, kde Barbie proste ukáže svoj outfit s novým svetrom.
Môj nápad bol len v tom, že na scénu vložím biele ratanové Mattel kresloz 80.rokov.
Nakoniec pred fotením sa mami do toho "naplno" vložila a povedala, že urobí super modernú scénu.
Vraj, nech to nechám na ňu a nech nemám obavy.😄
Že zoberieme pár prvkov a pôjde sa fotiť.

Tak sme opäť použili už veľmi obľúbenú romantickú stoličku z jednej kuchyni z 90.rokov. K tomu sme zobrali romantický biely rámik zo svadobného salónu. Rámik sme kúpili pred pár rokmi v Kauflande, keď mal istú dobu regále s bytovým dizajnom.
Ďalšie prvky sme pobrali z našej diorámy - spálni v Shabby chic štýle, ktorá má rovnakú tapetu na stenách ako táto prenosná dioráma.🌸
Ružová plastová skrinka je od Mattela a mám ju z jedného výmenného balíčka od našej Moniky/Isky.
Drevená truhlica, tak tá bola už dávnejšie prefarbená do ladiacich farieb tohto štýlu. Lampa je z polovice moja práca a z polovice mamina. Ja som urobila nohu a ona tienidlo. Máme také lampy dve.
Keďže mami mala predstavu, aby Sophie niečo držala v rukách, rozmýšľali sme čo by to mohlo byť.
Vylúčili sme klasiku v podobe plyšových medvedíkov, nejakých sošiek anjelikov, potrebovali sme niečo typicky romantického.💟
Mňa napadla nakoniec moja novinka z vlaňajšieho roka a to sú mini látkové bábiky s drevenými látkami, ktoré som si kúpila v Tedi.
Vybrali sme tú, čo sa štýlovo a farebne najviac hodila.😊
Romantické rámiky na stenách sú také nálepky tiež z Tedi a sú stálicou v tejto dioráme v Shabby chic štýle.
Biely stĺp sme si požičali taktiež so svadobného salónika a je to pôvodne dekorácia na rôzne svadobné torty.
Na stĺpe je váza v bronzovej farby, ktorá je darom od zberateľky Ivky/Babakat.
Do nej sme vložili ruže v rôznych ružových farbách. Sú kupované v Kiku alebo darom od kamošky Katky G./zmrzlinky.














5 komentárov:

  1. Mary, krásný svetřík a k němu moc pěkná sukně. Vše jsi krásně nafotila.
    Plisované sukně byly moderní, když jsem byla mladá. Jednu mi šila kamarádka, ale to plisování si někde nechala na látce udělat. Sukně byla z látky, ze které se šily třeba pánské obleky a vypadala moc dobře. A po letech si troufnu říct, že mi i slušela. Dávno ji v šatníku nemám, protože s roky mi přibyly i kg a už bych ji neoblékla.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Svetřík je krásný, takové já neumím, límeček super. K tomu elegantní sukně a vše nafoceno v romatickém dioramatu. Krásné fotky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tato panenka je krásná.Moc pěkný pokojík.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Sophie je nádherná a čoraz viac sa mi páči s tými rozpustenými vlasmi. Je fakt nádherná. Celá scénka je do detailu premakaná a nádherne romantická. Svetrík je úžasný <3

    OdpovedaťOdstrániť