nedeľa 3. októbra 2021

International Coffee Day 2021 ☕



Pri príležitosti svetového dňa kávy, ktorý sa oslavuje vždy 1.októbra.☕
 Keďže sme s mami vášnivé kávičkárky, rozhodli sme sa, že obidve niečo nafotíme. Síce opäť raz meškám s dátumom, ale to je tzv. prokastinácia, takto odberne sa takýto nevhodný zvyk nazýva.😁
Kávu pijem od mojich 17.rokov, čo je už dosť dlhá doba, je to taký rituál, predelenie dňa, keď sa tešíte na tú kávu, kedy si ju už dáte. Obe sme schopné vypiť i 4 kávy denne a bez problémov po káve vieme zaspať.
Niekedy sa stane, že mami je schopná vypiť aj moju kávu, keď je niekde v byte položená (máme šálky z rovnakej série, ale s iným obrázkom), ona aj zabudne, že to nie je už jej káva, ktorú vypila skôr ako ja. Aj tento víkend mi to vyviedla..🙊
Musím však konštatovať, že ten druh káv, čo obe pijeme, nie je nejako extra silný a obe sme už aj zvyknuté. Čo si budeme klamať.😄

Okrem toho, že sme kávičkárky, k tomuto foteniu nás inšpirovala jedna nová kreatívna vec, ktorú mami na jar vyrobila.
Je ňou nábytok - kuchynský kávový kútik. Mami také kútiky napozerala na Pinterese v reálnych veľkostiach, rada by taký mala i doma pre seba, ale keďže zatiaľ nemá možnosť mať ten vlastný, rozhodla sa ho vytvoriť aspoň pre bábiky.😊

Už 4 roky si spoločne lámeme kreatívne hlavu nad našou jednou Barbie kuchyňou. 
Máme dve kuchyne - diorámy. Staršia červená  s Modern Comfort plastovou kuchyňou, ktorú sme kupovali už v roku 2013 cez E-bay a o dva roky neskôr sme kúpili ešte jej "sestru", lebo sa vyskytla u nás v Alltoyse a nemohli sme jej jednoducho odolať. 
Už sa však nazývala Modern Kitchen a bola pre nás v menej prirodzenej farbe - cyklámenovej. Dlho sme s ňou "bojovali", snažili sme sa ju farebne zladiť s doplnkami, dostala dokonca reálnu mozaiku v čierno-šedých farbách, prerábali sme kvôli nej i celý jedálenský kútik, až sme napokon došli pred 2 rokmi k záveru, že ju nutne musíme prestriekať nejakou reálnejšou farbou.👀
V januári tohto roka sme vo výpredaji v Tescu kúpili čierny sprej. Pôvodne som ho vôbec nemyslela pre kuchyňu, dostriekať sa mal náš bar Gloria pre bábiky, ktorý nebol dva roky dokončený. Striekali sme ho vtedy zo zbytkom čierneho spreja, ktorý sa skôr minul ako sa bar celý prestriekal.😌
Mami mala však napozerané moderné súčasné štýly kuchýň až ma nakoniec toto leto nahovorila, že nech okrem baru konečne prestriekame i kuchyňu, aby ladila i k novému kávovému kútiku a pod. Bránila som sa, lebo čiernu farbu nemusím, v predstave bola pre mňa príliš tmavá.
Nakoniec ma zlomila... A kuchyňu sme prestriekali.🙈

Poďme si predstaviť konečne ten kávový kútik o čom aj tento článok predsa je.😀
Drevená časť kútika je pôvodom vianočná dekorácia/stojan na sviečku, ktorú sme pred 4 rokmi kúpili vo výpredajoch po Vianociach v Kauflande.
Veľmi kvalitný materiál. Pôvodne bol v jedálenskej časti diorámy v cyklámenovej kuchyni ako noha jedálenského stola. 
Konce nôh sú drevené korálky, tak som vtedy stôl vymyslela.
Mami pridala k drevenej časti kartónový pás, na ktorý postupne nalepila čierne drevené paličky, ktoré rozobrala zo starého dreveného prestierania. Vymyslela si naň i poličky. Tie sú také drevené paličky, ktoré sa nachádzajú v nejakých reálnych nábytkoch pri ich baleniach krabiciach.
Všetky časti lepila lepidlom Chemoprénom. 

Plastové kávy sú miniatúry z My Scene kaviarne a jedna biela plastová je z originál kúpeľne Modern Kitchen.

Ďalej tam máme sklené fľaštičky, tie sú z trblietok na umelé nechty.😀
Do jednej mami dala reálny cukor, do druhej jeden typ kávy a do tretej druhý typ kávy.
Nápisy Nescafé sú vytlačené z tlačiarne, mám ich už pár rokov, pôvodne to bola papierová krabička.
Nápis "SUGAR", ten si robila mami sama.
Rovnako ako čiernu tabuľu s nápisom: "But First Coffee".😎
Tú si robila z kriedovej malej tabuľky, ktorú si sama postrihala, dala okraje z drevených paličiek, ktoré predtým nafarbila na bielo a nakoniec napísala kriedou ceruzkou nápis.
Z drevených rovnakých korálkov ako sú nohy kávového kútika, urobila i vázy a pridala do nich rastliny.
Vznikli mini črepníky.😊
Z priehľadného vrchnáka zo starého pera urobila pohár, do ktorého nastrihala a zmenšila špáradlá do úst. Majú zobrazovať drevené paličky na miešanie kávy.

Kávovar bola kapitola sama o sebe. Pri ňom som veľmi neverila, že sa ho rozhodne urobiť.
Vždy mami frfle😄, keď má nejaký nábytok vrstviť z papiera, túto techniku rada využíva i My Froggy Stuff.
Nakoniec ho zvládla urobiť podľa mojich pokynov. Raz som ho pred rokmi robila k jednému nábytku, ale nie pre seba, takže som vedela postup. 
Ja som s mini striebornými korálkami, špendlíkmi a kovovou časťou (hrot pera) nakoniec kávovar dokončila. Ešte chýbala základná časť - odmerka/kanvica. 
Tak nad tým si mami lámala najviac svoju hlavu. Až si našla takú korálku zo starého rozpadnutého detského počítadla. Máme doma viac. Pôvodne sme mysleli, že tieto priehľadné korálky budú dobré pre bábiky ako vázy. Majú však i iné využitie.
So zlatou fixkou sa jej podarilo napísať stupnicu s číslami.

Nádhernú miniatúru - drevené mlynček som pred rokmi dostala od skvelej a šikovnej zberateľky a tvorilky babi Věrky (babivera8.blogspot.com).🥰
Máme od nej ešte i druhý keramický.
Mini strieborné tanieriky a ružové šálky sú tiež z kuchyne Modern Kitchen.

Na fotenie sme vybrali dve kočky - černošku Iman (Barbie Basic 001 No.08) a Astrid (Barbie BMR Millie)
Naše bábiky sú po minulom víkende pripravené na nadchádzajúcu sezónu jeseň/zima, tvz. sú prezlečené na rôzne fotenia, najmä adventného kalendára.

Iman tvorí outfit:
- červená mikina: My scene
- tričko: Barbie Wonder Woman Fashion pack
- zelené nohavice: väčšia Bratz bábika
- topánky: Barbie Módna ikona/Style
- náušnice: Katka G.(zmrzlinka)

Astrid tvorí outfit:
- dlhý sveter: moja práca
- tričko a modrý náramok: Barbie Puma Fashion pack
- legíny: moja práca
- ružové tenisky: Barbie shoes accessories pack
- náušnice: prerobené z dámskych náušníc 

Do celej scény sme pridali čierny stôl a bielu stoličku z môjho tohtoročného narodeninového projektu.
A sú mojou ručnou prácou.😎
Stojany na kvetiny sú originál stojany na sviečky, pôvodne sme ich mali ako nohy nočných stolíkov.
Debničky sú moja ručná práca.
Kvety a aranžmány sú práca mojej mami. Biele vrchnáky, ktoré slúžia ako črepníky boli pôvodne vrchnáky od ústnej vody.

Pri tejto scéne sme sa "pohrali" s taniermi na zákusky, pretože sú od Karličky Barbie The Look Sweet Tea, mám šálku a tanier so zákuskom dokonca 3x.😀😀 Keďže sme chceli dať krajšie zákusky, tak sme pôvodné zákusky dali preč. Ostali v strede tanierov také "tyče", ktoré bolo treba odstrihnúť. Najskôr nám to nešlo, našťastie sme nabrúsili menší nožík a konečne sa taniere môžu využiť s inými jedlami.
Inak zákusky na fotkách mám tiež od kamošky Katky G.💗












7 komentárov:

  1. Božíí a ten kabátek dlouhej.Paráda

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Katka, ten sveter som šila do vlaňajšieho adventného kalendára.🙃❤️

      Odstrániť
  2. Ten kardigán je úžasný <3 a kútik je perfektný. No, ja vypiť štyri kávy, tak spím asi na tretí deň :-D ale je to o zvyku tela na kofeín.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, ten sveter som šila vlani do adventného kalendára. Je moderný a moja mami vraví, že by som mala ušiť viac podobných pre naše bábiky.🙂 Mňa niekedy tie kávy nedokážu ani už prebrať.😄 Potrebovala by som niekedy silnejšie ako sú tie od Nescafé.🙄

      Odstrániť
  3. Krásný set, jste šikovné. Panenkám přeji dobrou chuť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Hanneton❤️, bábiky sa majú lepšie ako my.😃

      Odstrániť
  4. Káva mi nic neříká, ale fotky i prostředí a opět všechno parádně vymazlené, moc se mi to líbilo. Akorát za mě pijí třeba čaj 😉

    OdpovedaťOdstrániť