sobota 7. marca 2015

Vianočné pohľadnice 2014


Na tento článok sa chystám už veľmi, ale veľmi dlhý čas. Jedným z dôvodov, prečo som tento článok neuverjnila skôr bola moje nepríjemné sklamanie, že sa mi podarilo zmazať vo foťáku 5 pohľadníc, ktoré som bohužiaľ nemala stiahnuté do pamäte môjho PC.Zamračený Myslela som si, že si dve z nich opäť vyrobím a tie by mi potom ostali na budúce Vianoce, väčšinou každý rok mi ostalo 4 - 5 pohľadníc. Nakoniec saom nemala chuť a ani čas vytvárať pohľanice odznova.Nerozhodný
Veď za 9 mesiacov budem vyrábať opäť nové vianočné pohľadnice, tak aj tieto dve vyrobím, nafotím a budem sa ich snažiť už nezmazaťSmějící se.

Tieto posledné Vianoce som si toho zobrala na svoje plecia veľmi veľa. Chcela som urobiť veľmi veľa vianočných darčekov a potešiť kopec ľudí. Len sa mi to nakoniec "vymklo" troška spod kontroly. Aj mama mi za moje prehnané vianočné "šalenie" troška vynadala.Nevinný Síce som pohľadnice začala vyrábať začiatkom novembra, ale keďže tento rok som vyrobila asi najviac za celej mojej "kariéry" pohľadníc, tak aj tento termín mi na moju tvorbu nestačil.Nerozhodný
Dôležité je, že som nakoniec všetko na poslednú chvíľu stihla a pohľadnice s darčekmi prišli každému adresátovi včas pred Vianocami.Usmívající se
Pohľadnice som darovala s darčekmi aj 6 blogerom/zberateľom. Tých som sa aj mailom pred ich výrobou spýtala, že aký typ vianočnej pohľadnice by sa im páčil.
Všetky pohľadnice, ktoré uvidíte, som vyrábala podľa inšpirácií z internetu. Chcela som vytvoriť pohľadnice s rôznymi motívmi, preto som hľadala veľľmi dlho aby som našla, čo najpestrejšie a na rôzne vianočné témy. A myslím, že sa mi to podarilo.Usmívající se

A teraz sa už dostávame k samotným vianočným pohľadniciam.Ako som už spomínala predošlé roky, milujem moderné vianočné pohľadnice spojené s 3D efektom. Takže preto si aj takého typu na výrobu vyberám.Usmívající se

1. pohľadnicu s rukavičkami som vyrábala pre ocina. Bola to jeho prvá vianočná pohľadnica o do mňa. Štipce na originál verzii neboli, pridala som si ich ja podľa inšpirácie z inej pohľadnice.Úžasný


2. pohľadnicu ste už mohli vidieť pri vianočných pohľadniciach z roku 2013. Ako som už písala, pár pohľadníc u mňa každý rok zostane. A táto bola jedna z nich. Šárka mi ju označila ako jednu z tých, ktorá sa jej za predošlé roky z vianočných pohľadníc páčila. Tak ju nakoniec aj dostala.Usmívající se Ofotila som ju opäť, pretože fotky z predošlého roka boli tmavé, bez dobrého svetla.Zamračený
Čižmičkový papier mám zo sady kreatívnych papierov na rôzne príležitosti z Lidla. Tieto Vianoce som si kúpila ešte jednu, ktorá obsahovala aj nové vianočné motívy, ktoré som v starej sade nemala.Smějící se


3. pohľadnicu som tiež vyrábala pre zberateľku a blogerku Terku (lilyfashion.blog.cz)
Tiež mi dal pár tipov a medzi nimi bol aj motív pohľadnice s vianočnými ponožkami. Ja som mala jednu so škriatkovskými vianočnými ponožkami uloženú už z Vianoc 2013, tak som ju konečne vyrobila. Patrí medzi moje najobľúbenejšie, ktoré som pre Vianoce 2014 vyrobila.Usmívající se
Jednou z noviniek, ktorú som pri výrobe vianočných pohľadníc 2014 využila boli biele mini rolničky. Pôvodne boli všetky na drôte v tvare srdca ako vianočná dekorácia za 1€ v Kauflande. Ja som ju kupovala práve s úmyslom, že ju rozoberiem pre účely materiálu.S vyplazeným jazykem
Ďalším kreatívnym výmyslom, ktorý som vymyslela bolo, že som rozobrala a strihala rôzne zbytkové/staré vianočné girlandy (z umelej hmoty). Odtiaľ pochádzájú napr. tie zlaté ploské bodky na tejto pohľadnici.Usmívající se
Pohľadnica pre Terku "pokračovala" aj vo vnútornej strane, držala som sa presne podľa vzoru.



4. pohľadnica je opäť s motívom vianočných čižiem/ponožiek a krbu. Moja ďalšia srdcovka. Pri tejto som sa natrápila najmä pri nápise, ktorý som cez PC obkreslovala a podaril sa až na druhýkrát.Usmívající se Dostala ju maminá spolužiačka z BA, ktorá s ňou chodila na základnú a aj na strednú školu. Táto pohľadnica je menšieho formátu.


5. pohľadnica je opäť s motívom čižmičiek. Robila som ju ako prvú a je pre mňa najjednoduchšia a aj najslabšia. Dostala ju rodinná známa.


6. pohľadnica má motív Santovej čapice. Patrila medzi tie vo väčšom rozmere. Preto ju dostala druhostupňová sesternica s rodinou, ktorej bola osobne odovzadaná a nemusela sa posielať poštou.Smějící se


7. pohľadnica má motív vianočných darčekov. Bola väčších rozmerov, preto sme ju neposielali poštou a dali sme ju osobne mojej ďalšej druhostupňovej sesternici a jej deťom (sestra tej, čo dostala tú predošlú).Smějící se


8. pohľadnica patrí opäť do tých, ktoré som vyrobila na Vianoce 2013, keďže nebola ani ona kvalitne ofotená, musela som ju prefotiť. Tiež je s motívom vianočného darčeka. Išla knašej známej, ktorú pravidelní návštevnici blogu poznáte ako staršiu dámu z Českých Budějovíc.Usmívající se Táto pohľadnica bola asi druhá najmenšia.


9. pohľadnica je zase tá z tých veľkostne najväčších. Išla k tiež do BA k dedkovej sesternici z maminej strany. A tu som využila ďalšiu novinku a to umelú čečinku, z ktorej som vytvorila veniec. Patrí medzi tie jednoduchšie, ktoré som pre tieto Vianoce vyrábala. Pri nej som bola nadšená, že môj nový vianočný papier mi presne sedí k čečinke.Smějící se


10. pohľadnica je jedna z tých, ktorá "zasiahla" mojej maminy srdce. Chcela som jej vyrobiť ešte niečo viac extra, ale ako som písala, zobrala som si na seba veľmi veľa a tak jej ostala len táto. Tiež má motív venčekov, ktoré som každý jeden inak vyzdobila.Usmívající se


11. pohľadnica má taký menší a klasickejší formát ako aj kupované pohľadnice. Dostala ju ďalšia blogerka a zberateľka Blanka (bianka78.blog.cz) a v článku tu ste ju mohli u nej aj vidieť. Aj Blanky som sa pýtala otázku aký typ vianočnej pohľadnice by sa jej páčil. Má rada klasické Vianoce a farby ako je zlatá, červená a zelená, takže dúfam, že som sa nakoniec trafila do jej vkusu.Usmívající se Zlatá mini girlanda je pozostatok z vianočných materiálov pre bábiky.S vyplazeným jazykem


12. pohľadnicu by som nazvala takú malú a "chutnučkú".Smějící se Práve ona je tá úplne najmenšia. patrí medzi tei jednoduchšie a je s motívom dverí, ktoré máme s mamou veľmi radi. Išla do Maďarska k zdialenej rodine po babke.


13. pohľadnica má motív vianočnej guli. Je v modernejšom štýle, motív vianočného papiera je tiež z nových papierov. Dostala ju naša bývalá susedka, ktorú sme mali, keď sme bývali v rodinnom dome. Je to už 80-ročná pani, ktorú mama išla navštíviť a pohľadnicu jej osobne dala a s vianočným darčekom.Usmívající se


14. pohľadnica má motív kandelábra, je taká vintage, tiež patrí medzi tie moje obľúbené. Dostala ju naša rodinná známa, ktorá býva v Dunajskej Strede.Usmívající se


15. pohľadnica je v mojom obľúbenom škandinávskom štýle. Dostala ju ďalšia zberateľka a blogerka Nika (nikusikba.blog.cz) a mohli ste ju vidieť už v jej článku tu.
Aj Niky som sa pýtala akého typu vianočná pohľadnica by jej urobila radosť. Odpoveď som dostala, že vo škadninávskom/nórskom štýle, pretože Nika Nórsko navštívila a s touto pohľadnicou by si pripomenula túto severskú krajinu.Usmívající se Mala som na výber viacero variánt, takže túto som si troška prepracovala podľa seba a využila som zbytky vianočného papiera v škandinávskom štýle.Smějící se A skoro som zabudla, že aj tu som použila moju obľúbenú novinku - vianočné rolničky. Táto pohľadnica je pre mňa srdcovka a patrí do top mojej a mamininej top 5tky vianočných pohľadníc 2014.Usmívající se


16. pohľadnicu som vyrábala na želanie. Druhostupňová sesternica (tej, čo som vyrobila pohľadnicu s tromi darčekmi) ma požiadala aby som vyrobila jednu špeciálnu pre jej mladšieho 9-ročného synčeka. Ten má rôzne psychické problémy a cíti sa byť niekedy menejcenný. Preto mu chcela zvýšiť nejako sebavedomie, tak jedným zo spôsobou bola aj táto pohľadnica. Priznám sa, že som ju robila asi najdlhšie, ale s výsledkom som maximálne spokojná. Ako vidíte je taká netradičná, menej vianočná, ale hlavne vtipná. Vybrali sme ju s mamou na internete, chceli sme chlapcovi urobiť radosť. Mama ešte vymyslela aj vtipný text ako ježko stretol v lese šišku a odvtedy si aj mamina už spája Vianoce aj s ježkom a šiškou.S vyplazeným jazykem Rada by aj ona takú na budúci rok dostala.Smějící se Táto pohľadnica je maximálne 3D s efektom a na sne som použila bielu akrylovú farbu (viacero kreatívnych techník).


17. pohľadnica je tiež už viac v zimnom a PF štýle. Posielali sme ju až v Novom roku jednej našej rodinnej známej. Možno vyzerá ľahšie, ale strihať stromčeky aby boli rovanké a nie krivé bolo dosť náročné. Má v sebe tiež dosť veľký 3D efekt.Usmívající se


18. pohľadnica je tiež v zimnom štýle so sympatickým snehuliakom. Mala som proste chuť vyrobiť aj nejakú typickú zimnú pohľadnicu. Preto vznikli tieto posledné dve. Táto išla najďalej až do Švajčiarska. Len sa po mesiaci vrátila aj späť.Zamračený A poviem Vám aj prečo. Posielali sme ju rodinnej známej, ktorá sa do Švajčiarska začiatkom 90.rokov vydala. Pred pár rokmi sa už stihla aj rozviesť. Je to tá známa, ktorá mi darovala aj moju prvú Barbie a neskôr aj ďalšie. A spoločne s o rok mladšou dcérkou sme sa vždy hrávali s bábikami, keď došla cez leto na návštevu na Slovensko. S touto známou sme sa pár rokov nekontaktovali a tak sme si proste neboli isté, či ešte býva vôbec vo Švajčiarsku a naj tej starej adrese.
Pohľadnica má všeobecný text, takže ju pošleme už niekomu inému nasledujúce Vianoce.Usmívající se


A poslednou novinkou je moje logo. Už dobrých pár mesiacov som sa v hlave pohrávala s myšlienkou, že by som si označovala svoje vyrábané pohľadnice s vlastným logom. A mama ma k tomu činu nakoniec pred Vianocami priam "dokopala".Smějící se Mne sa najprv veľmi nechcelo.Nerozhodný
Takže jedno sobotné poobedie som sa dala na výrobu vlastného loga. Najprv som si vybrala motív, ktorý by ma najviac charakterizoval. Mala som na výber bábiky a mačky. A bábiky sa mi do tohto druhého hobby nejako nehodili, preto som vybrala mačky. Najprv som chcela len jednu, ale keďže doma nechovám len jednu, tak musím mať aj v loge proste viacej! A tak po pár hodinách námahy a hraním sa s grafikou a s rôznymi úpravami vzniklo toto jednoduché logo. Možno ho časom ešte vylepším, zatiaľ som veľmi spokojná a od vianočných pohľadníc už nebude žiadna iná mnou vyrobená pohľadnica bez loga.Usmívající se

P.S. Ospravedlňujem sa Ľubovi, ktorému som pohľadnicu tiež vyrábala, že práve tú jeho (tiež v škandinávskom štýle) sa mi podarilo vymazať.Zamračený Preto ju na svojom blogu nemôžem prezentovať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára