sobota 26. novembra 2016

Romantika vo vani


Nápad na realizáciu tohto fotenia prišiel rýchlo a aj sa dosť rýchlo zrealizoval. Už dlhší čas som rozmýšľala akú "umeleckejšiu" fotku by som si vložila do záhlavia na Flickri. Podľa vzoru jednej americkej zberateľky, ktorá mala vo svojom záhlaví na Flickri jednu Poppynu vo vani zasypanú taakými flitrovými guľatými pestrofarebnými konfetami, mami napadlo, aby som aj jednu bábiku zasypala niečím...Usmívající se


A keďže v tom ešte v letnom období, síce už bol september, si mami spomenula na Lenku - Nauriel a jej letné fotenie v štýle filmu Americká krása, kde jej bábika Emma bola nahá a ležala v lupeňoch ruží.Usmívající se
Sú to fakt krásne fotky, ktorej sa jej veľmi vydarili. A táto kombinácia dvoch inšpirácií vytvorila túto našu.Smějící se
Lenže vane máme doma pre bábiky až tri, z toho sa dalo vybrať, ale záhradu už nemáme, takže ani žiadne červené ruže sme nemali. Kupovať sme nemali záujem, tak sme rozmýšľali, kde si nejakú jednu odtrhnúť. Až som mala meniny a týždeň po nich došli na návštevu dve príbuzné z rodiny - babkina sesternica so svojou sesternicou. Sú to už staršie 70 ročné panie, ktoré sa k nám chystali na návštevu (kolaudáciu) odkedy sme sa pred 4 rokmi presťahovali do bytu. Teraz im to konečne už vyšlo.Smějící se
Gratulovali mi k meninám a babkina sesternica mi priniesla kyticu kvetov z jej záhrady medzi, ktorými samozrejme nechýbala vytúžená červená ruža.
Tá musela bohužiaľ padnúť za obeť a to veľmi rýchlo, aby neodkvitla.
Barbie sme si vybrali jednu z pre nás najdokonalejších od Mattela - Sorayu - Barbie podľa filmu James Bond Dr.No s tvárou Daria. Je pre mňa božská, preto som ju chcela aj do záhlavia.Usmívající se
Myslela som si, že fotenie sa mi nepodarí, lupene ruží som oskalpovala a už v ten deň som ich nestihla ofotiť. Preto som ich núdzovo dala na tanier do chladničky a modlila som sa, aby z nich niečo na ďalší deň aj bolo.
Nechceli sme to so scénou preháňať, mala byť čo najjednoduchšia. z troch vaní sme vybrali tú najromantickejšiu a mami napadlo použiť retro telefón. Ten je už dosť starý, je z maminho detstva, je to vlastne strúhadlo na ceruzky a mami ho dostala ako suvenír z Maďarska.Usmívající se Síce telefón je trolilinka väčší, ale to sa na fotkách stratilo.
Náušnice sú z dielne Katka/Zmrzlinka.
Mami vyzbierala takých zopár miniatúr, ktoré sa hodia aj pre bábiky, len som ich ešte nikdy nefotila až doteraz. Telefón mal zničenú už roky šnúru, preto sme ho museli pred fotením ešte opraviť. A na novú šnúru dobre poslúžila mamina roztrhnutá pravá stará strieborná retiazka. Pri začiatku fotenia som zistila, že Soraya si nevie chytiť dobre telefón do ruky, lebo mal krátku šnúru, preto trebalo rýchlo vymyslieť mini stolík pri vaňu v nejakom honosnom štýle, lebo iný sa jednoducho nehodil. Mami napadol takýto zlatý krúžok, ktorý máme v projekte indický obchodík so suvenírmi. Máme ich až 3. Pôvodne to boli krúžky na servítky, ktoré v našich očiach boli od začiatku len materiál na našu tvorbu.Smějící se
Keďže to bola len jedna ruža nedalo sa veľmi vymýšľať a čarovať, Sorayu som preto vypodložila s bielymi servítkami a na ich vrch som sa snažila, čo najlepšie a najprirodzenejšie prekryť s lupeňami nahú Sorayu a do ruky jej napózovať telefón.

Fotky sú len štyri, ale nafotila som ich viacero a to vo viacerých veľkostiach, aby som si bola istá, že sa do toho záhlavia nejako konečne trafím, pretože na Flickri dobre nefunguje na rozdiel od takého Facebooku. V oboch prípadoch sa dá fotka tvz."rolovať", proste si ju nastavíte v mieste, kde ju chcete vidieť a uložíte si ju v takej polohe. Lenže na Facebooku Vám aj podľa Vašich predstáv ostane, ale bohužiaľ na Flickri sa vždy po uložení každá fotka pohne do rovnakej polohy a vy vidíte len jej najhornejšiu časť, čo ma proste vytáča a štve.Křičící
Za tie dva roky, čo táto možnosť funguje s týmto problémom Flickr nič neurobil.
Fotky som spracovala len cez tento mesiac a zistila som, že síce som sa snažila, ale priveľmi som Sorayu s vaňou fotila zboku, aj keď som fotku orezala v PC programe, v konečnom záhlaví na Flickri vidím hlavne jej hlavu a len minimálnu vrchnú časť lupeňov. Mala som fotiť radšej viac zhora, vtedy by to išlo orezať a vložiť lepšie. Nevadí, opäť som tam, kde som bola na začiatku, keď som si myslela, že vytvorím zo svojich fotiek s diorámami nejakú koláž. Asi to tak aj urobím, uvidím. Možno zrealizujem aj nejaké inšpirujúce nové fotenie.Smějící se
Inak na Flickri sa zahraničným zberateľom fotky dosť páčia, radi si ju stále označujú.Smějící se

A tak vzniklo toto romantické fotenie so Sorayaou.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára