nedeľa 31. marca 2024

Happy Easter 2024🥚🌸🐰


Nádherné veľkonočné sviatky, maľované vajíčka ako z rozprávky,
úsmev na perách po celý deň, všadeprítomnú pohodu ako sen.
Krásnu Veľkú noc želám všetkým FB priateľom!
Mary a jej svet v malom
🌼🐰🩷🥚🩵🐥🌸 
NÁPAD A INŠPIRÁCIA:
Tohtoročné veľkonočné fotenie vzniklo dosť nečakane.😊 
Tentokrát ma neinšpiroval žiadny kreslený obrázok alebo fotka z Pinterestu. V hlave som mala dlhšie nápad na veľkonočno-jarnú scénu, ktorej by som musela vytvoriť exteriér.🌱 Potrebovala som k tomu jeden druh drevených paličiek, ktoré sa mi minuli a nové som zohnala už neskoro. Z tohto dôvodu som pozmenila svoje pôvodné plány.🥴
Pred 2 týždňami som spontánne vyrobila nové miniatúrne knihy pre svoje bábiky. Plno z nich bolo zameraných na pečenie, lebo to boli kuchárky.🍰🍮🧁
 Mami mi vnukla nápad, či nechcem urobiť veľkonočné fotenie, kde by bábiky piekli veľkonočné jedlá. K tomu však bolo treba vytvoriť rekvizity aspoň v podobe určených tortičiek a pod.
Popozerala som si pár inšpirujúcich veľkonočných miniatúr na Pintereste a nakoniec som vytvorila 1 vysokú tortičku so zajacom🐇, 2 menšie v tvare vajíčka🥚a pár veľkonočných perníčkov v tvare vajíčok. Niečo podobné som si vlani tvorila na halloweenské fotenie.
Keďže nepoužívam žiadnu tvrdnúcu hmotu alebo plastelínu, všetko si tvorím z machovej kreatívnej gumy, ktorá je v rôznych farbách.🙂
Využila som konečne i veľkonočné flitre z Tediho, ktoré mám pár rokov a použila som zatiaľ iba na vonkajšiu dekoráciu obchodíka/diorámy Hoppy Easter pre bábiky.🐰

Mne sa nápad s veľkonočným pečením zapáčil, len mi prišiel taký "neslávnosný", s ktorým som nechcela priať Veľkú noc.🙄 Mala som ho mať skôr zrealizovaný a nafotený.
Mami mi však vymyslela ďalší nápad, že urobíme s "upečenými" miniatúrami veľkonočne naaranžovaný slávnostný stôl pre dve osoby/párik.👫

TVORBA SCÉNY:
Máme obe s mami napozerané z Pinterestu i z Instagramu trendy v zdobení na Veľkú noc a k tomu patrí i výzdoba veľkonočného stola so stolovaním.🐥🍽️🐰
Išli sme tvoriť. Potrebovali sme stôl a dve stoličky.
Najskôr bol náš typ jeden biely, nie úplne okrúhli stôl od Mattela.

Pri výbere stoličiek sme nemali veľmi na výber, buď máme retro stoličky alebo čierne z jedálenskej súpravy, ktorú sme však s čiernym stolom do jemných pastelov jarnej atmosféry nechceli použiť.😏
Voľba padla na elegantné stoličky obtiahnuté látkou, ktoré som vyrábala pred pár rokmi do jednej súťažnej témy s bábikami na Flickri.🙃

Dosť skoro skoro sme pochopili, že 3 torty🎂 na etažéroch zaplnia celý stôla a ani taniere s príbormi sa nezmestia.
Nastala nová improvizácia a hľadanie provizórneho stola.
Mňa napadla úzka drevená latka, ktorú sme vlani v januári kupili vo vianočnom výpredaji v Kiku za pár centov, lebo bola chybná.
Raz som ju použila pri fotení vlaňajšieho Valentína s bábikami.💕
Mala na sebe nalepený na jednom okraji kúsok bielej kožušiny, tak dobre, že pri strhávaní a rezaní sa poškodil okraj stola.😔
Mami aj tak chcela zakrývať stôl nejakou látkou, najlepšie bielym plátnom, aby vyzeral ako obrus. Žiaľ akurát biele plátno vo svojich "brutálnych" zásobách látok nemám.😆
Ďalej sme riešili organzu, s ktorá by mohla nahradiť obrus. Vyberali sme, kombinovali, našli sme i jemnejšiu látku priehľadnú bledoružovú látku zo starej nočnej košeli, z ktorej som pred pár rokmi šila prikrývku na jednu Barbie posteľ.🛏️

Už som z nej odstrihala potrebný tvar na obrus, keď mami pre niečo otvorila skriňu, kde máme tapety a objavila bledomodrú a bledoružovú tapetu s bielymi bodkami, ktorá má povrch ako látka a už sme obe vedeli, čo dáme.🤗

Ešte pred výberom látky som drevenú latku prefarbila na bielo 🖌️ z druhej strany, aj keď poškodená strana mala pekný vzor dreva. Budem sa na ňu musieť nalepiť drevené paličky, aby bola použiteľná do budúcna.🙂
Tapeta je tenká, tak by povrch presvital, ešteže som latku prefarbila.
Vybrali sme variantu s bledomodrou tapetou a s bielymi bodkami.⚪
A do stredu sme konečne mohli naaranžovať i " behúň", z tej pôvodnej bledoružovej látky, s ktorou sme chceli prikrytiť stôl. Látka mala na sebe i také nazberkané úzke pásy, ktoré som využila pre tento účel.😊
Použila som pásy i na zadnú stranu stoličiek, s ktorými som vymenila pôvodné mašle z čipky.
Nohy stola tvoria drevené palety z Tedi.
Pôvodne som rozmýšľala, že i z prednej strany prekryjem, ale nakoniec nebolo treba, zapadli s celou konštrukciou stola.🥰

MINIATÚRY:
Obe sme vedeli, že stena nad stolom bude prázdna. Rozmýšľala som, že vyrobím ozdobnú girlandu so zastávkami a s nápisom "Happy Easter".🐣
Nakoniec som sa rozhodla vyrobiť veľkonočný obraz, keďže tento rok mám "obrazové" obdobie.🖼️
Potom, čo som vyrobila jeden, mami vraví, že je malý a mám urobiť ešte jeden v rovnakej veľkosti.
Verziu tapety s ružovým podkladom a s bielymi bodkami som použila ako podklad oboch obrazov.
Ďalej som využila veľkonočné papiere🐤, ktoré používam na tvorbu pohľadníc a na jednom som napísala plánovaný nápis.

Na stole sú dekorácie:
🐇 žltý a modrý zajac (ružového sme nemohli použiť, hodil by sa viac, ale raz ho mačky zahryzli), sú pôvodne veľkonočné dekorácie z rodinného kvetinárstva
🕯️dva svietniky z jedálenského setu od bábiky Sindy Pedigree
🌸 ozdobené fľašky s pastelovými ružami, vyzdobila som ich, mami naaranžovala kvety
🍾 vína sú z magnetky v tvare debničky, kde bolo 5 fľašiek
🥂 ružové poháre sú z doplnkovej sady z môjho detstva od bábiky Susy
🍴 strieborné príbory sú z nejakej nepravej sady, v ktorej bola skrinka/príborník
🍽️ biele taniere sú od zberateľskej Barbie The Look Sweet Tea, ktorú som mala 2x, z tanierov som musela odlepiť
pôvodné zákusky
🍥 ružové servítky a jeden strieborný tanier sú zo sady Pretty Treasures z môjho útleho detstva, len strieborné kruhy som musela vymeniť za dva rovnaké Barbie náramky, pretože z pôvodných mám iba jeden a striebro sa z neho už ťahá dole...
🍰 ružový a modrý stojan na zákusky a torty je japonskej značky miniatúr Re-ment a biely je z Barbie kuchyne môjho detstva
🐣 veľkonočné torty 2 tvare vajca a jedna poschodová so zajkom sú moja práca, rovnako i sladké pečivo v tvare farebných vajíčok 

OUTFITY:
Tu som mala dilemu.😅 Pôvodne som myslela, že opäť pôjdem iba do bábiky Barbie, ale keďže pečenie sa premenilo na slávnostné veľkonočné stolovanie, vedela som, že budem mať párik.👩‍❤️‍👨
Dámsky i pánsky outfit som potrebovala ladiť do pastelových tónoch, aby ladili celej scéne.😍

Ružová blúzka od zberateľskej Barbie The Look Sweet bola jasná voľba, len kvetinová sukňa, ktorá patrí k outfitu, som už nechcela použiť, lebo som ju po prvé použila vlani práve do veľkonočného fotenia a po druhé jej čierny podklad sa mi do tejto scény tiež nehodil.😏
Mami dostala geniálny nápad. Spomenula si na bledomoro-biele šaty, ktoré mala jedna malá bábika, ktorú sim kúpila vlani v januári vo veľmi lacnej cene ešte s dvoma sestrami a tie šaty od nich najlepšie sedia pre bábiky Stacie.
Vlani som ich už použila pri fotení Dňa matiek.🌼
Tentokrát keďže majú stužku okolo krku, som z nich urobila sukňu k bledoružovej blúzke. Keďže nemajú zatváranie a bábika bola do nich prišitá, nebol problém ich trocha vypárať.😀 Budem na ne musieť urobiť patentky na zapínanie.
Outfit bol konečne na svete. Topánky sú tiež od Sweet Tea a náušnice sú dámske, ktoré som raz dostala do daru a prerobila pre bábiky.😊

U Kena to bolo jednoduchšie, lebo som vedela, že prehodím už vytvorený outfit z jedného Kena na druhého 😄, pretože našťastie mám pre chlapov košelu práve v bledomodrej farby od Integrity Toys Chipa.
Rifle sú od Kena Fashionistas staršej série a topánky sú z nejakého Fashion packu pre Kena z môjho detstva.

MODELI/AKTÉRI:
Keďže kvôli úzkej novej sukni som potrebovala Barbie, čo má "modelkovské" telo a chcela som blondínku, čo Veľkú noc ešte u mňa nefotila, výber padol na Nataliu💗 (zberateľská Barbie podľa ruskej supermodelky Natalii Vodianovej).
A ako partnera som jej hneď priradila jej oficiálneho priateľa z nášho vianočného adventného príbehu Dylana (zberateľský Ken Look Model #05).























A aj krátke video na záver.🤗


4 komentáre:

  1. To je také krásne elegantné a zároveň hravé s tými pastelovými farbami. Veľmi sa vám to podarilo, dievčatá :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Nikky 🙂, mami mala ešte aj vlastné samostatné veľkonočné fotenie. Toto je zase "moje". Odkedy má aj ona Instagram, tak sa delíme a robíme dve fotenia.🙈

      Odstrániť
  2. Moc krasne, Zmrzlinka :-)

    OdpovedaťOdstrániť