utorok 7. novembra 2017

Colorful autumn


Colorful autumn - farebná jeseň, to je ďalšia séria fotiek s mojimi kráskami pre tohtoročnú jeseň.Usmívající se
Jesenných fotení som za svojej zberateľskej éry až toľko nerobila. Rozhodla som sa to preto čo najrýchlejšie napraviť.
V hlave som už od septembra mala presný nápad ako má fotenie vyzerať.

Už štyri roky mám ušitý jeden krásny jesenný outfit, ktorý som zatiaľ nikdy nefotila.
Aj vďaka to mu vlastne celé fotenie aj vzniklo.
Už pred 5 rokmi som si kúpila jednu úžasnú látku v etno vzoroch a v prírodných tónoch.
Bola to zľavnená sukňa v obchode Terranova. Ja som už vtedy v nej videla látku na šitie ponča pre bábiky. Chcela som ušiť dve pončá do argentínskeho obchodíka so suvenírmi, ktorý je súčasťou našich nedokončených projektov pre bábiky Barbie z kolekcie Dolls of the World (zberateľské Barbie zo sveta).
Keďže látky po rozpáraní sukne bolo dosť, rozhodla som sa z nej šiť najskôr i iné veci. A jednou z nich bol outfit podľa mojej obľúbenej playline kolekcie z detstva menčestrovej/corduroy cool Barbie z roku 2000. Má ju i Ľubo v zbierke pozri tu.
Táto kolekcia ma už inšpirovala v roku 2011 na začiatku môjho zberateľstva, vtedy som vytvorila verziu, čo mala hnedovlasá Barbie z tejto kolekcie. Ja som na miesto zelených farieb vytvorila outfit v modrých tónoch. Kto je zvedavý na moje zberateľské začiatky, nech sa pozrie tu.
Keďže ma látka veľmi inšpirovala, vytvorila som zase verziu, čo mala na sebe Barbie blondína z tej kolekcie. Len opäť v inom farebnom prevedení. Na miesto modrej verzie som si ja vytvorila svoju hnedú verziu.
Moja inšpirácia siaha ešte do hlbšej minulosti a to čias, keď som na Vianoce v roku 2000 dostala knihu Barbie encyklopédia, ktorá je zatiaľ najlepšou knihou, ktorá kedy vyšla preložená v našich končinách o bábike Barbie.Usmívající se
Veľa zberateľov túto knihu má i zbierke, tak vie o čom ja píšem a čo tým myslím.
A aby sme sa vlastne dostali konečne k podstate, prečo práve túto knihu spomínam. Encyklopédia je rozdelená do 4 hlavných častí a jedna časť je venovaná celkovej ére Barbie outfitov odkedy samotnú Barbie vymysleli.Úžasný
Taktiež sú v tejto časti rozdelené Barbie outfity i podľa ročných období. A na jeseň si ako jeden z hlavných outfitov vybrali práve samotnú Menčestrovú Barbie. Ja som v knihe za detstva xkrát listovala a čítala si v nej. Vďaka tejto knihe som sa i prvýkrát stretla s pravými zberateľskými Barbienami, či spoznala široký rodokmeň Barbie.Smějící se
A niekedy takéto veci, čo postupne napozeráte Vám ovplyvnia Vás vkus a to čo sa Vám páči.

V júni som opäť raz absolvovala jednu výmenu so zberateľkou Monikou (Iski Kavicka), pri ktorej som vymenila a dostala outfit od Barbie That´s So Raven. Tento outfit je na naše pomery dosť výrazný a extravagantný, ale sa mi páči. Je taký iný a nezvyčajný, dlhý poriadny kabát mojim dievčatám chýbal v šatníku.S vyplazeným jazykem
A mami outfit skomentovala, keď ku mne prišiel, že bude skvelým outfitom pre jesenné obdobie.
Vlastne ona ma dokopala k celému jesennému foteniu.
Preto som sa konečne i ja dokopala na začiatku minulého mesiaca, aby som ušila pončá z rovnakej látky ako sú šaty v štýle menčestrová Barbie. Spočiatku som mala i nápad, že veď nemusím fotiť práve s pončami rovnakej série, ale nakoniec som sa rozhodla správne a ušila si i tie dve pončá a nakoniec i dlhú oranžovú sukňu.

Všetky štyri hrdzavovlásky majú náušnice z mojej dielne. Vyrobila som ich veľmi jednoducho z dámskych náušnic, kde len zmením spôsob zapichovania pre uši bábik. 3 páry sú novinka, cez leto som kúpila za 90 centov tri páry v mojom obľúbenom etno-boho štýle.Usmívající se

Okrem samotných outfitov som v hlave nosila tri roky nápad, odkedy sme si tento kovový dekoračný vozík doma zaobstarali, že ho využijem práve len na jesenné fotenie. K vozíku patrili tri šedé kvetináče, kde sa mali pestovať rastlinky. Keďže máme mačky, ktoré každú živú kvetinu či rastlinku napadnú a snažia sa ju zožrať, museli sme túto možnosť vylúčiť a poutiť alternatívu v podobe umelých dekoračných gúľ.
Ja som sa na fotenie chystala už pred dvoma rokmi a spravila som z kartónu otapetovaného drevenou tapetou pás, ktorý veľkosťou presne padne do vnútornej časti vozíka.

A tretím inšpiratívnym nápadom boli pre mňa malé oranžové tekvičky, ktoré som si túto jeseň kúpila v jednom záhradkárskom obchodíku. Neodolala som, hneď som v nich videla super miniatúry pre bábiky.S vyplazeným jazykem
Najskôr som ich v obchode nechala tak a nezobrala som ich. Potom som to oľutovaľa a na ďalší týždeň som ich išla kúpiť. Nastalo sklamanie, tekvičky už neboli vyložené. Nadávala som si aká som sprostá, že na čo som tak váhala. Našťastie ma napadlo, že sa na ne ešte na ne opýtam a dobre som urobila, predavačka ich rýchlo doplnila po mojom upozornení do predajne.Usmívající se

Veľké tekvice som pred pár rokmi kúpila v obchode Kik. Seno mám z domácich zásob nášho rodinného kvetinárstva.
Náradia ako sú hrable, rýľ a pod. sú miniatúrna dekorácia ktorú sme mali doma i viacero párov a v rôznych farbách rukovätí, keď si ju pred pár rokmi mami kupovala pre účely svojej tvorby umelých aranžmánov, ktoré v rodinnom kvetinárstve vytvárala. Tieto z tohto obdobia ostali na náš každoročný jesenný dekor. Ja som i pri nich vedela, že ich raz použijem pri fotení s bábikami.

Keď som mala všetky outfity vytvorené, bolo potrebné vybrať modelky pre každý outfit. S mami sme sa nakoniec zhodli, že keďže sú štyri a štyri bábiky s hdrzavými vlasmi mám momentálne zbierke a taktiež jedna z typických farieb jesene je pre mňa červeno-oranžová, tak sa mi tento nápad veľmi pozdával.Usmívající se

Jesenný a najmä zimný čas nepraje môjmu foteniu tak ako by som chcela, preto som robila toto fotenie aj na 4x, slnečné sú jednoducho vzácnosť. 3x som si pripravila celú scénu a čakala som pokým nepríde slnko, ale polooblačno nie je niekedy dostačujúce polooblačno, takže som sa zbytočne trikrát namáhala. Pri treťom pokuse som nafotila len fotky prvej scény a až na štvrtý pokus pri úplne slnečnom počasí sa mi podarilo všetko ofotiť tak ako som mala naplánované. Úžasný







Prvá moja hrdzavovlasá modelka sa predstavuje Charlotta (Barbie Basic 002 Model No.04) v celom outfite (kabát, nohavice, tričko a topánky) od Barbie That´s so Raven.Usmívající se Náušnice sú moja tvorba.




Blanche (Barbie Cinderella Lady Tremaine) má momentálne pri tomto fotení premiéru na novom kĺbovom tele od Barbie The Look Sweet Tea, ktorú som si kúpila druhýkrát špeciálne pre ňu.
Pončo je moja práca, šila som ho na stroji, vačky radšej v rukách. Pred rokom som si našla na Pinterese strih dámske ponoč na jednej ruskej stránke. Keďže mami vie po rusky, tak mi ho nejako preložila. Ja som si ho upravila do rozmerov pre bábiky. Boli tam dva druhy strihov, oba som nakoniec ušila do posledných zbytkov tejto úžasnej látky.Usmívající se
Pod pončom nie je vidno, ale má dlhorukávkové tričko z jednej sady oblečenia od bábiky Liv. Legíny som získala pri vlaňajšej letnej výmeny od Katky (zmrzlinky). Čižmy sú od Barbie Style Teresy. Náušnice z mojej dielne.




Priscilla (Barbie Basic 003 Model No.02)
A tu je šitý outfit podľa inšpirácie od menčestrovej Barbie, ktorý za všetko môže.Smějící se
Vytvorila som si vlastný strih. Menčester považujem za látku, ktorá sa neskutočne hodí do chladnejších dní. Keďže sa mi veľmi nedarilo, ušila som najskôr dva menej vydarené prototypy. Pri prvom pokuse som robila napr. zapánanie spredu alebo pri druhom pokuse bola sukňa dlhšia ako som si myslela. Nebolo to úplne to pravé orechové. Nevedela som ako dosiahnuť efekt, aby bábika nevyzerala v časti sukni tučne. Menčester bol troška hrubší. Kúpila som ho už pred 5 rokmi. Látka pochádza z detských baby nohavíc.
Šatku som vytvorila z maminej starej šatky. Pančuchy sú z mojich starých pančuchových nohavíc. Tieto som ušila teraz pri šití pončí, lebo tie pôvodné, čo som ušila pred 4 rokmi sa mi vlani roztrhali, ale aspoň tieto sú tmavšie, ktoré sa k outfitu lepšie hodia.Usmívající se K outfitu som ušila i čiapku ako má aj pravá menčestrová Barbie, len pri tomto fotení mi čiapka do toho nezapadla, ostatné dievčatá nemali tiež čiapky a chcela som aby vynikli aj ich krásne tváričky.Usmívající se Náušnice s tyrkysovým kameňom sú tiež z mojej tvorby a už spomínaného letného úlovku.
Čižmy sú totožné s tými, čo mala i menčestrová Barbie, len tieto moje sú čiernohnedej verzii a tiež sú samozrejme zo starej sady Mattel doplnkov z môjho detstva.
Outfit raz ešte nafotím na inej bábike i s tou spomínanou čapicou.Smějící se


§

A štvorku uzatvára moja drahá Poppy Corie (Poppy Parker Barefoot in the Park - Bratter Lover Set).
Tej som ušila druhú verziu pončo podľa ruského vzoru. Toto má iný strih a dokonca má i kapucňu, ktorú som ušila tiež s vačkami v rukách. Inak je celé ponočo šité na stroji.Usmívající se Sukňa je podľa iného strihu z Pinteresu a vlani na Vianoce som podľa toho šila už sukňu pre Barbie babičku Elizabeth.
Tento rok som sa v robote dostala vo vyradených veciach k detskej oranžovej menčestrovej košeli. Menčester je tenší ako ten hnedý, z ktorého som šila šaty. Takže vyzerá lepšie. Corie má na sebe ešte rolák a topánky, ktoré sú jej vlastné od firmy Integrity Toys. Pančuchy má od Barbie Style Raquelle a náušnice z mojej dielne a vlaňajšej kolekcii.Usmívající se







A tu sú dve krásne menčestrové Barbie s tvárami Mackie podľa, ktorých som sa nechala inšpirovať.Usmívající se
Fotka je zobratá z internetu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára