streda 5. októbra 2016

Q - Queen of Africa


Treťou poslednou témou za mesiac september je Q - Queen of Africa (Kráľovná Afriky).
Táto téma ma osobne po prečítaní tém troška zaskočila. Pomyslela som si, že kde naberiem pravé africké šaty, či turbany? Našťastie tento problém sa dosť rýchlo vyriešil ako sa neskôr ukázalo.Usmívající se


Pritom doma máme vlastnú obývačku zariadenú v africkom štýle a naše bábiky majú tiež svoju jednu izbu zariadenú v tomto štýle.Smějící se Tak kto lepšie bol pripravený na tému Q ako my?
Nemali sme sa z čoho predsa obávať.
Keďže doma mám aktuálne len päť černoškiek s tvárou Mbili, ktoré ste mohli vidieť pri téme Gradient, potrebovala som vybrať tú pravú africkú ženu tmavej pleti. To hneď vylúčilo z výberu Marisu, ktorá má úplne najbledšiu pleť z pomedzi nich. Ďalej sm vylúčila Barbie Basic 2.5 Mbili, ktorá má rovné vlasy. Preto sa výber z úžil už len na tri Mbili.
S mami sme sa zhodli na tom, že my pôjdeme do súťaže až s dvomi Afričankami, aby sme sa opäť odlíšili. S.I.S baletku Chandru som z výberu vylúčila, pretože aj napriek tmavým čiernym vlasom sa mi nezdala, pretože ich má dosť rovné a dlhé, čo mi neprišlo úplne vhod, aj keď v tejto výzve ide najmä o módu a moderné zobrazenie. Logicky mi z výberu ostali už len dve - Sherry Barbie

Basic 3.0 (zelené šaty) a Iman Barbie Basic 1.0 (červené šaty).Usmívající se
Sherry sa mi aj tak najviac pozdávala kvôli jej účesu a farbe vlasov. Pri Iman som musela prižmúriť oči, najmä kvôli jej medovej farbe vlasov, čo sa mi na pre typickú Afričanku až tak nepozdávalo.
Mami v ten deň, čo sme zistili nové témy vytvorila z jednej šiltovky s etno vzorom, ktorú najskôr ostrihala a potom ich vytvorila narýchlo na samotnej bábike. Druhé povedala, že ušije tiež rýchlo, ale už za pomoci šijacieho stroja. A aj sa tak stalo.
Červené šaty, ktoré má na sebe Iman vznikli za spolupráci tímu "Matter" a Mary. Ja som ich nastrihala a dirigovala ako ich má mami ušiť na stroji. Mami vytvorila narýchlo turban a ja som nakoniec došila v rukách patentky a malú úpravu na prsiach.
Látka pochádza z maminej sukni a blúzky (súprava), ktoré už majú 28 rokov, boli mamine obľúbené, tak ich veľmi, ale veľmi dlho opatrovala v skrini a aj sme sa s nimi odsťahovali, keďže už roky som ich mala zaradené do lákových materiálov. A konečne nastal pre ne čas. Inak sukňa má zaujímavé motívy, ktoré nám pripomínali Afriku, ale volány sukni pripomínali skôr Španielsko ako Afriku.Smějící se
Africkú kráľovnú som fotila až trikrát. Prvýkrát som nestihla vo vhodnom termíne, pretože slnko mi neprialo pri septembrovom počasí.
Druhý pokus bol v tom lepší, že slnečné lúče som už vystihla v pravom čase, ale pri fotkách v PC som nakoniec zistila, že rozloženie scény mi poriadne nevyšlo a s mami sme neboli nakoniec celkom spokojné s tými šatami s etno vzorom, ktoré vytvorila narýchlo zo šiltovky.
Keďže sme pri šití červených šiat našli aj ďalšiu látku, ktorá nám vyvolávala pocit Afriky, preto sa mami rozhodla ušiť aj z tejto látky ďalšie šaty. Že to nie je problém, veď si vyberiem tie, ktoré budú najlepšie.
Tak nám to nakoniec nedalo a radšej ako "bláznivé" detailistiky, ja tomu hovorím v štýle "Monk", sme sa rozhodli Sherry prezliecť a aj scénu troška pozmeniť. Na tretí raz to nakoniec vyšlo a my sme boli konečne na 100% spokojné.Smějící se
Výber detičiek bol nápadom z maminej strany Najskôr sme trocha váhali, či do tejto súťaže použiť aj deti od Mattela, keďž vo všeobecnsoti je medzi zahraničnými zberateľmi najdôležitejšia móda a módne bábiky. Nakoniec sme si povedali, prečo nie? Veď vďaka tomu si ma môžu ostatní zberatelia zo zahraničia lepšie zapamätovať.
Po veľmi dlhom čase, aj sa dá povedať rokoch som konečne použila Shelly detičky. Malú černošku Deidre z kolekcie Shelly club 5 School bunch a AA Ryana, ktorý ma na blogu premiéru. Pochádza zo setu Happy Familly, v ktorom bol aj s ockom Alanom. Toho som nedávno predala a Ryana som si ponechala. Obe detičky sme obliekli do letných outfitov od Mattela, ktoré mám doma z detských čias.

Okrem šiat som ja spravila oba košíky. Ten plytší som robila zo špagátu a s niťou som ho spájala ešte v čase, keď som nemala vôbec šajnu, čo je zberateľstvo bábik.
A ten druhý som pre túto tému vytvorila teraz. Pobrala som všetky ovocia, čo som u mojich bábik našla, takže možno sa v košákoch nájdu aj také, čo v Afrike vôbec nerastú, ale bolo mi to jedno, išlo hlavne o efekt, aby nemali Afričanky prázdne košíky.

Palmy mi mami vytvorila už pred rokmi ako malému dieťaťu. Pne slúžili pôvodne na popínanie izbových rastlín, listy boli dorobené a nastrihané podľa potreby z umelých listov.
Piesok je dekoračný, kúpený pred rokmi v Jysku.
Bubony sú dekorácia do bytu, väčší máme vydekorovaný v našej africkej obývačke a malý bubon majú zase vydekorované naše bábiky v ich africkej obývačke.Smějící se
Hlinené nádoby s africkými vzormi máme tiež vydekorované v našej obývačkovej stene.
Veľká hlinená váza je zase opäť zobratá z bábikovskej africkej obývačky.
Prvá fotka je opäť tá hlavná súťažná.
Túto tému som si nakoniec tak obľúbila a tak nás s mami nesmierne sbavila, že sa určite pre mňa stala zatiaľ najobľúbenejšou z tejto výzvy. Predbehla aj tému N - Nifty 50´s.Smějící se
S mami milujeme africký kolorit, tak sme sa rozhodli, že na budúce leto v nejaké fotenie v podobnom africkom duchu ešte "spáchame".Úžasný

Tu si pozrite fotky na ukážku s reálnymi modelkami, čo sme dostali.
A tu sú požiadavky a príkazy na túto africkú tému:
Afrika je najväčší kontinent na Zemi s mnohými unikátnymi štýly odevov a zvykov. Z Egypta do Nigérie do Kene do Južnej Afriky, existuje veľa rôznych a odlišných kultúr. K tejto téme by sme chceli, aby sa pozornosť zamerala na ženskú bábiku predstavujúcu silnú africkú ženu od akéhokoľvek africkej krajiny, ktorú si vyberiete. Ona môže reprezentovať historickú africká kráľovnú alebo ona môže byť africká žena moderných dní, ktorá budí dôveru a silné príkazy rešpektu. Môžete priblížiť túto tému z akéhokoľvek aspektu africkej kultúry od módy k tradícii.

Bohužiaľ opäť sa budem opakovať, ale ani za mesiac september mi žiadnu tému nevybrali. Som určite veľmi sklamaná a naštvaná.Křičící Organizátorky súťaže si asi myslia, že najväčší bohovia sú len IT bábiky a všetko berú len cez módu. Diorámy im asi nič nehovoria. Bola som si takmer na 100% istá, že Nifty 50´s mi určite vyberú, ale vybrali tak slabo úrovňové fotky, česť výnimkám, že to sa nedá vôbec opísať. Minulý mesiac som si proste brutálne zanadávala na ich adresu, teraz som to už predýchala a lepšie znášala. No, pociťujem proste maximálnu nespravodlivosť celú túto A-Z mesačnú výzvu. Môžem sa namáhať a snažiť akokoľvek, organizátorky Leslie a Audra uznávajú asi prapodivné a pre mňa doposiať nepochopiteľné kvality.
Napr. Mbili pre ne nie sú asi nič, vybrali tak veľmi podobné kráľovné Afriky, všetky boli IT vo fashion štýle do polovice postavy. To čo som ja ponúkla bolo jedinečné a veľmi odlišné.

Keďže nechcem byť len negatívna, vďaka tejto súťaži fotím také veci, ktoré by som určite nikdy nefotila. Učím sa stále novým veciam, rozcvičujem si pamäť a zväčšujem si portfólio svojich albumov s fotkami.
A robím to aj pre Vás, návštevníkov a zberateľov bábik na Facebooku, blogu a Flickri.Usmívající se
Z týchto dôvodov chcem celú súťaž a každú jednu abecednú tému ešte dofotiť, keďže ich mám doteraz všetky nafotené, bolo by smutné prestať.
Za Vašu priazeň srdečne ďakujem!!!






A ešte pár slov k outfitom. Obe šaty šila mami na stroji, s červenými som pomáhala troška aj ja. Červenú šatku, ktorú má na hlave Sherry je jej vlastná, ktorú mala pri svojich plavkách. Zlaté náušnice má od Barbie James Bond z filmu Life and let Die, náhrdelník z jednej Fashionistas sady doplnkov a náramok na ramene od Hollywood Divas Artsy, Farebné náramky sú z mojej dielne a žlté topánky, ktoré nevidíte sú jej vlastné.
Iman má zlaté náušnice a náhrdelník od Katky/zmrzlinky. Zlaté topánky, ktoré nevidíte má od Barbie James Bond Life and let Die a farebné náramky sú tiež z mojej dielne.Usmívající se








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára