utorok 27. októbra 2020

Z - Zoom


Predposlednou témou v A-Z fotografickej mesačnej výzvy s bábikami bola na posledné písmeno z anglickej abecedy - Z - Zoom (Frčať).
Táto téma sa mi z posledného súťažného mesiaca páčila najviac. Len som nevedela, že sa v tejto téme dobre zamotáme.😄
Pravidlá pre toto súťažné kolo boli:
Pripraviť sa, pozor, štart! 
Pre túto tému ukážte ako Vaše bábiky sa pohybujú alebo cestujú po svete bábik.
Je Vaša bábika motorkárskym nadšencom na výletnej ceste?
Berie si svoje dunové vozidlo so svojou priateľkou v sobotu popoludní do terénu?
Možno nikdy neopustí svoj domov bez jej obľúbeného skateboardu a slúchadiel pre jeho príchod do triedy.
Od športových automobilov až po motorové člny a luxusné súkromné prúdové lietadlá,
naše bábiky môžu navigovať zem, vzduch a more rôznymi spôsobmi. 
Je čas, aby sa tieto kreatívne kolesá roztočili!

Od samého začiatku sme s mami vedeli, že do tejto témy nepôjdeme žiadnym našim autom pre bábiky, aj keď dve autá v zbierke máme.
Loď nemáme, koňov som istú chvíľu i zvažovala, mami ma odradila, že do exteriéru veru chodiť fotiť nebude a prériu robiť tiež nebude.😄 Tak nám ostala naša drahá bordová vespa z kolekcie My Scene, ktorú som získala pred pár rokmi na E-bayi z Ameriky.
Túto vespu mám veľmi rada, ako konštatuje moja mami, vraj ju málo fotím.😆
Chvíľku sme rozmýšľali, že koho vyberieme z našej zbierky bábik na túto tému na fotenie.
Chceli sme párik, chceli sme opäť použiť náš najobľúbenejší párik Poppy Corie s Chipom Paulom, ale najprv sme mysleli, že ich použijeme v poslednej téme, ktorú uvidíte až v budúcom článku.
Nakoniec sme sa rozhodli inak, tak išli cestovať.
V hlavách sa nám motalo, že kde tí dvaja odcestujú.
Zase som nebola spokojná, chcela som nejaké "kvalitné" pozadie s nejakým obrázkom, ktoré by bolo viac reálne.
Nie zase bielu tehličkovú stenu....

Všetko však dopadlo inak. Cestou z roboty som pri jednom kontajneri našla vyhodení kalendár pre rok 2020 s rôznymi mestami a pamiatkami na Slovensku v rôznych ročných obdobiach.
Mami ma nahovorila, že sa podľa nej dá využiť kalendár ako pozadie.
Ten kalendár bol nástenný a veľký, ale nie tak široký a veľký, aby mi vyhovoval ako pozadie v mierke 1:6.
Moja mami sa však stále nevzdávala. Vytriedila v kalendári mesiace so slovenskými mestami, ktoré vyzerali podľa nej "vhodnejšie". Nápad bol taký, že vytvoriť nejaký múrik, za ktorým by bolo jedno z pozadí kalendára a pred pozadím s múrikom by bola naša vespa s párikom.
Mali sme v úzkom výbere tri pozadia. Zhodou okolností na jednom z tých troch bol náš Nitriansky hrad, pretože jeho vzdialenosť na samotnej fotke nám najviac vyhovovala. Tak sme ho vybrali.
Mami chcela z iného mesiaca/slovenského mesta zobrať oblaky, ktoré by sme pripojili po bokoch k pozadiu Nitrianskeho hradu. 
Nakoniec všetky naše plány padli, pozadie bolo stále príliš divné, krátke, málo široké či vysoké...
Tak sme sa vybrali inou cestou.

A tá bola taká jednoduchšia. Kde v starých či nových filmoch stretávate vespy???
Odpoveď je veľmi ľahká. No, predsa v Taliansku!
Popozerala som zopár fotiek influcerov, ktorí cestujú na Pinterese, aby som sa zase inšpirovala.
S mami nás napadlo, že Corie a Paul pôjdu rozhodne do Talianska, kde si prenajmú vespu, aby mohli lepšie spoznávať kultúrne pamiatky a miesta.
Využili sme náš staronový stánok, ktorý som vytvorila tento rok na valentínske fotenie - kissing booth (stánok na bozkávanie), len som na miesto nápisu kissing booth vyrobila nový s názvom Souvenirs (suveníry) vo farbách talianskej zástavy.
Do stánku sme využili i pár našich suvenírov. Tri šikmé veže v Pise a dve koloseá mám ešte z tínedžerských čias zo žuvačiek. Bol to taký sáčok za 50 centov, v ktorom bol vždy jedna mini stavba a dve žuvačky. Mali ste možnosť vyzbierať rôzne miniatúrne svetoznáme stavby zo sveta.
Boli dokonca až dve série. V prvej boli stavby viac animované, z tých mám tie dve vyššie veže a dve koloseá. V druhej sérii boli stavby viac reálnejších prevedeniach. Z tej je tá menšia jedna šikmá veža v Pise.
Zvyšné tri miniatúry ako je rímsky koč, rímska loď a mini zelená vespa, tak tie pochádzajú z mojich detských Kinder vajíčok.
A zabudla som na tú "slečnu" na veľkej zelenej krabičke. Tak to je krabička od cukríkov, ktorú sme pred pár rokmi dostali do daru od známej. Je na nej vyobrazená i mini zástava Talianska, ale na fotkách to nie je vidno.

Chip okrem foťáka na krku dostal "cestovnú" tašku od zberateľskej Barbie Austrália.
Nejako sme mu poskladali i ten letný outfit. Žiadna sláva to nie je, ale partnerka to nakoniec uhrala lepšie.
Cez leto som mala aj chuť niečo pekné a letné ušiť do šatníka mojich bábik.
Niečo, čo by sa k vespe hodilo, niečo čo by bolo letné a zároveň ženské.
Opäť som vytvorila moju obľúbenú blúzku na ramienka a vytvorila som nový strih na sukňu. 
Je to taká krátka stupňovitá sukňa. Pridala som ešte šatku do hlavy z rovnakej látky ako má Corie i blúzku.
Do uší dostala ďalšie zlaté náušnice z dielne Lenky (naurielpanenky.blogspot.com).
Okrúhlu modernú kabelku som vyrábala ešte vlani. Kruhový základ mám z jedných náušníc a sú dotvorené so špagátom a ozdobené strapcom.

Okrem vespy sme mali v hlave, že náš cestovateľský párik bude na fotkách držať i mapu.
Tú sme vytvorili z maminho starého školského atlasu, ktorého zbytky máme ešte stále doma.😄

Pôvodne ako súťažnú fotku som mala na pláne použiť tú, kde Paul sedí na vespe a za ním stojí Corie a spoločne pozerajú do mapy.
Nakoniec som dala však fotku, kde obaja sedia na vespe a vidno i celý stánok.

Na budúce záverečná téma, ktorej sa presunieme vážne do letného času.😊 
























8 komentárov:

  1. Odpovede
    1. Ďakujem, hej, vespa bol môj sen ju mať aspoň pre bábiky.😊

      Odstrániť
  2. Moc hezké fotky. Panenky na rozdíl od nás mohou bez obav cestovat.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ruženka, no áno, ale keď sa konečne svet spamätá, tak sa vráti do normálu. Ja verím, že čoskoro.😊

      Odstrániť
  3. Tohle téma je prostě super. Líbí se mi úplně všechno, ten stánek je dokonalý. NO a jak frčí s tou mapou a kabelčičkou a prostě úplně vidím Prázdniny v Římě ;-) Oběma to moc sluší, ale to oblečení co má na sobě Poppy mě úplně dostalo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Lenka, áno, troška inšpirácie s krásnou Audrey Hepburn tu tiež bola.😊💗
      Ďakujem i za pochvalu outfitu pre Poppy, páči sa mi tento nežno-romantický look pre ženy/bábiky.🥰

      Odstrániť
  4. To se Vám děvčata zase mooooc povedlo. Hrozně moc se mi líbí ta malá vespa - na regálku - ta zelená. No to je moc povedené. Outfit perfektní, fotky povedené.

    OdpovedaťOdstrániť